Shimano BR-M776 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Eemalda õhutuskamber (kollane) ning aseta rootoriga ratas raamile.
• Paigalda piduriklotsid.
Poltide lahtitulemise ennetamiseks paigalda lisakorgid nagu näidatud joonisel.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel:
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Pidurisadulate (BR-M775 / M776) paigaldamine ja vooliku kinnitamine.
< Ees >
< Ees > < Taga >
< Ees >
< Rear >
Piduriklotsid
Õhutuskamber
Kinnitusmoment: 2 - 4 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Pidurisadul
Rotor
Klambrid
Klambrid
Klambrid
Posti-tüüp
Adapter
Caliper
fixing bolts
Pidurisadula
kinnituspoldid
Adapteri
kinnituspoldid
Adapter
fixing bolts
C-kujuliste juhtide ja tavalist tüüpi
trossilukkude jaoks kasuta
spetsiaalset Shimano trossikinnitit
(müügil eraldi), et kinnitada nagu
on näidatud joonisel.
Liiguta piduriheeblit mitu korda ja jälgi, kas pidurid töötavad korralikult või mitte. Samuti
veendu, et ei oleks lekkeid.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Kinnitusmoment: 2 - 4 Nm
< C-kujuline juht > < Tavalist tüüpi trossilukk >
Piduriklotsi asendamine
Hooldus
Pane tähele: M775 pidurisüsteem on loodud sellisena, et piduriklotsid kuluvad,
kolvid liiguvad samm-sammult väljapoole, et automaatselt reguleerida
tühimikku rootori ja piduriklotside vahel. Seetõttu pead sa piduriklotside
asendamisel lükkama kolvid tagasi nende algasendisse.
Piduriklotsid peaks välja vahetama kui peale õli lisamist
määrduvad piduriklotsid õliga või piduriklotsid on
kulunud paksuseni 0,5 mm või kui piduriklotside
suruvedrud puutuvad kokku rootoriga.
1. Eemalda raami küljest ratas ning eemalda
piduriklotsid nagu on näidatud joonisel.
2 . Puhasta kolvid ja ümbritsev piidkond.
3 . Eemalda vedeliku anuma kaas vastavalt
"Mineraalõli lisamine" sammule (1).
Rahvusvahelise standardiga kinnituse jaoks, kasuta posti-tüüpi kinnituse puhul
pidurisadulatega koos adaptereid.
(Saadaval on eraldi esimesed ja tagumised adapterid.)
1. Vabasta pidurisadula kinnituspoldid nii, et pidurisadul saaks liikuda küljele,
ning seejärel paigalda adapter raamile.
2 . Vajuta piduriheeblit nii, et klotsid haaraksid rootorist ning seejärel kinnita
pidurisadula kinnituspoldid.
Rahvusvahelise standardiga kinnitustüüp
Posti-tüüpi kinnitus
4 . Lükka kolb tagasi nii kaugele kui
see läheb, samas ole ettevaatlik,
et sa seda ei keeraks. (Pane
tähele, sel ajal võib anumast välja
voolata natukene õli.)
5. Paigalda uued piduriklotsid ja
seejärel paigalda klotside
eraldajad (punane). Veendu, et sa
ei unustaks paigaldada
klõpsklambreid.
Mineraalõli vahetamine
Soovitatav on vahetada vedeliku anumas olev õli siis kui see muutub tõeliselt
luitunuks.
Kinnita tühjendusnipli külge toruga kott ning seejärel ava tühendusnippel ja lase
õli välja. Sa võid samal ajal opereerida piduriheebliga, et kiirendada õli
väljutamist. Peale õli väljutamist, vala sisse uus pidurivedelik vastavalt peatükile
"Mineraalõli lisamine ja õhu väljutamine". Kasuta üksnes ehtsat Shimano
mineraalõli.
Utiliseeri vana õli vastavalt riigi ja/või osariigi utiliseerimisregulatsioonidele.
Loe kindlasti nende hooldusjuhenditega koos juhiseid peatükist
"Mineraalõli lisamine ja õhu väljutamine".
Piduriklotsid
Klotsi eraldaja (punane)
Plõksklamber
Plõksklamber
Paigalda esmalt pidurisadul
raami külge (nii, et pidurisadul
saaks liikuda küljele), vajuta
piduriheeblit nii, et piduriklotsid
haaraksid rootorist, ning seejärel
kinnita pidurisadula
kinnituspoldid.
Kolb
Ratta kodarate kinnitamine
Veendu, et kodarad oleksid kinnitatud nii nagu on näidatud joonisel.
Radiaalset paigaldust ei saa kasutada.
Kinnita kodarad, nii nagu on näidatud alloleval joonisel 1, esiratta vasakult poolt
(poolelt kuhu on paigaldatud rootor) ning tagaratta vasakult ja paremalt poolt
ning, nagu on näidatud alloleval joonisel 2, esiratta paremalt poolt.
Rootori (SM-RT78)
paigaldamine
SM-RT78L (203 mm)
SM-RT78M (180 mm)
SM-RT78 (160 mm)
Ratta
pöörlemise
suund
Ees
vasakul
Taga
vasakul
Taga
paremal
Ees paremal
Joon. 2 Joon. 1
Kinnitusmoment: 40 - 50 Nm
< BL-M775 >
Kinnita piduriheebel nagu on näidatud joonisel. (Veendu, et
piduriheebel ei puutuks kasutamise ajal kokku
käiguvahetusheebliga. Vaata ka hooldusjuhiseid
käiguvahetusheeblile.
Tänu käiguvahetusheebli kinnituspoltide asukohale nõuavad
mõningad tüübid, et käiguvahetusheebel paigaldataks
esimesena.)
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada
soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka
kinnitumist.
Piduriheebli kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Rootori
kinnitusrõngas
TL-LR15
Piduriheebli paigaldamine
< ST-M775 >
Kinnita piduriheebel nagu on näidatud joonisel.
Piduriheebli kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Vooliku paigaldamine
< Vasaku heebli jaoks >
Piduriheeblipoolne ots Pidurisadulapoolne ots
< Parema heebli jaoks >
Vooliku paigaldamise detailide jaoks loe SM-BH59
pidurivooliku (SI-8H20) teenindusjuhiseid.
Ära lase paigaldamise ajal voolikul väänduda. Veendu,
et pidurisadulad ja heeblid oleksid joonisel näidatud
asendites.
BL-M775
BR-M775
BR-M776
ST-M775
Reguleerimispolt
Heebli kauguse reguleerimine
Kinnita kauguse reguleerimise polti (päripäeva), et tuua heebel lähemale ning
vabasta see (vastupäeva), et viia heebel kaugemale.
< ST-M775 >
< BL-M775 >
Tühivajutuse
reguleerimise kruvi
Rootor
Piduriklots
Kokkupuude
Pidurikotsi kokkupuutepunkt
Tühivajutuse reguleerimine
Kui tühivajutuse reguleerimise kruvi on lahti tulnud, suureneb piduriheebli
tühivajutus,seega sa saad selle reguleerida vastavalt vajadusele.
< BL-M775 >
< ST-M775 >
< BR-M775 / SM-BH59 >
< BR-M776 / SM-BH63 >
Vooliku paigaldamise detailide jaoks loe SM-BH63 pidurivooliku (SI-8H40) hooldusjuhiseid.
Äralase paigaldamise ajal voolikul väänduda.
Voolik
Bandžo
Rõngastihendid
8 mm wrench
3 mm kuuskantvõti
SI-8EP0A-007-04
6. Vajuta mõned korrad piduriheeblit ja kontrolli, et vajutamine
muutuks jäigemaks.
7. Eemalda klotside eraldajad, paigalda ratas ning kontrolli, et rootor
ja pidurisadul ei puutuks kokku. Kui nad puutuvad kokku, kohanda
vastavalt peatükile "Pidurisadula paigaldamine".
