Õige ja turvaline
Sissejuhatav teave õige kasutamise
kohta
▶
Lugege seda kasutusjuhendit hoolikalt, sest sellele
kasutusjuhendile vastav käitumine on auto õige ka-
sutamise eelduseks. Seetõttu peab kasutusjuhend
alati autos kaasas olema.
▶
Sõiduki kasutamisel tuleb järgida üldiselt kohustus-
likke riiklikke õigusakte. Näiteks neid, mis käsitle-
vad laste transportimist, turvapadja deaktiveeri-
mist, rehvide kasutamist, maanteeliiklust jmt.
▶
Ärge ületage maksimaalselt lubatud masse ja koor-
musi.
▶
Ärge ületage maksimaalset lubatud katusekoor-
must.
▶
Kasutage ettenähtud kütust ja töövedelikke.
▶
Sõitke teedel, mis vastavad sõiduki tehnilistele pa-
rameetritele. Sõiduki kliirensist suuremad takistu-
sed võivad sellest ülesõitmisel sõidukit kahjustada.
▶
Sõiduki kahjustamise või vigastuste vältimiseks tu-
leb olla hoolikast kasutamise, hoolduse ja eneseabi-
ga seonduvate tegevuste puhul. Vajadusel pöördu-
ge abi saamiseks spetsialiseerunud ettevõtte poo-
le.
▶
Mis tahes töid sõiduki ohutussüsteemide juures,
näiteks turvavööd või turvapadjasüsteemid, võivad
teha ainult kutsealal tegutsevad ettevõtted.
▶
Lisaseadmete kasutamisel järgige tarvikute tootja
kasutusjuhendis toodud juhiseid. Siin on tegemist
näiteks lasteistmete, katuseraamide, kompressori-
ga jmt.
▶
Järgige hooldusvahemikke.
Uus sõiduk või uued osad
Uus sõiduk - mootori sissesõitmine
Sõiduviis esimese 1500 km ajal otsustab mootori sis-
setöötamisprotsessi kvaliteedi.
▶
Esimese 1000 km jooksul ei tohi mootori koormus
olla suurem kui 3/4 mootori maksimaalsest lubatud
pöörlemiskiirusest ning tuleb vältida haagise veda-
mist.
▶
Järgmise 500 km jooksul võib mootori pöörlemis-
kiirust aeglaselt tõsta.
Mootor kulutab sõltuvalt sõiduviisist ja käitustingi-
mustest veidi õli (kuni 0,5 l/1000 km). Esimese
5000 km jooksul võib kulu ka suurem olla.
Uued piduri hõõrdkatted
Uued piduri hõõrdkatted ei anna esimese 200 km
jooksul parimat võimalikku pidurdustõhusust, neid on
esmalt vaja lihvida. Seetõttu sõitke eriti ettevaatli-
kult.
Uued rehvid
Uute rehvide haarduvus ei ole esimese 500 km jook-
sul kõige parem. Seetõttu sõitke eriti ettevaatlikult.
Regulaarsed kontrollid
Mida tuleb enne sõidu alustamist silmas pidada?
Tehniliste puudustega sõiduk võib suurendada õnne-
tuste ja vigastuste riski.
Enne sõidu alustamist kõrvaldage kõik võimalikud
puudused. Vajadusel pöörduge abi saamiseks spet-
sialiseerunud ettevõtte poole.
Pöörake erilist tähelepanu järgmistele punktidele.
▶
Kas rehvid on kahjustamata?
▶
Kas rehviprofiil on piisav?
▶
Kas rehvirõhk on piisav?
▶
Kas esilaternad, piduri- ja ohutuled töötavad?
▶
Kas esiklaas on kahjustusteta?
▶
Kas mootoriõli, pidurivedeliku ja jahutusvedeliku ta-
se on nõuetekohane?
▶
Ega mootoriruumi õhu sisselaskeava ei ole kaetud?
▶
Ega tuuleklaasi ees olevad õhu väljalaskedüüsid või
õhu sisselaskeava pole kaetud?
▶
Kas esiklaasi puhasti- ja pesurisüsteem ning klaasi-
puhasti labad toimivad?
▶
Kas pesuvedeliku tase on piisav?
▶
Ega klaasipuhasti labad ei ole kinni külmunud?
▶
Kas kõik turvavöösüsteemi osad on korras? Ega
turvavööd ei ole määrdunud või turvavöö kinnitus-
kohas ummistunud?
▶
Kas spoiler on kahjustamata?
▶
Ega sõiduki detailid ja osad ei ole nähtavalt lahti tul-
nud?
▶
Ega sõiduki all ei ole märgata õliplekke või muid
töövedelikke?
Sõidukit ei ole sobimatult muudetud
Sobimatud muudatused võivad põhjustada häireid
ning mõjutada sõiduki ohutusega seonduvaid ja muid
funktsioone.
▶
Sõiduki muutmisi ja tehnilisi muudatusi tohib lasta
teha ainult kutsealal tegutsevas ettevõttes.
▶
Mootorit ei tohi katta täiendava isolatsioonimater-
jaliga, näiteks tekiga.
Hoidke andurid ja kaamerad toimivatena
Mõningaid Teie sõiduki funktsioone toetavad sõidu-
kis ja väljaspool seda asuvad sensorid ja kaamerad.
18
Õige ja turvaline › Sissejuhatav teave õige kasutamise kohta