Stiga Park Plus - Royal - Ranger Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend
184
EESTI KEELES
ET
1 ÜLDINFO
See sümbol tähistab HOIATUST. Kui
neid juhiseid hoolikalt ei järgita, võib
tulemuseks olla tõsine tervisekahjustus
ja/või varaline kahju.
Enne masina käivitamist peate hooli-
kalt lugema käesolevaid kasutusjuhi-
seid ja kaasasolevat brošüüri
„OHUTUSJUHISED”.
1.1 SÜMBOLID
Masinal on nähtaval järgmised sümbolid. Need tu-
letavad kasutajale meelde, millist hoolikust ja tä-
helepanu tuleb kasutuse ja hoolduse ajal
rakendada.
Sümbolite tähendus on järgmine:
Hoiatus!
Enne masina kasutamist lugege kasutusju-
hendit ja ohutusjuhendit.
Hoiatus!
Hoiduge väljapaiskuvate esemete eest.
Hoidke kõrvalised isikud eemal.
Hoiatus!
Kasutage alati kuulmiskaitsevahendeid.
Hoiatus!
Käesolev masin ei ole mõeldud sõitmiseks
üldkasutatavatel teedel.
Hoiatus!
Originaaltarvikutega varustatud masin ei
tohi sõita üheski suunas kallakutel, mille
kalle on suurem kui 10ŗ.
Hoiatus!
Muljumisvigastuste oht. Hoidke käed ja
jalad rooliliigendi ühenduskohast ohutus
kauguses.
Hoiatus!
Põletusoht. Ärge puutuge summutit/kata-
lüüsneutralisaatorit.
1.2 VIITED
1.2.1 Joonised
Käesoleva juhendi joonised on märgistatud 1, 2, 3
jne.
Joonistel näidatud osad on märgistatud A, B, C jne.
Viide masinaosale C joonisel 2 kirjutatakse „2:C”.
1.2.2 Pealkirjad
Käesolevate juhiste pealkirjad on nummerdatud
kooskõlas järgmise näitega:
”1.3.1 Üldine ohutuskontroll” on jaotise „1.3 Ohu-
tuskontroll” alapealkiri ja kuulub selle pealkirja al-
la.
Pealkirjadele viidates kirjutatakse tavaliselt üksnes
pealkirja number, nt „vt 1.3.1”.
2 KIRJELDUS
2.1 SÕITMINE
2.1.1 Plus, Ranger Svan, Excellent
Masinal on tagarattavedu.
Tagatelg on varustatud hüdraulilise ülekandega
piiramatult muudetava edaspidi- ja tagurpidi käigu
suhtega.
Tagatelg on pööramise hõlbustamiseks varustatud
ka diferentsiaaliga.
Ette paigaldatavad tööseadmed pannakse liikuma
veorihmade abil.
2.1.2 Prestige, Residence, Royal
Masinal on neljarattavedu. Jõuülekanne mootorist
veoratasteni toimub hüdrauliliselt. Mootor käivit-
ab õlipumba, mis pumpab õli läbi taga- ja esitelje
ajami.
Esitelg ja tagatelg on ühendatud jadamisi, mis täh-
endab, et esirattad ja tagarattad on sunnitud pöörle-
ma sama kiirusega.
Pööramise hõlbustamiseks on mõlemad teljed va-
rustatud diferentsiaaliga.
Ette paigaldatavad tööseadmed pannakse liikuma
veorihmade abil.
2.2 ROOLIMINE
Masin on liigendatud. See tähendab, et šassii on ja-
gatud esi- ja tagasektsiooniks, mida saab üksteise
suhtes pöörata.
Liigendatud juhtimine tähendab seda, et masin
saab pöörata ümber puude ja teiste takistuste
äärmiselt väikese pööramisraadiusega.
2.3 OHUTUSSÜSTEEM
Masin on varustatud elektrilise ohutussüsteemiga.
Ohutussüsteem katkestab teatud tegevused, mis
võivad kaasa tuua ebaõigete manöövrite ohu.
Näit. mootorit saab käivitada ainult siis, kui siduri-
piduripedaal on alla vajutatud.
Ohutussüsteemi toimimist tuleb iga
kord enne kasutamist kontrollida.
185
EESTI KEELES
ET
2.4 JUHTIMISSEADMED
2.4.1 Tõstemehhanismi rakendamine, me-
haaniline (3:C)
Tööasendist transpordiasendisse lülitamiseks:
1. Vajutage pedaal täiesti alla.
2. Vabastage pedaal aeglaselt.
2.4.2 Sidur-seisupidur (3:B)
Ärge kunagi vajutage seda pedaali sõi-
du ajal. Esineb jõuülekande ülekuume-
nemise oht.
Pedaalil (3:B) on järgmised
kolm asendit:
Vabastatud. Sidur ei ole akti-
veeritud. Seisupidur ei ole ra-
kendatud.
Pooleldi alla vajutatud. Edaspidikäik väljas.
Seisupidur ei ole rakendatud.
Täiesti alla vajutatud. Edaspidikäik väljas.
Seisupidur on täielikult rakendatud, kuid mitte
lukustatud. Seda asendit kasutatakse ka rikkepi-
durina.
2.4.3 Inhibiitor, seisupidur (3:A)
Inhibiitor lukustab „siduri-piduri” pedaali
allavajutatud asendis. Seda funktsiooni
kasutatakse masina lukustamiseks kalla-
kutel, transpordi ajal jms, kui mootor ei
tööta.
Lukustamine:
1. Vajutage pedaal (3:B) täiesti alla.
2. Lükake inhibiitor (3:A) paremale.
3. Vabastage pedaal (3:B).
4. Vabastage inhibiitor (3:A).
Lukustuse avamine:
Vajutage ja vabastage pedaal (3:B).
2.4.4 Sõidupidur (3:F)
Kui masin pedaali vabastamisel ei pi-
durda, tuleks kasutada vasakut pedaali
(3:B) rikkepidurina .
