Shimano BR-IM50 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
HI-POWER CABLE
V
C R
C R
V
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
JAPAN
BR-IM50-F
JAPAN
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM
50-F
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
BR-IM50-F
HB-NX50-QR
HB-NX50-NT
HB-IM50
HB-IM45
HB-IM40
ST-T400
ST-T300
BL-T400
SB-7S45
BL-IM45
SE-4S35
SB-4S35
BL-IM33
SB-4S30
BL-IM30
1
2
1
2
1
2
*
MODULATOR
GREASE
BR-IM50-F
JAPAN
3
BR-IM50-F
GREASE
BR
-IM50-F
BR-IM50-F
JAPAN
*
HOIATUS
ETTEVAATUST
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide
toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv
kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või
tõsiste vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta
juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat
pidurdustehnikat (muu hulgas surve piduriheeblile ja
jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda
saab teha konsulteerides oma professionaalse
jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja
pidurdamist.
Kui kasutad BR-IM50-F koos amortisaatori kahviga,
tuleb kasutatavat kahvlit valida eriti hoolikalt. Palun
võta ühendust müüjaga või jalgratta tootjaga. Kui
valitakse vale amortisaatori kahvel, võib see
põhjustada amortisaatori kahvli ebasobivat
töötamist tänu ülekuumenemisele pidurdamise ajal
või kahvli ebapiisavat tugevust, mis võib omakorda
põhjustada õnnetuse.
ST-T300/ST-T400/BL-T400/SB-7S45/BL-IM45
piduriheeblid on varustatud
režiimivahetusmehhanismiga. Kasuta BR-IM50-F,
kus mehhanism oleks K.R. režiimi asendis.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa
aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale
tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
K.R režiimi asend
K viitab konsoolpiduritega sobivale
laadiasendile.
R viitab rullikpiduritega sobivale
laadiasendile.
HOOLDUSJUHENDID
SI-75H0G
Eesmine Inter-M
pidurisüsteem
Shimano eesmise Inter-M pidurisüsteemi parima suutlikkuse
realiseerimiseks, soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
* Kasuta HB-NX50-QR või HB-IM50 ainult kombinatsioonis BR-
IM50-F. Neid ei saa kasutada koos muude piduritega nagu BR-
IM41-F (NEXUS).
Pidur Rumm Heebel Piduritross
Enne kasutamist loe neid juhiseid põhjalikult ning järgi neid õige
kasutamise jaoks.
1.
6.
2.
3.
4.
5.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi ei saa kasutada
mägijalgratastel. Veelgi enam, kui kasutad seda
pidurisüsteemi muud tüüpi ratastel, siis väldi
pidevat pidurite kasutamist allamäge sõites,
sest see võib muuta piduri sisedetailid väga
kuumaks ning see võib omakorda vähendada
pidurdusvõimsust. Samuti võib see vähendada
pidurivedeliku kogust pidurites ning see omakorda
põhjustada probleeme nagu ebatavaliselt äkiline
pidurdamine.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi disain on loodud
vastavalt standarditele nagu ISO 4210 ja DIN
79100-2. Need standardid täpsustavad suutlikkust
100 kg kogukaalule. Kui kogukaal ületab 100 kg,
võib süsteemi poolt pakutav pidurdusjõud olla
õigeks pidurdamiseks ebapiisav, samuti võib
väheneda süsteemi vastupidavus.
Kui pidurite kasutamise ajal esineb mõni
alljärgnevast, peata koheselt sõitmine ja palu
müüjal teostada kontrollimised ja remonttööd.
1) Pidurite kasutamise ajal esineb ebatavaline heli
2) Pidurdusjõud on ebatavaliselt suur
3) Pidurdusjõud on ebatavaliselt väike
1) ja 2) juhtumi korral võib põhjuseks olla vähene
pidurimäärde kogus, seega palu müüjal määrida
mehhanismi spetsiaalse rullikpidurite määrdega.
Eesmist Inter-M pidurisüsteemi tuleks paigaldada
ainult 26” või suurema jalgratta vasakule poolele.
Kui seda kasutatakse jalgrattal, mis on väiksem kui
26”, võib pidurdusjõud olla liiga suur ning see võib
põhjustada õnnetusi.