8. Peale õli taseme kontrollimist, asenda vedeliku anuma kaas.
9. Vii piduriheebel oma algasendisse.
Reguleerimimine kui kolvid ei tööta korralikult
Pidurisadula süsteem sisaldab kahte kolbi. Järgi kolbide reguleerimise
järgnevaid protseduure juhul, kui kolvid ei tööta korralikult, kui nad tulevad välja
ebaühtaselt või kui piduriklotsid puutuvad kokku rootoriga.
1. Eemalda jooks ja piduriklotsid.
Puhasta kolvid ja ümbritsev ala ning eemalda vedeliku anuma kaas.
2. Lükka kolb tagasi sisse ilma seda väänamata. Pane tähele, sel ajal
võib anumast välja voolata natukene õli.
3 . Paigalda piduriklotsid ja klotside eraldajad (punane).
4. Vajuta piduriheebel nii madalale kui see läheb ning korda seda veel
mõned korrad nii, et kaks kolbi liiguksid tagasi oma algasendisse.
5. Eemalda klotside eraldajad, paigalda ratas ning kontrolli, et rootor
ja pidurisadul ei puutuks kokku. Kui nad puutuvad kokku, kasuta
reguleerimiseks seibe.
6. Peale õli taseme kontrollimist, asenda vedeliku anuma kaas.
Üldine ohutusinfo
Sissetöötamise periood
Ketaspiduritel on sissetöötamise periood ning sissetöötamise perioodi ajal
kasvab järkjärgult pidurdusjõud. Kui kasutad pidureid sissetöötamise perioodil,
ole valmis igaks selliseks pidurdusjõu suurenemiseks. Sama asi toimub ka kui
vahetatud on piduriklotsid või rootor.
Kui puhastad kompressoriga
Kui võtad koost lahti pidurisadula, et puhastada kompressoriga selle sisemisi
detaile, pane tähele, et kompressori õhus sisalduv tolm võib jääda pidurisadula
osadele. Lase pidurisadula komponentidel enne kokkuühendamist piisavalt
kuivada.
Pane tähele
Maastikualgrataste 203 mm ja 180 mm rootoritel on suurem diameeter kui
160 mm ja 140 mm rootoritel ning seega on ka nende rootorite paindlikkus
suurem. Vastasel juhul võivad nad kokku puutuda piduriklotsidega.
Kui pidurisadula kinnitusmuhv ja hargi ots ei ole paralleelsed, võivad rootor ja
pidurisadul kokku puutuda.
Kui jalgratta ratas on eemaldatud, on soovitatav paigaldada ka klotside
eraldajad. Klotside eraldajad välistavad selle, et kolb ei tuleks välja juhul, kui
vajutada piduriheeblit samal ajal kui ratas on eemaldatud.
Kui vajutada piduriheeblit ilma eelnevalt klotside eraldajaid paigaldamata,
tungivad kolvid välja tavapärasest enam. Kasuta lamedaotsalist kruvikeerajat või
mõnda teist sarnast tööriista, et lükata ettevaatlikult piduriklotsid tagasi ilma
piduriklotside pinda kahjustamata. (Kui piduriklotse pole paigaldatud, lükka
kolvid otse sisse tagasi ilma neid kahjustamata.)
Kui piduriklotside või kolbide tagasi lükkamine on raske, eemalda pidurivedeiku
anuma kate ning proovi uuesti. (Pane tähele, sel ajal võib anumast välja voolata
natukene õli.)
Pidurisüsteemi puhastamisel ja hooldamisel kasuta isopropüülalkoholi, seebist
vett või kuiva riidetükki. Ära kasuta müügilolevaid piduri puhasteid või
summutavaid aineid, sest need võivad kahjustada selliseid detaile nagu tihendid.
Kui eemaldad pidurisadulat, ära eemalda kolbe.
Kui rootor on kulunud, mõranenud või moondunud, tuleks see välja vahetada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
203 mm ja 180 mm rootorid pakuvad võimsamat pidurdusjõudu kui 160 mm rootorid. Veendu,
et sul oleks enne pidurite kasutamist täielik ülevaade pidurite omadustest.
