Pidur BR-IM70-R/BR-IM73-R
Rumm SG-8R20/SG-7R46/FH-IM70
Heebel
SB-8S20/SB-7S45/
BL-IM60/BL-IM45
Piduritross
Pane tähele: Spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
– Tõsiste vigastuste vältimiseks:
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide •
toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv
kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või
tõsiste vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta
juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat
pidurdustehnikat (muu hulgas surve piduriheeblile ja
jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda saab
teha konsulteerides oma professionaalse jalgrataste
edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta kasutusjuhendiga
ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
SB-8S20/SB-7S45/BL-IM60/BL-IM45 piduriheeblid on •
varustatud režiimivahetusmehhanismiga. Kasuta
BR-IM70-R/BR-IM73-R, kus mehhanism oleks K.R.
režiimi asendis.
V
C R
C
R
V
K.R režiimi asend
K viitab konsoolpiduritega sobivale
laadiasendile.
R viitab rullikpiduritega sobivale
laadiasendile.
Kui kinnitad piduriõlga raamile veendu, et kasutaksid •
piduriõla klambrit, mis sobib sidevarda suurusega, ning
kinnita need klambri kruvi ja klambri mutrit kasutades
õige kinnitusmomendini. Kasuta klambri mutri jaoks
lukustusmutrit nailonist insertiga (iselukustuv mutter).
Soovitatav on koos klambri kruvi, klambri mutri ja
piduriõla klambriga kasutada standardseid Shimano
osi. Lisaks, kasuta piduriõla klambrit, mis sobib
sidevarda suurusega. Kui klambri mutter tuleb piduriõla
küljest lahti või klambri kruvi või piduriõla klamber
saavad kahjustatud, siis võib piduriõlg hakata
sidevardal keerlema ja põhjustada juhtraua äkilist
võpatamist või võib jalgratta ratas lukustuda ning
jalgratas seeläbi ümber kukkuda ja põhjustada tõsiseid
vigastusi.
•Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa
aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja •
tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt •
libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt
kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning
pidurda varakult ja sujuvalt.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning •
hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
ETTEVAATUST
– Tõsiste vigastuste vältimiseks:
1.
Kui kasutad Shimano Inter-M pidurisüsteemi, siis väldi
pidevat pidurite kasutamist allamäge sõites, sest see
võib muuta piduri sisedetailid väga kuumaks ning see
võib omakorda vähendada pidurdusvõimsust. Samuti
võib see vähendada pidurivedeliku kogust pidurites
ning see omakorda põhjustada probleeme nagu
ebatavaliselt äkiline pidurdamine.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi disain on loodud
vastavalt standarditele nagu ISO 4210 ja
DIN 79100-2. Need standardid täpsustavad suutlikkust
100kg kogukaalule. Kui kogukaal ületab 100 kg,
võib süsteemi poolt pakutav pidurdusjõud olla õigeks
pidurdamiseks ebapiisav, samuti võib väheneda
süsteemi vastupidavus.
2.
Shimano Inter-M pidurite maksimaalse suutlikkuse
tagamiseks kasuta kindlasti komplektina Shimano
piduritrosse ja piduriheebleid.
3.
Kui rattamutritena kasutatakse otsmutreid, kasuta
raami, mille hargi ots oleks vähemalt 7 mm paksune.
4.
Veendu, et pidur oleks kindlalt kinnitatud rummu
põhiosale kasutades piduri kinnitusmutrit.
6.
Kontrolli, et piduriõlg oleks kindlalt piduriõla
klambriga sidevardale kinnitatud. Kui see ei ole
korrektselt paigaldatud, kannatab selle tõttu
pidurdusjõud.
7.
Kui pidurite kasutamise ajal esineb mõni
alljärgnevast, peata koheselt sõitmine ja palu müüjal
teostada kontrollimised ja remonttööd.
1) Pidurite kasutamise ajal esineb ebatavaline heli
2) Pidurdusjõud on ebatavaliselt suur
3) Pidurdusjõud on ebatavaliselt väike
1) ja 2) juhtumi korral võib põhjuseks olla vähene
pidurimäärde kogus, seega palu müüjal määrida
mehhanismi spetsiaalse rullikpidurite määrdega.
8.
Kui pidureid kasutatakse sagedasti, võib piduri
ümbrus muutuda kuumaks. Ära puutu piduri ümbrust
vähemalt 30 minutit peale jalgrattaga sõitmist.
9.
Kui piduritross läheb rooste, mõjutab see pidurite
suutlikkust. Kui see juhtub, asenda piduritross
algupärase Shimano piduritrossiga ning kontrolli
uuesti pidurite suutlikkust.
10.
BR-IM70-R/BR-IM73-R pidureid ei tohiks kunagi
demonteerida. Kui neid demonteerida, ei tööta nad
enam korralikult.
Sisetrossi liikumine piduriheebli vajutamise ajal
peab olema 14,5 mm või rohkem. Kui see on
vähem kui 14,5 mm, kannatab selle all pidurite
suutlikkus ning pidurid võivad lakata töötamast.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
GREASE
RELEASE
Piduri kinnitusmutter
Piduriseade
Kinnitusmoment: 20 - 25 Nm
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
GREASE
RELEASE
5.
Samuti kontrolli, et jooks oleks rattamutriga kindlalt
raamile kinnitatud.
Rattamutter
Kinnitusmoment: 30 - 45 Nm
JAPAN
M
IN
2
N
m
Piduriõla klamber
Sidevarras
Piduriõlg
Kui piduriõlal
kasutatakse
kinnitamisel liigset
jõudu, võib ratas
tekitada müra ja
selle pööramine
võib olla
raskendatud. Jälgi,
et sa ei rakendaks
paigaldamise ajal
liigset jõudu.
Kui paigaldad klambri kruvi, hoia klambri kurvi
kinnitamise ajal klambri mutrit kindlalt 10 mm
mutrivõtmega. Peale kinnitamist kontrolli,
et klambri kruvi tungiks klambri mutri pinnast
välja umbes 2 - 3 mm.
2 - 3 mm
Piduriõlg
Piduriõla klamber
Klambri mutter
Klambri kruvi
(M6 X 16 mm)
Kinnitusmoment: 2 - 3 Nm
Piirkond pidurite ümber
PANE TÄHELE:
Kasuta 3x või 4x kodara ladumisega jooksu. Radiaalse •
laotusega jookse ei saa kasutada, sest kodarad ja
jooks võivad saada pidureid kasutades kahjustatud
ning pidurid võivad tekitada müra.
Inter-M pidur erineb tavapärastest piduritest selle •
poolest, et selle piduritrummel on täidetud määrdega.
See võib põhjustada ratta raskemat pöörlemist, eriti
külmade ilmade korral.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või •
tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise
eest.
Oma küsimustega käsitlemismeetodite või •
reguleerimise kohta pöördu jalgratta ostukoha poole.
SI-75E0E
BR-IM70-R
BR-IM73-R
Tehnilise hoolduse juhised
Inter-M pidurisüsteemi parima suutlikkuse
realiseerimiseks, soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Piduritrossi lahti ühendamine
pidurist
1.
Lükka ülekandeplaati kuni see peatub.
Lingi eemaldamiseks lükka seda piki
ülekandeplaadis olevat juhiksoont. Kui linki
on keeruline eemaldada, keera esmalt trossi
pinge vabastamiseks trossi reguleerimispolti
päripäeva.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
G
R
EA
SE
R
E
L
E
A
S
E
Libista alla
2
1
Ülekandeplaati
ette lükates
Lingi
Juhiksoon
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
G
R
EAS
E
R
E
L
E
A
S
E
3
Tõmba tugevalt tagasi
Lingi
Juhiksoon
2.
Libista trossi väliskattehoidikut selle pilust
eemaldamiseks piki piduriõla juhikpilu.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
R
E
L
E
A
S
E
Juhikpilu
Piduriõlg
Väliskattehoidik
Trossi
reguleerimispolt
R
E
L
E
A
S
E
Piduritrossi uuesti paigaldamiseks järgi
ülalpooltoodud samme vastupidises
järjekorras.
Pane tähele:
Kui paigaldad linki ülekandeplaadile, lükka •
linki kuni kõlab klõpsatud ja kontrolli,
et see oleks kindlalt joonisel näidatud
asendis.
