MS 241 C-M
eesti
5
käivitage ebatiheduse või
kahjustuse korral mootorit – tuleoht!
Laske mootorsaag enne
käikuvõtmist edasimüüjal
parandada.
– talitlusvõimeline ketipidur, eesmine
käekaitse
– õigesti monteeritud juhtplaat
– õigesti pingutatud saekett
– Gaasihoob ja gaasihoova riiv
peavad kergesti liikuma –
gaasihoob peab pärast lahtilaskmist
lähteasendisse tagasi vetruma
– Universaalhooba saab kergesti
STOP, 0 või † peale seada
– Kontrollige süütejuhtme pistiku
tugevat kinnitust – lahtise pistiku
puhul võivad tekkida sädemed, mis
võivad väljatungiva kütuse-õhu
segu põlema süüdata – tuleoht!
– Ärge tehke käsitsemis- ja
ohutusseadiste kallal mingeid
muudatusi
– käepidemed peavad olema puhtad
ja kuivad, õli- ning mustusevabad –
oluline mootorsae kindlaks
juhtimiseks
– paagis piisavalt kütust ja
ketimäärdeõli
Mootorsaagi tohib kasutada ainult
tööohutus seisukorras – õnnetusoht!
Mootorsae käivitamine
Ainult tasasel aluspinnal. Pöörake
tähelepanu kindlale ja stabiilsele
seisuasendile. Hoidke seejuures
mootorsaagi kindlalt kinni –
lõikemehhanism ei tohi muid esemeid
ega maapinda puudutada – liikuva
saeketi tõttu valitseb vigastusoht.
Mootorsaagi käsitseb ainult üks
inimene. Ärge lubage teistel inimestel
tööpiirkonnas viibida – ka mitte
käivitamise ajal.
Ärge käivitage mootorsaagi, kui saekett
paikneb lõikesoones.
Käivitage mootorit tankimiskohast
vähemalt 3 m eemal ja mitte suletud
ruumides.
Blokeerige enne käivitamist ketipidur –
liikuva saeketi tõttu valitseb vigastusoht!
Ärge tõmmake mootorit käes käima –
käivitage kasutusjuhendis kirjeldatud
viisil.
Töö ajal
Hoolitsege alati kindla ja stabiilse
seisuasendi eest. Ettevaatust, kui
puukoor on märg – libastumisoht!
Hoidke mootorsaagi alati mõlema käega
kinni: parem käsi tagumisel käepidemel
– ka vasakukäeliste puhul. Haarake
kindlaks juhtimiseks pöialdega
hoidetorust ja käepidemest tugevasti
ümbert kinni.
Ähvardava ohu või hädajuhtumi korral
seisake kohe mootor – suruge
universaalhooba/stopplülitit STOP, 0 või
† suunas.
Ärge laske mootorsael kunagi
järelevalveta töötada.
Ettevaatust libeda, niiskuse, lume ja jää
puhul ning kallakutel, ebatasasel
maastikul, värskelt kooritud puidul või
puukoorel – libastumisoht!
Ettevaatust kändude, juurte ja kraavide
puhul – komistamisoht!
Ärge töötage üksinda – olge alati teiste
isikute hüüdekaugusel, kes omavad
esmaabi andmise väljaõpet ning
saaksid avariijuhtumi korral abistada.
Kui töökohas viibivad abitöölised, siis
peavad ka nemad kaitseriietust (kiivrit!)
kandma ega tohi vahetult saetavate
okste all seista.
Kuulmekaitsme kandmisel peab olema
eriti tähelepanelik ja hoolas – ohu eest
hoiatavate helide (karjed, signaalhelid
jms) tajumine on piiratud.
Tehke õigeaegselt töövaheaegu, et
ennetada väsimust ja kurnatust –
õnnetusoht!
Saagimisel tekkivad tolmud (nt
puidutolm), vine ja suits võivad olla
tervistkahjustava toimega. Kandke
tolmuemissiooni korral
tolmukaitsemaski.
Kui mootor töötab: Saekett jookseb veel
lühikest aega edasi pärast seda, kui
gaasihoob lahti lasti – järeljooksuefekt.
Ärge suitsetage mootorsae kasutamise
ajal või selle vahetus läheduses –
tuleoht! Kütusesüsteemist võivad
lenduda kergestisüttivad bensiiniaurud.