Auto pärale paigaldatud lisatarvikud (nt jalgrattakan-
durid) võivad mõjutada süsteemide ja kaamerate toi-
mivust.
▶
Andureid ja kaameraid ei tohi kinni katta või kleepi-
da ning neid tuleb hoida puhtana.
▶
Andurite või kaamerate kahjustumise kahtluse kor-
ral pöörduge kutsealal tegutseva ettevõtte poole.
Mootoriruum
Enne mootoriruumi kaane avamist
Aurupõletuse oht! Ärge avage mootoriruumi kaant,
kui mootoriruumist paiskub välja auru või jahutusve-
delikku.
▶
Peatage mootor ja laske sel jahtuda.
▶
Eemaldage süütevõti, võtmeta avamissüsteemiga
sõidukitel avage juhiuks.
Tööde puhul mootoriruumis
▶
Hoidke lapsed mootoriruumist eemal.
▶
Jahutusventilaatorit ei tohi puudutada. Jahutusven-
tilaator võib ka väljalülitatud süüte puhul iseenesli-
kult sisse lülituda.
▶
Ärge puudutage elektrikaableid. Vältida tuleb lühise
tekkimist elektrisüsteemis, eelkõige sõidukiaku
juures.
▶
Mitte suitsetada mootori läheduses ja vältida lahti-
se tule ning sädemeallikate kasutamist.
▶
Kui mootoriruumis tuleb töötada ajal, mil mootor
töötab, siis pöörake tähelepanu pöörlevatele moo-
toriosadele ja elektriseadmetele.
▶
Ärge jätke ühtegi eset mootoriruumi.
Töövedelike käsitsemine
Teie sõidukil on vaja erinevaid tööaineid, mis võivad
välja pääsedes kahjustada tervist või keskkonda. Siia
hulka kuuluvad kütus, õlid, akuhapped, jahutusvedelik
ja pidurivedelik või AdBlue
®
.
▶
Kasutage töövedelikke ainult väljas või hästi venti-
leeritud ruumides. Vajadusel kandke kaitsevarus-
tust.
▶
Ärge kasutage ega kontrollige töövedelikke ajal,
mil mootor töötab.
▶
Kokkupuutel töövedelikega pesta asjaomaseid
kohti sooja veega. Vajadusel pöörduge arsti poole.
▶
Mootoriruumi lekkinud mootoriõli võib põhjustada
tulekahju, seepärast tuleb see lapiga ära pühikida.
▶
Määrdunud lappe tuleb enne utiliseerimist hoida
hästi ventileeritavas kohas. Mootoriõli jääkidega la-
pid võivad ise süttida ja põhjustada tulekahju.
Sõiduki aku
Sõiduki aku käsitsemine
Akuhape on tugevate söövitavate omadustega. Sõi-
duki aku asjatundmatu käsitsemine võib põhjustada
plahvatuse, tulekahju, keemilisi põletusi või mürgis-
tust!
▶
Sõiduki aku käsitsemisel tuleb kasutada meetmeid
silmade ja naha kaitseks.
▶
Sõiduki akut ei tohi kallutada, kuna akuhape võib
välja joosta.
▶
Kui nahk puutub kokku akuhappega, siis peske as-
jaomaseid piirkondi mõne minuti jooksul veega. Vii-
vitamatult tuleb pöörduda arsti poole.
▶
Ärge laadige külmutatud või üles sulatatud sõiduki
akut. Külmunud auto aku tuleb välja vahetada.
▶
Kahjustatud auto akut ei tohi kasutada.
▶
Lühise oht! Akupoolusi ei tohi ühendada.
Kasutage sõiduki elektripistikupesad
Pistikupesa asjatundmatu käsitsemine võib põhjusta-
da eluohtlikku elektrilöögi või tulekahju.
▶
Pistikupesad võivad töö ajal soojeneda. Ärge puu-
dutage kuumi pistikupesi.
▶
Kaitske pistikupesi vedelike eest.
▶
Kui niiskus satub pistikupesasse, laske sellel enne
uuesti kasutamist kuivada.
▶
Pistikupesasse ei tohi sisestada mis tahes objekte.
Enne sõitu
Täiskasvanud ja lapsed, koorem ja esemed - kõigel on
sõiduki oma koht. Järgige järgmisi juhiseid, et kõik
sõitjad oleksid õnnetuse korral kaitstud parimal või-
malikul viisil.
Enne sõitma hakkamist
▶
Veenduge, et vaade välja on hea.
▶
Reguleerige tahavaatepeegleid.
▶
Sulgege kõik uksed ning kapott ja pakiruumi kaas.
▶
Võtke õige istekoht ja asetage turvavöö nõueteko-
hasesse asendisse. Juhendage kaassõitjaid sama-
moodi käituma. Sõidu ajal peab turvavöö olema ala-
ti peal.
▶
Turvavöö on mõeldud ainult ühe inimese jaoks.
▶
Veenduge, et turvavööd ei ole kinni jäänud, näiteks
ukse või istme vahele.
▶
Kontrollige, et turvavööd, nende lukud ja kinnitus-
punktid ei ole kahjustatud.
Turvaline istumine
Sõidukis viibivate isikute turvalisuse tagamiseks ja vi-
gastuste ohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi korral
tuleb järgida järgmisi juhiseid.
13
Õige ja turvaline › Mootoriruum