4. Enne laadimisseadme kasutuselevõttu tuleb laadimisvoolu reguleerida vastavalt seadmega ühendatud pliiakule. Selleks viige lüliti
(5) ühte järgmistest asenditest:
a. 6…20 Ah pliiakude ja geelelektrolüüdiga pliiakude puhul asendisse „12/3A“; käivitusfunktsiooni ei saa kasutada.
b. Suuremate kui 20 Ah pliiakude ja geelelektrolüüdiga akude puhul asendisse „12V/15A“; käivitusfunktsiooni saab kasutada.
5. Pärast laadimisvoolu reguleerimist ühendage laadimisseadme pistik (7) pistikupesasse. Laadimisseade käivitab automaatselt
laadimise. Laadimisvoolu tugevust näitab laadimisvoolu näidik (1) ja see sõltub aku laetusest ja valitud laadimisvoolust. Laadimise
algul väheneb laadimisvoolu tugevus pidevalt. Pliiaku täitumisel jääb laadimisvool nõrgemaks. Laadimisprotsessi lõppu tähistab näit
„TRICKLE“ (3). Ka pärast laadimisprotsessi lõppu toimub aku laadimine nõrga laadimisvooluga - seda nimetatakse
säilituslaadimiseks.
6. Pärast laadimisprotsessi lõppu eemaldage kõigepealt laadimisseadme pistik (7) vooluvõrgust.
7. Seejärel võtke pooluseklemmid (punane ja must) pliiaku küljest lahti.
8. Kontrollige elektrolüüdi taset ja vajadusel lisage vedelikku. Keerake kohale aku korgid. Võimalike akuhappejääkide eemaldamisel
kandke kummikindaid ja olge ülimalt ettevaatlik.
9. Paigaldage pliiaku sõidukisse oma kohale ja kinnitage.
10. Aku ühendamisel jälgige polaarsust.
Laadimisseadme käivitusfunktsiooni abil on võimalik sõiduki mootorit käivitada ka täislaadimata akuga.
Täiesti tühja akut tuleb enne käivitamist 5…10 minutit asendis „12V/15A“ laadida.
1. Veenduge, et laadimisseade on vooluvõrgust lahutatud.
2. Ühendage punane klemm aku plussklemmiga (+). Ühendage must klemm aku miinusklemmiga (-). Kontrollige veel kord, kas
klemmid on õigesti ühendatud.
3. Viige laadimisvoolulüliti (5) asendisse „12V/3A“ ja lüliti (6) asendisse „CHARGER“.
4. Kontrollige veel kord klemmide ühendust (punane klemm plusspoolusel; must klemm miinuspoolusel).
5. Ühendage laadimisseadme pistik (7) pistikupesasse. Laadimisvoolu tugevust näitab laadimisvoolu näidik (1).
6. Lülitage laadimisvoolulüliti (5) asendisse „12V/15A“ ja laadige pliiakut 5…10 minutit.
7. Viige kipplüliti (6) asendisse „STARTER“.
8. Käivitage mootor.
9. Pärast õnnestunud käivitamist viige laadimisvoolulüliti (5) asendisse „12V/3A“ ja lüliti (6) asendisse „CHARGER“.
10. Lahutage laadimisseadme pistik (7) vooluvõrgust.
11. Seejärel võtke klemmid (punane ja must) pliiaku küljest lahti.
12. Pärast käivitust lülitub laadimisseade u 10 sekundiks pausile ja seejärel automaatselt jälle sisse; valgusdiood (4) „NO START“ süttib.
Seejärel on võimalik veel kord käivitada.
13. Kui mootor 2…3 korraga ei käivitu, tuleb akut veel kord 5…10 minutit laadida.
(Laadimisvoolulüliti (5) asendis „12V/15A“ ja lüliti (6) asendis „CHARGER“.)
Seejärel toimige nii, nagu on kirjeldatud alates 7. punktist.
> Pliiaku laadimisel võivad tekkida plahvatusohtlikud gaasid. Tagage hea õhutus. Vältige lahtist tuld ja suitsetamist. Et tekkida
võivad mürgised gaasid, tuleb tingimata jälgida, et klemmide ühendamisel ja lahtivõtmisel oleks laadimisseadme pistik vooluvõrgust
eemaldatud.
> Vältige akuhappe sattumist riietele ja nahale. Nahale sattumisel peske hape viivitamatult voolava vee all maha.
> Tingimata veenduge, et klemmid on ühendatud õigesti (punane klemm plusspoolega ja must klemm miinuspoolega).
> Tingimata vältige punase ja musta klemmi omavahelist kokkupuudet sel ajal, kui laadimisseadme pistik on vooluvõrku ühendatud.
Vastasel korral tekib lühise tagajärjel elektrikaar.