Stiga TITAN 740 D Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend

See käsiraamat sobib ka

249
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
1 ÜLDIST
See sümbol tähistab ETTEVAATUSE
vajalikkust. Kui neid juhiseid hoolikalt
ei järgita, võivad tulemuseks olla ras-
ked vigastused ja/või varaline kahju.
Enne masina käivitamist lugege need
juhised ja juuresolev brošüür „OHU-
TUSJUHISED” hoolikalt läbi.
Vältige võõrainete sattumist hüdro- ja
kütusesüsteemi. See võib süsteemi kom-
ponente raskelt kahjustada.
1.1 SÜMBOLID
Masinale on paigaldatud järgmised sümbolid.
Nende eesmärk on tuletada teile meelde, et masina
kasutamisel ja hooldamisel on vaja olla hoolas
ning tähelepanelik.
Sümbolite tähendused
Ettevaatust!
Enne masina kasutamist lugege tähelepa-
nelikult läbi masina kasutus- ja ohutusju-
hend.
Ettevaatust!
Vältige maas vedelevaid esemeid.
Hoidke kõrvalseisjad eemal.
Ettevaatust!
Kandke alati kuulmiskaitsevahendeid.
Ettevaatust!
Originaallisaseadmetega varustatud masi-
naga ei tohi sõita üle 10º nurgaga kallakul
(mitte üheski suunas).
Ettevaatust!
Muljumisvigastuste oht. Kui mootor töö-
tab, hoidke kõik kehaosad raamjuhtimis-
süsteemist eemal.
Ettevaatust!
Põletusoht. Ärge puudutage summutit/ka-
talüüsneutralisaatorit.
Ettevaatust!
Enne parandustööde alustamist eemalda-
ge masina süütevõti.
Ettevaatust!
Muljumisvigastuste oht, pöörlev ventilaa-
tor
Muljumisvigastuste oht, pöörlev rihm
Muljumisvigastuste oht, mehaanilised
osad
1.2 VIITED
1.2.1 Joonised
Kasutusjuhendis sisalduvad joonised on nummer-
datud – 1, 2, 3 jne.
Joonistel kujutatud osad on tähistatud tähtedega A,
B, C jne.
Viide osale C joonisel 1 on tähistatud kui „1:C”.
1.2.2 Pealkirjad
Juhendi pealkirjad on nummerdatud järgmise näite
kohaselt.
„1.3.1 Üldine ohutuskontroll” on jaotise „1.3 Ohu-
tuskontroll” alapealkiri ja kuulub selle jaotise alla.
Pealkirjadele viidates märgitakse tavaliselt ainult
pealkirja number, näiteks „Vt 1.3.1.”.
2 TEHNILISED ANDMED
2.1 MASINA ANDMED
* Alla klapitud kaitseraamiga
540 740
Mootori võimsus,
kW
17,4 22,2
Käitusvõll Hüdraulika
Kiirus, km/h 0–20 0–20
Kaal, kg 714 731
Kõrgus, mm 1963/1475*
Pikkus, mm 2435
Laius, mm 1084
Mootoriõli, maht 3,4 liitrit 3,6 liitrit
Mootoriõli, klass Vt 5.3.
Hüdroõli 20 liitrit õli SAE 10W-30
Talvel kasutamise korral
ISO VG 46. Vt 2.2.1
Õli
rattamootorid
4 × 0,08–0,09 liitrit õli
GL4/5 75W-90
Ümbritsev tempera-
tuur
> –20 °C
Kütus Diislikütus (EN590:96)
Paagi maht 42 liitrit
250
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
2.2 HÜDRAULIKA – ÜLEVAADE
Järgmises tabelis on kirjeldatud hüdroväljundeid ja
nende juhtelemente.
2.2.1 Hüdroõli
Soovitatav on SAE 10W-30.
Talvel kasutamise korral saab kasutada õli ISO VG
46. Samuti saab selle õliga asendada õli SAE 10W-
30, kui hüdrojõudlus on madal.
2.3 LISASEADMED
Lisaseadmete hankimiseks võtke ühendust volita-
tud müügiesindajaga. Lugege läbi lisaseadmega
kaasas olevad juhised.
3 KIRJELDUS
3.1 ÜLEKANNE
See masin on neljarattaveoga. Mootori jõud kan-
takse veoratastele üle hüdrosüsteemiga. Neli ratast
on varustatud eraldi hüdromootoritega. Diisel-
mootor veab hüdropumpa (2:P), mis pumpab õli
läbi rataste hüdromootorite (2:M).
Hüdromootorid on ühendatud hüdropumbaga,
nagu on kujutatud joonisel 2.
See tähendab, et esi- ja tagarattaid sunnitakse
pöörlema samal kiirusel, kuid kiirus võib paremal
ning vasakul küljel erineda.
3.2 ROOLISÜSTEEM
Kui keerate rooli, hoidke kõik kehaosad
masina pöördepunktist eemal. Eksis-
teerib raskete muljumisvigastuste oht,
kui mõni kehaosa peaks masina taga- ja
eesosa vahele jääma.
Masinal on võimendiga raamjuhtimissüsteem. See
tähendab, et masina raam on jaotatud ees- ja taga-
osaks, mida saab üksteise suhtes pöörata.
Raamjuhtimine tähendab, et masinal on äärmiselt
väike pöördering ning sellega on hõlbus ümber
puude ja muude takistuste pöörata.
3.3 OHUTUS
3.3.1 Elektrooniline ohutussüsteem
Masin on varustatud elektroonilise ohutussüstee-
miga. Ohutussüsteem seiskab teatud toimingud või
takistab selliste teatud toimingute tegemist, mis
võivad olla ohtlikud. Näiteks ei saa käivitada moo-
torit, kui siduripedaal/seisupidur ei ole alla vajuta-
tud.
Enne masina kasutamist tuleb alati
veenduda, et ohutussüsteem on töökor-
ras.
3.3.2 Ohukolmnurk
Masinaga on kaasas ohukolmnurk. Hädaolukorras
tuleb see kooskõlas kohalike eeskirjadega asetada
teele.
Enne masinaga sõitma minemist kont-
rollige alati, kas ohukolmnurk on kaa-
sas.
3.3.3 Turvavöö (1:G)
Masinaga sõitmisel kasutage alati turvavööd.
Lühend Tähendus Mõõtmed Maht*
PTO Väljund ette paigaldatavate lisaseadmete käitami-
seks. Vt jn 1.
2 × 1/2” + 3/8” tagasi-
vooluava
42 l / 220 bar
PTOs Lisaseadme käitamiseks mõeldud väljundi töö
juhtimine. Vt jn 1.
Aux1 Väljund ette paigaldatavate lisaseadmete lisaf-
unktsioonide jaoks. Vt jn 1.
2 × 1/4” 12 l / 125 bar
Aux1s Väljundi Aux1 töö juhtimine. Vt jn 1.
Aux2f Väljund ette paigaldatavate lisaseadmete lisaf-
unktsioonide jaoks. Vt jn 1.
2 × 1/4” 12 l / 125 bar
Aux2r (740) Väljund taha paigaldatavate lisaseadmete lisaf-
unktsioonide jaoks. Vt jn 1.
2 × 1/4” 12 l / 125 bar
Aux2S Väljundite Aux2f ja Aux2r töö juhtimine, olene-
valt juhtimiselemendist Aux2fr. Vt jn 1.
Aux2fr (740) Väljundi Aux2f või Aux2r aktiveerimine. Vt jn 1.
L Seadmetõstur. Vt jn 1.
Ls Seadmetõsturi töö juhtimine ja kabiini alla pai-
galdatavate seadmete tõstmine. Vt jn 1.
251
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
3.3.4 Kaitseraam (1:N)
Masin on varustatud kaitseraamiga.
Masinaga sõitmisel peab kaitseraam
olema alati ülestõstetud asendis. Klap-
pige raam alla ainult siis, kui sõidate ta-
sasel pinnal ning raam peab kitsast
kohast läbi pääsemiseks olema alla kla-
pitud.
