GREASE
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
GREASE
GREASE
JAPAN
3
1
2
JAPAN
GREASE
GREASE
GREASE
JAPAN
1
2
GREASE
JAPAN
JAPAN
2
1
V
C R
C R
V
HI-POWER CABLE
HI-POWER CABLE
BR-IM41-F
SB-7S45
BL-IM45
SB-4S35
BL-IM33
SB-3S30
BL-IM32
SB-4S30
BL-IM30
HB-NX50-NT
HB-IM40
BL-IM36
GREASE
JAPAN
GREASE
JAPAN
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide •
toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv
kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või
tõsiste vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta
juhtimine on erinev, õpi oma jalgrattale sobivat
pidurdustehnikat (muu hulgas surve piduriheeblile
ja jalgratta juhtimisomadused) ning juhtimist. Seda
saab teha konsulteerides oma professionaalse
jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja
pidurdamist.
SB-7S45/BL-IM45 piduriheeblid on varustatud •
režiimivahetusmehhanismiga. Kasuta BR-IM41-F,
kus mehhanism oleks K.R. režiimi asendis.
K viitab konsoolpiduritega sobivale
laadiasendile.
R viitab rullikpiduritega sobivale
laadiasendile.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja •
saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud
või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale
tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
HOOLDUSJUHENDID
SI-22V0G
Eesmine Inter-M
pidurisüsteem
Enne kasutamist loe neid juhiseid põhjalikult ning järgi neid õige
kasutamise jaoks.
Shimano eesmise Inter-M pidurisüsteemi parima suutlikkuse
realiseerimiseks, soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Pidur
Rumm
Heebel
Piduritross
Kasuta BR-IM41-F esipidurit koos muttertüüpi rummuga.
*
1.
6.
1.
4.
5.
6.
3.
2.
1.
7.
2.
1.
2.
3.
7.
8.
9.
10.
2.
3.
4.
5.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi ei saa kasutada
mägijalgratastel. Veelgi enam, kui kasutad seda
pidurisüsteemi muud tüüpi ratastel, siis väldi
pidevat pidurite kasutamist allamäge sõites,
sest see võib muuta piduri sisedetailid väga
kuumaks ning see võib omakorda vähendada
pidurdusvõimsust. Samuti võib see vähendada
pidurivedeliku kogust pidurites ning see omakorda
põhjustada probleeme nagu ebatavaliselt äkiline
pidurdamine.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi disain on loodud
vastavalt standarditele nagu ISO 4210 ja DIN
79100-2. Need standardid täpsustavad suutlikkust
100 kg kogukaalule. Kui kogukaal ületab 100 kg,
võib süsteemi poolt pakutav pidurdusjõud olla
õigeks pidurdamiseks ebapiisav, samuti võib
väheneda süsteemi vastupidavus.
Eesmist Inter-M pidurisüsteemi tuleks paigaldada
ainult 26” või suurema jalgratta vasakule poolele.
Kui seda kasutatakse jalgrattal, mis on väiksem
kui 26”, võib pidurdusjõud olla liiga suur ning see
võib põhjustada õnnetusi.
Shimano eesmise Inter-M pidurite maksimaalse
suutlikkuse tagamiseks kasuta kindlasti
komplektina Shimano piduritrosse ja
piduriheebleid. (Vt. toodete loetelu.)
Sisetrossi liikumine piduriheebli vajutamise
ajal peab olema 14,5 mm või rohkem. Kui
see on vähem kui 14,5 mm, kannatab selle
all pidurite suutlikkus ning pidurid võivad
lakata töötamast-
Veendu, et eesmine pidur oleks kindlalt kinnitatud
rummu põhiosale kasutades piduri kinnitusmutrit.
Kontrolli, et rummu võll puutuks hargi otsa
tagaosa ning piduriõla ots tungiks esihargile
pealejoodetud kronsteinist välja vähemalt
1 mm. Samuti kontrolli, et jooks oleks otsamutriga
kindlalt raamile kinnitatud. Kui jooks ei ole
korrektselt paigaldatud võib see raamilt maha
tulla ja põhjustada sõitmise ajal tõsiseid õnnetusi.