Pedaal (3:F) määrab hammasülekande suhte moo-
tori ja veorataste vahel (=kiiruse). Kui pedaal va-
bastatakse, rakendub sõidupidur.
1. Vajutage pedaali ettepoole
masin liigub edasi.
2. Pedaalil koormus puudub
masin on statsionaarne.
3. Vajutage pedaali tahapoole
– masin tagurdab.
4. Vabastage pedaal survest
masin pidurdab.
Pedaali ülemisel sektsioonil on reguleerimisplaat.
Reguleerimisplaadi kolm (3) seadistusasendit
võimaldavad pedaali seadistada vastavalt juhi jala-
le.
2.4.5 Rooliratas (3:D)
Rooliratta kõrgus on vabalt reguleeritav. Vabasta
reguleerimisnupp (3:E) roolisambal ja tõsta või
langeta rool soovitud asendisse. Kinnitage.
Ärge reguleerige rooliratast sõidu ajal.
Ärge kunagi pöörake rooliratast, kui
masin on statsionaarne ja tööseade on
alla lastud. Esineb servo- ja roolimeh-
hanismi liigkoormuse oht.
2.4.6 Õhuklapi juhtimisseade (4:G) (Plus,
Residence, Prestige)
Mootori kiiruse seadistamiseks ja külma mootori
käivitamiseks õhuklapiga.
Kui mootor töötab ebaühtlaselt tähend-
ab see, et juhtimisseade on liiga ees ja
õhuklapp aktiveeritud. See kahjustab
mootorit, tõstab kütusetarbimist ja on
keskkonnale kahjulik.
1. Õhuklapp – külma mootori käivitamis-
eks. Aktiveeritud õhuklapi asend on soone
eesotsas.
Ärge kasutage selles asendis, kui mootor
on soe.
2. Täisgaas – kui masin töötab, tuleks ala-
ti kasutada täisgaasi.
Täisgaasi asend on ligikaudu 2 cm akti-
veeritud õhuklapi asendist tagapool.
3. Tühikäik.
2.4.7 Gaasi juhtimisseade (5:G)
(Ranger Svan, Royal, Excellent)
Juhtimisseade mootori pöörete määramiseks.
1. Täisgaas – kui masin töötab, tuleks ala-
ti kasutada täisgaasi.
2. Tühikäik.
2.4.8 Õhuklapi juhtimisseade (5:H)
(Ranger Svan, Royal, Excellent)
Tõmmatav nupp õhuklapi aktiveerimiseks, kui
mootor käivitatakse külmalt.
1. Nupp täielikult välja tõmmatud
õhuklapp karburaatoris suletud. Külma
mootori käivitamiseks.
2. Nupp sisse lükatud – õhuklapp lahti.
Sooja mootori käivitamiseks ja masina
töötamise ajal.
Kui mootor on soe, ärge kunagi töötage masina-
ga nii, et õhuklapi nupp on välja tõmmatud.
186
EESTI KEELES
ET
2.4.9 Süütelukk/esituled (4, 5:I)
Süütelukku kasutatakse mootori käivitamiseks ja
seiskamiseks. Süütelukk on ühtlasi esitulede lüliti.
Ärge jätke masinat järelevalveta, kui
võti on asendis 2 või 3. Tekib põlengu-
oht, kütus võib voolata läbi karburaato-
ri mootorisse, ning on oht, et aku
tühjeneb ja saab kahjustada.
Neli asendit:
1. Stopp-asend – mootor seisab. Võtme
võib eemaldada.
2. Tööasend – esituled põlevad.
3. Tööasend – esituled ei põle.
4. Käivitusasend – elektrikäivitusega
mootor aktiveeritakse, kui võti keeratakse
vedrukoormusega käivitusasendisse. Kui
mootor on käivitunud, laske võtmel pöör-
duda tagasi tööasendisse 3.
Esitulede süütamiseks keerake võti asen-
disse 2.
2.4.10 itusvõll (4,5:K)
Käitusvõlli ei tohi kunagi rakendada,
kui ette paigaldatav tööseade on trans-
podiasendis. See rikub rihma ülekande.
Käitusvõlli rakendamise ja vabastamise
hoob ette paigaldatavate tarvikutega töötamiseks.
Kaks asendit:
1. Hoob ette lükatud – käitusvõll vabas-
tatud.
2. Hoob taha lükatud – käitusvõll raken-
datud.
2.4.11 Tunnilugeja (2:P)
Näitab töötundide arvu. Töötab ainult siis, kui
mootor käib.
2.4.12 Niitmiskõrguse reguleerimine (4, 5:J)
Masin on varustatud juhtimisseadmega elektrilise
niitmiskõrguse reguleerimisega niiduki kasutami-
seks.
Lülitit kasutatakse niitmiskõrguse regu-
leerimiseks pidevalt muutuvates asendi-
tes.
Niiduk on ühendatud kontaktiga (2:Q).
2.4.13 Siduri vabastamise hoob
Muutuva ülekande vabastamise hoob.
2-rattaveoline on varustatud tagateljega ühendatud
hoovaga. Vt (6:R).
4-rattaveoline on varustatud kahe hoovaga, mis on
ühendatud tagatelje (7:A) ja esiteljega (7:B).
Vabastamishoob ei tohi kunagi olla vä-
limise ja sisemise asendi vahepeal. Üle-
kanne kuumeneb üle ja saab
kahjustada.
Hoovadimaldavad masinat käsitsi ilma mootori
abita liigutada. Kaks asendit:
1. Hoob sisemises asendis
ülekanne on rakendatud tavapär-
aseks töötamiseks.
2. Hoob välimises asendis
ülekanne vabastatud. Masinat
saab liigutada käsitsi.
Masinat ei või pukseerida pikki vahemaid ega
suurtel kiirustel. Ülekanne võib kahjustada saada.
Masinaga ei tohi töötada nii, et kõige
eesmine hoob on välimises asendis.
Kahjustuse ja õlilekke oht esiteljele.
