33
Tankuri püstolit tuleb kuni täitmise lõpetamiseni
hoida pidevalt kokkupuutes kütusepaagi või kanistri
ava servaga. Kasutada ei ole lubatud fikseeritava
avamisseadisega püstolit.
Kunagi ei tohi kütusepaaki panna liiga täis. Paaki ei
tohi lisada rohkem kütust kui kuni 12,5 mm (1/2“)
allpool täiteava, et jätta ruumi kütuse paisumiseks
mootori ja/või päikese soojuse mõjul.
Seejärel tuleb kütusepaagi ja kanistri kork taas
kindlalt kinni keerata ning pühkida mahaloksunud
kütus ära. Seadet ei tohi kasutada, kui kütusepaagi
kork ei ole kindlalt kinni.
Vältida tuleb süütamisohtlike asjade sattumist ma-
haloksunud kütuse lähedale. Kui kütust on maha
loksunud, siis ei tohi mootorit käivitada, vaid seade
tuleb kütuseloigust eemale viia ja vältida igasugust
süttimisohtu, kuni kütuseaur on hajunud. Nahale või
riietele loksunud kütus võib süttida ja põhjustada
raskeid kehavigastusi. Nahk tuleb kohe puhtaks
pesta ja riided vahetada.
Kütust tuleb hoida spetsiaalsetes kanistrites, mis
on selleks otstarbeks lubatud.
Kanistreid ei tohi kunagi täita sõiduki sees ega
veoki või haagise plastkattega kastis. Kanistrid
tuleb enne täitmist alati paigutada sõidukist eemal
maapinnale.
Kütust tuleb hoida jahedas, hea õhuvahetusega
kohas, ohutult eemal sädemetest, lahtisest tulest
või muudest süütamisohtlikest asjadest.
Kütust või seadet, mille paagis on kütust, ei tohi
kunagi hoida hoones, kus kütuseaur võib kokku
puutuda sädemete, lahtise tule või süütamisohtlike
asjadega (boiler, küttekolle, pesukuivati jms). Enne
seadme hoiulepanekut kinnisesse ruumi tuleb
mootoril alati lasta jahtuda.
Seadme kasutamine ja hooldamine
Seadet ei tohi kunagi üles tõsta ega kanda, kui
selle mootor töötab.
Seadet ei tohi üle koormata. Kasutada tuleb
konkreetseks tööks sobivat seadet. Seade töötab
kõige paremini ja ohutumalt, kui seda kasutatakse
ettenähtud koormusel.
Mootori pöörlemissageduse regulaatori seadistust
ei tohi muuta, samuti ei tohi mootorit käitada liiga
suurel kiirusel. Mootori pöörlemissageduse
regulaator tagab mootori maksimaalse ohutu
töökiiruse.
Käsi ja jalgu ei tohi panna seadme pöörlevate
osade lähedale.
Vältida tuleb kokkupuutumist kuuma kütuse, õli,
heitgaasi ja kuumade pindadega. Mootorit ja
summutit ei tohi puudutada. Need osad lähevad
töötamise ajal väga kuumaks ja on mõnda aega
kuumad ka pärast seadme väljalülitamist. Enne
hooldustööde tegemist või reguleerimist tuleb
mootoril lasta jahtuda.
Kui põrgatakse millegi vastu, siis tuleb mootor
seisata, võtta juhe süüteküünla küljest lahti ja
kontrollida põhjalikult üle, et seade ei ole saanud
kahjustada. Enne taaskäivitamist ja tööleasumist
tuleb kahjustused ära parandada.
Kui seade hakkab tegema ebaharilikku müra
või vibreerima, tuleb mootor kohe välja lülitada,
ühendada süüteküünla juhe lahti ja selgitada välja
müra või vibratsiooni põhjus. Ebatavaline müra või
vibratsioon annab tavaliselt märku rikkest.
Kasutada võib ainult neid lisaseadiseid ja tarvikuid,
mida tootja on lubanud. Selle nõude eiramine võib
põhjustada kehavigastusi.
Seade tuleb hoida töökorras. Kontrollida, et liikuvad
osad on õiges asendis ja saavad vabalt liikuda.
Samuti tuleb kontrollida, et osad ei ole purunenud,
ning jälgida kõike muud, mis võib mõjutada seadme
tööd. Seadet võib kasutada alles siis, kui
kahjustused on parandatud. Paljud õnnetused
juhtuvad halvasti hooldatud seadme tõttu.
Mootor ja summuti tuleb tuleohu vähendamiseks
E
E