Eesmine pidur
Piduri kinnitusmutter
Puudutab
1 mm või
enam
Rummu võll
Kübarmutter
Pealejoodetud kronstein
Kui pidurite kasutamise ajal esineb mõni
alljärgnevast, peata koheselt sõitmine ja palu
müüjal teostada kontrollimised ja remonttööd.
1) Pidurite kasutamise ajal esineb ebatavaline heli
2) Pidurdusjõud on ebatavaliselt suur
3) Pidurdusjõud on ebatavaliselt väike
1) ja 2) juhtumi korral võib põhjuseks olla vähene
pidurimäärde kogus, seega palu müüjal määrida
mehhanismi spetsiaalse rullikpidurite määrdega.
Kui pidureid kasutatakse sageli, võib piduri
trummel muutuda kuumaks. Ära puutu piduri
trumlit vähemalt 30 minutit peale jalgrattaga
sõitmist.
Piduri trummel
Kui piduritross läheb rooste, mõjutab see pidurite
suutlikkust. Kui see juhtub, asenda piduritross
algupärase Shimano piduritrossiga ning kontrolli
uuesti pidurite suutlikkust.
BR-IM41-F esipidurit ja HB-NX50-NT/
HB-IM40 esirummu ei tohiks kunagi demonteerida.
Kui need demonteeritakse, võib see kaasa tuua
talitlushäireid ja kahjustada eesmist pidurit ja
eesmist rummu.
Võta ühendust müüjaga, et saada lisainfot
eesmise piduri eemaldamiseks ja paigaldamiseks.
PANE TÄHELE:
Kasuta 3x või 4x kodara ladumisega jooksu. •
Radiaalse laotusega jookse ei saa kasutada, sest
kodarad ja jooks võivad saada pidureid kasutades
kahjustatud ning pidurid võivad tekitada müra.
Eesmine Ineter-M pidur erinev tavapärastest •
rihmpiduritest selle poolest, et selle piduritrummel on
täidetud määrdega. See võib põhjustada ratta raskemat
pöörlemist, eriti külmade ilmade korral.
Inter-M piduril on sisseehitatud jõumodulaator, mis •
juhib rummule rakendatavat pidurdusjõudu. Pidurite
kasutamise ajal tekjitab jõumodulaator heli, kuid see ei
tähenda veel talitlushäiret.
Kui sa rakendad jalgratta seismise ajal tugevasti Inter-M •
pidureid ja raputad jooksu, siis sa märkad kindlasti, et
pidurites on sees väike lõtk. See on tavapärane ja ei
põhjusta sõitmise ajal mingeid probleeme.
Põhiosade lõtvuse kontrollimiseks haara juhtraua •
keskosast ja ühest esihargist, nagu näidatud joonisel,
ning seejärel liiguta põhiosi taha-ette suunaliselt joonisel
näidatud noolte järgi.
Veelgi enam, kuna pidurites on väike lõtvus kui sa
vajutad täielikult pidureid ja raputad ratast nagu
kirjeldatud ülal, siis võib see muuta põhiosade lõtvuse
kontrollimise raskemaks.
Piduritrossi lahti ühendamine
eesmisest pidurist
Lükka link tagasi, kuni see peatub. Seejärel
libista sisetrossi kinnituspolt piki juhikauku ja
eemalda see august. Kui sisetrossi kinnituspolti
on keeruline eemaldada, keera trossi pinge
vabastamiseks trossi reguleerimispolti päripäeva
ja seejärel eemalda sisetrossi kinnituspolt.
Libista trossi väliskattehoidikut selle pilust
eemaldamiseks piki piduriõla juhikpilu.
Piduritrossi uuesti paigaldamiseks järgi
ülalpooltoodud samme vastupidises järjekorras.
Sisetrossi
kinnituspolt
Juhikauk
Tõmba
tugevalt
Linki
vajutades
Väliskattehoidik
Piduriõlg
Trossi reguleerimispolt
Juhikpilu
Pane tähele:
Kui vaatad lingi tagant, kontrolli, et sisetrossi •
kinnituspolt istuks kindlalt ülemisel joonisel
näidatud asendis.