Shimano eesmise Inter-M pidurite maksimaalse
suutlikkuse tagamiseks kasuta kindlasti
komplektina Shimano piduritrosse ja
piduriheebleid. (Vt. toodete loetelu.)
Veendu, et eesmine pidur oleks kindlalt kinnitatud
rummu põhiosale kasutades piduri kinnitusmutrit.
Kontrolli, et rummu võll puutuks hargi otsa tagaosa
ning piduriõla ots tungiks esihargile pealejoodetud
kronsteinist välja vähemalt 1 mm. Samuti kontrolli,
et jooks oleks kiirvabastusheebliga kindlalt raamile
kinnitatud. Kui jooks ei ole korrektselt paigaldatud
võib see raamilt maha tulla ja põhjustada sõitmise
ajal tõsiseid õnnetusi.
Sisetrossi liikumine piduriheebli vajutamise
ajal peab olema 14,5 mm või rohkem. Kui
see on vähem kui 14,5 mm, kannatab selle all
pidurite suutlikkus ning pidurid võivad lakata
töötamast-
Pane tähele: Spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata
muutuda. (Eesti)
Kinnitusmoment:
15 - 20 Nm
Kasuta 3x või 4x kodara ladumisega jooksu. Radiaalse
laotusega jookse ei saa kasutada, sest kodarad ja
jooks võivad saada pidureid kasutades kahjustatud
ning pidurid võivad tekitada müra.
Eesmine Ineter-M pidur erinev tavapärastest
rihmpiduritest selle poolest, et selle piduritrummel on
täidetud määrdega. See võib põhjustada ratta raskemat
pöörlemist, eriti külmade ilmade korral.
Inter-M piduril on sisseehitatud jõumodulaator, mis
juhib rummule rakendatavat pidurdusjõudu. Pidurite
kasutamise ajal tekjitab jõumodulaator heli, kuid see ei
tähenda veel talitlushäiret.
Kui sa rakendad jalgratta seismise ajal tugevasti Inter-M
pidureid ja raputad jooksu, siis sa märkad kindlasti, et
pidurites on sees väike lõtk. See on tavapärane ja ei
põhjusta sõitmise ajal mingeid probleeme.
Põhiosade lõtvuse kontrollimiseks haara juhtraua
keskosast ja ühest esihargist, nagu näidatud joonisel,
ning seejärel liiguta põhiosi taha-ette suunaliselt
joonisel näidatud noolte järgi.
Veelgi enam, kuna pidurites on väike lõtvus kui sa
vajutad täielikult pidureid ja raputad ratast nagu
kirjeldatud ülal, siis võib see muuta põhiosade lõtvuse
kontrollimise raskemaks.
Kui vaatad lingi tagant, kontrolli, et lingi õlg
istuks kindlalt ülemisel joonisel näidatud
asendis.
Vajuta pidurite töö kontrollimiseks
piduriheeblit. Kui pidurite suutlikkus on
vähene, reguleeri veel korra piduritrossi
vastavalt peatükile “Piduritrossi
reguleerimine”.
PANE TÄHELE:
Pane tähele:
Eesmine pidur
Rummu võll
Pealejoodetud
kronstein
Linki vajutades
Tõmba tugevalt
Puudutab 1 mm või
enam
Sea kiirvabastusheebel
kindlalt.
Piduri kinnitusmutter
Laineline pool peaks
asuma väljapoole.
Kinnitusmoment:
5 - 7,5 Nm
7.
8.
1.
3. 7.
4.
2.
9.
10.
Kui pidureid kasutatakse sageli, võib piduri
trummel muutuda kuumaks. Ära puutu piduri
trumlit vähemalt 30 minutit peale jalgrattaga
sõitmist.
Kui piduritross läheb rooste, mõjutab see pidurite
suutlikkust. Kui see juhtub, asenda piduritross
algupärase Shimano piduritrossiga ning kontrolli
uuesti pidurite suutlikkust.
Piduriheeblit vajutades lükka piduritross läbi
kronsteini augu.
Aseta trossi väliskattehoidik pealejoodetud kronsteinile
ja seejärel kinnita väliskattehoidiku kinnitusmutter.
Lükka link tagasi, kuni see peatub. Seejärel,
tõmmates sisetrossi täieliku trossi pinge
rakendamiseks, kinnita sisetrossi kinnitusmutter.