2.4.14 Iste (1:T)
Istet saab kokku voltida ja reguleerida
ette-taha. Istet on võimalik reguleerida
järgmiselt:
1. Viige juhthoob (1:S) üles.
2. Seadke iste soovitud asendisse.
3. Vabastage juhthoob (1:S) istme lukusta-
miseks.
Iste on varustatud turvalülitiga, mis on ühendatud
masina ohutussüsteemiga. See tähendab, et teatud
ohtlikud tegevused ei ole võimalikud, kui istmel
keegi ei istu. Vt ka 4.4.2.
2.4.15 Mootorikate (8:U)
Kütusekraanile, akule ja mootorile ligi-
pääsemiseks on masinal avatav mootori-
kate. Mootorikate lukustatakse
kummirihmaga.
Mootorikatet avatakse järgmiselt:
1. Võtke kummirihm (8:V) mootorikatte esiserval
lahti.
2. Tõstke ettevaatlikult mootorikate üles.
Sulgege vastupidises järjekorras.
Masinat ei tohi kasutada, kui mootori-
kate ei ole suletud ja lukustatud. Põlet-
uste ja muljumisvigastuste oht.
187
EESTI KEELES
ET
2.4.16 Kiirvabastusega paigaldus (25:H)
Kiirühendusi saab eemaldada, seega on
erinevate töövahendite vahetamine väga
lihtne.
Kiirühendused võimaldavad liigutada nii-
dukit hõlpsalt kahe asendi vahel:
Tavaline asend täielikult pingul rihmaga.
4 cm tavalisest asendist tagapool lõdvendatud
rihmaga, nii et niiduk on põhimasinale lähemal.
Et rihma pingutusrull vabastatakse rihma küljest,
lihtsustavad kiirühendused rihma ja niiduki vahe-
tamist ning kergendavad ka pesu- ja hooldusasen-
disse nihutamist.
Rihma pingest vabastamine:
1. Eemaldage mõlemalt küljelt lukustustihvtid
(25:G).
2. Avage kiirühendused, vajutades nende tagaosa
kannaga alla. Vt (25:F).
Kui kiirühendused on avatud, lebavad
niiduki haarad vabalt võlliosades. Nii-
dukit ei tohi kunagi hooldus- ega pesu-
asendisse viia ilma niiduki rihma
lahtihaakimise järel taas kiirühendusi
lukustamata.
3. Tehke vajalikud korrigeerimistoimingud, nt:
Haakige rihm lahti.
Haakige niiduki haarad lahti niiduki vahetami-
seks. Vt joonis 27.
Rihma pingutamine:
Esmalt pingutage alltoodud juhiste kohaselt ühte
poolt ja seejärel teist.
Ärge pöörake hooba kätega. Muljumis-
vigastuste oht.
1. Asetage jalg hoovale (26:J) ja pöörake ettevaat-
likult pool pööret edasi.
2. Paigaldage lukustustihvt (25:G).
3. Tehke sama teise poolega.
3 KASUTUSVALDKONNAD
Masinat võib kasutada ainult järgmisteks ülesann-
eteks, kasutades selleks nimetatud STIGA origi-
naaltarvikuid.
Maksimaalne vertikaalne koormus haakeseadisel
ei tohi ületada 100 N.
Maksimaalne ülejooksukoormus pukseeritavalt
tarvikult haakeseadisele ei tohi ületada 500 N.
NB! Enne treileri kasutamist – võtke ühendust oma
kindlustuskompaniiga.
NB! Käesolev masin ei ole mõeldud sõitmiseks
üldkasutatavatel teedel.
4 KÄIVITAMINE JA KASUTAMINE
Masinat ei tohi kasutada, kui mootori-
kate ei ole suletud ja lukustatud. Põlet-
uste ja muljumisvigastuste oht.
4.1 BENSIINIGA TÄITMINE
Kasutage alati pliivaba bensiini. Kunagi ei tohi ka-
sutada 2-taktilist bensiini segatuna õliga.
Paak mahutab 12 liitrit. Kütuse tase on läbipaistvas
paagis hästi näha.
NB! Tavaline pliivaba bensiin on kiirestiriknev ja
seda ei tohiks säilitada üle 30 päeva.
Töö Tarvikud, STIGA
originaalosad
Niitmine Kasutades niidukeid: 95
Combi, 95 Combi El, 100
Combi 3, 100 Combi 3 El, 105
Combi, 105 Combi El, 110
Combi Pro, 110 Combi Pro El,
Vasartrumliga niidukhekseld
Pühkimine Kasutades harja või koguriga
harja. Esimesel puhul on
soovitav kasutada tolmukaitset.
Lumest puhasta-
mine
Kasutades lumesahka või lu-
mepuhurit. Soovitavad on lu-
meketid ja raamiraskused.
Rohu lõikamine ja
lehtede kogumine
Kasutades järelveetavat kogurit
38" või 42".
Rohu ja lehtede
vedamine
Kasutades kallurkäru Pro või
Combi.
Liiva puistamine Kasutades liivapuisturit. Võib
kasutada ka soola
puistamiseks. Soovitavad on
lumeketid ja raamiraskused.
Kruusateede umb-
rohust puhastami-
ne
Kasutades ette paigaldatavat
kõblast.
Muruäärte trim-
mimine
Kasutades ääretrimmerit.
Sambla täkkimine Kasutades muruõhutajat.
188
EESTI KEELES
ET
Kasutada võib keskkonnasäästlikku bensiini, st al-
külaatbensiini. Selle bensiinitüübi koostis on ini-
mestele ja loodusele vähem kahjulik.
Bensiin on kergesti süttiv. Hoidke ben-
siini alati selleks mõeldud konteinerites.
Valage või lisage bensiini üksnes väljas
ja ärge kunagi suitsetage bensiini vala-
mise või lisamise ajal. Enne mootori
käivitamist täitke masin kütusega. Ärge
kunagi eemaldage täitekorki ega valage
bensiini, kui mootor töötab või on veel
soe.
Ärge valage bensiinipaaki kunagi ääreni täis. Jätke
vaba ruumi (= vähemalt terve täitevooliku jagu
pluss 1-2 cm paagi ülemisest äärest), et võimaldad-
a bensiinil paisuda, kui see soojeneb, ilma et kütus
üle ääre voolaks. Vt joonis 9.
4.2 MOOTORI ÕLITASEME KONT-
ROLLIMINE
Tarnimisel on karter täidetud SAE 10W-30 õliga.
Kontrollige õlitaset iga kord enne kasutamist
veendumaks, et see on õige. Masin peaks seisma
tasasel pinnal.
Pühkige õlivarda ümbert puhtaks. Keera-
ke lahti ja tõmmake varras välja. Pühkige
õlivarras puhtaks.
Plus, Residence, Prestige, Excellent:
Lükake õlivarras täiesti sisse ilma seda kohale kru-
vimata.
Kruvige lahti ja tõmmake varras jälle välja. Luge-
ge vardalt õlitase.
Ranger Svan, Royal:
Lükake õlivarras täiesti sisse ilma seda kohale kru-
vimata. Tõmmake varras välja ja vaadake sellelt
õlitase.
Lisage õli kuni märgini „FULL” (TÄIS), kui õlit-
ase on allpool seda märki. Vt joonis 10-12.
Õlitase ei tohi kunagi ületada märki „FULL”. See
põhjustab mootori ülekuumenemist. Kui õlitase
ületab märki „FULL”, tuleb õli seni välja lasta
kuni saavutatakse õige tase.
4.3 TASEME KONTROLL, KÄIGU-
KASTI ÕLI
Vt 5.6.1.
4.4 OHUTUSKONTROLL
Veenduge, et allpool toodud ohutuskontrolli tule-
mused saavutatakse antud masina kontrollimisel.
Ohutuskontroll tuleb läbi viia iga kord
enne kasutamist.
Kui mõnda allpool nimetatud tulemust
ei saavutata, ei tohi masinat kasutada!
Viige masin teenindustöökotta paran-
dada.
4.4.1 Üldine ohutuskontroll
4.4.2 Elektriline ohutuskontroll
Ohutussüsteemi toimimist tuleb iga
kord enne kasutamist kontrollida.
4.5 KÄIVITAMINE
1. Avage kütusekraan. Vt 15.
2. Veenduge, et süüteküünla juhe/juhtmed on
ühendatud süüteküünlaga/-küünaldega.
3. Veenduge, et käitusvõll on välja lülitatud.
4. Ärge hoidke jalga sõidupedaalil.
5. Plus, Residence, Prestige:
Külma mootori käivitamine – viige gaasi juhti-
misseade õhuklapi aktiveerimisasendisse.
Sooja mootori käivitamine – viige gaasi juhti-
misseade täisgaasi asendisse (umbes 2 cm
õhuklapi aktiveeritud asendist tagapool).
Ranger Svan, Royal, Excellent:
Viige gaasi juhtimisseade täisgaasi asendisse.
Külma mootori käivitamine – tõmmake
õhuklapi nupp täielikult välja.
Sooja mootori käivitamine – õhuklapi nupp tu-
leks sisse lükata.
Objekt Tulemus
Kütusevoolikud
ja ühendused
Lekked puuduvad.
Elektrikaablid Kõik isolatsioonid terved.
Mehhaanilised kahjustused
puuduvad.
Heitgaasisüsteem Lekked ühenduskohtades puu-
duvad.
Kõik kruvid korralikult kinni.
Õlivoolikud Lekked puuduvad. Kahjustused
puuduvad.
Sõitke masinaga
edasi/tagurpidi ja
vabastage sõidu-
piduri pedaal.
Masin peatub.
Proovisõit Ebaharilik vibratsioon puudub.
Ebaharilik heli puudub.
Olek Tegevus Tulemus
Siduri-piduri pedaal ei
ole alla vajutatud.
Käitusvõll ei ole akti-
veeritud.
Proovige käi-
vitada.
Mootor ei
käivitu.
Siduri-piduri pedaal on
alla vajutatud.
Käitusvõll on aktiveeri-
tud.
Proovige käi-
vitada.
Mootor ei
käivitu.
Mootor töötab. Käitus-
võll on aktiveeritud.
Juht tõuseb
juhiistmelt.
Mootor
seiskub.
Mootor töötab. Eemaldage
kaitse 10 A.
Vt joonis 28.
Mootor
seiskub.
189
EESTI KEELES
ET
6. Vajutage siduri-piduri pedaaliesti alla.
7. Keerake süütevõtit ja käivitage mootor.
8 Plus, Residence, Prestige:
Kui mootor on käivitunud, viige gaasi juhtimis-
seade tasapisi täisgaasi asendisse (umbes 2 cm
õhuklapi aktiveeritud asendist tagapool) kui
õhuklappi on kasutatud.
Ranger Svan, Royal, Excellent:
Kui mootor on käivitunud, lükake õhuklapi
nupp tasapisi sisse, kui seda on kasutatud.
9. Kui käivitate külma mootorit, ärge pange masi-
nat kohe koormusega tööle, vaid laske mootoril
kõigepealt paar minutit töötada. See võimaldab
õlil soojeneda.
Kui masin töötab, tuleks alati kasutada täisgaasi.
4.6 KASUTUSNÕUANDED
Veenduge alati, et mootoris on õige kogus õli. See
on iseäranis tähtis, kui töötatakse kallakutel. Vt
4.2.
Olge kallakutel sõites ettevaatlik. Kal-
lakust üles või allaites ei tohi äkiliselt
kohalt liikuda ega peatuda. Ärge kuna-
gi sõitke risti üle kallaku. Liikuge ülalt
alla ja alt ülesse.
Masin ei tohi sõita üheski suunas kalla-
kutel, mille kalle on suurem kui 10ŗ.
Vähendage kallakutel ja järskude pöö-
rete tegemisel kiirust , et säilitada kont-
roll ja vähendada ümbermineku ohtu.
