Auto pärale paigaldatud lisatarvikud (nt jalgrattakan-
durid) võivad mõjutada süsteemide ja kaamerate toi-
mivust.
▶
Andureid ja kaameraid ei tohi kinni katta või kleepi-
da ning neid tuleb hoida puhtana.
▶
Andurite või kaamerate kahjustumise kahtluse kor-
ral pöörduge kutsealal tegutseva ettevõtte poole.
Mootoriruum
Enne mootoriruumi kaane avamist
Aurupõletuse oht! Ärge avage mootoriruumi kaant,
kui mootoriruumist paiskub välja auru või jahutusve-
delikku.
▶
Peatage mootor ja laske sel jahtuda.
▶
Eemaldage süütevõti ja võtmeta lukustussüsteemi-
ga sõidukite puhul avage juhiuks.
Tööde puhul mootoriruumis
▶
Hoidke lapsed mootoriruumist eemal.
▶
Jahutusventilaatorit ei tohi puudutada. Jahutusven-
tilaator võib ka väljalülitatud süüte puhul iseenesli-
kult sisse lülituda.
▶
Ärge puudutage elektriliine. Vältige lühiseid elektri-
süsteemis, eriti sõiduki aku juures.
▶
Ärge suitsetage mootoriruumi läheduses ja vältige
lahtise tule ning sädemeallikate kasutamist.
▶
Kui mootoriruumis tuleb töötada ajal, mil mootor
töötab, siis pöörake tähelepanu pöörlevatele moo-
toriosadele ja elektriseadmetele.
▶
Ärge jätke mootoriruumi mingeid esemeid.
Töövedelike käsitsemine
Teie sõidukil on vaja erinevaid tööaineid, mis võivad
välja pääsedes kahjustada tervist või keskkonda. Siia
hulka kuuluvad kütus, õlid, akuhapped, jahutusvedelik
ja pidurivedelik.
▶
Kasutage töövedelikke ainult väljas või hästi venti-
leeritud ruumides. Vajadusel kandke kaitsevahen-
deid.
▶
Ärge kasutage ega kontrollige töövedelikke ajal,
mil mootor töötab.
▶
Töövedelikega kokkupuutel peske kahjustatud piir-
kondi sooja veega. Vajadusel pöörduge arsti poole.
▶
Mootoriruumi lekkinud mootoriõli võib põhjustada
tulekahju, seepärast tuleb see lapiga ära pühikida.
▶
Kuni utiliseerimiseni hoidke pidurivedelikuga määr-
dunud lappe hästi ventileeritavas kohas. Mootoriõli
jääkidega rätik võib ise süttida ja põhjustada tule-
kahju.
Sõiduki aku
Sõiduki aku käsitsemine
Akuhape on tugevate söövitavate omadustega. Sõi-
duki aku asjatundmatu käsitsemine võib põhjustada
plahvatuse, tulekahju, keemilisi põletusi või mürgis-
tust!
▶
Sõiduki aku käsitsemisel tuleb kasutada meetmeid
silmade ja naha kaitseks.
▶
Sõiduki akut ei tohi kallutada, kuna akuhape võib
välja joosta.
▶
Kui nahk puutub kokku akuhappega, siis peske as-
jaomaseid piirkondi mõne minuti jooksul veega. Vii-
vitamatult tuleb pöörduda arsti poole.
▶
Ärge laadige külmutatud või üles sulatatud sõiduki
akut. Külmunud auto aku tuleb välja vahetada.
▶
Kahjustatud auto akut ei tohi kasutada.
▶
Lühise oht! Akupoolusi ei tohi ühendada.
Kasutage sõiduki elektripistikupesad
Pistikupesa asjatundmatu käsitsemine võib põhjusta-
da eluohtlikku elektrilöögi või tulekahju.
▶
Pistikupesad võivad töö ajal soojeneda. Ärge puu-
dutage kuumi pistikupesi.
▶
Kaitske pistikupesi vedelike eest.
▶
Kui niiskus satub pistikupesasse, laske sellel enne
uuesti kasutamist kuivada.
▶
Pistikupesasse ei tohi sisestada mis tahes objekte.
Enne sõitu
Täiskasvanud ja lapsed, koorem ja esemed - kõigel on
sõiduki oma koht. Järgige järgmisi juhiseid, et kõik
sõitjad oleksid õnnetuse korral kaitstud parimal või-
malikul viisil.
Enne sõitma hakkamist
▶
Veenduge, et vaade välja on hea. Kinnitage välised
seadmed (nt navigatsioonisüsteem) nii, et need ei
piiraks vaadet välja.
▶
Reguleerige tahavaatepeegleid.
▶
Sulgege kõik uksed, samuti mootoriruumi ja paki-
ruumi klapid.
▶
Võtke õige istumisasend, reguleerige istmeid õi-
gesti ja kinnitage turvavöö korralikult. Juhendage
kaassõitjaid samamoodi käituma. Sõidu ajal peab
turvavöö olema alati peal.
▶
Ühe turvavööga võib kinnitada vaid ühe inimese.
▶
Veenduge, et turvavööd ei ole kinni jäänud, näiteks
ukse või istme vahele.
▶
Kontrollige, et turvavööd, nende lukud ja kinnitus-
punktid ei ole kahjustatud.
16
Õige ja turvaline › Mootoriruum