Shimano ST-M410 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas,
kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või
kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada
tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik,
peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse
nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning
uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja
määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja
ketirattad ja kett.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta
kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav,
sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma
kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis,
kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli,
et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks
muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt
kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi
pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada
tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui
keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Grupitähised
Tehnilise hoolduse juhised SI-6KFRB-001
Tagumine ülekanne
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Rapidfire Plus
Vabajooks
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu
põhiosa sees) ning seejärel
asenda vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada
vabajooksu põhiosa, sest see
võib põhjustada häireid selle
töötamises.
FH-MC18 / FH-RM40-8
SL-M410
SL-M410
ST-M410
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm Allen key
(TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele ketirattale.
Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast
ja tekitab heli. (vastupäeva)
Väliskatte
reguleerimissilinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel
on teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei
tekiks ühtegi heli.
Kui heli ei
ole kuulda
Väliskatte
reguleerimissilinder
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale
ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida
juhtlitter ketirattale nii lähedale kui
võimalik ilma, et nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett väikseimale
ketirattale ja korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks ketiratast.
3. Alumine regulaator
Vajuta heeblit, samal ajal
keerates esimest hammasratast,
et seada kett madalaimale käigule.
Keera alumist regulaatorkruvi nii,
et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas
Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel :
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots
ümaraks nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Märgistus
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Lõika maha sisemise trossi liigne pikkus ning paigalda otsakork.
Tõmba
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross oleks
kindlalt soone sees.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi,
et reguleerida juhtlitrit nii,
et see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
Peale seda paigalda kett.
SIS reguleerimine
1
8
1
8
5 mm kuuskantvõti 5 mm kuuskantvõti
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse,
kus see ei takistaks pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Kett
Suurim hammasratas Suurim ketiratas
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Keti pikkus
Heebli paigaldamine
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Ketirataste paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi,
et B-pinge reguleerimise
kruvi ei puutuks kokku hargi
otsaga ega põhjustaks
seeläbi deformatsiooni.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt
suuremale ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A)
asendisse (1). Korraga kahe või enama astme
lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste
suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale.
1
2
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda kruvi keermed.
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Otsakork
1
8
Heebel (B)
Sisemine tross
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 7 või enam korda ning
kontrolli indikaatorilt, et heebel oleks oma
kõrgeimal positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine tross.
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
6 ketiratast on kinnitatud
neetidega.
Kinnitusrõngas
Hõbedane
Must
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
6,5 mm
7,1 mm
Iga ketiratta puhul, pind, millel on grupitähis,
peaks asetsema väljaspoole ning olema asetatud nii,
et iga ketiratta kolmnurgakujuline ( ) märgistus ja
vabajooksu A-osa (kus uure on lai), oleksid joondatud.
HG ketirataste vahetamisel kasuta kinnitusrõnga
kinnitamiseks spetsiaalset tööriista (TL-LR15).
HG ketirataste asendamiseks kasuta spetsiaalset tööriista
(TL-LR15) ja kinnitusrõnga eemaldamiseks TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
A
a
c
-
1
4
T
märgistus
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL-SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15
Seeria Alivio
Rapidfire Plus ST-M410 / SL-M410
Väliskate SP40
Tagumine käiguvaheti RD-M410
Tüüp SGS
Vabajooks FH-MC18 / FH-RM40-8
Käike 8
Kassetti ketirattas CS-HG50-8I
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number RD-M410
Käike 8
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T
Sobiv esimene hammasratas
(hammasratta hammaste konfiguratsioon)
FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
(42T - 32T - 22T / 48T - 38T - 28T)
Käike Grupinimi Hammaste kombinatsioon
8
an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Mudeli number ST-M410 / SL-M410
Käike 8
Mudeli number FH-MC18 / FH-RM40-8
Ketirattad 8
Kodara aukude nr. 36 / 32
SI-6KFRB -001-04
  • Page 1 1

Shimano ST-M410 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka