Eemalda sisemise augu kaas, sisetross ning 1.
reguleerimissilinder.
Eemalda kolm suuremat kruvi ja väike kruvi,
2.
mis kinnitavad kaant.
Keera ülemist kaant nagu näidatud joonisel 2 ja seejärel
3.
libista seda eemaldamiseks noolega näidatud suunas
(joonis 3).
Lükka heebel (A) tagasi, nagu näidatud joonisel 4,
4.
nii kaugele kui see läheb ning seejärel keera alumist
kaant selle eemaldamiseks joonisel 5 Nm kuuskantvõti.
-Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale
(heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt ketirattalt
väiksemale ketirattale.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale ketirattale
(heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse (1).
Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta asendisse (2).
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väikesele
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väikesele
hammasrattale üks lülituse aste.
Üldine ohutusinfo
Jalgrattaga allamäge sõitmine ja vabasõit on oma olemuselt •
ohtlikud tegevused. Nende puhul on risk sattuda õnnetusse,
mis võib põhjustada tõsiseid vigastusi või isegi surma.
Me soovitame tungivalt kanda sõitjatel kiivrit ning kaitsmeid
ja veenduda enne jalgrattaga sõitmist selle ohutuses.
Pane tähele, et sa sõidad omal vastutusel ning sa pead
arvestama väga täpselt oma kogemuste ja oskustega.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati •
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka FD-M815 / M817 hooldusjuhendeid.
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp
< Normaaltüüp >
(Joonis 1)
(Joonis 2) (Joonis 3)
(Joonis 4) (Joonis 5)
• FD-M815 SL-M810 kaante asendamine
< Ülalt suunatud tüüp >
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M817
< Ülalt suunatud tüüp >
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
5 mm Allen key
Väike kruvi (x1) Suured kruvid (x3)
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Väliskatte lõikamine (Taga / Ees)
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Otsakork
* Kui tagumine käiguvahetaja liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu. Väliskatte ots, millel on alumiiniumkork,
peaks olema käiguvaheti poolel.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Sisemise trossi ühendamine
ja kinnitamine
Enne heebli kõrgeimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 8 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning ühenda
sisemine tross.
Liiguta heebel B noolega näidatud
suunas ning seejärel paigalda kork
keerates seda nii nagu joonisel näidatud
kuni selle peatumiseni. Ära keera seda
rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
korgil olevad keermed.
Otsakork
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega
koos ka RD-M810 / M810-A hooldusjuhendeid.
Käiguvahetustrossi paigaldamine
< Taga >
Käiguvahetus
See päästikheebel on varustatud kahepidise •
päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas
heeblit lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist •
oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal
tuleb liigutada vänta.
See heebel on mõeldud kasutamiseks kahe- ja kolmekordse •
hammasrattaga. Kui kasutada kombinatsioonis kahekordse
eesmise hammasrattaga ning kui sa pingutad käiguvahetusheeblit
ülemises asendis üle, võib see murduda.
< Taga >
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Kahepidine päästik
< Ees >
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suurele hammasrattale
(heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väikeselt suurele
hammasrattale üks lülituse aste.
Heebel (B)
Kahepidine päästik
Heebli (A) algasend
Sisemise trossi ühendamine
ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 2 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
Liiguta heebel B noolega näidatud
suunas ning seejärel paigalda kork
keerates seda nii nagu joonisel näidatud
kuni selle peatumiseni. Ära keera seda
rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda
korgil olevad keermed.
Otsakork
Heebel (B)
Otsakork
Sisemine tross
< Ees >
< Taga > < Ees >
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel:
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad •
osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, •
peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta •
tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks
määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest •
sellel on tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge
trossi vastuseisu tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi •
siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam,
kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta •
DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad
põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi •
ning väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu •
trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada •
üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
See käiguvahetusheebel ühildub kolmekordse esimese hammasrattaga.•
Selle toote garantii ei laiene kahjustustele, mida on põhjustanud •
sõitmise ajal hüppamine või jalgratta kukkumine, välja arvatud juhud, kui
häired on põhjustatud ebareeglipäraste materjalide või tootmismeetodite
kasutamisest.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise •
tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või •
kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja
poole.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks •
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.•
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri •
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne välisdiameeter
on 36 mm.
Kinnitusmoment: 5 Nm
4 mm kuuskantvõti
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu näidatud
joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üksnes
kaasi asendades.
Kaane asendamine ja uuesti kokku panemine
n Eemaldamine
Uuesti kokku ühendamine n
Esmalt paigalda alumine kaas ja seejärel ülemine 1.
eemaldamisele vastupidises järjekorras. Ühenda ülemine
ja alumine kaas nii, et nad sobituksid teineteisega
ja nende vahel ei oleks tühimikku.
Kinnita kolm suuremat kruvi ja väike kruvi, mis kinnitavad
2.
kaasi.
Paigalda reguleerimispolt, sisetross ning sisemise
3.
augu kaas nimetatud järjekorras.
Ülemine kaas
Alumine kaas Heebel (A)
Kinnitusmoment: 0,2 Nm Kinnitusmoment: 0,05 Nm
SI-6R20B-001-04
SL-M810
HOIATUS
Tehnilise hoolduse juhised
SI-6R20B-001
Seeria SAINT
Käiguvahetusheebel SL-M810-A
Väliskate OT-SP41
Käike 9 / 18
Esimene käiguvahetaja FD-M815/FD-M817
Esimene ketiratas FC-M810/FC-M815
Tagumine käiguvaheti RD-M810 / RD-M810-A
Tüüp SS / GS
Vabajooks FH-M810/FH-M815
Kasseti ketiratas CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Kett CN-HG93
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17