Pane tähele: Spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette
teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
– Tõsiste vigastuste
vältimiseks:
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide •
toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv
kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või
tõsiste vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta
juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat
pidurdustehnikat (muu hulgas surve piduriheeblile ja
jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda saab
teha konsulteerides oma professionaalse jalgrataste
edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta kasutusjuhendiga
ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
Kui kinnitad piduriõlga raamile veendu, et kasutaksid •
piduriõla klambrit, mis sobib sidevarda suurusega, ning
kinnita need klambri kruvi ja klambri mutrit kasutades
õige kinnitusmomendini. Kasuta klambri mutri jaoks
lukustusmutrit nailonist insertiga (iselukustuv mutter).
Soovitatav on koos klambri kruvi, klambri mutri ja
piduriõla klambriga kasutada standardseid Shimano osi.
Lisaks, kasuta piduriõla klambrit, mis sobib sidevarda
suurusega.
Kui klambri mutter tuleb piduriõla küljest lahti või
klambri kruvi või piduriõla klamber saavad kahjustatud,
siis võib piduriõlg hakata sidevardal keerlema ja
põhjustada juhtraua äkilist võpatamist või võib jalgratta
ratas lukustuda ning jalgratas seeläbi ümber kukkuda ja
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja
saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid •
kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud,
võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia •
alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
ETTEVAATUST
– Tõsiste vigastuste
vältimiseks:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
1.
2.
4.
3.
5.
1.
2.
3.
1.
2.
3.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi ei saa kasutada
mägijalgratastel. Veelgi enam, kui kasutad seda
pidurisüsteemi muud tüüpi ratastel, siis väldi pidevat
pidurite kasutamist allamäge sõites, sest see võib
muuta piduri sisedetailid väga kuumaks ning see võib
omakorda vähendada pidurdusvõimsust. Samuti
võib see vähendada pidurivedeliku kogust pidurites
ning see omakorda põhjustada probleeme nagu
ebatavaliselt äkiline pidurdamine.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi disain on loodud
vastavalt standarditele nagu ISO 4210 ja DIN
79100-2. Need standardid täpsustavad suutlikkust
100kg kogukaalule. Kui kogukaal ületab 100 kg, võib
süsteemi poolt pakutav pidurdusjõud olla õigeks
pidurdamiseks ebapiisav, samuti võib väheneda
süsteemi vastupidavus.
Kui pidurite kasutamise ajal esineb mõni alljärgnevast,
peata koheselt sõitmine ja palu müüjal teostada
kontrollimised ja remonttööd.
1) Pidurite kasutamise ajal esineb ebatavaline heli
2) Pidurdusjõud on ebatavaliselt suur
3) Pidurdusjõud on ebatavaliselt väike
1) ja 2) juhtumi korral võib põhjuseks olla vähene
pidurimäärde kogus, seega palu müüjal määrida
mehhanismi spetsiaalse rullikpidurite määrdega.
Shimano Inter-M pidurite maksimaalse suutlikkuse
tagamiseks kasuta kindlasti komplektina Shimano
piduritrosse ja piduriheebleid.
Sisetrossi liikumine piduriheebli vajutamise ajal
peab olema 14,5 mm või rohkem. Kui see on
vähem kui 14,5 mm, kannatab selle all pidurite
suutlikkus ning pidurid võivad lakata töötamast-
Veendu, et piduriõlg oleks piduriõla klambriga
kindlalt sidevardale kinnitatud. Kui see ei ole õigesti
paigaldatud, avaldab see mõju pidurite toimimisele.
Kui pidureid kasutatakse sageli, võib piduri trummel
muutuda kuumaks. Ära puutu piduri trumlit vähemalt
30 minutit peale jalgrattaga sõitmist.
Piduri trummel
Kui piduritross läheb rooste, mõjutab see pidurite
suutlikkust. Kui see juhtub, asenda piduritross
algupärase Shimano piduritrossiga ning kontrolli
uuesti pidurite suutlikkust.
BR-IM31-R piduriseadet ei tohiks kunagi
demonteerida. Kui seda demonteerida, ei tööta see
enam sobivalt.
PANE TÄHELE:
Kasuta 3x või 4x kodara ladumisega jooksu. Radiaalse •
laotusega jookse ei saa kasutada, sest kodarad ja jooks
võivad saada pidureid kasutades kahjustatud ning
pidurid võivad tekitada müra.
