Shimano SL-M810 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
1. Eemalda sisemise augu kork, sisemine tross ning
reguleerimissilinder.
2. Eemalda kolm suuremat kruvi ja väike kruvi, mis kinnitab
kaant.
3. Keera ülemist kaant nii nagu näidatud Joonisel 2 ja
seejärel libista seda eemaldamiseks noolega näidatud
suunas (Joonis 3).
4. Lükka heebel (A) tagasi, nagu näidatud Joonisel 4, nii
kaugele kui see läheb ning seejärel keera eemaldamiseks
alumist kaant nagu näidatud Joonisel 5.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
ülitumine suuremalt hammasrattalt väikesele
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väikesele
hammasrattale üks lülituse aste.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Jalgrattaga allamäge sõitmine ja vabasõit on oma olemuselt
ohtlikud tegevused. Nende puhul on risk sattuda õnnetusse, mis
võib põhjustada tõsiseid vigastusi või isegi surma. Me soovitame
tungivalt kanda sõitjatel kiirvrit ning kaitsmeid ja veenduda enne
jalgrattaga sõitmist selle ohutuses. Pane tähele, et sa sõidad omal
vastutusel ning sa pead arvestama väga täpselt oma kogemuste ja
oskustega.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka FD-M815 / M817 hooldusjuhendeid.
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp
< Normaaltüüp >
(Joonis 1)
(Joonis 2) (Joonis 3)
(Joonis 4) (Joonis 5)
• FD-M815
SL-M810 kaante asendamine
< Ülalt suunatud tüüp >
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M817
< Ülalt suunatud tüüp >
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
5 mm kuuskantvõti
Väike kruvi (x1) Suured kruvid (x3)
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Väliskatte lõikamine (Taga / Ees)
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu tagaam-
ortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork alumiin-
iumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale. ing.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Enne heebli kõrgeimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 8 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Liiguta heebel B noolega näidatud
suunas ning seejärel paigalda kork
keerates seda nii nagu joonisel näidatud
kuni selle peatumiseni. Ära keera seda
rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
korgil olevad keermed.
Otsakork
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka RD-M810 / M810-A hooldusjuhendeid.
Käiguvahetustrossi paigaldamine
< Taga >
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise
päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas
heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist
oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles,
et samal ajal tuleb liigutada vänta.
See heebel on loodud kasutamiseks kahe- ja kolmekordse
hammasrattaga. Kui kasutada kombinatsioonis kahekordse
eesmise hammasrattaga ning kui sa pingutad käiguvahetusheeblit
ülemises asendis üle, võib see murduda.
< Taga >
< Taga >
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
< Ees >
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suurele hammasrattale
(heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väikeselt suurele
hammasrattale üks lülituse aste.
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Heebli (A) algasend
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 2 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Liiguta heebel B noolega näidatud
suunas ning seejärel paigalda kork
keerates seda nii nagu joonisel näidatud
kuni selle peatumiseni. Ära keera seda
rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
korgil olevad keermed.
Otsakork
Heebel (B)
Otsakork
Sisemine tross
< Ees >
< Taga > < Ees >
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel : http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda.
(Estonian)
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad
osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik,
peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta
tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks
määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest
sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge
trossi vastuseisu tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi
siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam,
kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
•Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad
põhjustada käiguvahetuse halvenemist
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi
ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu
trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada
üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
See käiguvahetusheebel ühildub kolmekordse esimese hammasrattaga.
Selle toote garantii ei laiene kahjustustele, mida on põhjustanud
sõitmise ajal hüppamine või jalgratta kukkumine, välja arvatud juhud, kui
häired on põhjustatud ebareeglipäraste materjalide või tootmismeetodite
kasutamisest.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise
tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Kui reguleerid asendit, kinnita uue asendi tagamiseks see kahe
kinnituspoldiga.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on
36 mm.
Kinnitusmoment:
5 Nm
4 mm kuuskantvõti
3 mm kuuskantvõti
Väljaspool Seespool
Väljaspool Seespool
< Ees >
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu näidatud
joonisel.
Tõmba
Tightening torque :
5 - 7 N·m {44 - 60 in. lbs.}
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Seda käiguvahetusheeblit saab paigaldada piduriheeblist
sissepoole või väljaspoole.
3 mm kuuskantvõti
Disassembly and reassembly should only be carried out
when the covers are being replaced.
Kaane asendamine ja uuesti kokku
panemine
Eemaldamine
Uuesti kokku ühendamine
1. Esmalt paigalda alumine kaas ja seejärel ülemine
eemaldamisele vastupidises järjekorras. Ühenda ülemine
ja alumine kaas nii, et nad sobituksid teineteisega ja
nende vahel ei oleks tühimikku.
2 . Kinnita kolm suuremat kruvi ja väike kruvi, mis kinnitab
kaasi.
3 . Paigalda reguleerimispolt, sisemine tross ning sisemise
augu kork nimetatud järjekorras.
Ülemine kaas
Alumine kaasHeebel (A)
Kinnitusmoment:
0,2 N·m
Kinnitusmoment:
0.05 N·m
SI-6R20A-003-04
Tehnilise hoolduse juhised SI-6R20A-003
SL-M810
Seeria SAINT
Käiguvahetusheebel SL-M810
Väliskate
OT-SP41 (SIS-SP41)
Käike 9 / 18
Esimene käiguvahetaja FD-M815/FD-M817
Esimene ketiratas FC-M810/FC-M815
Tagumine käiguvaheti
RD-M810 / RD-M810-A
Tüüp SS /GS
Vabajooks FH-M810/FH-M815
Kassetti ketirattas CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
  • Page 1 1

Shimano SL-M810 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions