G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
1
5
-
2
0
N
m
Üldine ohutusinfo
ETTEVAATUST
– Tõsiste vigastuste vältimiseks:
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide •
toimimist. Jalgratta ebasobiv pidurisüsteemi
kasutamine võib põhjustada juhitavuse kadumist või
mitmete vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta
juhtimine on erinev, õpi kasutama oma jalgrattale
sobivat pidurdustehnikat (piduriheebli jäikus ja
jalgratta juhtimiskarakteristika) ja juhtimist. Seda saab
teha konsulteerides oma professionaalse jalgrataste
edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta kasutusjuhendiga
ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
Kui kasutad BR-IM75-F koos amortisaatori kahviga, •
tuleb kasutatavat kahvlit valida eriti hoolikalt. Palun
võta ühendust müüjaga või jalgratta tootjaga.
Kui valitakse vale amortisaatori kahvel, võib see
põhjustada amortisaatori kahvli ebasobivat töötamist
tänu ülekuumenemisele pidurdamise ajal või kahvli
ebapiisavat tugevust, mis võib omakorda põhjustada
õnnetuse.
ST-C503 piduriheeblid on varustatud •
režiimivahetusmehhanismiga. Kasuta BR-IM75-F, kus
mehhanism oleks K.R. režiimi asendis.
V
C
R
C
R
V
K.R režiimi asend
K viitab konsoolpiduritega sobivale
laadiasendile.
R viitab rullikpiduritega sobivale
laadiasendile.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja
saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja •
tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. •
Kui rehvid libisevad võid sa jalgrattalt kukkuda. Selle
vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult
ja sujuvalt.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning •
hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
– Tõsiste vigastuste vältimiseks:
Kui kasutad Shimano Inter-M pidurisüsteemi, siis väldi
pidevat pidurite kasutamist allamäge sõites, sest see
võib muuta piduri sisedetailid väga kuumaks ning see
võib omakorda vähendada pidurdusvõimsust. Samuti
võib see vähendada pidurivedeliku kogust pidurites
ning see omakorda põhjustada probleeme nagu
ebatavaliselt äkiline pidurdamine.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi disain on loodud
vastavalt standarditele nagu ISO 4210 ja DIN 79100-2.
Need standardid täpsustavad suutlikkust 100 kg
kogukaalule. Kui kogukaal ületab 100 kg, võib süsteemi
poolt pakutav pidurdusjõud olla õigeks pidurdamiseks
ebapiisav, samuti võib väheneda süsteemi
vastupidavus.
1.
Eesmist Inter-M pidurisüsteemi tuleks paigaldada ainult
26” või suurema jalgratta vasakule poolele. Kui seda
kasutatakse jalgrattal, mis on väiksem kui 26”, võib
pidurdusjõud olla liiga suur ning see võib põhjustada
õnnetusi.
2.
3.
Shimano eesmise Inter-M pidurite maksimaalse
suutlikkuse tagamiseks kasuta kindlasti komplektina
Shimano piduritrosse ja piduriheebleid.
(Vt. toodete loetelu.)
Sisetrossi liikumine piduriheebli vajutamise ajal
peab olema 14,5 mm või rohkem. Kui see on
vähem kui 14,5 mm, kannatab selle all pidurite
suutlikkus ning pidurid võivad lakata töötamast-
HOIATUS
Veendu, et eesmine pidur oleks kindlalt kinnitatud
rummu põhiosale kasutades piduri kinnitusmutrit.
Kontrolli, et rummu võll puutuks hargi otsa tagaosa ning
jooks oleks raami külge kindlalt kiirvabastusheebliga
kinnitatud. Kui jooks ei ole korrektselt paigaldatud
võib see raamilt maha tulla ja põhjustada sõitmise ajal
tõsiseid õnnetusi.
Kui pidurite kasutamise ajal esineb mõni alljärgnevast,
peata koheselt sõitmine ja palu müüjal teostada
kontrollimised ja remonttööd.
1) Pidurite kasutamise ajal esineb ebatavaline heli
2) Pidurdusjõud on ebatavaliselt suur
3) Pidurdusjõud on ebatavaliselt väike
1) ja 2) juhtumi korral võib põhjuseks olla vähene
pidurimäärde kogus, seega palu müüjal määrida
mehhanismi spetsiaalse rullikpidurite määrdega.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Kui pidureid kasutatakse sagedasti, võib piduri ümbrus
muutuda kuumaks. Ära puutu piduri ümbrust vähemalt
30 minutit peale jalgrattaga sõitmist.
Kui piduritross läheb rooste, mõjutab see pidurite
suutlikkust. Kui see juhtub, asenda piduritross
algupärase Shimano piduritrossiga ning kontrolli
uuesti pidurite suutlikkust.
BR-IM75-F eesmist pidurit ja HB-IM70 eesmist
rummu ei tohiks kunagi demonteerida. Kui need
demonteeritakse, võib see kaasa tuua talitlushäireid ja
kahjustada eesmist pidurit ja eesmist rummu.
Võta ühendust müüjaga, et saada lisainfot eesmise
piduri eemaldamiseks ja paigaldamiseks.
PANE TÄHELE:
Kasuta 3x või 4x kodara ladumisega jooksu. Radiaalse •
laotusega jookse ei saa kasutada, sest kodarad ja jooks
võivad saada pidureid kasutades kahjustatud ning
pidurid võivad tekitada müra.
Eesmine Ineter-M pidur erinev tavapärastest •
rihmpiduritest selle poolest, et selle piduritrummel on
täidetud määrdega. See võib põhjustada ratta raskemat
pöörlemist, eriti külmade ilmade korral.
Inter-M piduril on sisseehitatud jõumodulaator, mis •
juhib rummule rakendatavat pidurdusjõudu. Pidurite
kasutamise ajal tekjitab jõumodulaator heli, kuid see ei
tähenda veel talitlushäiret.
Kui sa rakendad jalgratta seismise ajal tugevasti Inter-M •
pidureid ja raputad jooksu, siis sa märkad kindlasti, et
pidurites on sees väike lõtk. See on tavapärane ja ei
põhjusta sõitmise ajal mingeid probleeme.
Põhiosade lõtvuse kontrollimiseks haara juhtraua •
keskosast ja ühest esihargist, nagu näidatud joonisel,
ning seejärel liiguta põhiosi taha-ette suunaliselt joonisel
näidatud noolte järgi.
Veelgi enam, kuna pidurites on väike lõtvus kui sa
vajutad täielikult pidureid ja raputad ratast nagu
kirjeldatud ülal, siis võib see muuta põhiosade lõtvuse
kontrollimise raskemaks.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase •
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
SI-75C0A-002
Eesmine Inter-M
pidurisüsteem
Tehnilise hoolduse juhised
Shimano eesmise Inter-M pidurisüsteemi parima
suutlikkuse realiseerimiseks, soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Piduritrossi lahti ühendamine
eesmisest pidurist
R
E
L
E
A
S
E
G
R
E
A
SE
Lükka ülekandeplaati kuni see peatub. Lingi
eemaldamiseks lükka seda piki ülekandeplaadis
olevat juhiksoont. Kui linki on keeruline eemaldada,
keera esmalt trossi pinge vabastamiseks trossi
reguleerimispolti päripäeva.
Juhiksoon
Link
1
2
Ülekandeplaadi ülesse
lükkamise ajal
Libista küljele
RELEASE
G
R
E
AS
E
Juhiksoon
Link
Tõmba tugevalt alla
3
Piduritrossi uuesti paigaldamiseks järgi
ülalpooltoodud samme vastupidises järjekorras.
Pane tähele:
Kui paigaldad linki ülekandeplaadile, lükka •
linki kuni kõlab klõpsatud ja kontrolli, et see
oleks kindlalt joonisel näidatud asendis.
Need peaks sobituma ülekandeplaadi
A osa keskossa.
Lingi neet
Ülekandeplaadi
osa A
Vajuta pidurite töö kontrollimiseks piduriheeblit. •
Kui pidurite suutlikkus on vähene, reguleeri
veel korra piduritrossi vastavalt peatükile
"Piduritrossi reguleerimine".
R
E
L
E
A
S
E
Piduri paigaldamine raamile
Paigalda esihargile adapter.
1.
Kinnituspolt
5 mm kuuskantvõti
Kinnituspolt
Adapter
2.
Aseta kinnituspoltidele avanemist takistavad rõngad.
Sel ajal peaksid avanemist takistavate rõngaste
projektsioonid puutuma vastu esiharki.
Avanemist takistav rõngas
Avanemist takistav
rõngas
Puudutab
Puudutab
3.
Veendu, et eesmine pidur oleks kindlalt kinnitatud
rummu põhiosale kasutades piduri kinnitusmutrit.
G
R
E
A
S
E
Eesmine pidur
Piduri kinnitusmutter
Laineline pool peaks
asuma väljapoole.
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kinnitusmoment:
15 - 20 Nm
Aseta jooks, millele on paigaldatud pidur, esihargile nii
kaugele kui see läheb ning seejärel keera piduriõlga
nii, et see puutuks adapteri lohku. Seejärel sea
kiirvabastusheebel kindlalt.
4.
Puudutab
Rummu võll
Sea kiirvabastusheebel
kindlalt.
Kinnitusmoment:
5 - 7,5 Nm
Piduritrossi paigaldamine
1.
G
R
E
A
S
E
Paigalda adapterile reguleerimiskronstein. Sel ajal lükka
reguleerimiskronsteini kuni see puudutab piduriõlga
ning seejärel kontrolli, et adapteri
●
märgistus oleks
reguleerimiskronsteini
märgistuse ulatuse sees.
Piduriõlg
Reguleerimis-
kronstein
Adapter
Puudutab
●
märgistus
peaks asuma
märgistuse
ulatuse sees.
2.
Lingi paigaldamiseks hoia oma käega ülekandeplaati
ja libista linki piki ülekandeplaadil olevat juhiksoont.
R
E
L
E
A
S
E
Link
Juhiksoon
1
2
Hoides
ülekandeplaati
Aseta juhiksoonde
R
E
L
E
A
S
E
3
Link
Juhiksoon
Libista tugevalt piki juhiksoont
nii kaugele kui see läheb
Pane tähele:
R
E
L
E
A
S
E
Need peaks sobituma
ülekandeplaadi A osa
keskossa.
Lingi neet
Ülekandeplaadi osa A
Kui paigaldad linki ülekandeplaadile, lükka linki
kuni kõlab klõpsatud ja kontrolli, et see oleks
kindlalt joonisel näidatud asendis.
R
E
L
E
A
S
E
Trossi reguleerimispolt
Reguleerimiskronstein
Peaks olema 20 - 22 mm
R
E
L
E
A
S
E
4.
Väliskatte mõlemad otsad peaksid
olema kindlalt sisestatud.
Trossi reguleerimispolt
Trossi
reguleerimispolt
Lükka ülekandeplaati tagasi kuni see peatub.
Seejärel, tõmmates sisetrossi täieliku trossi pinge
rakendamiseks, kinnita sisetrossi kinnitusmutter.
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
1
2
Ülekandeplaati lükates
Tõmba tugevalt
1
5.
Kinnita
3
Pane tähele:
R
E
L
E
A
S
E
Peale sisetrossi kinnitusmutri
kinnitamist, lisa sisetrossi
otsale otsakork. Seejärel sea
otsakork nii, et see ei puutuks
linki ega kodaraid.
Piduritrossi reguleerimine
1.
Peale seda, kui oled kontrollinud, et jooks ei pöörleks
piduritorssi tõmmates, vajuta piduritrossi liigutamiseks
piduriheeblit umbes 10 korda nii palju kui see läheb.
Vajuta umbes
10 korda
Pane tähele:
Kui piduritross ei jookse, on seda peale lühikest
kasutusperioodi jälle vaja reguleerida.
Keera trossi reguleerimispolti piduril või piduriheeblil
nii, et piduriheeblis oleks umbes 15 mm lõtk.
2.
Piduriheebli lõtku suurus on vahemaa asendist,
kus piduriheeblit ei kasutata, kuni asendini, kus
jõudu on äkitselt piduriheebli tõmbamise ajal
tunda.
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
15 mm lõtk
Trossi reguleerimispolt
Trossi
reguleerimispolt
Pane tähele: Spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul
ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Puudutab
Piduriõlg
Adapter
Sisetrossi kinnitusmutter
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
Peale piduriheebli vajutamist, et kontrollida
pidurdust, kinnita trossi reguleerimispolt trossi
reguleerimismutriga.
3.
Trossi reguleerimismutter
Kinnitusmoment:
1 - 2 Nm
Sisetrossi
kinnituspoldi auk
Veendu, et trossi väliskatte mõlemad otsad oleksid
kindlalt sisestatud trossi reguleerimispoltidesse nii
piduriheebli kui ka piduriõla poolses otsas.
3.
Aseta trossi reguleerimispolt nii, et see oleks
20 - 22 mm reguleerimiskronsteini otsast ja seejärel
lükka sisetross läbi trossi reguleerimispoldi ja seejärel
läbi sisetrossi kinnituspoldi augu.
Pidur
BR-IM75-F
Rumm
HB-IM70
Heebel
ST-C503
BL-R440
Piduritross
SI-75C0A-002-04