Ärge pöörake rooli lõpuni, kui sõidate
kõrgeima käiguga ja täisgaasiga. Masin
võib kergesti ümber minna.
Hoidke käed ja sõrmed rooliliigendi
ühenduskohast ja istmekandurist ohu-
tus kauguses. Muljumisvigastuste oht.
Ärge kunagi sõitke lahtise mootorikat-
tega.
4.7 PEATAMINE
Lülitage käitusvõll välja. Rakendage seisupidur.
Laske mootoril 1-2 minutit tühikäigul töötada. Sei-
sake mootor, keerates süütevõtme välja.
Sulgege kütusekraan. See on eriti oluline, kui ma-
sinat näiteks treileril transporditakse.
Juhul kui masin jäetakse järelevalveta,
eemaldage süüteküünla kaabel/kaablid
ja võtke süütevõti eest.
Mootor võib vahetult pärast seiskumist
olla väga kuum. Ärge puutuge summu-
tit, silindrit ega jahutusribisid. See võib
tekitada põletusi.
4.8 PUHASTAMINE
Põlenguohu vähendamiseks hoidke
mootor, summuti, aku ja bensiinipaak
puhtad rohust, lehtedest ja õlist.
Põlenguohu vähendamiseks kontrollige
regulaarselt masinat õli ja/või kütusele-
kete suhtes.
Ärge kunagi kasutage kõrgsurvepesur-
it. See võib kahjustada võlli tihendeid,
elektrikomponente ja hüdraulik-
aklappe.
Ärge kunagi puhastage radiaatorit
kõrgsurvepesuriga. Võite kahjustada
radiaatoriribisid.
Puhastage masin pärast iga kasutuskorda. Puhasta-
misel kehtivad järgmised juhised:
Ärge pihustage vett otse mootorile.
Puhastage mootorit harja ja/või suruõhuga.
Puhastage mootori jahutusõhu sisselaskeava
(10-12:W).
Pärast veega pesemist käivitage masin ja lõik-
eaparaadid, et eemaldada vesi, mis vastasel ju-
hul võib sattuda laagritesse ja põhjustada
kahjustusi.
5 HOOLDUS
5.1 TEENINDUSPROGRAMM
Selleks, et hoida masin heas korras töökindluse ja
tööohutuse mõistes, samuti keskkonna seisuko-
hast, tuleks järgida STIGA teenindusprogrammi.
Programmi sisu leiate juuresolevast hooldusraa-
matust.
Põhihoolduse
peab alati teostama volitatud tööko-
da.
Esimene hooldus ja vahehooldus
tuleks teha voli-
tatud töökojas, kuid seda võib teha ka kasutaja.
Selle sisu leiate hooldusraamatust ja tegevusi kir-
jeldatakse peatükis “4 KÄIVITAMINE JA KASU-
TAMINE, samuti allpool.
Volitatud töökojas tehtud hooldus garanteerib pro-
fessionaalse töö ja originaalvaruosade kasutamise.
Iga põhihoolduse ja vahehoolduse tegemisel voli-
tatud töökojas lüüakse hooldusraamatusse tempel.
Neid hooldusi näitav hooldusraamat on väärtuslik
dokument, mis tõstab masina väärtust kasutatuna.
5.2 ETTEVALMISTUS
Remonti ja hooldust võib teostada vaid seisval ma-
sinal, mille mootor on välja lülitatud.
Masina veeremise vältimiseks rakenda-
ge alati seisupidur.
Seisake mootor.
190
EESTI KEELES
ET
Mootori kogemata käivitamise vältimi-
seks ühendage lahti süüteküünla/-küü-
nalde kaabel süüteküünaldest ja võtke
süütevõti eest.
5.3 REHVIRÕHK
Reguleerige õhurõhku rehvides järgmiselt:
Ees: 0,6 baari (9 psi).
Taga: 0,4 baari (6 psi).
5.4 MOOTORIÕLI VAHETAMINE
Käesolev peatükk sisaldab tabelit, kus on toodud
erinevad mootorid, mida STIGA tootevalikus ka-
sutatakse. Lugemise hõlbustamiseks märkige ära
andmed, mis kehtivad vastava masina/mootori
kohta.
5.4.1 Vahetamise intervallid
Alltoodud tabel näitab töötundide arvu ja kalendri-
kuid. Teostage vastav toiming siis, kui üks neist
esimesena täis saab.
Vahetage õli sagedamini, kui mootor peab töötama
nõudlikes tingimustes või kui ümbritsev tempera-
tuur on kõrge.
5.4.2 Mootoriõli
Kasutage õli vastavalt allolevale tabelile.
Kasutage ilma lisanditeta õli.
Ärge valage sisse liiga palju õli. See võib põhjus-
tada mootori ülekuumenemise.
Vahetage õli, kui mootor on soe.
Mootoriõli võib väga kuum olla, kui see
lastakse välja kohe pärast mootori seis-
kamist. Sellepärast laske enne õlist
tühjendamist mootoril paar minutit
jahtuda.
1. Kinnitage klamber õli väljalaskevoolikule. Ka-
sutage polygrip või sarnast kinnitust. Vt joonis
10-12:Y.
2. Liigutage klambrit 3-4 cm õlivoolikut mööda
üles ja tõmmake kork välja.
3. Koguge õli kogumisanumasse..
NB! Ärge tilgutage õli veorihmadele.
4. Viige õli jäätmete kõrvaldamispunkti vastavalt
kohalikele eeskirjadele.
5. Paigaldage õli väljalaskekork ja liigutage klam-
ber tagasi, nii et see asub ülevalpool korki.
6. Eemaldage õlivarras ja valage uus õli paaki.
Õli hulk:
7. Pärast õli sissevalamist käivitage mootor ja las-
ke 30 sekundit tühikäigul töötada.
8. Veenduge, et õli välja ei leki.
9. Seisake mootor. Oodake 30 sekundit ja kontrol-
lige siis õlitaset vastavalt4.2.
