Shimano RD-M591 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

4 mm kuuskantvõti
Seeria Deore
RAPIDFIRE-Plus (Käiguvahetus- ja piduriheebel) ST-M590
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M591
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG61
Kett CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Tehnilise hoolduse juhised SI-6S90A-001
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon Vabajooks
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Kronsteini kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne välisdiameeter
on 36 mm.
Heebli paigaldamine
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
SIS reguleerimine
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 8 või enam
korda, et seada see kõrgeimasse
asendisse, kontrolli indikaatorilt, et
kõrgeim asend oleks korrektne,
ning seejärel paigalda ning
reguleeri sisemine tross.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork ja
kummist kaitse peaksid
olema kinnitatud raami
väliskatte kinnituse külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale
kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et litter
ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Heebel (B)
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629,
CS-HG61 hooldusjuhendeid.
Reguleerimispolt
Reguleerimispolt
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-
eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele
ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha
tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises
kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93
ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid
eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
SI-6S90A-001-04
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et
saavutada mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
A
: Muutub kitsamaks
B
: Muutub laiemaks
4. Veendu, et indikaatori nõel oleks vasakus servas, ning paigalda
indikaator otse selle kohale. Vajuta indikaator otse alla kuni see
on joondatud asendisoonega.
Indikaatori asendamine
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes indikaatorit
asendades.
1. Eemalda tõmbe reguleerimispolt ja kolm indikaatori kinnituskruvi,
mis kinnitavad vedru ja indikaatorit.
2. Eemalda indikaatorseade nagu näidatud joonisel.
3. Vajuta heeblit (B) vähemalt kaheksa korda, et seada see
kõrgeimasse asendisse.
5. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda indikaator uuesti pöörates erilist tähelepanu sammudele
3 kuni 4.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib
kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
Indikaatori seadistuskruvid
Heebel (B)
Asendisoon
Indikaator
Vedru
Tõmbe
reguleerimispolt
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära
keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Toiteheebel
Seadme kaas
Otsakork
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Mudeli number RD-M591
Tüüp SGS
Käike 9
Kogukapatsiteet 45T
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 28T, 11 - 32T, 11 - 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG61
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
Mudeli number
FH-M529 / FH-M590 /
FH-M595 / FH-M629
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano RD-M591 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka