Tehnilise hoolduse juhised SI-6S70A-002
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja (RD-M591) paigaldamine
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Vabajooks
Paigaldamisel jälgi, et B-pinge reguleerimiskruvi ei puutuks kokku hargi
otsa labaga, sest see võib deformeeruda.
Kronsteini kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks lüli,
kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on pikim,
ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui
tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus
kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
4 mm kuuskantvõti
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
• Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne
välisdiameeter on 36 mm.
Heebli paigaldamine
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B) naasevad alati oma algasendisse kui nad on peale käiguvahetust vabastatud. Kui töötad heebliga, pea
meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
SIS reguleerimine (RD-M591)
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et
eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnine sulundiga kork ja
kummist kaitse peaksid
olema kinnitatud raami
väliskatte kinnituse külge.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale ja
keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi, et
reguleerida juhtlitter ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma, et nad
kokku puutuksid. Järgmiseks aseta kett väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning veendu, et litter ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 8 või enam korda,
et seada see kõrgeimasse asendisse,
kontrolli indikaatorilt, et kõrgeim
asend oleks korrektne, ning seejärel
paigalda ning reguleeri sisemine
tross.
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub. Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
kruvi keermed.
Toiteheebel
Seadme kaas
Otsakork
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Indikaatori asendamine
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes indikaatorit
asendades.
1.
Eemalda kaks indikaatorit kinnitavat indikaatori seadistuskruvi.
5.
Veendu, et indikaatori nõel oleks vasakus servas, ning paigalda
indikaator otse selle kohale.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib
kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
■ Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629,
CS-HG61 hooldusjuhendeid.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
2.
Eemalda indikaatorseade nagu
näidatud joonisel.
3.
Vajuta heeblit (B) vähemalt
kaheksa korda, et seada see
kõrgeimasse asendisse.
Indikaatori seadistuskruvid
Heebel (B)
Sammuplaat
Indikaator
Reguleerimispolt
Reguleerimispolt
Üldine ohutusinfo
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross
oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
• Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge, võib
see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et pidurivedelik ei
kinnituks plastikosade külge.
SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega muuda plastikosade külge kleepudes neid
plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada võõrosakeste külge kleepumist.
• Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
• Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka RD-M592 hooldusjuhendeid.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud, võivad need
jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-
eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele
ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha
tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises
kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93
ja CN-HG73 kettidega. Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid
eesmise ketiratta käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
SI-6S70A-002-04
4.
Sisesta telg, nagu näidatud joonisel, nii, et parempoolse
sammuplaadi keskel olev auk ning heeblil olev auk oleksid
joondatud.
Pane tähele:
Parempoolse ja vasakpoolse sammuplaadi kujud on erinevad.
Telje sisestamise asend
Parempoolne sammuplaat
Vasakpoolne sammuplaat
Sammuplaadi telg
HOIATUS
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbe
dane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
7,1 mm
6,5 mm
Seeria Deore
RAPIDFIRE M9 (Käiguvahetusheebel) SL-M590
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M591 / RD-M592
Tüüp SGS
Vabajooks FH-M529 / FH-M590 / FH-M595 / FH-M629
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-HG61
Kett CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M591 RD-M592
Tüüp SGS SGS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 45T 45T
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 28T, 11 - 32T, 11 - 34T 11 - 32T, 11 - 34T, 12 - 36T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Mudeli number Grupinimi Käike Hammaste kombinatsioon
CS-HG61
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
bh 9 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36T
Mudeli number
FH-M529 / FH-M590 /
FH-M595 / FH-M629
Käike 9
Kodara aukude nr. 36 / 32