Sa saad vahetada käike pedaalimise ajal, kuid harvadel •
juhtudel võivad rummu sees olevad põrklingid ja
põrkratas tekitada pärastpoole mõningast heli, sest see
kuulub tavapärase käiguvahetuse juurde.
Ineter-M pidur erinev tavapärastest piduritest selle •
poolest, et selle piduritrummel on täidetud määrdega.
See võib põhjustada ratta raskemat pöörlemist, eriti
külmade ilmade korral.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on •
raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi määret, vastasel juhul •
tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse •
pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on
keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja
määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea
pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt •
maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või •
tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise
eest.
Oma küsimustega käsitlemismeetodite või reguleerimise •
kohta pöördu jalgratta ostukoha poole.
SG-3R40
BR-IM31-R
SI-3R40E
Tehnilise hoolduse juhised
Enne kasutamist loe kindlasti nende
hooldusjuhenditega koos ka Inter-3
käiguvahetusheebli hooldusjuhendeid.
Rummu paigaldamine raamile
Piduritrossi paigaldamine
Piduritrossi reguleerimine
Rummu
võll
Hargi ots
Aseta kett ketirattale
ja seejärel sea rummu
võll hargi otsale.
Aseta rummu võlli vasakule poolele mittepöörlev seib.
Sel ajal keera rummu võlli nii, et mittepöörleva seibi
projekteeritud osa sobituks hargi otsa soonde.
Mittepöörlev seib
(värvus: kuldne)
Pane tähele:
Pane tähele:
Pane tähele:
Pane tähele:
Pane tähele:
Pane tähele:
Pane tähele:
Kui paigaldad rummule tugijalga, paigalda •
väljaspoole tugijalga mittepöörlev seib nii, et
projekteeritud osa sobituks tugijala soone
sisse.
Kui paigaldad muid lisaseadmeid, nagu •
porilaua varras, paigalda need väljaspoole
mittepöörlevat seibi.
5
L
Tugijalg
Kandurvarras
Porilaua varras
Mittepöörlev seib
Paigalda piduriõla klambrit kasutades Inter-M
piduri piduriõlg sidevardale, kinnita ajutiselt klambri
kruvi ja klambri mutter ning seejärel kinnita piduri
kinnitusmutter.
Kui piduriõlg on vales asendis, nagu näidatud
joonisel, et seda ei saa ajutiselt sidevardale
paigaldada, vabasta piduri kinnitusmutter
ja keera piduriõlga. Seejärel, peale piduriõla
ajutist kinnitamist sidevardale, kinnita piduri
kinnitusmutter.
Piduriõla klamber
Piduri kinnitusmutter
Sidevarras
Piduriõlg
Kinnitusmoment: 20 - 25 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kinnitusmoment: 1 - 2 Nm
Kinnitusmoment: 2 - 3 Nm
Kinnitusmoment:
30 - 45 Nm
Eemalda ketist lõtvus ning seejärel kinnita jooks
raamile kasutades äärikmutreid või rattamutreid.
Kinnita rummu võlli vasak ja parem ots 11 mm
äärikmutriga.
Võllile pikkusega 170,3 mm
Veendu, et vahemaa äärikmutri servast rummu
võlli parema otsani oleks vahemikus 8 ja
13 mm.
Äärikmutter
8 - 13 mm
Hargi otsa ja keti pingutaja
kogupikkus peaks olema 4
kuni 7,5 mm.
Ketiratas
Rummu võll
Hargi ots
Äärikmutter (11 mm)
Võllile pikkusega 189,4 mm
Kinnitusmoment:
30 - 45 Nm
Kinnitusmoment:
30 - 45 Nm
Kinnitusmoment:
30 - 45 Nm
1)
2)
3)
Kui hargi otsa, tugijala ja muude
lisaosade, nagu porilaua varras,
kogupikkus on 8,5 kuni 11,5 mm
Kui hargi otsa, tugijala ja muude
lisaosade, nagu porilaua varras,
kogupikkus on 11,5 kuni 14,5 mm
Kui hargi otsa, tugijala ja muude
lisaosade, nagu porialaua varras,
kogupikkus on 14,5 kuni 17 mm
Kinnita rummu võlli mõlemad otsad ühe 2 mm
hammasseibiga ja 7 mm rattamutriga.