Need peaks
sobituma
ülekandeplaadi
A osa keskossa.
Vajuta pidurite töö kontrollimiseks •
piduriheeblit. Kui pidurite suutlikkus on
vähene, reguleeri veel korra piduritrossi
vastavalt peatükile "Piduritrossi
reguleerimine".
Lingi neet
Ülekandeplaadi
osa A
Piduritrossi paigaldamine
1.
Libista trossi väliskattehoidikut selle seadmiseks
pilusse piki piduriõla juhikpilu.
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
Juhikpilu
Väliskattehoidik
Piduriõlg
M
I
N
2
N
m
G
RE
AS
E
R
E
L
E
A
S
E
2
1
Hoides
ülekandeplaati
Juhiksoon
Lingi
J
A
P
A
N
M
I
N
2
N
m
G
R
EA
SE
RELEASE
Juhiksoon
Lingi
3
Aseta juhiksoonde
Libista tugevalt piki juhiksoont
nii kaugele kui see läheb
2.
Lingi paigaldamiseks hoia oma käega
ülekandeplaati ja libista linki piki ülekandeplaadil
olevat juhiksoont.
Pane tähele:
Kui paigaldad linki ülekandeplaadile, lükka linki
kuni kõlab klõpsatud ja kontrolli, et see oleks
kindlalt joonisel näidatud asendis.
R
E
L
E
A
S
E
Need peaks sobituma
ülekandeplaadi A osa
keskossa.
Lingi neet
Ülekandeplaadi osa A
J
A
P
A
N
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
Peaks olema
20 - 22 mm
Trossi
reguleerimispolt
Sisetrossi
kinnituspoldi auk
Väliskattehoidik
3.
Aseta trossi reguleerimispolt nii, et see oleks
20 - 22 mm väliskattehoidiku otsast ja seejärel lükka
sisetross läbi trossi reguleerimispoldi ja seejärel läbi
sisetrossi kinnituspoldi augu.
J
A
P
A
N
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
4.
Veendu, et trossi väliskatte mõlemad otsad oleksid
kindlalt sisestatud trossi reguleerimispoltidesse nii
piduriheebli kui ka piduriõla poolses otsas.
Väliskatte mõlemad otsad
peaksid olema kindlalt sisestatud.
Trossi
reguleerimispolt
Trossi reguleerimispolt
5.
Lükka ülekandeplaati tagasi kuni see peatub.
Seejärel, tõmmates sisetrossi täieliku trossi pinge
rakendamiseks, kinnita sisetrossi kinnitusmutter.
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
L
E
A
S
E
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Sisetrossi
kinnitusmutter
Tõmba tugevalt
2
3
1
Kinnita
Ülekandeplaati
lükates
RELEASE
Pane tähele:
Peale sisetrossi kinnitusmutri
kinnitamist, lisa sisetrossi
otsale otsakork. Seejärel sea
otsakork nii, et see ei puutuks
linki ega kodaraid.
Piduritrossi reguleerimine
1.
Peale seda, kui oled kontrollinud, et jooks ei
pöörleks piduritrossi tõmmates, vajuta piduritrossi
liigutamiseks piduriheeblit umbes 10 korda nii palju
kui see läheb.
Vajuta umbes
10 korda
Pane tähele:
Kui piduritross ei jookse, on seda peale
lühikest kasutusperioodi jälle vaja reguleerida.
2.
Keera trossi reguleerimispolti piduril või
piduriheeblil nii, et piduriheeblis oleks umbes
15 mm lõtk.
Piduriheebli lõtku suurus on vahemaa asendist,
kus piduriheeblit ei kasutata, kuni asendini,
kus jõudu on äkitselt piduriheebli tõmbamise
ajal tunda.
J
A
P
A
N
MIN 2Nm
G
R
E
A
S
E
R
E
LE
A
S
E
15 mm lõtk
Trossi reguleerimispolt
Trossi reguleerimispolt
3.
Peale piduriheebli vajutamist, et kontrollida
pidurdust, kinnita trossi reguleerimispolt trossi
reguleerimismutriga.
J
A
P
A
N
M
IN
2
N
m
Trossi reguleerimismutter
Kinnitusmoment: 1 - 2 Nm
SI-75E0E-04