Kui paigaldad või hooldad ratast jälgi erilise tähelepanelikkusega, et sinu
sõrmed oleksid eemal pöörlevast ketaspiduri rootorist. Rootor on piisavalt
terav, et põhjustada vigastusi sinu sõrmedele, kui need jäävad liikuva rootori
avadesse.
Pidurisadul ning rootor muutuvad pidureid kasutades kuumaks, seega ära
puutu neid sõidu ajal või kohe peale jalgrattalt maha tulekut, vastasel juhul võid saada põletusi.
Enne pidurite reguleerimist veendu, et piduri detailid oleksid piisavalt jahtunud.
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem.
Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad võida sa jalgrattalt
kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Jälgi, et rootorile ja piduriklotsidele ei satuks õli ega määret, vastasel juhul ei pruugi pidurid
töötada korrektselt.
Kui kotsidele satub õli või määret, peaksid sa need klotsid välja vahetama.
Kui rootorile peaks sattuma õli või määret, peaksid sa rootorit puhastama.
Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et klotside paksus oleks 0,5 mm või enam.
Kui kasutada lakkamatult pidureid võib tekkida aurulukk. Sellise olukorra
leevendamiseks vabasta koheselt piduriheebel.
Kasuta üksnes ehtsat Shimano mineraalõli. Kui kasutada teist tüüpi õlisid, võib see põhjustada
probleeme pidurite töös ning süsteem võib muutuda kasutuskõlbmatuks.
Kasuta vaid värskelt avatud konteinerist pärit õli, ära kasuta uuesti õli, mis on välja lastud
tühjendusnipli kaudu. Vana või juba korra kasutatud õli võib sisaldada vett, mis või põhjustada
pidurisüsteemis auruluku.
Jälgi, et pidurisüsteemi ei satuks vett ega õhumulle, vastasel juhul võib tekkida aurulukk.
Eriliselt tähelepanelik tuleb olla pidurivedeliku anuma katte eemaldamisel.
Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse külili, võivad pidurisüsteemi vedeliku anumas
olla õhumullid, mis jäävadki sinna ka siis, kui anuma kaas pannakse tagasi, või kogunevad
pidurisüsteemi erinevates osades, kui seda kasutada pikemat aega. M775 ketaspidurisüsteem
ei ole mõeldud tagurpidi keeramiseks. Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele,
võivad vedeliku anumas olevad õhumullid liikuda pidurisadulate suunas. Kui jalgratast
kasutatakse sellistes tingimustes, on oht, et pidurid ei tööta ning see võib põhjustada tõsise
õnnetuse.
Kui jalgratas keeratakse tagurpidi või asetatakse küljele, vajuta enne jalgrattaga sõitmist mõned
korrad piduriheeblid, et näha, kas pidurid töötavad korralikult. Kui pidurid ei tööta korralikult,
reguleeri neid vastavalt protseduurile.
Kui ilmneb leke, lõpeta kohselt pidurite kasutamine ning teosta vajalikud remonttööd. Kui sa
jätkad jalgrattaga sõitmist samal ajal kui lekib vedelikku, on oht, et pidurid võivad järsku
lõpetada töötamise.
Kui kiirlukusti heebel on rootoriga samal poolel, on oht, et see võib kokku puutuda rootoriga,
kontrolli, et nad ei puutuks kokku.
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi
ebasobiv kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või tõsiste vigastustega õnnetuse.
Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu hulgas
surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda saab teha
konsulteerides oma professionaalse jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja pidurdamist.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole,
tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Shimano ketaspidurite süsteemid ei ühildu tandemratastega. Kuna tandemratastel on suur
üldkaal, suureneb pidurdamise ajal pidurisüsteemi koormus. Kui hüdraulilisi ketaspidureid
kasutatakse tandemratastel, tõuseb õlitemperatuur liiga kõrgeks ning pidurivoolikutes võivad
ilmneda aurulukud või rebenemised, mis põhjustab omakorda pidurite töö lakkamist.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimanovaruosasid.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
A01S piduriklotsid on loodud vähendama heli, mis tekib pidurdamisel
piduriklotside ja rootori vahel. Võrreldes M06 klotsidega vajavad seda tüüpi
klotsid pikemat sissetöötamise aega.
