Üldine ohutusinfo
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa
jalgrattalt maha kukkuda.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja
esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli
on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning
keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist
sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
HOIATUS
SIS reguleerimine
1. Alumine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim
ketiratas
Sisemine ring
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
4. Trossi pinge reguleerimine
(1) Sea kett suurimale tagumisele ketirattale ja vaheta ees kett
pealpoolseimale hammasrattale.
Vänta liigutades vajuta hellalt heeblit (B) ning kontrolli, et eesmine käiguvaheti liiguks
silmnähtavalt väikese hammasratta poole. Kui eesmine käiguvaheti liigub liiga palju ja
kett on seatud sellel ajal väikesele hammasrattale, vabasta ülemist reguleerimispolti
1/8 pööret. Seejärel vii kett tagasi oma originaalasendisse, reguleeri ja kontrolli
trimmimismehhanismi.
(2) Teosta trimmimine.
(3) Peale trimmimist reguleeri keti ja ketijuhi vahelist kliirens
(kasutades trossi reguleerimispolti) minimaalseks (0 - 0,5 mm).
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm kuuskantvõtmega
samal ajal sisemist trossi tõmmates.
Väikseim
ketiratas
Välimine ring
Tõmba
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist,
kinnita see esimese käiguvahetaja külge nagu
on näidatud joonisel.
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi välisplaat
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Kliirens:
0 - 0,5 mm
Enne kasutamist loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos ka SL-R770
hooldusjuhendeid.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Suurim
ketiratas
Välimine ring
Suurim
ketiratas
Välimine ring
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks käiguvaheti heeblit.
(See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
FD-R770
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suuremale
hammasrattale
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt
suuremale hammasrattale üks lülituse aste.
Eesmine käiguvahetus (SL-R770)
Heebli (A) algasend
Lülitumine suuremalt hammasrattalt
väiksemale hammasrattale
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt
väiksemale hammasrattale üks lülituse aste.
Heebel (B)
Kui vajutatakse heeblit (B), toimub
esimene klõps, kus rakendatakse
trimmimist (müra ennetusmehhanism),
ja seejärel teine tugevam klõps peale
käiguvahetustõmbe lõpule viimist. Peale
trimmimist lõpetab järgmine vajutus
käiguvahetuse.
Trimmimine (müra ennetusoperatsioon)
Kui kett on suurel eesmisel hammasrattal ja tagmisel
suurimal ketirattal, hõõrdub kett vastu eesmise käiguvaheti
plaati tekitades omapärast heli. Kui see juhtub, vajuta
kergelt (punktini, kus see klõpsata) heeblit (B); see liigutab
eesmist käiguvahetit silmnähtavalt
väikseima hammasratta poole ja
seeläbi kaob müra.
Käiguvahetuse
lõpetatud tõmme
Klõps
Trimmi töö
Klõps
Heebel (B)
Esimese käiguvahetaja
liikumine
Keti asend
2. Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
3. Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Süsinikust raami korral võib olla vajalik vähendada kinnitusmomenti,
et vältida raami kahjustamist. Kontakteeru jalgratta või raami tootjaga,
et saada teada sobivat süsinikust raami kinnitusmomenti.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
1. Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning suure hammasratta
vahele jääks enne paigaldamist 1 - 3 mm vaba ruumi.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kliirens: 1 - 3 mm
Ketijuhi välisplaat
A
B
Väliskatte reguleerimissilinder
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5JT0A-001
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus väikeselt hammasrattalt suurele on
keeruline
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus suuremalt hammasrattalt väiksemale
on keeruline
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui peale trimmimist on käiguvahetus väikesele
hammasrattale jäik ja keeruline teostada.
Keera väliskatte reguleerimispolti päripäeva
(1/8 pööret korraga) kuni käiguvahetus
väikesele hammasrattale muutub
sujuvaks. Jälgi, et sa ei keeraks väliskatte
reguleerimispolti sel ajal liiga palju, vastasel
juhul muutub käiguvahetus suurele
hammasrattale raskemaks.
Käiguvahetusheebel SL-R770
Väliskate SP41
Käike 20
Esimene käiguvahetaja FD-R770
Esimene ketiratas FC-7800 / FC-6600 / FC-5600 / FC-R700
Tagumine käiguvaheti RD-7800 / RD-6600 / RD-5600
Vabajooks FH-7800 / FH-6600 / FH-5600
Kasseti ketiratas CS-7800 / CS-6600 / CS-5600
Kett CN-7801 / CN-6600 / CN-5600
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Esimese hammasratta hamba vahe 16 hammast või vähem
Ketitoe nurk (
a
)
61° - 66°
Ketiliin 43,5 mm
SI-5JT0A-001-04