3.4 JUHTELEMENDID
Juhtelementide kirjeldused on koondatud nende
asukoha järgi masinal.
Juhtelemendid – iste
Vt 3.4.1.
Juhtelemendid – roolikonsool ja pe-
daalid
Vt 3.4.2.
Juhtelemendid – juhtpaneel
Vt 3.4.3.
Juhtelemendid – muu
Vt 3.4.4.
3.4.1 Juhtelemendid – iste
Iste on varustatud masina ohutussüsteemiga ühen-
datud ohutuslülitiga. See tähendab, et kui istmel
kedagi ei istu, ei ole teatud ohtlikud toiminguid
võimalikud. Vt ka 5.7.2.
3.4.1.1 Istme reguleerimine taha-/ettepoole
(1:A1)
1. Viige juhthoob (1:AJ) üles.
2. Seadke iste soovitud asendisse
3. Vabastage juhthoob istme fikseerimiseks.
3.4.1.2 Istmevedrustuse reguleerimine (1:A2)
Istmevedrustust saab nupu abil kehakaalu järgi so-
bivaks reguleerida.
Jäigem vedrustus
: pöörake nuppu päripäeva.
Pehmem vedrustus
: pöörake nuppu vastupäeva.
Vedrustuse jäikust näitab nupu juures märgutuli
(1:J2). Õige jäikuse korral põleb märgutuli roheli-
selt.
3.4.1.3 Seljatoe kaldenurga reguleerimine (1:A3)
Seljatoe kallet saab nupu abil sobivaks reguleeri-
da.
3.4.1.4 Käetoe reguleerimine (1:A4)
Käetoe kaldenurka saab asjakohase nupu abil sobi-
vaks reguleerida.
3.4.1.5 Hoiukast (1:F)
Istme all on hoiukast.
3.4.2 Juhtelemendid – roolikonsool ja
pedaalid
3.4.2.1 Rooliratas (1:B1)
Ärge reguleerige rooliratast, kui masin
töötab.
Rooliratast saab sujuvalt tõsta ja langetada ning sa-
muti saab muuta selle nurka. Vt 3.4.2.5 ja 3.4.2.2.
3.4.2.2 Rooliratta kõrguse reguleerimine (1:B2)
Ärge reguleerige rooliratast, kui masin
töötab.
Rooliratta kõrgus on reguleeritav astmeteta.
Lõdvendage nuppu roolisambal ja tõstke või lan-
getage rooliratas soovitud asendisse. Pingutage
nuppu.
3.4.2.3 Esituli (1:B3)
Esitule sisselülitamiseks tõmmake lülitit (1:H).
Esitule väljalülitamiseks vajutage lülitit.
3.4.2.4 Rooliratta nurga reguleerimine (1:B4)
Ärge reguleerige rooliratast, kui masin
töötab.
Rooliratta nurk on reguleeritav astmeteta.
Vabastage roolisamba küljel fiksaator ja reguleeri-
ge rool soovitud asendisse. Pingutage fiksaatorit.
3.4.2.5 Sõidu-/sõidupiduripedaal (1:B5)
Kiire aeglustamise vajaduse korral las-
ke pedaal järsult lahti. NB! Sellisel ju-
hul mõjub juhile tugev inertsjõud.
Mitte kunagi ärge vajutage
sõidupedaali, kui seisupidur on sees.
Sellisel juhul rakendub seisupidurile
ebatavaliselt suur koormus, mis lühen-
dab selle kasutusiga.
Pedaali asend määrab mootori ja veorataste vahe-
lise ülekandesuhte (st masina kiiruse). Sõidupidur
rakendub pedaali vabastamisel või neutraalasendi
poole lükkamisel.
1. Pedaali ettepoole vajutami-
ne – masin hakkab edasisuunas
liikuma.
2. Pedaal vabastatud – masin
seisab paigal.
3. Pedaali tahapoole vajutami-
ne – masin tagurdab.
4. Pedaali neutraalasendi poole vajutamine
masin pidurdab.
Kui ohuolukorras vajutate pedaali ta-
hapoole, kuid masin ei pidurdu ootus-
päraselt, kasutage avariipidurina
vasakpoolset pedaali (1:B6). NB! Selli-
sel juhul rakendub seisupidurile ebata-
valiselt suur koormus, mis lühendab
selle kasutusiga.
252
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
3.4.2.6 Seisu-/avariipidur (1:B6)
Mitte kunagi ärge vajutage pedaali sõi-
du ajal, välja arvatud ohuolukorras.
Pedaali vajutamine sõidu ajal lühendab
seisupiduri kasutusiga ja vähendab sel-
le toimet.
Pedaalil on järgmised funkt-
sioonid:
masina seismisel – seisupidur,
töötamise ajal – avariipidur.
Kui pedaal on täielikult alla va-
jutatud, süttib märgutuli (1:I3).
3.4.2.7 Tõkesti, seisupidur (1:B7)
Mitte kunagi ärge vajutage
sõidupedaali (1:B5), kui seisupidur on
sees. Sellisel juhul rakendub seisupidu-
rile ebatavaliselt suur koormus, mis lü-
hendab selle kasutusiga.
Tõkesti fikseerib pedaali (1:B6) allavaju-
tatud asendisse. Funktsiooni kasutatakse
masina liikumise tõkestamiseks kallaku-
tel, transportimisel jne, kui mootor ei töö-
ta.
Tõkestamine
1. Vajutage pedaal (1:B6) täielikult alla. Märgutuli
(1:I3) süttib.
2. Vajutage tõkestit.
3. Vabastage pedaal.
Vabastamine
1. Vajutage pedaal (1:B6) täielikult alla.
2. Vabastage pedaal.
3.4.3 Juhtelemendid – juhtpaneel
3.4.3.1 Drosselihoob (1:D1).
Juhib mootori pöörlemissagedust.
Eesmine asend – täisgaas (masinaga töötamisel
peaks mootor töötama alati täisgaasil).
Tagumine asend – tühikäik.
3.4.3.2 Süütelukk (1:D2)
Süütelukku kasutatakse mootori käivitamiseks ja
seiskamiseks.
Süütelukul on neli järgmist asendit.
Eelsoojendusasend. Silindreid soojenda-
takse käivitamisele kaasa aitamiseks.
Hoidke selles asendis enne mootori käivi-
tamist madalate välistemperatuuride kor-
ral.
Max 5 sekundit.
Seisuasend. Mootor on seisatud. Võtme
saab eemalda.
Tööasend. Mootori käivitamisel jäetakse
asend vahele, kuid kasutatakse siis, kui
mootor töötab.
Käivitusasend. Kui keerate võtme vedru-
koormusega käivitusasendisse, aktiveeri-
takse starter. Kui mootor on käivitatud,
laske sellel tööasendisse naasta.
3.4.3.3 Seadmetõstur (1:Ls)
See juhthoob juhib nii hüdraulilist seadmetõsturit
masina ees (1:L) kui ka kabiini alla paigaldatavate
seadmete tõstesilindrit. Need on ühendatud jada-
misi.
Juhthoob (1:Ls) töötab ainult siis, kui mootor on
käivitatud.
Samas saab selle viia ujuvasendisse ka väljalülita-
tud mootoriga.
Mitte kunagi ärge lahkuge masinast,
kui lisaseade on transpordiasendis. Ek-
sisteerib raskete muljumisvigastuste
oht, kui lisaseade hoova tahtmatul liigu-
tamisel kiiresti alla vajub.
Hooval on neli järgmist asendit.
Ujuvasend. Viige hoob eesmisesse asen-
disse, kus hoob lukustub. Lisaseade lan-
getatakse ujuvasendisse.
Ujuvasendis toetub lisaseade alati ühesu-
guse survega vastu maapinda, järgides
maapinna kontuure.
Töötamisel kasutage alati ujuvasendit.
Langetamine. Lisaseade langetatakse
sõltumata selle kaalust. Langetusjõu
määrab lisaseadme kaal ja hüdrosüstee-
mi langetamistoimingul rakendatav jõud.
Lukustamine transpordiasendisse. Pä-
rast tõstmist ja langetamist on hoob naas-
nud neutraalasendisse. Lisaseade on
lukustatud transpordiasendisse.
Tõstmine. Viige hoob tagumisse asen-
disse, kuni lisaseade tõuseb kõrgeimasse
asendisse (transpordiasend). Seejärel va-
bastage hoob ja lisaseade lukustub trans-
pordiasendisse.
3.4.3.4 Hüdrojuhtelement (1:Aux1s)
Seda juhtelementi kasutatakse teatud funktsiooni-
de juhtimiseks olenevalt paigaldatud lisaseadmest.
See juhtelement töötab ainult siis, kui mootor on
käivitatud ning lisaseadme asjakohase funktsiooni
juurde kuuluvad hüdrovoolikud on ühendatud
hüdroväljundiga (1:Aux1).
253
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
3.4.3.5 Hüdrojuhtelement (1:Aux2s)
Seda juhtelementi kasutatakse teatud funktsiooni-
de juhtimiseks olenevalt paigaldatud lisaseadmest.
See juhtelement töötab ainult siis, kui mootor on
käivitatud ning lisaseadme asjakohase funktsiooni
juurde kuuluvad hüdrovoolikud on ühendatud
järgmisel viisil.
Lisaseade ees, ühendatud hüdroväljundi
(1:Aux2f) kaudu.
740:
lisaseade taga, ühendatud hüdroväljundi
(1:Aux2r) kaudu.
Vt ka 3.4.3.9.
Hüdroväljundid tagaosas on paralleelühendusega.
3.4.3.6 Lüliti (1:Os)
Lüliti abil saab sujuvalt määrata elektroo-
nilise lõikekõrguse reguleerimise funkt-
siooniga lõikeaparaadi lõikekõrguse.
Lüliti juhib kontakti (1O), vahetades po-
laarsust.
3.4.3.7 Lüliti (1:PTOs)
Lüliti ette paigaldatava lisaseadme töö käivitami-
seks ja seiskamiseks. Lülitil on kaks järgmist asen-
dit.
1. Lüliti eesmise osa vajutamine – käitus-
võll rakendatakse. Sümbol süttib.
2. Lüliti tagumise osa vajutamine – käitus-
võll lahutatakse.
Hüdrosüsteemi rõhu tarbetu suurendamise väl-
timiseks sättige enne hüdrokäitusvõlli rakenda-
mist drosselihoob veerandi peale.
Lüliti aktiveerib klapi, mis kannab hüdropumba
jõu üle ette paigaldatavasse lisaseadmesse.
Seejärel juhitakse jõud eesmise hüdroväljundi
(1:PTO) kaudu hüdrauliliselt tööriista.
3.4.3.8 Lüliti (1:Ts)
Lülitil on kolm asendit ja seda saab kasu-
tada näiteks liivapuisturiga.
Lüliti juhib kontakti (1:T).
3.4.3.9 Lüliti (1:Aux2fr) (740)
Lülitil on kaks asendit, mis määravad,
milline hüdroväljund juhtelemendi
(1:Aux2s) abil aktiveeritakse: ette paigal-
datava lisaseadme hüdroväljund (1:Aux2f) või
taha paigaldatava lisaseadme hüdroväljund
(1:Aux2r). Vt ka 3.4.3.5.
3.4.4 Juhtelemendid – muu
3.4.4.1 Lukustustihvtid, ees (1:C1)
Masinal on ees ja taga pesad eri lisaseadmete tar-
vis. Lisaseade kinnitatakse pärast paigaldamist
paigale kahe lukustustihvti abil.
Lisaseadme kinnitamiseks tõsturi külge toimige
järgmiselt.
1. Sisestage lukustustihvt täielikult väljastpoolt.
2. Asetage jalg lukustustihvtile ja pöörake taha-
poole, kuni see lukustub.
Ärge pöörake lukustustihvti käega.
Muljumisvigastuste oht.
Vabastamiseks toimige järgmiselt.
1. Pöörake lukustustihvti ettepoole, kuni see vaba-
neb.
2. Tõmmake lukustustihvt välja.
3.4.4.2 Lukustustihvtid, taga (1:E1)
Masinal on ees ja taga pesad eri lisaseadmete tar-
vis. Lisaseade kinnitatakse pärast paigaldamist
paigale kahe lukustustihvti abil. Tagaosa lukustus-
tihvtid lukustuvad soontesse pärast paigaldamist.
3.4.4.3 Peatoitelüliti (1:E2)
Enne elektrisüsteemiga seotud tööde
tegemist tuleb toiteahel peatoitelüliti
abil katkestada.
3.4.4.4 Mootorikatted
Masinaga tohib töötada vaid suletud ja
kinnitatud mootorikatetega. Põletuste
ja muljumisvigastuste oht.
Mootoriosadele juurdepääsemiseks on
neli eemaldatavat katet. Katete avamiseks toimige
järgmiselt.
Kate paremal ja vasakul küljel (1:K)
Eemaldamine
1. Eemaldage eesmised ja tagumised kummirih-
mad (1:J).
2. Tõmmake katet ülespoole, klappige alla ja tõm-
make ära.
Paigaldamine
1. Laske kate üle ratta sisekülje.
2. Sisestage katte ülaosa masina V-soonde ja si-
sestage all kontrolltihvt.
3. Kinnitage eesmised ja tagumised kummirih-
mad.
Eesmine kate (1:R)
Eemaldamine
1. Eemaldage kaks eesmist kummirihma.
2. Avage lukustusnupud (4:B).
3. Liigutage katet ette ja üles.
Paigaldamine
1. Joondage kate.
2. Sisestage lukustusnupu kõrvad ülal avadesse ja
sulgege lukustusnupud.
3. Kinnitage kaks kummirihma.
12 V
0
1
254
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
3.4.4.5 Kaitseraam (1:N)
Masinaga sõitmisel peab kaitseraam
olema alati ülestõstetud asendis. Klap-
pige raam alla ainult siis, kui sõidate ta-
sasel pinnal ning raam peab kitsast
kohast läbi pääsemiseks olema alla kla-
pitud.
Tahapoole alla klappimine
1. Eemaldage kinnitustihvt (11:T1) ja tihvt
(11:T2).
2. Klappige raam tahapoole alla.
3. Sisestage uuesti tihvt ja kindlustage kinnitus-
tihvtiga.
Raami avamine ülestõstetud asendisse
1. Eemaldage kinnitustihvt ja tihvt.
2. Avage raam ülestõstetud asendisse.
3. Fikseerige raam tihvti ja kinnitustihvti abil üles-
tõstetud asendisse.
4. Pingutage nuppu (11:T3), kuni loksumine kaob.
3.4.4.6 Treileri elektripistikupesa (1:R)
Treileri jaoks mõeldud 7-viiguline pistikupesa.
3.4.4.7 Kütusepaagi kork (3:A)
Kütusepaagi kork diislikütuse lisamiseks asub ist-
me taga.
3.4.4.8 Lahutushoob (5, 6:F)
Hoob astmeteta ülekande lahutamiseks. Võimal-
dab masina liigutamist.
Lahutushoob ei tohi mitte kunagi olla
väljas- ja seespoolse asendi vahel. See
kuumutab ülekande üle ja kahjustab
seda.
Masinat ei tohi mitte kunagi pukseeri-
da, seda võib vajaduse korral treilerile
ja treilerilt teisaldada. Pukseerimine
kahjustab ülekannet
Hooval on kaks järgmist asendit.
Hoob seespool
hüdropump on tavapäraseks kasutamiseks raken-
datud.
Hoob väljaspool
Hüdroõli juhitakse hüdropumbast mööda, nii et
see võib voolata süsteemis, ilma et hüdropump
seda tõkestaks. Masinat saab liigutada. Samas on
vool piiratud ning masina liigutamiseks on vaja ra-
kendada suhteliselt palju jõudu.
3.4.4.9 Käsipump (5:J) (540)
Kui diislipump on tõmmanud sisse õhku (nt pärast
kütuse lõppemist), ei saa mootor ise uut kütust sis-
se tõmmata. Seetõttu tuleb kütust enne mootori
käivitamist käsipumba abil pumbata.
3.4.4.10Kaitseraam (1:N)
Masinaga sõitmisel peab kaitseraam
olema alati ülestõstetud asendis. Klap-
pige raam alla ainult siis, kui sõidate ta-
sasel pinnal ning raam peab kitsast
kohast läbi pääsemiseks olema alla kla-
pitud.
Tahapoole alla klappimine
1. Eemaldage kinnitustihvt (11:T1) ja tihvt
(11:T2).
2. Klappige raam tahapoole alla.
3. Sisestage uuesti tihvt ja kindlustage kinnitus-
tihvtiga.
Raami avamine ülestõstetud asendisse
1. Eemaldage kinnitustihvt ja tihvt.
2. Avage raam ülestõstetud asendisse.
3. Fikseerige raam tihvti ja kinnitustihvti abil üles-
tõstetud asendisse.
4. Pingutage nuppu (11:T3), kuni loksumine kaob.
3.5 INDIKAATORID
3.5.1 Kütusenäidik (1:I1)
Kütusenäidik näitab kütusetaset kütusepaagis.
3.5.2 Istmevedrustuse märgutuli (1:I2)
Näitab istmevedrustuse jäikust. Vt 3.4.1.2.
3.5.3 Piduri märgutuli (1:I3)
Mitte kunagi ärge töötage masinaga, kui piduri
märgutuli põleb. See mõjub negatiivselt seisu/-
avariipidurile.
Piduri märgutuli hoiatab rakendatud sei-
supidurist (1:B6).
Vt 3.4.2.6.
3.5.4 Aku laadimise märgutuli (1:I4)
Mitte kunagi ärge laske mootoril töötada, kui
laadimise märgutuli põleb. See tühjendab aku.
Aku laadimise märgutuli annab problee-
mist märku, kui süüde on tööasendis.
Aku laadimise märgutuli hoiatab sellest,
et mootori generaator ei lae enam akut. Kui mootor
ei tööta, peaks märgutuli põlema, kuna generaator
ei lae akut.
Töötava mootori korral ei tohiks märgutuli põleda.
Kui märgutuli masinaga töötamise ajal süttib, tüh-
jeneb aku ja mootorit ei saa pärast enam käivitada.
Viige masin volitatud remonditöökotta parandus-
se.
3.5.5 Hüdroõlitemperatuuri märgutuli (1:I5)
Kui temperatuuri märgutuli põleb, ei
tohi mootorit mitte mingil juhul käita-
da. Raske mootorikahjustuse oht.
Hüdroõlitemperatuuri märgutuli annab
probleemist märku, kui süüde on tööasen-
dis.
255
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
Hüdroõlitemperatuuri märgutuli hoiatab hüdroõli-
temperatuuri tõusmisest ohtliku tasemeni.
Töötava mootori korral ei tohiks märgutuli põleda.
Kui märgutuli masinaga töötamise ajal süttib, toi-
mige järgmiselt.
Viige drosselihoob tühikäiguasendisse. Ärge
mootorit seisake.
Puhastage õlijahuti väljastpoolt lehtedest, ro-
hust või mis tahes muust kõrvalisest materjalist.
Vt 5.13.
Jätke mootor tühikäigul tööle, kuni temperatuur
langeb ja märgutuli kustub. Pärast seda võib
masinat tavapärasel viisil edasi kasutada.
Kui temperatuur 5 minuti jooksul ei lange, sei-
sake masin ja viige see volitatud remonditöö-
kotta parandusse.
3.5.6 Mootoritemperatuuri märgutuli (1:I6)
Kui mootoritemperatuur tõuseb liiga kõrgele, an-
navad sellest märku nii märgutuli kui ka sumisti.
Kui temperatuuri märgutuli põleb või
kõlab sumisti signaal, ei tohi mitte min-
gil juhul lasta mootoril töötada võimsa-
malt kui tühikäigupööretel. Raske
mootorikahjustuse oht.
Mootoritemperatuuri märgutuli ja sumisti
annavad probleemist märku, kui süüde on
tööasendis.
Mootoritemperatuuri märgutuli ja sumisti hoiata-
vad mootoritemperatuuri tõusmisest ohtliku tase-
meni.
Töötava mootori korral ei tohiks märgutuli põleda
ega sumisti signaal kõlada. Kui masinaga töötami-
se ajal märgutuli süttib ja kõlab sumisti signaal,
toimige järgmiselt.
Viige drosselihoob tühikäiguasendisse. Ärge
mootorit seisake.
Puhastage radiaator väljastpoolt lehtedest, ro-
hust või mis tahes muust kõrvalisest materjalist.
Vt 5.13.
Jätke mootor tühikäigul tööle, kuni temperatuur
langeb ning märgutuli kustub ja sumisti vaikib.
Pärast seda võib masinat tavapärasel viisil edasi
kasutada.
Kui temperatuur 5 minuti jooksul ei lange, sei-
sake masin ja viige see volitatud remonditöö-
kotta parandusse.
Kui mootoritemperatuur on liiga kõrge, kontrolli-
ge jahutusvedeliku taset. Vt 5.4.
3.5.7 Õlirõhu märgutuli (1:I7)
Kui õlirõhu märgutuli põleb, ei tohi
mootorit mitte mingil juhul käitada.
Raske mootorikahjustuse oht.
Õlirõhu märgutuli annab probleemist
märku, kui süüde on tööasendis.
Õlirõhu märgutuli hoiatab mootoriõli rõhu lange-
misest ohtliku tasemeni. Kui mootor ei tööta,
peaks märgutuli põlema, kuna õli ei ole rõhu all.
Töötava mootori korral ei tohiks märgutuli põleda.
Kui märgutuli masinaga töötamise ajal süttib, sei-
sake viivitamatult masin ja viige see volitatud re-
monditöökotta parandusse.
3.5.8 Töötunniarvesti (1:I8)
Näitab töötundide arvu. Töötab ainult siis, kui
mootor on käivitatud.
3.5.9 Õhufiltri märgutuli (5,6:I9)
Märgutuli hoiatab ummistunud õhufiltrist. Kui
märgutuli põleb punaselt, tuleb õhufilter asendada.
Pärast asendamist vajutage märgutule lähtestami-
seks selle nuppu.
3.5.10 Hüdroõlitaseme indikaator (8:I10)
Õlitase peaks olema läbi klaasi nähtav, kui masin
seisab tasasel pinnal.
Kui õlitase on liiga kõrge, võib õli väljalaskekla-
pist välja voolata. Kui õlitase on liiga madal, võib
õli üle kuumeneda ja hüdrosüsteemi kahjustada.
4 KASUTUSVALDKONNAD
Masinat tohib kasutada ainult originaallisaseadme-
tega.
Masina jaoks on saadaval lisakomplektid, mis on
vajalikud üldkasutatavatel teedel sõitmiseks.
Komplektid on koostatud kooskõlas kohalike suu-
nistega. Ostuteabe saamiseks ja ostmiseks võtke
ühendust volitatud müügiesindajaga.
256
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
5 MASINA KÄIVITAMINE JA
SELLEGA TÖÖTAMINE
Masinaga tohib töötada vaid suletud ja
kinnitatud mootorikatetega. Põletuste
ja muljumisvigastuste oht.
Kui mootor töötab, veenduge, et mitte
kedagi ei ole masina pöördepunkti lähe-
dal. Eksisteerib raskete muljumisvigas-
tuste oht, kui mõni kehaosa peaks
masina taga- ja eesosa vahele jääma.
Olenevalt kasutatavast lisaseadmest
võib osutuda vajalikuks paigaldada
masinale vastukaalud. Rattateljele ra-
kenduv surve ei tohi ületada 900 kg või
70% masina kogumassist.
5.1 TOIMINGUD ENNE KÄIVITAMIST
Enne masina käivitamist tehke järgmist.
Kontrollige kütuse taset ja vajaduse korral täit-
ke paak.
Kontrollige mootoriõli taset.
Kontrollige jahutusvedeliku taset.
Kontrollige, ega õhufiltri märgutuli pole sütti-
nud.
Kontrollige, kas veeseparaatori ja õlifiltri kraa-
nid on lahti.
Kontrollige, ega veeseparaator ei sisalda vett.
Vajaduse korral tühjendage.
Kontrollige õlitaset hüdroõli paagis. Vt 3.5.10.
Kontrollige ohutust.
Kontrollige, kas lahutushoob on seespoolses
asendis. Vt 3.4.4.8.
Neid toiminguid on kirjeldatud allpool.
5.2 TANKIMINE
Diislikütus on väga kergesti süttiv.
Hoidke kütust alati selleks otstarbeks
mõeldud anumates.
Valage või lisage kütust ainult väljas ja
mitte kunagi ärge suitsetage samal ajal.
Enne mootori käivitamist täitke paak
kütusega.
Mitte kunagi ärge eemaldage kütuse-
korki ega valage kütust juurde, kui
mootor töötab või on veel soe.
Mootorit ei tohi käitada rapsiseemne
baasil toodetud diislikütusega (RME).
Lisateabe saamiseks võtke ühendust
mootori tootjaga.
Kui täidate kütust lisades kütusega ka
täitetoru, põhjustab see lekke ja tuleo-
hu.
Kasutage ainult sellist diislikütust, mis vastab jao-
tises 2.1 märgitud spetsifikatsioonile.
1. Avage kütusekork (3:A).
2. Lisage diislikütust kuni täitetoru allosani. Kui
lisate kütust nii palju, et ka täitetoru saab täide-
tud, lekib kütus välja, sest see paisub soojene-
des.
3. Sulgege kütusekork.
5.3 TASEME KONTROLLIMINE,
MOOTORIÕLI
Kontrollige õlitaset enne igat masina kasutami-
se korda. Masin peaks seisma tasasel pinnal.
Kontrollige järgmisel viisil.
1. Pühkige mõõtevarrast (5, 6:K) ümbritsev ala
puhtaks ja tõmmake varras üles.
2. Pühkige mõõtevarras puhtaks.
3. Libistage mõõtevarras täilikult alla ja seejärel
tõmmake uuesti üles.
4. Vaadake õlitaset. Õlitase peaks jääma mõõte-
varda asjakohaste märkide (5, 6:K1) vahele.
Vajaduse korral eemaldage õlikork (5, 6:G) ja lisa-
ge õli kuni märgini.
Kasutage API CF-i või kõrgema klassi õli (kuid
mitte CG, soovitatav on CI-4) kooskõlas järgmise
temperatuuridiagrammiga.
Mitte kunagi ärge kasutage õlilisandeid.
Õlitase ei tohiks mitte kunagi olla alumisest mär-
gist madalamal. See võib põhjustada mootori üle-
kuumenemist. Kui õlitase on ülemisest märgist
kõrgemal, laske osa õli välja kuni õige taseme saa-
vutamiseni. Vt 6.7.
Kui olete lõpetanud õlitaseme reguleerimise, kee-
rake kork peale.
5.4 TASEME KONTROLLIMINE,
JAHUTUSVEDELIK
Kui jahutusvedelikku ei ole, ei tööta
temperatuuri märgutuli. See võib põh-
justada mootori tõrke.
Kontrollige jahutusvedeliku taset enne igat ma-
sina kasutamise korda.
Kontrollige järgmisel viisil.
1. Mootor peab kontrollimise ajal olema külm.
2. Eemaldage mootori eesmine kate. Vt 3.4.4.4.
257
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
3. Keerake radiaatorikork (10:Q) lahti ning kont-
rollige, kas jahutusvedeliku tase ulatub täi-
teavani.
4. Keerake radiaatorikork tagasi.
5. Kontrollige, kas jahutusvedeliku tase paisupaa-
gis ulatub alumise märgini (5, 6:D2).
Vajaduse korral lisage jahutusvedelikku. Vt all-
pool.
5.4.1 Jahutusvedeliku lisamine
Järgige jahutusvedeliku lisamisel järgmist.
Kasutage alati jahutusaine ja vee segu. Mitte
kunagi ärge kasutage ainult vett.
Segage vesi ja jahutusaine ainega varustaja ju-
histe järgi.
Mitte kunagi ärge segage kokku eri jahutusai-
neid.
Kasutage pehmet (kaltsiumivaba), destilleeri-
tud või demineraliseeritud vett.
Mootor peab vedeliku lisamise ajal olema külm.
Kui avate radiaatorikorgi siis, kui moo-
tor on kuum, võib radiaatorist pursata
välja kuum vesi ja põhjustada raskeid
põletusvigastusi.
Lisamiseks toimige järgmiselt.
1. Eemaldage mootori eesmine kate.
2. Kontrollige, kas jahutussüsteemi kõik ühendu-
sed on tihedalt kinni.
. Kontrollige, kas jahutussüsteemi kõik kraanid
on kinni ja tihendatud.
4. Kontrollige, kas jahutussüsteemi kõik voolikud
on terved ja tihedalt kinni.
5. Keerake radiaatorikork (10:Q) lahti.
6. Täitke radiaator aeglaselt jahutusvedelikuga.
Jahutusvedeliku lisamisel ei tohi tekkida õhu-
mulle. Täitke radiaator kuni täiteavani.
7. Keerake radiaatorikork tagasi.
8. Avage paisupaagi kork (5, 6:D) ja lisage segu
kuni alumise märgini, mis tähistab segu taset
külma mootori korral.
9. Sulgege paisupaagi kork.
10.Käitage mootorit töötemperatuuri saavutamise-
ni ja kontrollige jahutusvedeliku taset paisupaa-
gis. Jahutusvedeliku tase peaks nüüd ulatuma
ülemise märgini (5, 6:D1), mis tähistab taset
kuuma mootori korral.
11.Kui jahutusvedeliku tase ei ulatu ülemise mär-
gini, laske mootoril jahtuda ja lisage paisupaaki
veel jahutusvedelikku.
5.5 ÕHUFILTRI MÄRGUTULI
Kontrollige, ega õhufiltri märgutuli (5, 6:I9) pole
süttinud.
Kontrollige, vt 3.5.9.
Filtri asendamise juhised leiate jaotisest 6.13.
5.6 VEESEPARAATOR
Kontrollige, kas veeseparaatori ujuk on (12,
13:C3) põhjas.
Kontrollige, kas veeseparaatori kraan on lahti. Vt
jn 10.
5.7 OHUTUSKONTROLL
Masina kontrollimisel veenduge, et kõik ohutus-
nõuded on täidetud.
Ohutust tuleb kontrollida enne igat ma-
sina kasutamise korda.
Kui kas või üks järgmistest ohutus-
nõuetest ei ole täidetud, ei tohi masinat
kasutada! Viige masin remonditöökotta
parandusse.
5.7.1 Üldine ohutuskontroll
5.7.2 Elektroonilise ohutussüsteemi kont-
roll
Enne masina kasutamist tuleb alati
veenduda, et ohutussüsteem on töökor-
ras.
Osad/toimingud Leid/tulemus
Kütusevoolikud ja
ühendused
Ei leki.
Toitekaablid Korralikult isoleeritud.
Mehaanilisi kahjustusi ei ole.
Heitgaasisüsteem Ühenduskohad ei leki.
Kõik kruvid on pingutatud.
Hüdrovoolikud Ei leki. Ei ole kahjustatud.
Sõitke masinaga
edasi-tagasi ning
vabastage sõidu-/
sõidupiduripedaal.
Masin peaks peatuma.
Proovisõit Masin ei vibreeri ebaharilikult.
Tavatu müra puudub.
Olek Toimingud Leid/tulemus
Siduri-piduripedaal
ei ole alla vajutatud.
Käitusvõll ei ole
rakendatud.
Proovige käi-
vitada.
Mootor ei
tohiks käivitu-
da.
Siduri-piduripedaal
ei ole alla vajutatud.
Käitusvõll on raken-
datud.
Proovige käi-
vitada.
Mootor ei
tohiks käivitu-
da.
Mootor töötab. Käi-
tusvõll on rakenda-
tud.
Tõuske ist-
melt.
Käitusvõll
peaks lahu-
tuma.
Seadmetõsturi juht-
hoob ei ole ujuva-
sendis.
Proovige
rakendada
käitusvõlli.
Käitusvõlli ei
tohiks saada
rakendada.
258
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
5.8 KÄIVITAMINE
1. Kontrollige, kas käitusvõll on lahutatud.
2. Ärge hoidke jalga gaasipedaalil.
3. Viige drosselihoob veerandi peale.
4. Vajutage piduripedaal täielikult alla. Märgutuli
(1:I3) peaks süttima.
5. Kui peate käivitama külma mootori madalama-
tel õhutemperatuuridel, tuleks mootorit eelsoo-
jendada. Vt 3.4.3.2. Pärast eelsoojendust
keerake süütevõtit ja käivitage mootor.
6. Masinat ei tohiks mitte kunagi käitada täis-
võimsusel kohe pärast külma käivitamist, kui
hüdroõli on veel külm.
Soojendage hüdroõli, käitades mootorit drosse-
lihoovaga veerandi peal. Käitage mootorit mõ-
ni minut kooskõlas järgmise diagrammiga.
Näide. –10 °C juures käitage mootorit drosselihoo-
vaga veerandi peal 18 minutit.
Masinaga töötamisel peaks mootor töötama alati
täisgaasil.
Hüdrosüsteemi rõhu tarbetu suurendamise väl-
timiseks sättige enne hüdrokäitusvõlli rakenda-
mist drosselihoob veerandi peale.
5.9 VÕIMENDIGA JUHTIMISSÜS-
TEEM
Kui keerate rooli, juhib võimendiga juhtimissüs-
teem masina hüdrosüsteemi jõu roolisüsteemi. See
muudab täisvõimsusel töötava mootori korral ma-
sina roolimise väga lihtsaks.
Mootori pöörete vähendamisel väheneb ka juhti-
missüsteemi võimendus.
5.10 KASUTUSNÕUANDED
Tagage alati, et mootoris on nõutud kogus õli. Eriti
kallakutel sõites. Vt 5.3.
Sõitke kallakutel ettevaatlikult. Kalla-
kust üles või alla sõites ei tohi järsult
kiirendada või pidurdada. Ärge mitte
kunagi sõitke kallakuga ristisuunas.
Liikuge ülalt alla või alt üles.
Masinaga ei tohi sõita üle 10º nurgaga
kallakul (mitte üheski suunas).
Kallakutel ja järskudes kurvides vä-
hendage kiirust, et vältida masina üm-
berminekut või juhtivuse kaotamist.
Täiskäigul ja -gaasiga sõites ärge keera-
ke rooli täielikult välja. Masin võib ker-
gesti ümber minna.
Hoidke käed ja sõrmed raamjuhtimis-
süsteemi liigendist ja istmeklambrist
eemal. Muljumisvigastuste oht. Ärge
sõitke masinaga, kui mootorikatted on
avatud.
Olenevalt kasutatavast lisaseadmest
võib osutuda vajalikuks paigaldada
masinale vastukaalud. Rattateljele ra-
kenduv surve ei tohi ületada 900 kg või
70% masina kogumassist.
5.11 SEISKAMINE
Lahutage käitusvõll. Rakendage seisupidur.
Laske mootoril 1–2 minutit tühikäigul töötada.
Keerake mootori seiskamiseks süüde välja.
Kui jätate masina järelevalveta, eemal-
dage süütevõti.
Mootor võib pärast seiskamist olla väga
kuum. Ärge puudutage ei summutit ega
muid mootoriosi. See võib põhjustada
põletusvigastusi.
5.12 KÜTUSESÜSTEEMI TÜHJEN-
DAMINE (540)
Kui kütusesüsteemis on õhku, tuleb see käsitsi ee-
maldada. Õhk võib kütusesüsteemi sattuda järg-
mistel põhjustel.
Pärast kütuse lõppemise tõttu seiskumist.
Pärast filtri vahetamist.
Pärast veeseparaatori tühjendamist.
Pärast kütusesüsteemi parandamist.
Ärge mitte kunagi proovige õhku ee-
maldada, pöörates mootorit starteriga.
See kahjustab starterit.
Õhu eemaldamiseks toimige järgmiselt.
1. Veenduge, et kütusepaak on täis.
2. Avage kõik kütusesüsteemi kraanid.
3. Pumbake käsipumba (5:J) abil, kuni õhk on kü-
tusesüsteemist eemaldatud.
4. Proovige käivitada. Kui mootor ei käivitu, kor-
rake toiminguid.
5.13 PUHASTAMINE
Tuleohu vähendamiseks hoidke mootor,
summuti, aku ja kütusepaak rohust,
lehtedest ja õlist puhtana.
Tuleohu vähendamiseks kontrollige re-
gulaarselt, ega masinal pole õli- ja/või
kütuselekkeid.
259
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
Mitte kunagi ärge kasutage kõrgsurve-
pesurit. See võib kahjustada võllitihen-
deid, elektrikomponente ja
hüdraulikaklappe.
Mitte kunagi ärge puhastage radiaato-
rit kõrgsurvepesuriga. See võib kahjus-
tada radiaatoriribisid.
Pärast masina kasutamist puhastage see. Järgige
puhastamisel järgmisi soovitusi.
Ärge suunake veejuga otse mootorile.
Puhastage mootorit harja ja/või suruõhuga.
Puhastage mootori radiaatorit (10:R) pehme
harjaga. Suuremad võõrkehad võib eemaldada
käega. Eriti määrdunud jahuteid peske aeglaselt
voolava vee ja sobiva puhastusvahendiga.
rast veega pesemist käivitage masin ja lõi-
keaparaat, et eemaldada vesi, mis võib vastasel
korral sattuda laagritesse ning põhjustada kah-
justusi.
6 HOOLDUS
6.1 HOOLDUSPROGRAMM
Selleks et hoida masinat heas töökorras, st tagada
töökindlus, ohutu talitlus ning keskkonnasäästlik-
kus, tuleb järgida selles peatükis esitatud hooldus-
juhiseid.
Kõiki hooldustoiminguid peaks tegema volitatud
töökoda.
Volitatud töökodades tehtud hooldus tagab profes-
sionaalse töö ja osade vahetamise originaalvaru-
osade vastu.
Iga volitatud töökojas tehtud hoolduse kohta tuleks
lisada hooldusraamatusse tempel. Templitega va-
rustatud hooldusraamat on hinnaline dokument,
mis tõstab masina edasimüügiväärtust.
Hooldatavad kohad on loetletud järgmises tabelis.
Hooldustoimingute kirjeldused on esitatud pärast
tabelit.
6.2 HOOLDATAVAD KOHAD
6.3 ETTEVALMISTUS
Hooldustööde ajaks tuleb masin seisma jätta ja
mootor välja lülitada.
Masina juhusliku veeremise vältimi-
seks rakendage alati seisupidur.
Seisake mootor.
Masina juhusliku käivitumise vältimi-
seks eemaldage süütevõti.
Hooldatav koht
1. kord Sagedus Vt ptk
Töötunnid/kalend-
rikuud
Veeseparaator,
kontrollimine
50/- 6.4
Eelfilter, puhasta-
mine
6.4
Kütusefilter, asen-
damine
400/- 6.5
Rehvirõhk, kontrol-
limine, reguleeri-
mine
6.6
Mootoriõli, filter,
vahetamine
50/12 200/12 6.7
Hüdroõli, filter,
paagi õhutusklapp,
vahetamine/puhas-
tamine
50/12 400/12 6.8
Rattamootorid, õli
vahetamine
50/12 200/12 6.9
Rihmülekanded,
kontrollimine
50 200/- 6.10
Jahutussüsteem,
puhastamine
1000/12 6.11
Aku, kontrollimine 50/- 6.12
Õhufilter, eelfiltri
puhastamine
250/- 6.13
Õhufilter, sisefiltri
vahetamine
250/- 6.13
Määrimine 6.14
Klappide reguleeri-
mine
1000/- 6.15
Klappide lihvimine 2000/- 6.15
260
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
6.4 VEESEPARAATOR
Veeseparaatoris on ujuk (12, 13:C3) mida on läbi-
paistva topsi kaudu näha. Ujuk peab asuma põhjas.
Kui ujuk on tõusnud, tuleb veeseparaator järgmisel
viisil tühjendada.
6.4.1 540
1. Keerake veeseparaatori kraan kinni. Vt jn 12.
2. Hoidke veeseparaatori all kütuse kogumiseks
anumat.
3. Avage tops. Selleks vajutage topsi rõngast
(12:C1).
4. Võtke tops (12:C2) ettevaatlikult ära ja seejärel
eemaldage selle seest vedru (12:C4) ja ujuk
(12:C3).
5. Puhastage topsi sisemust ja filtrit (12:C5).
6. Kontrollige, kas O-rõngas on kahjustamata,
ning paigaldage osad vastupidises järjestuses.
7. Avage kraan.
Kui veeseparaatorisse koguneb sageli vett, puhas-
tage kütusepaaki. Võtke ühendust volitatud re-
monditöökojaga.
6.4.2 740
Vee väljalaskmiseks keerake tühjenduskraani
(13:C1) lahti, kuni vesi hakkab voolama. Tühjen-
dage, kuni ujuk on jälle põhjas.
Kui separaator paistab määrdunud või kui seda tu-
leb sageli tühjendada, puhastage seda. Separaatori
puhastamiseks toimige järgmiselt.
1. Keerake veeseparaatori kraan kinni. Vt jn 13.
2. Hoidke veeseparaatori all kütuse kogumiseks
anumat.
3. Keerake tops (13:C2) lahti.
4. Võtke tops ettevaatlikult ära ja eemaldage selle
seest filter (13:C5), tihend (13:C4) ja ujuk
(13:C3).
5. Puhastage topsi sisemust ja filtrit.
6. Kontrollige, kas O-rõngas on kahjustamata,
ning paigaldage osad vastupidises järjestuses.
7. Avage kraan.
Kui veeseparaatorisse koguneb ikka sageli vett,
puhastage kütusepaaki. Võtke ühendust volitatud
remonditöökojaga.
6.5 KÜTUSEFILTER
6.5.1 540
1. Keerake kütusefiltri kraan kinni. Vt jn 14.
2. Hoidke kütusefiltri all kütuse kogumiseks anu-
mat.
3. Eraldage tops. Selleks keerake topsi rõngast
(14:C1).
4. Võtke tops (14:E2) ettevaatlikult ära ja eemal-
dage filter (14:E4).
5. Puhastage topsi sisemust.
6. Kontrollige, kas O-rõngas (14:E3) on kahjusta-
mata, ning paigaldage osad koos uue filtriga
vastupidises järjestuses.
7. Avage kraan.
8. Tühjendage kütusesüsteem. Vt 5.13.
6.5.2 740
1. Seisake mootor ja laske sellel jahtuda.
2. Keerake kõik kütusekraanid kinni.
3. Lõdvendage õlifiltrivõtme abil filtrit (6:E)
(15:Dis) poole. Eemaldage filter ettevaatlikult,
et vältida kütuse mahaloksumist.
Pühkige mahaloksunud kütus ära.
4. Puhastage filtri kinnituskoha ümbrust.
5. Kandke uuele filtritihendile õhuke kütusekiht.
6. Paigaldage uus filter, keerates seda (6:Ass) poo-
le, kuni tihend puutub kokku kinnituskoha pin-
naga.
7. Seejärel pingutage filtrit filtrivõtmega.
6.6 REHVIRÕHK
Rõhk ees ja taga: 0,9 bar.
Lisaseadmete rõhud leiate seadmete juhenditest.
6.7 MOOTORIÕLI, FILTRI VAHETA-
MINE
Kui mootoriõli kallatakse välja kohe
pärast mootori seiskamist, võib see olla
väga kuum. Sellepärast laske enne õli
väljalaskmist mootoril paar minutit
jahtuda.
Mootoriõli ja filtri vahetamiseks toimige järgmi-
selt.
1. Jätke masin tasasele pinnale ja käitage mooto-
rit, kuni see saavutab töötemperatuuri.
2. Seisake mootor ja eemaldage õlikork (5, 6:G).
3. Asetage tühjenduskorgi alla anum (16:U), ee-
maldage tühjenduskork ja laske õlil anumasse
valguda.
4. Kõrvaldage õli kooskõlas kohalike suunistega.
5. Puhastage õlifiltrit (5, 6:L) ümbritsev ala ja ee-
maldage filter. Kasutage õlifiltrivõtit.
6. Määrige uus filtritihend ja keerake filtrit sisse-
poole, kuni tihend puutub kokku mootori pinna-
ga. Seejärel pingutage filtrit õlifiltrivõtmega.
7. Kinnitage tühjenduskork. Pingutage momendi-
ni 50 Nm.
8. Lisage õli (vt 5.3).
9. Pärast õli lisamist käivitage mootor ja laske sel-
lel 30 sekundit tühikäigul töötada.
10.Kontrollige, ega õli ei leki.
11.Seisake mootor. Oodake 30 sekundit ja seejärel
kontrollige õli taset. Vt 5.3.
261
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
6.8 HÜDROÕLI, FILTRI VAHETAMINE
Hüdrosüsteemi ei tohi sattuda võõrai-
neid. See võib süsteemi komponente
raskelt kahjustada.
Hüdroõli ja filtri vahetamiseks toimige järgmiselt.
1. Töötage masinaga vahelduva koormuse juures
5–10 minutit, et soojendada hüdroõli.
2. Jätke masin tasasele pinnale.
3. Puhastage õlipaagi ülaosas hoolikalt filtrit
(8:N) ümbritsev ala ning eemaldage filtritops ja
filter.
4. Asetage tühjenduskorgi alla anum (8:P), eemal-
dage tühjenduskork ja laske õlil anumasse val-
guda. Anuma maht peab olema vähemalt 20
liitrit.
5. Kõrvaldage õli kooskõlas kohalike suunistega.
6. Kinnitage tühjenduskork. Pingutage momendi-
ni 25 Nm.
7. Asendage paagi õhutusklapp (8:O). Klapi saab
välja keerata ja uue klapi vastupidises järjestu-
ses asemele paigaldada.
8. Paigaldage filter koos järgmiste komponentide-
ga.
9:N1 Filtritops. Enne filtritopsi tagasi panemist
puhastage seda hoolikalt.
9:N2 Tihend. Kontrollige, kas tihend on korras.
9:N3 Uus filter. Filter tuleb õli vahetamisel sa-
muti välja vahetada.
9:N4 Vedru
9:N5 Tihend. Kontrollige, kas tihend on korras.
9:N6 Kate
9. Lisage uus õli käitusvõlli 3/8-tollise tagasivoo-
luava kaudu (vt jn 1). Kasutage 10-mikromeet-
rise filtriga pumpa.
Teave õli kohta: vt 2.1.
Teave õlikoguse kohta vahetamisel: vt 2.1.
10.Pärast õli lisamist käivitage mootor ja käitage
masinat mõni minut ning kontrollige, ega õli ei
leki.
11.Kontrollige õli taset. Vt 3.5.10.
6.9 RATTAMOOTORITE ÕLI VAHE-
TAMINE
Õli vahetamiseks rattamootorite mehhanismis toi-
mige järgmiselt.
1. Töötage masinaga vahelduva koormuse juures
5–10 minutit, et soojendada õli rattamootorites.
2. Jätke masin tasasele pinnale.
3. Puhastage hoolikalt
õlikorkide (17:D, E) ümbrust.
4. Asetage tühjenduskorgi alla anum (17:E), ee-
maldage tühjenduskork ja laske õlil anumasse
valguda.
5. Eemaldage täiteava kork (17:D).
6. Kinnitage tühjenduskork.
Kõrvaldage õli kooskõlas kohalike suunistega.
7. Valage täiteava kaudu uut õli. Pumbake õli sisse
õlikannu abil. Täitke kuni täiteavani.
Teavet õli tüübi ja koguse kohta leiate jaotise
2.1 tabelist.
8. Kinnitage täiteava kork.
9. Pingutage korke momendini 30 Nm.
6.10 RIHMÜLEKANDED
Pärast 5 töötundi kontrollige, kas veorihmad on
korras ja kahjustusteta.
6.11 JAHUTUSSÜSTEEMI PUHAS-
TAMINE
Kõiki hooldustoiminguid peaks tegema volitatud
töökoda.
6.12 AKU (8:M)
Kui akuhape satub silma või nahale,
põhjustab see raskeid vigastusi. Lopu-
tage happega kokkupuutunud kohta
viivitamatult veega ja pöörduge arsti
poole.
Aku on ventiil-reguleeritav, nimipingega 12 V.
Akuvedelikku ei ole vaja ega saa kontrollida või li-
sada. Ainus hooldus, mida aku vajab, on laadimi-
ne, näiteks pärast pikemat seisuaega.
Enne aku esmakordset kasutamist tu-
leb see täis laadida. Akut tuleb ladusta-
da ainult täielikult laetuna. Tühja aku
ladustamine võib tekitada raskeid kah-
justusi.
6.12.1 Aku laadimine mootoriga
Akut saab laadida mootori generaatoriga järgmi-
selt.
1. Paigaldage aku masinasse, nagu on kirjeldatud
allpool.
2. Teisaldage masin välja või paigaldage heitgaa-
side väljatõmbesüsteem.
3. Käivitage mootor kasutusjuhendis esitatud ju-
histe järgi.
4. Laske mootoril järjest 45 minutit töötada.
5. Seisake mootor. Nüüd on aku täielikult laetud.
6.12.2 Aku laadimine akulaadijaga
Aku laadimiseks võib kasutada vaid püsipingega
akulaadijat.
Püsipingega akulaadija soetamiseks pöörduge
müügiesindaja poole.
Standardse akulaadija kasutamine võib akut
kahjustada.
262
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
6.12.3 Eemaldamine/paigaldamine
Enne aku lahutamist tuleb toiteahel
peatoitelüliti (1:E2) abil katkestada.
Kui kaablid lähevad vahetusse, rikub
see generaatorit ja akut.
Kinnitage kaablid tugevalt. Halvasti
kinnitatud kaablid võivad põhjustada
tulekahju.
Mootorit ei tohi mitte kunagi käitada,
kui aku on lahutatud. Vastasel juhul on
suur oht kahjustada generaatorit ja
elektrisüsteemi.
Aku eemaldamiseks/paigaldamiseks toimige järg-
miselt.
1. Katkestage peatoitelüliti (1:E2) abil toiteahel.
2. Eemaldage mootori vasakpoolne kate.
3. Lahutage akust kaablid ja eemaldage aku.
4. Aku paigaldamiseks tehke kirjeldatud toimin-
gut vastupidises järjestuses. Ühendage punane
kaabel aku positiivse (+) klemmiga ja must kaa-
bel aku negatiivse (–) klemmiga.
5. Lülitage peatoitelüliti sisse.
6.12.4 Puhastamine
Kui aku klemmid on kaetud oksiidikihiga, tuleks
neid puhastada. Puhastage aku klemme traatharja-
ga ja määrige neid klemmimäärdega.
6.13 ÕHUFILTER, MOOTOR
Mootorit ei tohi mitte kunagi käitada,
kui õhufilter on kahjustatud või puu-
dub üldse. Raske mootorikahjustuse
oht.
Õhufilter koosneb kahest järgmisest filtrielemen-
dist.
7:H2 Eelfilter
7:H3 Sisemine õhufilter
NB! Kui kasutate masinat tolmustes tingimustes,
puhastage/vahetage filtreid hooldusgraafikus soo-
vitatust sagedamini.
Õhufiltrite puhastamiseks/vahetamiseks toimige
järgmiselt.
1. Avage filtri korpus. Selleks vabastage kaks kin-
nitit (7:H1).
2. Eemaldage eelfilter (7:H2) ja jätke sisemine fil-
ter (7:H3) oma kohale, et tolm jms ei satuks eel-
filtri läbipuhumisel mootorisse.
3. Puhuge eelfilter läbi. Vältige filtri kahjustamist.
Puhuge suruõhuga seest väljapoole. Rõhk peab
olema 3–5 bar.
Kui eelfiltrit ei saa puhastada või kui see on ri-
kutud, tuleb see välja vahetada.
4. Puhastage filtri korpust seestpoolt.
5. Kui sisemine õhufilter tuleb samuti välja vahe-
tada, tõmmake ka see välja.
6. Osade paigaldamiseks tehke kirjeldatud toimin-
gud vastupidises järjestuses.
7. Lähtestage filtri märgutuli, kui see oli süttinud.
Vt 3.5.9.
6.14 MÄÄRIMINE
Kõiki määrimist vajavaid kohti (vt järgmine tabel)
tuleb määrida iga 50 töötunni järel ja pärast igat
puhastamist.
Kasutage universaalmäärdega täidetud määrde-
püstolit. Pumbake määret seni, kuni see hakkab
välja tungima. Määret vajavad kohad on näidatud
joonistel 19 ja 20.
Pöörake määrimisel tähelepanu veorih-
madele. Veorihmad ei tohi õli või määr-
dega kokku puutuda.
6.15 KLAPID
Klappe peaks reguleerima ja lihvima volitatud re-
monditöökoda.
Osad/toimingud Määrdeniplid/tegevus Joo-
nis
Pingutushoob,
pumba rihm
1 määrdenippel 20:F
Tõstehark, pöö-
ramine
1 määrdenippel 20:A
Tõstehark, üles-
alla
2 määrdeniplit 20:B
Tõstesilinder 2 määrdeniplit 20:D
Juhtsilinder 2 määrdeniplit 20:E
Pöördepunkt 3 määrdeniplit 20:C
Drosseli tross Määrige trossi otsi õliga,
aktiveerides samal ajal
vastava juhtsüsteemi.
Määrimiseks kasutage
õlikannu.
Seda toimingut on soovi-
tatav teha kahe inime-
sega.
19
263
EESTIKEELNE
ET
Algupärase kasutusjuhendi tõlge
6.16 SULAVKAITSMED
Selles jaotises esitatud voolutugevused
on maksimaalsed lubatud kaitsmete
voolutugevused. Kui paigaldate suure-
ma voolutugevusega kaitsme, võib see
masinat kahjustada.
Masinal on kaks kaitsmekarpi.
Kahe kaitsmekarbi (18:A ja 18:B) asukoha leiate
jooniselt 18. Karpides sisalduvad kaitsmed on
loetletud järgmises tabelis. Olenevalt masina kon-
figuratsioonist võib mõne kaitsme pesa olla tühi.
Elektrisüsteemi tõrke korral kontrollige kaitsmeid
ja vajaduse korral asendage need, mis on läbi põle-
nud. Kui see ei lahenda probleemi, võtke ühendust
volitatud remonditöökojaga.
GGP jätab endale õiguse muuta toodet ette teata-
mata.
Tõrkuv osa
Sulavkaitse
Asukoht Nimivool
Lähituled 18:A1 20 A
Kliimaseade 18:A2 20 A
Peakaitse, kabiin 18:A3 30 A
Suunatuled 18:A4 10 A
Tagavara 18:A5
Parktuled, pasun, lähitu-
lede relee
18:A6 10 A
Ohutuled 18:A7 10 A
Kliimaseade 18:A8 10 A
Märgutuled, sumisti,
transpordiasendis hoid-
mise klapp
18:B1 10 A
Lõikekõrgus, liivapuis-
tur, taha paigaldatav reha
18:B2 20 A
Kiirusehoidja, generaator 18:B3 10 A
Elektripistikupesa panee-
lil
18:B4 10 A
Väljalülituspide 18:B5 30 A
Käitusvõll, parkimise
hoiatustuli, turvarelee
18:B6 10 A
Tagavara 18:B7
Peakaitse 18:B8 40 A
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294

Stiga TITAN 740 D Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
See käsiraamat sobib ka