Mineraalõli kasutamine
Kasutamisel kasuta kaitseprille ning väldi kokkupuudet silmadega. Kokkupuutel silmadega võib
põhjustada ärritust.
Kokkupuutel silmaga, pese puhta veega ning otsi koheselt arstiabi.
Kasuta kasutamise ajal kindaid. Kokkupuutel nahaga võib põhjustada löövet või ebamugavust.
Kokkupuutel nahaga, pese hoolikalt seebi ja veega.
Õli aurude sisse hingamine võib põhjustada iiveldust. Kata nina ja suu respiraatortüüpi maskiga
ning kasuta hästi ventileeritavas kohas.
Kui oled sisse hinagnud õli aure, mine koheselt värske õhu kätte. Kata end tekiga. Püsi soojana
ja stabiilsena ning otsi arstiabi.
Ära joo Võib põhjustada oksendamist või kõhulahtisust.
Hoida lastele kättesaamatus kohas.
Ära lõika, kuumuta, keevita ega avalda rõhku õlikonteinerile, see võib põhjustada plahvatust ja
leeke.
Kasutatud õli utiliseerimine: Järgi kohaliku riigi ja/või osariigi utiliseerimise nõudeid. Valmistudes
õli utiliseerimiseks ole hoolikas.
• Juhised: Vältimaks võõrkehade ja mustuse sattumist konteinerisse, hoia see suletuna ning
ladusta seda jahedas, pimedas kohas eemal otsesest päikesevalgusest ja kuumusest.
Aurulukk on nähtus, kus pidurisüsteemis olev õli kuumeneb, mis omakorda põhjustab
pidurisüsteemis olevate vee või õhumullide paisumist. Seda võib põhjustada äkiline
piduriheebli kasutamise tõus.
< Kui pidurid töötavad heeblit vajutades loiult >
Vajuta kergelt piduriheeblit mitu korda ning oota, et mullid naaseksid pidurivedeliku
anumasse. Soovitatav on seejärel eemaldada vedeliku anuma kaas ning täita anum
mineraalõliga kuni mulle enam pole.
Kui pidurid töötavad endiselt loiult, lase pidurisüsteemist välja õhk.
(Vaata "Mineraalõli lisamine ja õhu eemaldamine".)
Ketaspidurisüsteem
(maastikusõiduks)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
HOIATUS
Pidurisadul
BR-M775 BR-M776
Voolik
SM-BH59 SM-BH63
Rootor
SM-RT78
Piduriheebel
ST-M775 / BL-M775
Tehnilise hoolduse juhised SI-8EP0A-007
ETTEVAATUST
Trossikinniti
SM-HANG
Mineraalõli
SM-DB-OIL
Piduriklotsi
seade
Orgaanilised klotsid
A01S
Metallklotsid
M06
2 mm
0,5 mm
Selle toote kokkupanekul on vaja järgnevaid tööriistu.
Paigaldamine
Kasutuskoht Tööriist
Rootori kinnitusrõngas TL-LR15
Piduriheebli kinnituspolt 4 mm kuuskantvõti
Pidurisadula kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
Adapteri (posti-tüüp) kinnituspolt 5 mm kuuskantvõti
Piduriklotsi kinnitustelg 3 mm kuuskantvõti
Vedeliku anuma kaas Phillips kruvikeeraja #1
Trossikinniti Phillips kruvikeeraja #2
Pidurivooliku kinnituspolt 8 mm mutrivõti / 3 mm kuuskantvõti
Tühjendusnippel 7 mm padrunvõti
est_10003997_8EP0A_007.indd 1est_10003997_8EP0A_007.indd 1 24/02/11 15:0124/02/11 15:01
  • Page 1 1

Shimano BR-M776 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka