Shimano MF-TZ06 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte
lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Märgistus
Tagumine ülekanne
Tehnilise hoolduse juhised SI-6PTRA-002
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Tõmbe reguleerimine ja trossi
kinnitamine
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit nii,
et see oleks tagant vaadates täpselt väikseima ketiratta
välisjoone all.
1
2
Ülemine
reguleerimiskruvi
Väikseima ketiratta välimine pool
Juhtlitter
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt suurima ketiratta
alla.
Alumine
regulaatorkruvi
Suurim ketiratas
Juhtlitter
SI-6PTRA-002-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
“Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt
sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu
roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada
tõsiseid vigastusi.”
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt
kinnitatud, võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti
puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse
tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui kohas,
kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti
või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett
kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk või
kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada
tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber
kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
Tugevdatud ühendustihvte ei saa kasutada koos UG ketiga, sest ühendused ei pruugi liikuda
korralikult ning võib tekkida heli.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja
litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks
on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti
eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata
mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets kahjustada
SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene
hammasratas pöörleb.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Tagamaks parimat toimimist, kasuta üksnes kindlat tüüpi ketti. Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise
eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Kinnitusmoment:
2,5 Nm
Heebel
ÄRA ühenda
käiguvahetusheeblit lahti.
Heebli paigalduspolt
PANE TÄHELE:
Kui paigaldad
käiguvahetusheebli nii, et see
oleks pealpool juhtrauda,
paigalda nii, et see ei puutuks
kokku piduriheebliga.
Ära lase neil kokku puutuda.
Piduriheebel
Käiguvahetusheebel
Vabajooksu paigaldamine
Vabajooksu eemaldamise
tööriist
TL-FW30
Kinnitusmoment:
30 Nm
Paigaldamiseks
Lahti
ühendamiseks
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase
lõtvuse eemaldamist trossist, kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu näidatud joonisel. Kinnita tross
tõmmates seda näpitstangidega 5-10 kg jõuga.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Tõmba
Soon
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt soone
sees.
SIS reguleerimine
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett
teisele ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad
heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli lõtvust,
pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Väliskatte regu-
leerimissilinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel on
teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud) ning
keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et
seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei
tekiks ühtegi heli.
Kui heli ei ole
kuulda
Väliskatte regu-
leerimissilinder
Lõtk
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale
hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera
B-pinge reguleerimiskruvi, et reguleerida
juhtlitter ketirattale nii lähedale kui
võimalik ilma, et nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett väikseimale
ketirattale ja korda ülalmainitut ning
veendu, et keti pinge oleks õige.
Suurim ketiratas
Väikseim ketiratas
B-pinge reguleerimise
kruvi
Must
Hõbedane
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Käiguvahetusheebel SL-TZ20
Väliskate SIS
Tagumine käiguvaheti RD-TZ50 / RD-TX31
Mitmekordne vabajooks
MF-TZ20/TZ21, MF-TZ06/TZ07
Kett CN-UG51
Keskjooksu trossijuht SM-SP18
6,5 mm
7,1 mm
Spetsifikatsioonid
Käiguvahetusheebel
Tagumine käiguvaheti
Ketiratta hammaste konfiguratsioonid
Mudeli number Käike Tüüp
SL-TZ20 6, 7 Pöialvahetusega
Tüüp GS
Käike 6, 7
Kogukapatsiteet 34T
Tagumine suurim ketiratas 28T (Kolmekordne eesmine hammasratas)
Tagumine väikseim ketiratas 14T
Käike Hammaste kombinatsioon
6 14, 16, 18, 21, 24, 28T
7 14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Kinnitusmoment:
3 - 4 Nm
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Adaptertüüpi
Konsooli mutter
Raam
Konsooli polt
Konsool
Ära kasuta RD-TZ50-GS jalgratastel, mille jooksudel on väike
diameeter (20 tolli või väiksem), vastasel juhul võib tagumine
käiguvahetaja puudutada jooksu või teepinda.
  • Page 1 1

Shimano MF-TZ06 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions