124
EESTI KEELES
ET
4.3.2 Elektriline ohutuskontroll
Ohutussüsteemi toimimist tuleb iga
kord enne kasutamist kontrollida.
4.4 KÄIVITAMINE
1. Avage kütusekraan, vt joonis 6.
2. Veenduge, et süüteküünla juhe/juhtmed on
ühendatud süüteküünlaga/-küünaldega.
3. Veenduge, et käitusvõll on välja lülitatud.
4. Ärge hoidke jalga sõidupedaalil.
5. Külma mootori käivitamine – viige gaasi
juhtimisseade õhuklapi aktiveerimisasendisse.
Sooja mootori käivitamine – viige gaasi
juhtimisseade täisgaasi asendisse (umbes 2 cm
õhuklapi aktiveeritud asendist tagapool).
6. Vajutage siduri-piduri pedaal täiesti alla.
7. Keerake süütevõtit ja käivitage mootor.
8 Kui mootor on käivitunud, viige gaasi
juhtimisseade tasapisi täisgaasi asendisse
(umbes 2 cm õhuklapi aktiveeritud asendist
tagapool) kui õhuklappi on kasutatud.
9. Kui käivitate külma mootorit, ärge pange
masinat kohe koormusega tööle, vaid laske
mootoril kõigepealt paar minutit töötada. See
võimaldab õlil soojeneda.
Kui masin töötab, tuleks alati kasutada täisgaasi.
4.5 KASUTUSNÕUANDED
Veenduge alati, et mootoris on õige kogus õli. See
on iseäranis tähtis, kui töötatakse kallakutel. Vt
4.2.
Olge kallakutel sõites ettevaatlik.
Kallakust üles või alla sõites ei tohi
äkiliselt kohalt liikuda ega peatuda.
Ärge kunagi sõitke risti üle kallaku.
Liikuge ülalt alla ja alt ülesse.
Masin ei tohi sõita üheski suunas
kallakutel, mille kalle on suurem kui
10ŗ.
Vähendage kallakutel ja järskude
pöörete tegemisel kiirust , et säilitada
kontroll ja vähendada ümbermineku
ohtu.
Ärge pöörake rooli lõpuni, kui sõidate
kõrgeima käiguga ja täisgaasiga. Masin
võib kergesti ümber minna.
Hoidke käed ja sõrmed rooliliigendi
ühenduskohast ja istmekandurist
ohutus kauguses. Muljumisvigastuste
oht. Ärge kunagi sõitke lahtise
mootorikattega.
Ärge sõitke muruniidukiga, kui selle
töötav lõikeaparaat on
transpordiasendis. See kahjustab
lõikeaparaadi rihmülekannet.
4.6 PEATAMINE
Lülitage käitusvõll välja. Rakendage seisupidur.
Laske mootoril 1-2 minutit tühikäigul töötada.
Seisake mootor, keerates süütevõtme välja.
Sulgege kütusekraan. See on eriti oluline, kui
masinat näiteks treileril transporditakse.
Juhul kui masin jäetakse järelevalveta,
eemaldage süüteküünla kaabel/kaablid
ja võtke süütevõti eest.
Mootor võib vahetult pärast seiskumist
olla väga kuum. Ärge puutuge
summutit, silindrit ega jahutusribisid.
See võib tekitada põletusi.
4.7 PUHASTAMINE
Põlenguohu vähendamiseks hoidke
mootor, summuti, aku ja bensiinipaak
puhtad rohust, lehtedest ja õlist.
Põlenguohu vähendamiseks kontrollige
regulaarselt masinat õli ja/või
kütuselekete suhtes.
Puhastage masin pärast iga kasutuskorda.
Puhastamisel kehtivad järgmised juhised:
• masina survepesemisel veega ärge suunake
voogu otse telje tihenditele, elektrilistele
osadele ega hüdraulika klappidele.
• Ärge pihustage vett otse mootorile.
• Puhastage mootorit harja ja/või suruõhuga.
• Puhastage mootori jahutusõhu sisselaskeava.
Olek Tegevus Tulemus
Siduri-piduri
pedaal ei ole alla
vajutatud.
Käitusvõll ei ole
aktiveeritud.
Proovige
käivitada.
Mootor ei
käivitu.
Siduri-piduri
pedaal on alla
vajutatud.
Käitusvõll on
aktiveeritud.
Proovige
käivitada.
Mootor ei
käivitu.
Mootor töötab.
Käitusvõll on
aktiveeritud.
Juht tõuseb
juhiistmelt.
Mootor
seiskub.
Mootor töötab. Eemaldage kaitse
20 A.
Mootor
seiskub.