Juhikauk
Sisetrossi
kinnituspolt
Vajuta pidurite töö kontrollimiseks piduriheeblit. •
Kui pidurite suutlikkus on vähene, reguleeri veel
korra piduritrossi vastavalt peatükile "Piduritrossi
reguleerimine".
Piduriheeblit vajutades lükka piduritross läbi
kronsteini augu.
Joonda sisetrossi ots trossi haagi auguga ja seejärel
keera trossi haaki nagu näidatud joonisel ja sisesta
sisterossi ots haaki.
Libista trossi väliskattehoidikut
selle seadmiseks pilusse piki
piduriõla juhikpilu.
Piduritross
Kronstein
Sisemise trossi ots
Trossi haak
Väliskattehoidik
Piduriõlg
Juhikpilu
Hoides linki nii, et see ei liiguks, libista sisetrossi
kinnituspolti paigaldamiseks piki juhikauku.
Juhikauk
Sisetrossi
kinnituspolt
Kinnita link
Tõmba
tugevalt
Kui vaatad lingi tagant, kontrolli, et sisetrossi
kinnituspolt istuks kindlalt ülemisel joonisel
näidatud asendis.
Pane tähele:
Juhikauk
Sisetrossi
kinnituspolt
Aseta trossi reguleerimispolt nii, et see oleks 20 - 22
mm väliskattehoidiku otsast ja seejärel lükka sisetross
läbi trossi reguleerimispoldi ja seejärel läbi sisetrossi
kinnituspoldi augu.
Trossi
reguleerimispolt
Väliskattehoidik
Sisetrossi kinnituspoldi auk
Veendu, et trossi väliskatte mõlemad otsad oleksid
kindlalt sisestatud trossi reguleerimispoltidesse nii
piduriheebli kui ka piduriõla poolses otsas.
Väliskatte mõlemad otsad peaksid
olema kindlalt sisestatud.
Trossi reguleerimispolt
Trossi
reguleerimispolt
Lükka link tagasi, kuni see peatub. Seejärel, tõmmates
sisetrossi täieliku trossi pinge rakendamiseks, kinnita
sisetrossi kinnitusmutter.
Kinnita
Linki
vajutades
Tõmba tugevalt
Sisetrossi kinnitusmutter
Pane tähele:
Peale sisetrossi kinnitusmutri
kinnitamist, lisa sisetrossi otsale
otsakork. Seejärel sea otsakork
nii, et see ei puutuks linki ega
kodaraid.
Trossi reguleerimismutter
Trossi reguleerimispolt
Peale seda, kui oled kontrollinud, et jooks ei
pöörleks piduritorssi tõmmates, vajuta piduritrossi
liigutamiseks piduriheeblit umbes 10 korda nii palju
kui see läheb.
Vajuta umbes
10 korda
Pane tähele:
Kui piduritross ei jookse, on seda peale lühikest
kasutusperioodi jälle vaja reguleerida.
Keera trossi reguleerimispolti või -mutrit piduril või
piduriheeblil nii, et piduriheeblis oleks umbes 15 mm
lõtk.
Piduriheebli lõtku suurus on vahemaa asendist,
kus piduriheeblit ei kasutata, kuni asendini, kus
jõudu on äkitselt piduriheebli tõmbamise ajal
tunda.
Trossi reguleerimis-
polt või -mutter
Peale piduriheebli vajutamist, et kontrollida
pidurdust, kinnita trossi reguleerimispolt trossi
reguleerimismutriga.
Kinnitusmoment:
1 - 2 Nm
Pane tähele: Spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata
muutuda. (Eesti)
15 mm lõtk
Peaks olema
20 - 22 mm
Piduritrossi reguleerimine
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Piduritrossi paigaldamine
Kinnitusmoment:
30 - 45 Nm
Kinnitusmoment:
15 - 20 Nm
K.R režiimi asend
HOIATUS
ETTEVAATUST
SI-22V0G-04