5.4.3 Õlifilter
Esmalt tühjendage mootoriõli paak õlist ja seejärel
paigaldage tühjenduskork, nagu ülal kirjeldatud.
Seejärel vahetage õlifilter. Toimige järgmiselt:
1. Puhastage filtri ümbrus ja eemaldage filter.
2. Niisutage uue filtri tihendit õliga.
3. Paigaldage filter. Kõigepealt keerake filter kin-
ni nii, et tihend on mootoriga kontaktis. Seejärel
keerake filtrit veel 1/2 kuni 3/4 pööret.
4. Jätkake punktiga 7 ülaltoodud osast 5.4.2 Moo-
toriõli .
5.5 KÜTUSEFILTER (10-12:Z)
Vahetage kütusefiltrit igal aastaajal.
Pärast uue filtri paigaldamist veenduge, et ei esine
kütuseleket.
5.6 ÜLEKANNE, ÕLI (PRESTIGE,
RESIDENCE, ROYAL)
Hüdraulilise jõuülekande õli tuleb kontrollida/re-
guleerida ja vahetada allpool toodud tabelis näida-
tud intervallide tagant.
Õli tüüp: sünteetiline õli 5W-50.
Õli hulk vahetamisel: umbes 3,5 liitrit.
Masin 1. korda
Edaspidi
vaheaegadega
Plus, Residence, Pres-
tige, Excellent (B&S)
Töötunde/kalendrikuid
Õlivahetus 5 tundi
50 tundi/
12 kuud
Filtri vahetamine. - 100 tundi
Ranger Svan, Royal
(Honda)
Töötunde/kalendrikuid
Õlivahetus
20 tundi/
1 kuu
100 tundi/
6 kuud
Filtri vahetamine. -
100 tundi/
6 kuud
Õli SAE 10W-30
Hooldusklass SJ või kõrgem
Seade
Ligikaudne õli kogus
Filter ei vaja
vahetamist
Filtri vaheta-
mine
Plus,
Residence
1,4 liitrit -
Prestige 1,4 liitrit 1,5 liitrit
Excellent 1,6 liitrit 1,7 liitrit
Ranger Svan 0,9 liitrit 1,05 liitrit
Tegevus
1. korda
Edaspidi vaheae-
gadega
Töötunde
Taseme kontrolli-
mine-reguleerimine
-50
Õlivahetus 5 200
191
EESTI KEELES
ET
5.6.1 Kontroll-reguleerimine
1. Asetage masin tasasele pinnale.
2. Kontrollige õlitaset paagis. Vt joonis 20:P. Õli-
tase peab olema joonega tasa.
3. Vajadusel lisage õli.
5.6.2 Tühjendamine
1. Ülekandeõli soojendamiseks laske masinal käia
erinevatel kiirustel 10-20 minutit.
2. Masin peab olema täiesti horisontaalses asen-
dis.
3. Tõmmake mõlemad vabastushoovad välja vas-
tavalt joonisele 7:A, B.
4. Asetage üks anum tagatelje ja teine esitelje alla.
5. Avage õlipaak, eemaldades kaas.
Õlikorgi jaoks võib kasutada ainult 3/
8” nelikantvõtit. Teised tööriistad kah-
justavad korki.
6. Eemaldage õlikork tagateljel. Puhastage auk ja
kasutage 3/8” nelikantvõtit. Vt joonis 21.
7. Eemaldage esiteljelt 2 väljalaskekorki. Kasuta-
ge 12 mm padrunvõtit. Laske õlil esiteljest ja
torudest välja voolata. Vt joonis 22.
8. Veenduge, et esitelje väljalaskekorkide tihendid
on terved. Vt joonis 22. Pange korgid tagasi.
Pingutusmoment: 15-17 Nm.
Õlikork saab kahjustada, kui seda pin-
gutada rohkem kui 5 Nm.
9. Veenduge, et tagatelje väljalaskekorgi tihend on
terve. Vt joonis 21:V. Pange tagatelje kork taga-
si. Pingutage õlikorki 5 Nm-ni.
10.Õli väljatõmbamiseks paagi põhjast kasutage
õliekstraktorit. Vt joonis 23.
11.Kõrvaldage õli vastavalt kohalikele jäätme-ees-
kirjadele.
5.6.3 Täitmine
Mootor ei tohi kunagi töötada, kui ta-
gumise siduri vabastushoob on sisse lü-
katud ja esisiduri vabastushoob on
välja tõmmatud. See kahjustab esitelje
tihendeid.
1. Täitke õlipaak uue õliga.
Kui mootoril lastakse töötada siseruu-
mis, tuleb heitgaaside väljalasketoru
ühendada heitgaaside ekstraheerimis-
seadmega.
2. Veenduge, et tagatelje siduri vabastushoob on
välja tõmmatud.
3. Käivitage mootor. Kui mootor on käivitatud, li-
biseb esitelje siduri vabastushoob automaatselt
sisse.
4. Tõmmake esitelje siduri vabastushoob välja.
NB! Õli tõmmatakse väga kiiresti süsteemi
sisse. Paaki tuleb alati õli lisada. Õhku ei tohi
kunagi sisse tõmmata.
5. Seadke kiirenduspedaal edaspidiasendisse ja
blokeerides puust kiilu abil. Vt joonis 24. Täitk-
e õlipaak käsitsi uue õliga.
6. Laske töötada edaspidiasendis üks minut.
7. Eemaldage puust kiil ja seadke kiirenduspedaal
tagurpidiasendisse. Jätkake õliga täitmist.
8. Laske töötada tagurpidi üks minut.
9. Vahetage liikumissuunda kord minutis nagu
eespool öeldud ja jätkake õliga täitmist kuni
mullitamine paagis lõppeb.
10.Lülitage mootor välja, paigaldage õlipaagi kaas
ja sulgege mootorikate.
11.Tehke paariminutiline proovisõit ja reguleerige
õlitaset paagis.
5.7 RIHMADE ÜLEKANDED
Pärast 5 töötundi veenduge, et kõik rihmad on ter-
ved ja kahjustamata.
