Shimano ST-M360 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest.
Puhasta ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta
kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu rooste-eemaldajad.
Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada
tõsiseid vigastusi."
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi
ega happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad
kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud
ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui
ühendustihvtidena kasutatakse muid,
kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul
kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee
lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele,
vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud.
Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada.
Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
On oluline kontrollida perioodiliselt vända õlgade ja pedaalide kinnitusmomente.
Pärast umbes 100 km sõitmist kontrolli kinnitusmomente uuesti. Kui
kinnitusmomendid on liiga nõrgad, võivad vända õlad või pedaalid tulla lahti ja
jalgratas ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid.
Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist
ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta
hammaste tipud võivad põhjustada vigastusi.
Pane tähele
Kui pedaalimine ei tundu olevat normaalne, kontrolli seda veel üks kord.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti
kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende
kinni kleepumist.
Pedaalide turvaliseks kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 -
55 N·m Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja vasakpoolsel vända õlal
vasakkeere.
Ära pese keskjooksu vee kõrgsurvejoaga.
Kui sa tunned keskjooksu võllil olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvahetaja ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, tuleks
käiguvahetaja välja vahetada.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid
neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima.
Lisaks on keti puhastamine neutraalse
pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus
hammasrataste ja keti kasutusaja
pikendamiseks.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu
püksisäärtele pori.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt
ketiratastelt maha, vaheta ketirattad ja kett välja. Kui kett on
joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku eesmiste
hammasratastega või eesmise käiguvahetajaga ning tekitada
heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele
või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Enne paigaldamist kasuta keskjooksul määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta ettenähtud väliskatet ning
keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele
hammasrattale. Seda
ei saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut,
nagu näidatud paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks,
isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli,
et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on
täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega,
tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimene ülekandesüsteem
Tehnilise hoolduse juhised SI-6R3FA-003
Lülitumine suuremalt hammasrattalt
väiksemale hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt
väiksemale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt
suuremale hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt
suuremale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Märgistus
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Otsakork
Heebel (B)
Otsakork
Sisemine tross
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda.
(Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Otsatihvt
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt
Väliskatte hoidjad
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Esimene käiguvahetaja
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Ketitoe nurk
X = Saadaval
Ketiratas
Keskjooks
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu
ja esimese hammasratta paigaldamine
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal
ajal nii suurimal ketirattal kui
ka suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Põhiosa Adapter
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta kohal
ja sellega paralleelne. Kinnita kasutades
5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuhi
Paigalda kasutades spetsiaalset
tööriista TL-UN74-S / TL-UN66.
Esmalt paigalda põhiosa,
seejärel adapter.
Esimese hammasratta paigaldamiseks kasuta 8 mm kuuskantvõtit.
Kinnita tugevalt
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud
joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 mm
1 mm
8 mm kuuskantvõti
(TL-WR38)
Eelseadistatud joondusplokk
Eelseadistatud mõõdik
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Eelseadistatud
joondusplokk
Heebli paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
• Paigalda käiguvahetusheebel
asendisse, kus see ei
takistaks pidurite ega
käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis,
mis takistab pidurdamist.
ST-M360
5 mm kuuskantvõti
SL-M360
SL-M360
Hõbedane
Must
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Mudeli number
FD-M360 FD-M191 FD-M1910-3 FD-M190A
Normaaltüüp
X X X X
Ülalt suunatud tüüp
X X X X
Esimese hammasratta hamba vahe
20T 20T 18 T 18 T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel
10T 10T 8 T 8 T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
S, M, L S, M, L S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk ( )
63°- 66°
66°- 69°
63°- 66°
66°- 69°
63°- 66° 66°- 69°
Sobiv ketiliin
47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm
α
Mudeli number
FC-M361 FC-M361 -8
FC-M191 /
FC-M151
FC-M191 /
FC-M151
Ketiratta hambakombinatsioon
42T - 32T - 22T /
48T - 38T - 28T
42T - 32T - 22T 48T - 38T - 28T 42T - 34T - 24T
Poldiringjoone diameeter
104 mm / 64 mm
Vända pikkus
170 mm, 175 mm 170 mm
Pedaali keermete mõõtmed
BC 9/16" X 20 T.P.I. (Inglise keermed)
Sobiv esimene käiguvahetaja
FD-M360 FD-M191
FD-M190-3 /
FD-M190A
Sobiv ketiliin
50 mm 47,5 mm / 47,5 mm + t*
Sobiv keskjooks
BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K)
Mudeli number
BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Kruvi pikkus
123 mm 122,5 mm 126 mm
Ketiliin 47,5 mm
– D-NL
Ketiliin 50 mm
LL123 (K) – 126 (K)
Ketiliin 47,5 mm + t*
D-NL K
Keermete mõõdud
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Seeria Acera
Rapidfi re Plus ST-M360 / SL-M360
Väliskate
OT-SP40
Esimene käiguvahetaja FD-M360 / FD-M190-3 / FD-M190A / FD-M191
Esimene ketiratas FC-M361 / FC-M361-8 / FC-M191 / FC-M151
Keskjooks BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu trossij uht SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul
kui kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga suurimale
ketirattale ning ees aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale
on keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale
on keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal,
kui lülitud taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett
on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates
(1 või 2 pööret).
Kui kett kukub
keskjooksu poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
SI-6R3FA -003-04
*t = Ketikarbi paksus (1,5 – 2,1 mm)
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kett
Ketijuhi
välisplaat
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
6.5mm
7.1mm
6,5 mm
7,1 mm
Eesmised
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
ETTEVAATUST
Vrchní vedení lanka Běžný typ
Upevňovací šroub špalíku dotáhněte imbus klíčem 5mm.
Uštípněte přebytečnou délku lanka a upevněte koncovku.
Utahovací moment:
5 - 7 Nm
Pozn:
Lanko prostrčte podle
vyobrazení.
M360 M191 M190-3/M190A
  • Page 1 1

Shimano ST-M360 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka