Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale
Kui nuppu (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näide:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale.
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrolli-
miseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal
on käiguvahetus raskendatud.)
Mõlemad, heebel (A) ja nupp (B), lähevad pärast vabastamist
tagasi heebli ja nupu algasendisse. Kui kasutad heeblit (A) või
nuppu (B), pea meeles, et samal ajal tuleb pöörata vänta.
Käiguvahetus
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt
suuremale hammasrattale üks lülituse aste.
Näide:
keskmiselt hammasrattalt
suurimale hammasrattale.
Esimene ülekandesüsteem
Tehnilise hoolduse juhised SI-F670A-001
SI-F670A-001-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi
pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või
tekitada tõrkeid keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti
valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud
ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis
pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa
jalgrattalt maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga
nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett
katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu
võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist
ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta
ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti
kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja pedaalide kinnituspoldid.
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned keskjooksu võllil olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne
moodus hammasrataste ja keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Enne paigaldamist kasuta keskjooksul määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale.
Seda ei saa kasutada kahekordse esihammasrattaga, sest
käiguvahetuspunktid ei ühti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm
väliskatte hoidikut, nagu näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks,
isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui
esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
• Kasuta ainult Shimano HG ketti koos FC-M191 esimeste hammasratastega.
Väliskatte hoidjad
Otsatihvt Lüli tihvt
Tugevdatud ühendustihvt
ETTEVAATUST
Heebli (A) algasend
nupp (B)
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu ja
esimese hammasratta paigaldamine
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketijuhi välisplaadi tasane osa
peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega
paralleelne. Kinnita kasutades
5 mm kuuskantvõtit.
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Eelseadistatud joondusplokk
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
Ketiratas
(suurim
hammasratas)
Ketijuht
Paigaldamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista
TL-UN74-S. Esmalt
paigalda põhiosa, seejärel
adapter. Pärast seda kasuta
esimese hammasratta
paigaldamiseks 8 mm
kuuskantvõtit.
Adapter
Põhiosa
Esimene ketiratas
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
5 mm kuuskantvõti
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Kett
Suurim hammasratas
Suurim ketiratas
Piduriheebli paigaldamine
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk. Järgmiseks
seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
A
B
B
A
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Alumine
regulaatorkruvi
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Eelseadistatud
joondusplokk
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta nuppu (B) 2 või enam korda, et seada heebel
madalaimasse asendisse, kontrolli indikaatorilt, et madalaim
asend oleks korrektne, ning seejärel paigalda ning reguleeri
sisemine tross.
Tõmba tugevalt sisemist trossi ning
kinnita 5 mm kuuskantvõtmega
kinnituspolt.
Nupp (B)
Indikaator
Kerimisketta auk
Trossi
reguleer-
imispolt
Sisemine
tross
Heebel (A)
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ümbris
Kruvi
5 mm kuuskantvõti
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Lõika ära üleliigne tross,
paigalda otsakork ja kinnita
see tihvtile.
Tihvt
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii
nagu on näidatud
joonisel.
Normaaltüüp
Tõmba
Tõmba
Ülalt suunatud tüüp
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud
otsa vastasotsast. Peale väliskatte
lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul
oleks ühesuurune diameeter.
Märgistus
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
A
B
B
A
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kett
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga suurimale ketirattale ning
ees aseta kett keskmisele hammasrattale. Reguleerimiseks kasuta
väliskatte reguleerimissilindrit keerates seda nii, et ketijuhi sisemise
plaadi ning keti vahele jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
A
B
Ketijuhi
sisemine plaat
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Kett
Väliskatte reguleerimissilinder
Indikaatori asendamine
1. Vajuta nuppu (B), et seada heebel madalaimasse asendisse.
2. Sisesta indikaatori mehhanismi tihvt kerimisketta auku.
3. Liiguta indikaatori nõel asendisse [1].
4. Sammus 3 olevatel tingimustel, aseta indikaator heebli kronsteini
peale. Jälgi, et seda tehes ei liiguks indikaatori nõel.
5. Kinnita indikaator kahe indikaatori seadistuskruviga.
Indikaatori
seadistuskruvid
Indikaator
Nupp (B)
Indikaatori
mehhanism
Kerimisketta auk
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Ketitoe nurk
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm)
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Spetsifikatsioonid
Esimene käiguvahetaja
Seeria NEXAVE
Käiguvahetusheebel ST-T300-S
Väliskate SP40 suletud väliskate
Esimene käiguvahetaja
FD-M190 / FD-M190A /
FD-M191 / FD-T301
Esimene ketiratas FC-M191
Keskjooks BB-UN26
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu trossijuht SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number FD-M190
FD-M190A
FD-M191 FD-T301
Normaaltüüp X X X X
Ülalt suunatud tüüp X X X X
Esimese hammasratta
hamba vahe
18T 18T 20T 20T
Min. erinevus ülemise ja
keskmise vahel
8T 8T 10T 10T
Esimese käiguvaheti
kinnitusklambri diameeter
S, M S, M S, M S, M
Ketitoe nurk (
α
)
63° - 66° 66° - 69°
63° - 66°
66° - 69°
63° - 66°
66° - 69°
Sobiv ketiliin
47,5 mm
50,0 mm
47,5 mm
50,0 mm
47,5 mm
50,0 mm
47,5 mm
Esimene ketiratas FC-M191 (42T - 34T - 24T) 170 mm
Esimene käiguvahetaja FD-M190 / FD-M190A
Kombinatsioon Ketikaitsega Ketikaitseta
Keskjooksu laius 68 mm
Keskjooks
Mudeli number BB-UN26
Kruvi pikkus YL117
Pesa laius 68 mm
Ketiliin 47,5 mm + T1 47,5 mm
Eraldaja (2,5 mm) X X
Esimene ketiratas FC-M191 (48T - 38T - 28T) 170 mm
Esimene käiguvahetaja FD-M191 / FD-T301
Kombinatsioon Ketikaitsega Ketikaitseta
Keskjooksu laius 68 mm
Keskjooks
Mudeli number BB-UN26
Kruvi pikkus D-NL122,5
Pesa laius 68 mm
Ketiliin 47,5 mm + T1 47,5 mm
* T1 on ketikaitse paksus.
Vabasta kruvi, eemalda kate ja
seejärel lükka sisetross läbi
trossi reguleerimispoldi, nagu
näidatud joonisel. Vea tross
piki kerimisketta pilu ja kinnita
see kerimisketta auku.
Sisemise otsa kork tuleks
vajutada nii sügavale
kerimisketta auku, kui see
läheb.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8- / 7- / 6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
7,1 mm
6,5 mm