Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Süsinikust raami korral võib olla vajalik
vähendada kinnitusmomenti, et vältida
raami kahjustamist. Kontakteeru jalgratta
või raami tootjaga, et saada teada sobivat
süsinikust raami kinnitusmomenti.
Süsinikust juhtraua korral võib olla
vajalik vähendada
kinnitusmomenti, et vältida
juhtraua kahjustamist.
Kontakteeru jalgratta või juhtraua tootjaga, et saada teada sobivat
süsinikust juhtraua kinnitusmomenti.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Tehnilise hoolduse juhised
Esimene ülekandesüsteem
SIS reguleerimine
Heebli paigaldamine
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
5 mm
kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambit,
mille maksimaalne
välisdiameeter on 32 mm.
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses
Eelseadistatud
mõõdik
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuhi
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit 2 või enam korda, et seada see madalasse
asendisse. Peale kaane eemaldamist kinnita trossi ots haagi
külge. Sellistes tingimustes vajuta heeblit 2 või enam korda, et
seada see ülemisse asendisse, ning seejärel lükka tross läbi
väliskatte reguleerimispoldist ning tõmba tross kogupikkuses
läbi. Peale seda vajuta heebel madalasse asendisse ning
paigalda kaas.
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
A
B
B
A
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Eelseadistatud
joondusplokk
Ketijuhi sisemine
plaat
Keti asend
Suurim ketiratas
Väikseim
hammasratas
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp
< Normaaltüüp >
• FD-M530
< Ülalt suunatud tüüp >
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Kett
5 mm kuuskantvõti
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba
ruumi.
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Eelseadistatud joondusplokk
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Üldine ohutusinfo
• ST-M530/ST-M535 DUAL CONTROL heeblit kasutatakse nii käiguvahetuseks kui ka pidurdamiseks.
Veendu, et sa mõistad ja oled täielikult tutvunud oma jalgratta käiguvahetuse ja pidurdamisega. Töötamismeetodeid vaata
jooniselt.
• Pidurdada saab üksnes DUAL CONTROL heebliga. Kui sa kasutad pidurdamiseks käiguvahetuse vabastuspäästikut
(abipäästikut) võib see kahjustuda ning sa võid kaotada kontrolli oma jalgratta üle, mis omakorda võib viia tõsise õnnetuseni.
• Kui DUAL CONTROL heebli sisemine seade saab kahjustatud, liigub heebel oma algasendist allapoole, ning mõningates
asendites võib pidurdamine olla raskendatud. Kui see juhtub, tuleb jalgrattaga sõitmine koheselt lõpetada.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-
eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või
tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste
ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud
ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse
muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla
ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust,
tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks
see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Kasuta eesmist ketiratast, mis on ühilduv 9-käigulise ketiga, koos Shimano CN-7701, CN-HG93 ja CN-HG73 kettidega.
Kui kasutada ketiratast, mis on mõeldud 8-käigulise või vähema keti jaoks, võivad ilmneda probleemid eesmise ketiratta
käiguvahetusel või keti tihvtid võivad kukkuda välja ning põhjustada keti katkemist.
• Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada vaheldumisi sammhaaval. Kontrolli
momendimõõtevõtmega, et lõplikud kinnitused oleksid vahemikus 12 - 15 Nm. Veelgi enam, pärast ligi 100 km (60 miili)
läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust. Samuti on tähtis kinnituste kontrollimine iga
teatud aja tagant. Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi sammhaaval, võib vasak vänt
lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
• Enne detailide paigaldamis loe põhjalikult hooldusjuhendeid.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
• Enne detailide paigaldamis loe põhjalikult hooldusjuhendeid.
Kui reguleerimisi pole teostatud korrektselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti vända
kinnituspoldid. (BB-FC, FC-PD)
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja
esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei
saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu
näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale
poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga
ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad
teineteist, võib see takistada pidurdamist. Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust ka siis kui
juhtraud on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret
ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade
külge, võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge. SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega
muuda plastikosade külge kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada
võõrosakeste külge kleepumist.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Otsatihvt
Tugevdatud
ühendustihvt
Lüli tihvt
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M531
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Vöö tüüp- Toendi tüüp
< FC-M532 / FC-M542 > < FC-M533-K / FC-M543-K >
Vöö tüüp- Ketikarbi toetamise tüüp Toendi tüüp
Esimese hammasratta ja esimese käiguvahetaja paigaldamine
68 mm
Vaherõngas
68 mm
E-tüüpi toend
73 mm 73 mm
68 mm 68 mm
Ketikarbi tugi
73 mm 73 mm
68 mm
E-tüüpi
toend
73 mm
A
Heeblite kasutamine
■ Piduriheebli kasutamine
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et saavutada
mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
■ Käiguvahetus
Peale vajutamist lahti lastud heebel naaseb alati oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale hammasrattale
Kui heeblit on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui heeblit on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
ST-M535 ST-M530
Muutub
laiemaks
Muutub
kitsamaks
Muutub
kitsamaks
Muutub
laiemaks
1. liige
Heebli ots
2 mm
kuuskantvõti
Umbes 2
mm
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku
adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks spetsiaalset
TL-FC32 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on
lai soontega ala.
5 Kasuta korgi kinnitamiseks tööriista TL-FC16.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks kindlalt
õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt.
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja võrdselt
kuni 12 - 15 Nm.
5
6
2
4
(A)
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
TL-FC32
■ Vaherõnga paigaldamise meetod
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on 68 mm
või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele
joonistele, adapter.
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat õigesse
asendisse nagu näidatud
joonisel.
Sisemine tross
Heebel
Kaas
Haak
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
Ketiratas
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Ketiratas Keskjooks
HOIATUS
SI-6KBFB-001
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Hõbedane
Must
Seeria Deore
DUAL CONTROL heebel ST-M530 / ST-M535
Väliskate SIS-SP41
Esimene käiguvahetaja FD-M530 / FD-M531
Esimene ketiratas FC-M532 / FC-M533-K, FC-M542 / FC-M543-K FC-M521
Keskjooks –– BB-ES25-AK
Kett CN-HG53
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17
Heebli
algasend
Abipäästik
Mudeli number FD-M530 / FD-M531
Sobib nii normaaltüübile kui ka ülalt suunatud tüübile. X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M, L
Ketitoe nurk (
a
)
63° - 66°, 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Mudeli number FC-M521
Ketiratta hambakombinatsioon 44 - 32 - 22T / 48 - 36 - 26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm
Pedaali keermete mõõtmed BC 9/16" x 20 T.P.I.
Sobiv keskjooks BB-ES25-AK
Mudeli number BB-ES25-AK
Kruvi pikkus 121 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68 mm
Keermete mõõdud BC1.37 (68 mm)
Ketikarbi paksus 1,8 mm
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal kui
kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi (umbes
1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Mudeli number FC-M532 / FC-M533-K FC-M542 FC-M543-K
Ketiratta hambakombinatsioon 44 - 32 - 22T / 48 - 36 - 26T 44 - 32 - 22T 44 - 32 - 22T / 48 - 36 - 26T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Ketiliin 50 mm 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1,37 (68, 73 mm) BC1,37 (68, 73 mm)
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt
joonisele.
A A A
A
A
A A
A
B
C
A
A
A
A
A
C
C
A B C
Heebli algasend
* Vaata detaile FC-M521/BB-ES25-AK paigaldamise kohta eraldi hooldujuhistest.
est_280739_6KBFB_001.indd 1est_280739_6KBFB_001.indd 1 27/06/08 8:48:57 AM27/06/08 8:48:57 AM