Hoides linki nii, et see ei liiguks, libista lingi õlga selle
paigaldamiseks piki lingi juhikauku.
Joonda sisetrossi ots trossi haagi auguga ja seejärel
keera trossi haaki nagu näidatud joonisel ja sisesta
sisterossi ots haaki.
BR-IM50-F eesmist pidurit ja HB-NX50/
HB-IM50/HB-IM45/HB-IM40 esirummu ei tohiks
kunagi demonteerida. Kui need demonteeritakse,
võib see kaasa tuua talitlushäireid ja kahjustada
eesmist pidurit ja eesmist rummu.
Võta ühendust müüjaga, et saada lisainfot
eesmise piduri eemaldamiseks ja paigaldamiseks.
Piduri trummel
Piduritrossi lahti ühendamine
eesmisest pidurist
Lükka link tagasi, kuni see peatub. Seejärel libista
lingi õlga piki lingi juhikauku ja eemalda see
august. Kui lingi õlga on keeruline eemaldada,
keera trossi pinge vabastamiseks trossi
reguleerimispolti päripäeva ja eemalda lingi õlg.
Piduritrossi uuesti paigaldamiseks järgi
ülalpooltoodud samme vastupidises järjekorras.
Lingi õlg
Link
Juhikauk
Piduritrossi paigaldamine
Juhikauk
Lingi õlg
Piduritross
Kronstein
Sisemise trossi ots
Trossi haak
Väliskattehoidik
Pealejoodetud kronstein
Juhikauk
Lingi õlg
Väliskattehoidiku kinnitusmutter
Kinnitusmoment:
2 - 3 Nm
Kinnita link
Tõmba tugevalt
Kui vaatad lingi tagant, kontrolli, et lingi õlg
istuks kindlalt ülemisel joonisel näidatud
asendis.
Pane tähele:
Lingi õlg
Juhikauk
5.
Aseta trossi reguleerimispolt nii, et see oleks
20 - 22 mm väliskattehoidiku otsast ja seejärel lükka
sisetross läbi trossi reguleerimispoldi ja seejärel läbi
sisetrossi kinnituspoldi augu.
Trossi reguleerimispolt
Väliskattehoidik
Sisetrossi
kinnituspoldi auk
Peaks olema
20 - 22 mm
6.
Veendu, et trossi väliskatte mõlemad otsad oleksid
kindlalt sisestatud trossi reguleerimispoltidesse nii
piduriheebli kui ka piduriõla poolses otsas.
Väliskatte mõlemad otsad
peaksid olema kindlalt
sisestatud.
Trossi reguleerimispolt
Trossi
reguleerimispolt
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Sisetrossi kinnitusmutter
Linki
vajutades
Kinnita
Tõmba tugevalt
Peale sisetrossi kinnitusmutri
kinnitamist, lisa sisetrossi otsale
otsakork. Seejärel sea otsakork
nii, et see ei puutuks linki ega
kodaraid.
Pane tähele:
Piduritrossi reguleerimine
1.
Peale seda, kui oled kontrollinud, et jooks ei
pöörleks piduritorssi tõmmates, vajuta piduritrossi
liigutamiseks piduriheeblit umbes 10 korda nii palju
kui see läheb.
Vajuta umbes
10 korda
Kui piduritross ei jookse, on seda peale lühikest
kasutusperioodi jälle vaja reguleerida.
Pane tähele:
2.
Keera trossi reguleerimispolti või -mutrit piduril või
piduriheeblil nii, et piduriheeblis oleks umbes 15 mm lõtk.
Piduriheebli lõtku suurus on vahemaa asendist,
kus piduriheeblit ei kasutata, kuni asendini, kus
jõudu on äkitselt piduriheebli tõmbamise ajal
tunda.
Trossi reguleerimispolt või -mutter
Trossi
reguleerimismutter
15 mm lõtk
Trossi
reguleerimispolt
3.
Peale piduriheebli vajutamist, et kontrollida
pidurdust, kinnita trossi reguleerimispolt trossi
reguleerimismutriga.
Kinnitusmoment:
1 - 2 Nm
SI-75H0G-04
  • Page 1 1

Shimano BR-IM50 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions