EE
- 28 -
misetapis.
•
Tegelik laadimisvool oleneb laadimisetapist,
milles laaditav seade on, ja see võib olla väik-
sem kui suurim seadistatud laadimisvool.
5.3.1 Standardlaadimisprogrammid
A) STD: Laadimisprogramm pliihappeakude
(märg-, Ca/Ca-, EFB-akud) ja geelakude jaoks
Laadimisseadme esmakordsel kasutuselevõtul
põleb LED „STD“.
B) AGM: AGM-akude laadimisprogrammi puhul
vajutage nuppu „BATTERY SELECT“ –> lülitage
STD pealt ümber AGM-laadimisprogrammile
5.3.2 Spetsiaalsed laadimisprogrammid
C) Talv: Külma ilma korral (välistemperatuur -20
°C - +5 °C) tavalistele pliihappeakudele (märg-,
Ca/Ca-, EFB-akud) ja AGM-akudele soovitatav
laadimisprogramm (suurem pinge laadimise
lõpus).
Vajutage nuppu „BATTERY SELECT“ –> lülitage
AGMi pealt ümber laadimisprogrammile „talv“
5.4 Aku laadimine:
•
Avage või eemaldage aku kork (kui see on
olemas).
•
Kontrollige happetaset akus. Vajaduse korral
lisage destilleeritud vett (kui võimalik). Tähe-
lepanu! Akuhape on söövitava toimega. Lo-
putage happepritsmed kohe põhjalikult rohke
veega maha, vajadusel pöörduge arsti poole.
•
Ühendage kõigepealt punane juhe aku pluss-
poolele.
•
Seejärel ühendage must laadimisjuhe akust
ja bensiinivoolikust eemal kere külge.
•
Hoiatus! Tavalisel juhul on kerega ühendatud
negatiivne akupoolus. Toimige laadimise kor-
ral nii, nagu on eelnevalt kirjeldatud. Erandju-
hul võib olla võimalik, et kerega on ühendatud
positiivne akupoolus (positiivne maandus).
Sellisel juhul ühendage must laadimisjuhe
aku miinuspoolusega. Seejärel ühendage pu-
nane laadimisjuhe akust ja bensiinivoolikust
eemal kere külge.
•
Pärast aku ühendamist akulaaduriga võite
laaduri pistikupessa (vt tehnilised andmed)
ühendada. Nüüd saate muuta laadimissea-
distusi (vt lõige 5.3).
•
Tähelepanu! Laadimise tõttu võib tekkida
paukgaas, mistõttu tuleb laadimise ajal välti-
da sädemete teket või lahtist tuld. Plahvatu-
soht! Jälgige, et ruumid oleks õhutatud.
•
Kui LED-näidikul süttib „FUL“, on laadimine
lõppenud. Laadija hoiab akut impulsslaadi-
mise abil 95 - 100% aku mahu juures. Kui
laadija näitab seda tühja aku puhul juba mõne
minuti pärast, siis on see vihje sellele, et aku
mahtuvus on väike. Seda akut ei saa enam
rohkem laadida.
Laadimisaja arvestamine (joonis 3)
Laadimisaja määrab aku täituvuse tase. Laadi-
miseks sobiva tühja (mitte täiesti tühjenenud,
näiduga „Lo“, defektse) aku korral võib ligikaudset
laadimisaega kuni u 80% laadimiseni arvestada
järgmise valemi järgi:
Aku maht Ah
Laadimisaeg/h =
Amp. (laadimisvool)
Laadimisvool peaks olema 1/10 kuni 1/6 aku täi-
tuvusest.
5.5 Aku laadimise lõpetamine
•
Tõmmake pistik pesast välja:
•
Kõigepealt eemaldage must laadimisjuhe
kere küljest.
•
Seejärel eemaldage punane laadimisjuhe aku
pluss-poolelt.
•
Tähelepanu! Positiivse maanduse korral võt-
ke esmalt punane laadimisjuhe kere küljest ja
siis must laadimisjuhe aku küljest lahti.
•
Keerake aku kork uuesti peale või suruge
peale (kui olemas).
Märkus! Kui pistik tõmmatakse välja, kuid laadi-
misjuhtmed jäävad edasi aku külge, siis võtab
aku laadija väikest voolu. Seetõttu soovitame
laadija selle mittekasutamise korral alati täielikult
akult eemaldada.
5.6 Käivitusabifunktsioon
Tähelepanu! Ärge vajutage pöördloenduse või
käivitamise (näit „StA“) ajal ühtegi nuppu. Kui
vajutate kogemata mõnda nuppu ja tekib tõrge,
tõmmake pistik välja.
Käivitusabifunktsiooni toimimiseks peab LED-
näidikul kuvatav akupinge olema vähemalt 11,5V
(mida suurem akupinge, seda parem). Sellegi-
poolest võib juhtuda, et käivitusabifunktsioon ei
toimi (nt aku on kahjustatud, starter on defektne).
Igal juhul toimige nii, nagu allpool kirjeldatud.
1. Laadige akut vähemalt 15 minutit suure laadi-
misvooluga, nagu eespool kirjeldatud.
2. Vajutage nuppu „ENGINE START“ (joonis 1 /
nr 6) ja hoidke seda 5 sekundit all. Käivitusa-
bifunktsioon aktiveeritakse.
Laadimisseade kontrollib olemasolevat aku-
pinget.
Anl_CE_BC_15_M_SPK3.indb 28Anl_CE_BC_15_M_SPK3.indb 28 23.09.2019 10:16:5623.09.2019 10:16:56