Auto pärale paigaldatud lisatarvikud (nt jalgrattakan-
durid) võivad mõjutada süsteemide ja kaamerate toi-
mivust.
▶
Andureid ja kaameraid ei tohi kinni katta või kleepi-
da ning neid tuleb hoida puhtana.
▶
Andurite või kaamerate kahjustumise kahtluse kor-
ral pöörduge kutsealal tegutseva ettevõtte poole.
Mootoriruum
Enne mootoriruumi kaane avamist
Aurupõletuse oht! Ärge avage mootoriruumi kaant,
kui mootoriruumist paiskub välja auru või jahutusve-
delikku.
▶
Peatage mootor ja laske sel jahtuda.
▶
Eemaldage süütevõti ja võtmeta lukustussüsteemi-
ga sõidukite puhul avage juhiuks.
Tööde puhul mootoriruumis
▶
Hoidke lapsed mootoriruumist eemal.
▶
Jahutusventilaatorit ei tohi puudutada. Jahutusven-
tilaator võib ka väljalülitatud süüte puhul iseenesli-
kult sisse lülituda.
▶
Ärge puudutage elektriliine. Vältige lühiseid elektri-
süsteemis, eriti sõiduki aku juures.
▶
Ärge suitsetage mootoriruumi läheduses ja vältige
lahtise tule ning sädemeallikate kasutamist.
▶
Kui mootoriruumis tuleb töötada ajal, mil mootor
töötab, siis pöörake tähelepanu pöörlevatele moo-
toriosadele ja elektriseadmetele.
▶
Ärge jätke mootoriruumi mingeid esemeid.
Töövedelike käsitsemine
Teie sõidukil on vaja erinevaid tööaineid, mis võivad
välja pääsedes kahjustada tervist või keskkonda. See
hõlmab kütust, õlisid, akuhapet, jahutusvedelikku ja
pidurivedelikku või AdBlue
®
-d.
▶
Kasutage töövedelikke ainult väljas või hästi venti-
leeritud ruumides. Vajadusel kandke kaitsevahen-
deid.
▶
Ärge kasutage ega kontrollige töövedelikke ajal,
mil mootor töötab.
▶
Töövedelikega kokkupuutel peske kahjustatud piir-
kondi sooja veega. Vajadusel pöörduge arsti poole.
▶
Mootoriruumi lekkinud mootoriõli võib põhjustada
tulekahju, seepärast tuleb see lapiga ära pühikida.
▶
Määrdunud lappe tuleb kuni utiliseerimiseni hoida
hästi ventileeritavas kohas. Mootoriõli jääkidega rä-
tik võib ise süttida ja põhjustada tulekahju.
Sõiduki aku
Sõiduki aku käsitsemine
Akuhape on tugevate söövitavate omadustega. Sõi-
duki aku asjatundmatu käsitsemine võib põhjustada
plahvatuse, tulekahju, keemilisi põletusi või mürgis-
tust!
▶
Sõiduki aku käsitsemisel tuleb kasutada meetmeid
silmade ja naha kaitseks.
▶
Sõiduki akut ei tohi kallutada, kuna akuhape võib
välja joosta.
▶
Kui nahk puutub kokku akuhappega, siis peske as-
jaomaseid piirkondi mõne minuti jooksul veega. Vii-
vitamatult tuleb pöörduda arsti poole.
▶
Ärge laadige külmutatud või üles sulatatud sõiduki
akut. Külmunud auto aku tuleb välja vahetada.
▶
Kahjustatud auto akut ei tohi kasutada.
▶
Lühise oht! Akupoolusi ei tohi ühendada.
Kasutage sõiduki elektripistikupesad
Pistikupesa asjatundmatu käsitsemine võib põhjusta-
da eluohtlikku elektrilöögi või tulekahju.
▶
Pistikupesad võivad töö ajal soojeneda. Ärge puu-
dutage kuumi pistikupesi.
▶
Kaitske pistikupesi vedelike eest.
▶
Kui niiskus satub pistikupesasse, laske sellel enne
uuesti kasutamist kuivada.
▶
Pistikupesasse ei tohi sisestada mis tahes objekte.
Enne sõitu
Täiskasvanud ja lapsed, koorem ja esemed - kõigel on
sõiduki oma koht. Järgige järgmisi juhiseid, et kõik
sõitjad oleksid õnnetuse korral kaitstud parimal või-
malikul viisil.
Enne sõitma hakkamist
▶
Veenduge, et vaade välja on hea. Kinnitage välised
seadmed (nt navigatsioonisüsteem) nii, et need ei
piiraks vaadet välja.
▶
Reguleerige tahavaatepeegleid.
▶
Sulgege kõik uksed, samuti mootoriruumi ja paki-
ruumi klapid.
▶
Võtke õige istumisasend, reguleerige istmeid õi-
gesti ja kinnitage turvavöö korralikult. Juhendage
kaassõitjaid samamoodi käituma. Sõidu ajal peab
turvavöö olema alati peal.
▶
Ühe turvavööga võib kinnitada vaid ühe inimese.
▶
Veenduge, et turvavööd ei ole kinni jäänud, näiteks
ukse või istme vahele.
▶
Kontrollige, et turvavööd, nende lukud ja kinnitus-
punktid ei ole kahjustatud.
Ohutu istumine
Sõidukis viibivate isikute turvalisuse tagamiseks ja vi-
gastuste ohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi korral
tuleb järgida järgmisi juhiseid.
▶
Seadke seljatoed püstisesse asendisse. Kui kõrva-
listuja istme seljatugi on ette lükatud, tohib inimes-
18
Õige ja turvaline › Mootoriruum