5.8 ROOLIMINE
Roolimist tuleb kontrollida/reguleerida pärast 5
töötundi ja edaspidi 100 töötunni järel.
5.8.1 Kontrollimine
Pöörake rooli kergelt edasi ja tagasi. Rooli kett-
ülekandel ei tohi olla mehaanilist lõtku.
5.8.2 Reguleerimine
Reguleerige vajadusel kette järgnevalt:
1. Asetage masin otseasendisse.
2. Reguleerige rooli kett-ülekandeid kahe mutri-
ga, mis asuvad keskpunkti all. Vt joonis 16.
3. Reguleerige mõlemat mutrit ühepalju kuni lõtk
kaob.
4. Tehke masinaga proovisõit otse edasi ja veen-
duge, et rool ei ole tsentrist väljas.
5. Kui rool on tsentrist väljas, laske ühte mutrit
lõdvemaks ja keerake teist rohkem kinni.
Ärge kette ülemäära pingutage. See muudab rooli-
mise raskeks ja kiirendab kettide kulumist.
5.9 AKU
Kui hape puutub kokku silmade või na-
haga, võib see põhjustada tõsiseid vi-
gastusi. Kui mõni kehaosa on happega
kokku puutunud, loputage viivitama-
tult rohke veega ja pöörduge arsti poole
niipea kui võimalik.
Aku on turvaklapiga varustatud, nimipinge 12 V.
Akuvedelikku ei ole vaja ning seda ei saagi kont-
rollida ega lisada. Ainus nõutav hooldus on laadi-
mine, näiteks pärast pikka seismist.
Aku peab enne esimest kasutamist ole-
ma täiesti täis. Akut tuleb alati hoiusta-
da täiesti laetuna. Kui aku hoiustatakse
tühjana, tekitab see tõsist kahju.
192
EESTI KEELES
ET
5.9.1 Mootoriga laadimine
Akut saab mootori generaatori abil laadida järgne-
valt:
1. Paigaldage aku masinasse nii nagu allpool näid-
atud.
2. Viige masin õue või paigaldage heitgaaside
ekstraheerimisseade.
3. Käivitage mootor vastavalt juhistele kasutusju-
hendis.
4. Laske mootoril töötada vahetpidamata 45 mi-
nutit.
5. Seisake mootor. Aku on nüüd täiesti täis.
5.9.2 Laadimine akulaadija abil
Akulaadijaga laadides tuleb kasutada konstantse
pingega laadijat.
Konstantse pingega akulaadija ostmiseks võtke
ühendust edasimüüjaga.
Standardse akulaadija kasutamine võib akut kah-
justada.
5.9.3 Eemaldamine/paigaldamine
Aku asetatakse mootorikatte alla. Eemaldamise ja
paigaldamise ajal kehtib kaablite ühendamise koh-
ta järgnev:
Eemaldamise ajal. Ühendage esmalt lahti must
kaabel aku miinusklemmilt (-). Seejärel ühen-
dage lahti punane kaabel aku plussklemmilt (-).
Paigaldamise ajal. Esmalt ühendage punane
kaabel aku plussklemmi külge (+). Seejärel
ühendage must kaabel aku miinusklemmi külge
(-).
Kui kaablid ühendatakse/ühendatakse
lahti vales järjekorras, tekib lühise ja
aku kahjustumise oht.
Kui kaablid omavahel ära vahetatakse,
saavad generaator ja aku kahjustada.
Kinnitage kaablid korralikult. Lahtised
kaablid võivad tekitada põlengu.
Mootorit ei tohi kunagi kasutada, kui
aku on lahti ühendatud. Tekib tõsiste
kahjustuste oht generaatorile ja elektri-
süsteemile.
5.9.4 Puhastamine
Kui aku klemmid oksüdeeruvad, tuleb need puhas-
tada. Puhastage aku klemme traatharjaga ja määri-
ge klemmimäärdega.
5.10 ÕHUFILTER, MOOTOR
5.10.1 Õhufilter (Plus, Residence, Prestige)
5.10.1.1alt. 1
Eelfiltrit (vahtplastfilter) tuleb puhastada/vahetada
pärast 25 töötundi.
Õhufiltrit (paberfilter) tuleb puhastada/vahetada
pärast 100 töötundi.
NB! Filtreid tuleks puhastada/vahetada tihedami-
ni, kui masin töötab tolmusel pinnal.
Eemaldage/paigaldage õhufiltreid järgnevalt.
1. Eemaldage õhufiltri kaitsekate (13:A).
2. Eemaldage paberfilter (13:B) ja vahtplasteel
filter (13:C). Veenduge, et karburaatorisse ei
satu mustust. Puhastage õhufiltri korpus.
3. Puhastage paberfilter, koputades seda kergelt
vastu tasast pinda. Kui filter on väga määrdu-
nud, vahetage see välja.
4. Puhastage eelfilter. Kui filter on väga määrdu-
nud, vahetage see välja.
5. Monteerige uuesti kokku vastupidises järjekor-
ras.
Suruõhku või petrooleumipõhiseid lahusteid nagu
petrooleum ei tohi kasutada paberfiltri puhastami-
seks. See kahjustab filtrit.
Ärge kasutage paberfiltri puhastamiseks suruõhku.
Paberfiltrit ei tohi õlitada.
5.10.1.2alt. 2
Õhufiltrit (paberfilter) tuleb puhastada/vahetada
pärast 100ötundi.
NB! Filtreid tuleks puhastada/vahetada tihedami-
ni, kui masin töötab tolmusel pinnal.
Eemaldage/paigaldage õhufiltreid järgnevalt.
1. Puhastage ettevaatlikult õhufiltri korpus (13:R)
väljastpoolt.
2. Demonteerige õhufiltri korpus, eemaldades
kaks kruvi.
3. Eemaldage paberfilter (13:S). Veenduge, et kar-
buraatorisse ei satu mustust. Puhastage õhufiltri
korpus.
4. Puhastage paberfilter, koputades seda kergelt
vastu tasast pinda. Kui filter on väga määrdu-
nud, vahetage see välja.
5. Monteerige uuesti kokku vastupidises järjek-
orras.
Suruõhku või petrooleumipõhiseid lahusteid nagu
petrooleum ei tohi kasutada paberfiltri puhastami-
seks. See kahjustab filtrit.
Ärge kasutage paberfiltri puhastamiseks suruõhku.
Paberfiltrit ei tohi õlitada.
5.10.2 Õhufilter (Ranger Svan, Royal)
Puhastage õhufiltrit iga 3 kuu tagant või pärast iga
50 töötundi, vastavalt kumb täitub varem.
Puhastage paberfiltrit kord aastas või pärast iga
200 töötundi, vastavalt kumb täitub varem.
NB! Mõlemat filtrit tuleks puhastada tihedamini,
kui masin töötab tolmusel pinnal.
1. Eemaldage õhufiltri kaitsekate (joonis 14).
2. Eemaldage paberfilter ja vahtplasteelfilter.
Veenduge, et karburaatorisse ei satu mustust.
Puhastage õhufiltri korpus.
193
EESTI KEELES
ET
3. Peske eelfilter vedela pesuvahendi ja veega. Pi-
gistage kuivaks. Valage filtrile natuke õli ja pi-
gistage sisse.
4. Puhastage paberfiltrit järgmiselt: koputage seda
kergelt vastu tasast pinda. Kui filter on väga
määrdunud, vahetage see välja.
5. Monteerige uuesti kokku vastupidises järjek-
orras.
Suruõhku või petrooleumipõhiseid lahusteid nagu
petrooleum ei tohi kasutada paberfiltri puhastami-
seks. See kahjustab filtrit.
Ärge kasutage paberfiltri puhastamiseks suruõhku.
Paberfiltrit ei tohi õlitada.
5.10.3 Õhufilter (Excellent)
Eelfiltrit (vahtplastfilter) tuleb puhastada/vahetada
pärast 25 töötundi.
Õhufiltrit (paberfilter) tuleb puhastada/vahetada
pärast 100 töötundi.
NB! Filtreid tuleks puhastada/vahetada tihedami-
ni, kui masin töötab tolmusel pinnal.
Eemaldage/paigaldage õhufiltreid järgnevalt.
1. Puhastage hoolikalt õhufiltri kaane ümbert.
2. Eemaldage õhufiltri kaas (14:A) kahe klambri
eemaldamisega.
3. Eemaldage filtriblokk (14:B). Eelfilter asub
õhufiltri peal. Veenduge, et karburaatorisse ei
satu mustust. Puhastage õhufiltri korpus.
4. Puhastage paberfilter, koputades seda kergelt
vastu tasast pinda. Kui filter on väga määrdunu-
d, vahetage see välja.
5. Puhastage eelfilter. Kui filter on väga määrdu-
nud, vahetage see välja.
6. Monteerige uuesti kokku vastupidises järjekorr-
as.
Suruõhku või petrooleumipõhiseid lahusteid nagu
petrooleum ei tohi kasutada paberfiltri puhastami-
seks. See kahjustab filtrit.
Ärge kasutage paberfiltri puhastamiseks suruõhku.
Paberfiltrit ei tohi õlitada.
5.11 SÜÜTEKÜÜNAL
Süüteküünlaid tuleb vahetada iga 200 töötunni jär-
el (=iga teise põhihoolduse ajal).
Enne süüteküünla lahti ühendamist puhastage kin-
nituse ümbrus.
Süüteküünal
: Champion RC12YC või samaväär-
ne.
Elektroodide kaugus
: 0,75 mm.
5.12 ÕHU SISSELASKEAVAD
Vt 10-12:W. Mootor on õhkjahutusega. Ummistu-
nud jahutussüsteem võib mootorit kahjustada. Pu-
hastage mootori õhu sisselaskeavasid 50 töötunni
järel. Põhjalikum jahutussüsteemi puhastamine
teostatakse iga põhihoolduse käigus.
5.13 MÄÄRIMINE
Kõiki määrimispunkte vastavalt alltoodud tabelile
tuleb määrida iga 50 töötunni järel, samuti iga pesu
järel.
5.14 KAITSMED
Kui esineb mõni allpool kirjeldatud rike, asendage
vastav kaitse. Vt joonis 28.
6 PATENT – DISAINILAHENDU-
SE REGISTREERIMINE
Käesolev masin või selle osad on kaetud järgneva-
te patentide ja disainilahendustega:
SE9901091-0, SE9901730-3, SE9401745-6,
US595 7497, FR772384, DE69520215.4,
GB772384, SE0301072-5, SE04/000239 (PCT),
SE0401554-1, SE0501599-5.
GGP jätab endale õiguse muuta toodet ilma ette
teatamata.
Objekt Tegevus Joonis
Kesk-
punkt
4 määrimispunkti.
Kasutage universaalmäärdega
täidetud määrdepritsi. Pum-
bake kuni määre välja tuleb.
17
Kett-üle-
kanne
Hõõruge ketid traatharjaga puh-
taks.
Määrige universaalse pihusta-
tava ketiõliga.
-
Pingutid Määrige toetuspunkte õlikannu
abil siis kui iga juhtimisseade
on aktiveeritud.
Kõige parem, kui seda teevad
kaks inimest.
18
Juhtkaab-
lid
Määrige kaabliotsi õlikannu
abil siis kui iga juhtimisseade
on aktiveeritud.
Tuleb teha kahe inimesega.
19
Rike Kaitse
Mootor ei käivitu või käivitub ja seis-
kub kohe. Aku on laetud.
10 A
Elektriline niitmiskõrguse reguleeri-
mine ei tööta.
20 A
Elektrilised funktsioonid ei tööta.
Aku on laetud.
30 A
1 / 1

Stiga Park Plus - Royal - Ranger Kasutusjuhend

Tüüp
Kasutusjuhend