3. Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui
keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
4. Väliskatte pikkus
(1) Vabasta B-pinge reguleerimise kruvi kuni see on joonisel
näidatud positsioonis.
(2) Kontrolli, et väliskattes oleks piisavalt lõtvust. Järgmiseks
joonda väliskate tagumise käiguvaheti
väliskatte hoidiku alumise servaga ning lõika
ära üleliigne väliskatte pikkus.
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Pane tähele: Perioodiliselt kontrolli, nagu näidatud joonisel, et hargi
otsa ja konsooli vahel ei oleks tühimikku. Kui nende kahe osa vahel
on tühimik, võib käiguvahetusel esineda probleeme.
RD-M972
RD-M772
RD-M662
RD-M592
5 mm kuuskantvõti
Hargi ots
Kronstein
Kronsteini kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Kui ratta paigaldamine on keeruline, paigalda rootori poolele kiirkinniti heebel. Kui sa teed seda,
veendu, et kiirkinniti heebel ei puutuks kokku rootoriga ja kui see juhtub, siis see võib tekitada põletusi.
•
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi
pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid
keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti
puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas,
kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või
kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud
või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi
pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism
ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse
nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents
kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva
grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata
mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret.
Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad
põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu
trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada
üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise
eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks tagant vaadates samal
joonel väikseima ketiratta välispinnaga.
2. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale joonele suurima ketirattaga.
SIS reguleerimine
Ülemine
reguleerimiskruvi
Juhtlitter
Tõmba
Vähem kui 30 mm
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Alumine
regulaatorkruvi
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Kinnine sulundiga kork
ja kummist kaitse
peaksid olema
kinnitatud raami
väliskatte kinnituse
külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
5. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera käigu vahetamiseks vänta. Seejärel keera B-pinge
reguleerimise kruvi nii, et
juhtlitter ei puutuks kokku
ketirattaga, aga mitte nii
lähedale, et see puutuks
ketti. Järgmiseks aseta kett
väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
■ Tagumise käiguvaheti asendamine
(RD-M972)
Pane tähele: Kui eemaldad tagumise
käiguvaheti asendamisel
pingelitrit, eemalda esmalt
lõhiskinniti.
<Kauguse kontrollimine suurima ketiratta ja juhtlitri
vahel>
Aseta tagumine käiguvaheti madalaimale
positsioonile, peata ratta pöörlemine ja
kontrolli, et kaugus juhtlitri servast kuni suurima
ketiratta servani oleks 5 - 6 mm. Pööra vänta,
et vahetada käike ja veendu, et selles ei oleks
karedat tunnet. Kui kassetti ketirataste
hammaste arv on muutunud, teosta see
seadistus uuesti.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
6. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Pane tähele:
Kui tagaamortisaator liigub, võib kaugus välimise kinniti ja
tagumise käiguvaheti väliskatte hoidiku vahel muutuda, seega
selgita välja väliskatte pikkus punktis, kus selle pikkus on suurim.
Pane tähele:
Aseta sisemine tross nii, et see oleks väljaspool
vähem kui 30 mm, ning kontrolli, et sisemine
tross ei puutuks kokku ratta kodaratega. Peata
selle sammu ajaks ratta pöörlemine.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Väliskate
Väliskattehoidik
Juhtlitter
Suurim ketiratas
Väikseima ketiratta
välispind
Lõhiskinniti
Pingelitter
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,45 - 4,9 Nm
SI-5W70B-001-04
Tehnilise hoolduse juhised SI-5W70B-001
RD-M972 / RD-M772 / RD-M662 / RD-M592
<RD-M972 / M772>
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu CN-7701 /
CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu CN-HG50 /
CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
7,1 mm
6,5 mm
Seeria XTR XT SLX Deore
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M970 SL-M770 SL-M660 SL-M590
Väliskate SIS-SP41 SIS-SP41 SIS-SP41 SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M972 RD-M772 RD-M662 RD-M592
Tüüp SGS / GS SGS / GS SGS / GS SGS
Vabajooks FH-M970 / M975 FH-M770 / M775 FH-M665
FH-M529 / M590 / M595 / M629
Käike 9 9 9 9
Kasseti ketiratas CS-M970 CS-M770 CS-HG80 CS-HG61
Kett CN-7701 CN-HG93 CN-HG73 CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / BT17 SM-SP17 / BT17 SM-SP17 SM-SP17 / BT17
Mudeli number RD-M972 / RD-M772 RD-M662 RD-M592
Tüüp SGS GS SGS GS SGS
Käike 9 9 9 9 9
Kogukapatsiteet 45T 33T 45T 35T 45T
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 32T, 11 - 34T, 12 - 34T 11 - 32T, 11 - 34T 11 - 32T, 11 - 34T, 12 - 36T
Väikseim ketiratas 11T 11T 11T 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T 22T 22T 22T
5~6 mm