Näiteks: Sea allpool joonisel näidatud järjekorras.
Kinnita rummu võlli parem ots kahe 3,2 mm
hammastega seibiga ja 9 mm rattamutriga.
Kinnita rummu võlli vasak ots ühe 3,2 mm
hammastega seibiga ja 9 mm rattamutriga.
Näiteks: Sea allpool joonisel näidatud järjekorras.
Ketipingutaja
Porilaua varras
Rattamutter (9 mm)
Hammasseib (3,2 mm)
Hammasseib (3,2 mm)
Kinnita rummu võlli mõlemad otsad ühe 3,2 mm
hammasseibiga ja 9 mm rattamutriga.
Näiteks: Sea allpool joonisel näidatud järjekorras.
Ketipingutaja
Porilaua varras
Hammasseib (3,2 mm)
Kandurvarras
Rattamutter (9 mm)
Kahe jalaga tugijalg
Ketipingutaja
Porilaua varras
Kandurvarras
Hammasseib (2 mm)
Rattamutter (7 mm)
Joonistel 1), 2), 3) oleva iga olukorra korral,
kontrolli, et vahemaa rattamutri servast
rummu võlli parema otsani oleks vahemikus
8 ja 13 mm.
Paigalda Inet-M piduri piduriõlg piduriõla klambrit
kasutades kindlalt sidevarda külge.
Kui piduriõlal kasutatakse
liigset jõudu, võib ratta
pööramine olla raskendatud.
Jälgi, et sa ei rakendaks
paigaldamise ajal liigset
jõudu.
Piduriõla klamber
Sidevarras
Piduriõlg
Kui paigaldad piduriõla klambrit, kinnita •
klambri kruvi kindlalt samal ajal klambri mutrit
10 mm mutrivõtmega hoides.
Peale piduriõla paigaldamist kontrolli, et •
klambri kruvi tungiks klambri mutri pinnast
välja umbes 4 mm.
Umbes 4 mm
Piduriõlg
Klambri mutter
Piduriõla
klamber
Klambri kruvi
(M6 16 mm)
Sisetrossi
kinnituspoldi auk
Piduriõlg
Trossi reguleerimispolt
Peaks olema
15 - 17 mm
Aseta trossi reguleerimispolt nii, et see oleks
15 - 17 mm piduriõlast ja seejärel lükka sisetross läbi
piduriõlal oleva trossi reguleerimispoldi ja seejärel läbi
sisetrossi kinnituspoldi augu.
Veendu, et trossi väliskatte mõlemad otsad oleksid
kindlalt sisestatud trossi reguleerimispoltidesse nii
piduriheebli kui ka piduriõla poolses otsas.
Väliskatte mõlemad
otsad peaksid olema
kindlalt sisestatud.
Trossi reguleerimispolt
Tõmba linki tagasi, kuni see peatub. Seejärel,
tõmmates sisetrossi täieliku trossi pinge
rakendamiseks, kinnita sisetrossi kinnitusmutter.
3
Kinnita
1
2
Tõmba
Tõmba
tugevalt
Link
Sisetrossi
kinnitusmutter
Sea sisetross nii, et see
mööduks lingist altpoolt.
Peale seda, kui oled kontrollinud, et jooks ei
pöörleks piduritrossi tõmmates, vajuta piduritrossi
liigutamiseks piduriheeblit umbes 10 korda nii palju
kui see läheb.
Vajuta umbes
10 korda
Kui piduritross ei
jookse, on seda
peale lühikest
kasutusperioodi jälle
vaja reguleerida.
Keera trossi reguleerimispolti nii, et piduriheeblis
oleks umbes 15 mm lõtk.
Piduriheebli lõtku suurus on vahemaa
asendist, kus piduriheeblit ei kasutata, kuni
asendini, kus jõudu on äkitselt piduriheebli
tõmbamise ajal tunda.
15 mm lõtk
Trossi reguleerimispolt
Trossi reguleerimismutter
Peale piduriheebli
vajutamist, et kontrollida
pidurdust, kinnita trossi
reguleerimispolt trossi
reguleerimismutriga.
Projekteeritud osa peaks olema hargi otsa •
poolel.
Paigalda mittepöörlev seib rummu võlli •
mõlemale otsale nii, et projekteeritud osa
oleks kindlalt hargi otsa soontes.
SI-3R40E-04