Shimano FD-T781 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha
kukkuda.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste
hammasratastega ning tekitada heli. Kui kett on joonisel
1 näidatud asendis ja heli on probleemiks, nihuta ketti
suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Kui kett on joonisel 2 näidatud asendis, nihuta ketti järgmisele
või ülejärgmisele väiksemale ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas
jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui jalgrattaga ei sõideta ja
kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal,
võib eesmise käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat
puudutada ketti.
Shimano ei paku keskjooksule paigaldamiseks kinnituspolte.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tutvu nende juhenditega koos ka esiveo süsteemi hooldusjuhenditega.
Seadista eesmise käiguvahetaja kõrgus. Ketijuhi välisplaadi tasane osa
peaks olema otse suurima hammasratta kohal ja sellega paralleelne. Kinnita
kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Ketijuht
Ketiratas (suurim hammasratas)
Eelseadistatud
joondusplokk
SIS reguleerimine
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
SI-5N60A-001-04
Spetsifikatsioonid
Tehnilise hoolduse juhised SI-5N60A-001
FD-T780 / FD-T781
• FD-T780 / T781
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
2. Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Lülita laadimuundur asendisse 3x
(kolmekordne) ja kontrolli seejärel
alumist asendit. Vajuta heeblit B
kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse. Eemalda
otsakork ning paigalda sisetross.
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib
see puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi
kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva
kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Paigalda eesmine
käiguvahetaja vastavalt
joonisele. Sel ajal reguleeri
eesmist käiguvahetajat
paigaldades selle asendit
nii, et ketijuhi välimise
plaadi ja suurima
hammasratta maksimaalse
välisläbimõõdu vahele
jääks 1-3 mm vahe.
Ketijuhi välisplaat
Maksimaalne välisläbimõõt
Eelseadistatud mõõdik
1-3 mm
Kliirens:
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
FD-T781
FD-T780
Otsakork
Paigalda otsakork keerates seda nii, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, sest vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
* Kui jalgrattal on tagaamortisaator, kontrolli esmalt soovituslikku segmendi
asendit vastavalt jalgratta kasutusjuhendile. Järgmiseks kasuta
kinnitusrihma või muud sarnast, et seadistada tagaamortisaator sellele
soovitatud käigule ja seejärel reguleeri eesmist käiguvahetajat.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
< Normaaltüüp >
FD-T780
< Ülalt suunatud tüüp >
8 mm mutrivõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
< Normaaltüüp >
FD-T781
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
4 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
FD-T781
FD-T780
Kasuta juhtme kinnituspoldi kinnitamiseks 8 mm mutrivõtit või 4
mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Esimesed
hammasrattad
Joonis 1 Joonis 2
Tagumised
ketirattad
X = Saadaval
Mudeli number FD-T780 FD-T781
Normaaltüüp X
Ülalt suunatud tüüp X
Esimese hammasratta hamba vahe 22T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk ( α )
66° - 69° / 63° - 66° 66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Sobiv esimene hammasratas Üksnes kolmekordsele hammasrattale (48-36-26T, 44-32-24T))
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ei lülitu sujuvalt
keskmiselt eesmiselt
hammasrattalt suurimale
hammasrattale isegi siis, kui
reguleeritud on ülemist
reguleerimispolti.
Keera kõri reguleerimistrumlit
umbes 1/4 pööret vastupäeva.
Kui kett ei lülitu sujuvalt
keskmiselt eesmiselt
hammasrattalt väikseimale
hammasrattale isegi siis, kui
reguleeritud on alumist
reguleerimispolti.
Keera kõri reguleerimistrumlit
umbes 1/4 pööret päripäeva.
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi (umbes
1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale ketirattale,
samal ajal kui kett on keskmisel
hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
  • Page 1 1

Shimano FD-T781 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka