Shimano ST-M310 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6UJ0A-002
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt suuremale
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on
vajutatud korra, toimub
väiksemalt suuremale
hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt
hammasrattalt suurimale
hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on
vajutatud korra, toimub
suuremalt väiksemale
hammasrattale üks
lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt
keskmisele
hammasrattale.
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale
vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada
vänta.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu ja
esimese hammasratta paigaldamine
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kasuta spetsiaalseid tööriistu (TL-UN65 ja TL-UN74-S), et
paigaldada keskjooks 1 ja esimene käiguvahetaja nii, et nad
asetseksid nagu näidatud joonisel. Paigalda adapter 2 ning
seejärel kasuta esimese hammasratta paigaldamiseks
vändatõmmitsat (TL-FC10).
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa
peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega
paralleelne. Kinnita kasutades 5
mm kuuskantvõtit.
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment: 50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
1 mm
3 mm
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud
mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
1 Keskjooks 2 Adapter
Esimene käiguvahetaja
3 Esimene ketiratas
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Märgistus
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning
keti vahele jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud
tüüp
Tõmba
Tõmba
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti vahele jääks
0-0,5 mm vaba ruumi.
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga suurimale ketirattale ning
ees aseta kett keskmisele hammasrattale. Reguleerimiseks kasuta
väliskatte reguleerimissilindrit keerates seda nii, et ketijuhi
sisemise plaadi ning keti vahele jääks 0-0,5 mm vaba ruumi.
A
B
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
SI-6UJ0A-002-04
Esimene ülekandesüsteem
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid: S [28,6 mm], M [31,8 mm], L [34,9 mm] (Kasuta S ja M suuruste korral adapterit.)
Ketitoe nurk
Ketiratas
Keskjooks
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt
sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu
roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada
tõsiseid vigastusi."
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või
enam korda ning kontrolli
indikaatorilt, et heebel
oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel
eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
Sisemine tross
Otsakork
Heebel (B)
Otsakork
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on
ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti
lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel
juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on
kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
On oluline kontrollida perioodiliselt vända õlgade ja pedaalide kinnitusmomente. Pärast umbes 100 km sõitmist
kontrolli kinnitusmomente uuesti. Kui kinnitusmomendid on liiga nõrgad, võivad vända õlad või pedaalid tulla lahti
ja jalgratas ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa
võid kukkuda jalgrattalt maha.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud
osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame
tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud
kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Otsatihvt Lüli tihvt
Tugevdatud ühendustihvt
Haarde laiuse reguleerimine
Heeblite haarde laiuse reguleerimine on soovitatav, et
saavutada mugavaim käiguvahetus ja pidurdamine.
A
: Muutub kitsamaks
B
: Muutub laiemaks
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel
juhul võivad kahjustuda kruvi
keermed.
ETTEVAATUST
5 mm kuuskantvõti
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 36
mm.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti
väntade ja pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide
turvaliseks kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 Nm. Parempoolsel vända õlal on
paremkeere ja vasakpoolsel vända õlal vasakkeere.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned keskjooksu võllil olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti
puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus hammasrataste ja keti eluea
pikendamiseks.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku
eesmiste hammasratastega või eesmise käiguvahetajaga ning
tekitada heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele
või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Enne paigaldamist kasuta keskjooksul määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu
trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele
hammasrattale. Seda ei saa kasutada kahekordse esihammasrattaga,
sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu
näidatud paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda
keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei
puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte
sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas
pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse
jalgratta müüja poole.
6.5mm
7.1mm
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi (umbes
1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine
plaat puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine
plaat puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku
ajal, kui lülitud taga ümber
suurimale ketirattale, samal ajal kui
kett on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi (umbes
1/2 pööret).
Käike
Parem SIS 8-käiku
Vasak SIS 3-käiku
Rapidfire Plus ST-M310-L
Väliskate OT- SP40
Esimene käiguvahetaja FD-M311 / FD-M310 / FD-M190-3 / FD-M190A / FD-M191
Esimene ketiratas FC-M361 / FC-M361-8 / FC-M311 / FC-M311-8 / FC-M171 / FC-M131
Keskjooks BB-UN26 (-K) / BB-ES25 (-K)
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Mudeli number
FD-M311 / FD-M310 FD-M191 FD-M190-3 FD-M190A
Normaaltüüp
X X X X
Ülalt suunatud tüüp
X X X X
Esimese hammasratta hamba vahe
20T 20T 18T 18T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel
10T 10T 8T 8T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
S, M, L S, M, L S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk (
)
63°- 66° / 66°- 69° 63°- 66° 66°- 69°
Sobiv ketiliin
47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm 47,5 / 50 mm
Mudeli number
FC-M361 / FC-M311 FC-M361-8 / FC-M311-8 FC-M171 / FC-M131 FC-M171 / FC-M131
Ketiratta hambakombinatsioon
42T-32T-22T
48T-38T-28T
42T-32T-22T 48T-38T-28T 42T-34T-24T
Poldiringjoone diameeter
Vända pikkus
170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm 170 mm 170 mm
Pedaali keermete mõõtmed
BC 9/16" X 20 T.P.I. (Inglise keermed)
Sobiv esimene käiguvahetaja
FD-M311 / FD-M310 FD-M191 FD-M190-3 / FD-M190A
Sobiv ketiliin
50 mm 47,5 mm / 47,5 mm + t *
Sobiv keskjooks
BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K) BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K)
Mudeli number
BB-UN26 (-K) BB-UN26 (-K) BB-ES25 (-K)
Kruvi pikkus
123 mm 122,5 mm 126 mm
Ketijoon 47,5 mm
D-NL —
Ketijoon 50 mm
LL123 (K) 126 (K)
Ketijoon 47,5 mm + t *
D-NL K
Keermete mõõdud
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
* t = ketikarbi paksus (1,5-2,1 mm)
6,5 mm
7,1 mm
Väliskatte hoidjad
• Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad
põhjustada vigastusi.
Eesmised
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Kasuta trossi kinnituspoldi pingutamiseks 5 mm kuuskantvõtit.
Lõika maha sisetrossi üleliigne pikkus ning paigalda otsakork.
< FD-M310 / M191 / M190-3 / M190A > < FD-M311 >
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii, nagu on
näidatud joonisel.
M310 M191 M190-3/M190A M311
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
FD-M310
FD-M191
FD-M190-3
FD-M190A
FD-M311
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Alumine
regulaatorkruvi
FD-M310
FD-M191
FD-M190-3
FD-M190A
FD-M311
Eelseadistatud joondusplokk
  • Page 1 1

Shimano ST-M310 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions