SKODA Scala (2019/02) Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal
KASUTUSJUHEND
ŠKODA SCALA
Teie kasutusjuhend
Elektrooniline versioon Internetis
http://go.skoda.eu/owners-manuals
ŠKODA SCALA 02.2019
Estonština/Estonian
657012739AA
Sõiduki üleandmisdokumendid
Sõiduki üleandmise kuupäev
a)
____ / ____ / ________
ŠKODA partner
Müüja tempel ja allkiri
Kinnitan, et mulle anti auto üle nõuetele vastavas seisundis ja et mulle on tutvustatud selle õiget käsitsemist
ning garantiitingimusi.
Kliendi allkiri
Kas autol on olemas garantiipikendus?
JAH
NEIN (EI)
ŠKODA garantiipikenduse piirang
b)
_______________
või
_______________
või
_______________
a)
Vastavalt riiklikele üldiselt siduvatele õigusnormidele võib sõiduki üleandmise kuupäeva asemel märkida siia
ka sõiduki esmakordse registreerimise kuupäeva.
b)
Sõltuvalt sellest, mis enne kätte jõuab.
aastat:
km:
miili:
Järeletrükk, paljundamine, tõlkimine või muul viisil kasutamine, ka osaliselt, ei ole ilma ŠKODA AUTO a.s. kirjali-
ku loata lubatud.
Kõik autorikaitseseadusest tulenevad õigused kuuluvad selgesõnaliselt ŠKODA AUTO a.s.-le.
Võimalikud on muudatused.
Väljaandja: ŠKODA AUTO a.s.
© ŠKODA AUTO a.s. 2019
657012739AA
Sõiduki valdaja
1. Sõiduki valdaja 2. Sõiduki valdaja
Auto registreerimismärgiga
__________________________________________
kuulub:
Tiitel, nimi / firma:
__________________________________________
__________________________________________
Aadress:
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
Telefon:
__________________________________________
ŠKODA partner:
Hooldusnõustaja:
__________________________________________
Telefon:
__________________________________________
Auto registreerimismärgiga
__________________________________________
kuulub:
Tiitel, nimi / firma:
__________________________________________
__________________________________________
Aadress:
__________________________________________
__________________________________________
__________________________________________
Telefon:
__________________________________________
ŠKODA partner:
Hooldusnõustaja:
__________________________________________
Telefon:
__________________________________________
1
Sõiduki valdaja
657012739AA
Sisukord
1 Sõiduki valdaja
5 Kasutusjuhendi kohta
5 Selgitused
6 Sõiduki ülevaated
6 Sõiduki esiosa
7 Sõiduki tagaosa
8 Juhiiste
8 Keskkonsool ja kaasreisijaiste
9 Mootoriruum
9 Märgulambid
9 Funktsiooni kirjeldus
9 Ülevaade märgutuli
12 Õige ja turvaline
12 Sissejuhatavad märkused õige kasutamise
kohta
12 Uus sõiduk või uued detailid
12 Regulaarsed kontrollid
12 Sõidukit ei ole sobimatult muudetud
12 Hoidke andurid ja kaamerad toimivatena
13 Mootoriruum
13 Sõiduki aku
13 Kasutage sõiduki elektripistikupesad
13 Enne sõitu
15 Ohutu sõitmine
16 Hädaabikõne
17 Pärast õnnetust
18 Võtmed, lukud ja alarmseade
18 Võti
18 kesklukustus
20 Võtmevaba lukustamine (KESSY)
21 alarmseade
22 Uksed, aknad ja pakiruumi kaas
22 Uksed
22 Laste turvalukk tagumistel ustel
22 Aken - käsitsi juhitav
22 Aken - elektriliselt juhitav
23 Päikesekaitseruloo - elektriliselt juhitav
24 Päikesekaitsed
24 Klaasisoojendus
24 Pakiruumi kaas - käsitsi juhitav
25 Pakiruumi kaas - elektriliselt juhitav
26 Pakiruumi kaane lukustuse hädaavamine
26 Istmed, rool ja peegel
26 Esiiste - käsitsi reguleeritav
27 Esiiste - elektriliselt reguleeritav
27 Tagaistmed
27 Peatoed
28 Eesmine käetugi
28 Tagumine käetugi
28 Istmesoojendus
28 Rooliratas
29 Roolirattasoojendus
30 Sisepeegel
30 Välispeeglid
31 Turvasüsteemid ja turvapadjad
31 Turvavööd
32 Lasteiste
33 Kinnitusvahendid lasteistmetele
35 Turvapadjad
36 Kaasõitja turvapadja võtmega pööratav lüliti
38 Valgustus, klaasipuhastid ja -pesur
38 Välisvalgustus
40 Välisvalgustus Coming home, Leaving home
40 Kaugtulede abi Light Assist
40 Hõõglambid
43 Sisevalgustus
44 Sisemine taustvalgustus
44 Klaasipuhasti ja -pesur
46 Küte ja kliimaseade
46 Küte
46 Käsitsi reguleeritav kliimaseade
47 Automaatne kliimaseade Climatronic
48 Kinnine õhuringlus
48 Juhi infosüsteem
48 Analoognäidikuplokk
49 Digitaalne näidikuplokk
50 Näidikuploki ekraan
50 Sõiduandmed
52 Piirkiiruse ületamishoiatus
52 Auto seisund
53 Infotainment Swing
53 Ülevaade infotainmendist
53 Süsteem
54 Ekraan
55 Infotainment-klaviatuur
56 Raadio
58 Meediumid
60 Mobiilseadmete haldamine
62 Telefon
64 WLAN
64 SmartLink
67 ŠKODA Connect sidusteenused
69 Infotainment Bolero
69 Ülevaade infotainmendist
69 Süsteem
70 Ekraan
71 Infotainment-klaviatuur
72 Raadio
74 Meediumid
76 Mobiilseadmete haldamine
2
Sisukord
78 Telefon
80 WLAN
80 SmartLink
83 ŠKODA Connect sidusteenused
85 Infotainment Amundsen
85 Ülevaade infotainmentidest
85 Süsteem
86 Ekraan
87 Infotainment-klaviatuur
89 Hääljuhtimine
89 Raadio
92 Meediumid
95 Pildid
96 Kasutaja haldamine
97 Mobiilseadmete haldamine
98 Telefon
101 WLAN
102 SmartLink
105 ŠKODA Connect sidusteenused
106 Navigatsioon
111 Käivitamine ja sõitmine
111 Võtmega käivitamine
112 Käivitusnupp
112 Käivitusprobleemid
113 START-STOPP
113 Manuaalkäigukast
113 Automaatkäigukast
115 Sõiduki sõidurežiim
116 Ökonoomne sõidurežiim
117 Haagisega sõitmine
117 Pukseeraas ja pukseerimine
118 Pidurdamine
119 Käsipidur
120 Juhiabisüsteemid
120 Piduri- ja stabiliseerimissüsteemid
121 Front Assist
121 Jalakäijatuvastussüsteem
122 Kiiruspiirik
123 Püsikiiruse hoidja
124 Automaatne vahekauguse hoidja (ACC)
126 Sõiduraja hoidmise abiline Lane Assist
127 ReavahetusabilineSide Assist
128 Proaktiivne sõitjatekaitse Crew Protect Assist
128 Väsimuse tuvastamise abiline Driver Alert
129 Parkimisroolimise abilised
129 Parkimisabiline Park Pilot
130 Tagurdamiskaamera
130 Parkimiskohast väljasõitmise abiline
131 Parkimisroolimise abiline
133 Mootor, väljalaskesüsteem ja kütus
133 Kapott
133 Mootoriõli
134 Jahutusvedelik
135 Mootori elektroonika
135 Kübemefilter
136 Heitgaasi kontrollisüsteem
136 Kütusefilter
136 Tankeluuk
136 AdBlue
137 Kütus
137 Bensiin
138 Diislikütus
139 Sõiduki aku ja kaitsmed
139 Sõiduki aku
140 Käivitusabikaabli kasutamine
141 Kaitsmed
142 Kaitsmed armatuurlauas
143 Kaitsmed mootoriruumis
144 Rattad
144 Rehvid ja veljed
145 Aastaringsed või talverehvid
145 Lumeketid
145 Varu- ja hädaratas
146 Ratta vahetamine ja sõiduki tõstmine
148 Rehviremondikomplekt
149 Tyre pressure (Rehvirõhk)
150 Rehvirõhu-kontrollisüsteem
150 Rattapoltide kattekübarad
150 Täis-rattakilp
151 Panipaigad ja salongivarustus
151 Pakiruumi varustus
152 Avariivarustus
152 Kinnituselemendid pakiruumis
153 Kinnitusvõrgud
153 Kottpanipaik
154 Võrkvahesein
154 Kahepoolne põrandakate
154 Jäik pagasikate
154 Muutlik laadimispõrand pakiruumis
155 Salongivarustuse ülevaade
156 Juhiistme all olev panipaik
156 Panipaik vihmavarjule
156 Phonebox
157 Joogihoidik
157 Multimeediumide hoidik
158 Prügikast
158 Tuhatoosid ja sigaretisüütlid
158 Klapplaud
159 12 V pistikupesa
159 Katuseraam ja haakeseadis
159 Katusepakikandurid
159 Haakeseadis
161 Hooldamine ja puhastamine
161 Teenindussündmused
161 Salong
162 Välisosa
3
Sisukord
164 Tehnilised andmed ja eeskirjad
164 Eeskirjad tehniliste andmete kohta
164 Sõiduki identifitseerimisandmeid
165 Maksimaalselt lubatud kaalud
165 Töömass
166 Sõiduki mõõtmed
166 Mootori spetsifikatsioon
167 Õnnetuse andmete salvestaja (Event Data
Recorder)
167 Raadioseadmed - teave direktiivi 2014/53/EL
kohta
168 Vastutus puuduste eest ja ŠKODA garantii
uutele autodele
170 Märksõnade loend
4
Sisukord
Kasutusjuhendi kohta
Üldist
Käesolev kasutusjuhend kehtib kõigile sõidukite ke-
revariantidele, nende juurde kuuluvatele mudeliva-
riantidele ning kõigile varustusastmetele.
Selles on kirjeldatud kõiki võimalikke varustusva-
riante, ilma neid erivarustusena, mudelivariandina või
turust oleneva varustusena tähistamata. Seega ei ole
teie autos kõiki varustuse komponente, mida on
käesolevas kasutusjuhendis kirjeldatud.
Joonistel on käesolevas kasutusjuhendis ainult illus-
treeriv tähendus. Joonised ja teie sõiduk võivad eri-
neda, jooniseid tuleb mõista üksnes üldise teabena.
ŠKODA AUTO töötab pidevalt kõigi sõidukite edasia-
rendamise nimel. Seetõttu on igal ajal võimalikud
muudatused kujunduse, varustuse ja tehniliste lahen-
duste osas. Käesolevas kasutusjuhendis kajastatud
teave vastab toimetamise lõpphetkel olemasolnud
teabetasemele.
Käesolevas kasutusjuhendis esitatud tehnilised and-
med, joonised ja info alusel ei saa seepärast esitada
õiguslikke nõudeid.
Selgitused
Kasutatud mõisted
- töökoda, mis teostab erialaselt
ŠKODA marki autode hooldustöid. Eriala-ettevõ-
te võib olla nii ŠKODA partner, ŠKODA hooldus-
partner kui ka sõltumatu töökoda.
- töökoda, mis on lepin-
guliselt autoriseeritud ühingu ŠKODA AUTO või
tema müügipartnerite poolt ŠKODA marki auto-
de hooldustööde teostamiseks ja ŠKODA origi-
naaldetailide müümiseks.
- ettevõte, mis on lepingukoha-
selt ŠKODA AUTO või tema müügipartnerite
poolt autoriseeritud ŠKODA marki uute autode
müümiseks ja võimalikult nende hooldamiseks,
kasutades ŠKODA originaaldetaile ning ŠKODA
originaaldetailide müümiseks.
Tekstjuhised
- lühivajutus (nt klahvivajutus) kestusega 1
s
- pikk vajutus (nt klahvivajutus) kestu-
sega üle 1 s
Suunamäärangud
Kõik suunamäärangud, nagu „vasakul“, „paremal“,
„ees“, „taga“ on antud auto edasisõidusuuna suhtes.
OHT
Selle sümboliga tekstid viitavad ohtlikele olukorda-
dele, mis põhjustavad ohutusjuhiste järgimata jätmi-
sel surma või raskeid vigastusi.
HOIATUS
Selle sümboliga tekstid viitavad ohtlikele olukorda-
dele, mis võivad ohutusjuhiste järgimata jätmisel
põhjustada surma või raskeid vigastusi.
ETTEVAATUST
Selle sümboliga tekstid viitavad ohtlikele olukorda-
dele, mis võivad ohutusjuhiste järgimata jätmisel
põhjustada kergeid või keskmise raskusega vigastusi.
JUHIS
Selle sümboliga tekstid viitavad olukordadele, mis
põhjustavad vastavate juhiste järgimata jätmisel sõi-
duki kahjustusi.
Selle sümboliga varustatud tekstid sisaldavad
täiendavat informatsiooni.
„Eriala-ettevõte“
„ŠKODA hoolduspartner“
„ŠKODA partner“
„Vajutus“
„Hoidmine“
5
Kasutusjuhendi kohta
Sõiduki ülevaated
Sõiduki esiosa
A
Tuuleklaasi all
Kaamera abisüsteemide jaoks
Valgusandur sõidutulede automaatseks lülitamiseks » Lehekülg 38
Vihmasensor automaatseks pühkimiseks » Lehekülg 44
B
Uksekäepidemed
Avage uks » Lehekülg 22
Võtmeta lukustamine (KESSY) » Lehekülg 20
C
Vabastuskang mootoriruumi klapi jaoks (klapi siseküljel) » Lehekülg 133
D
Laternapesur » Lehekülg 44
E
Kate kruvitava veoaasa aluse jaoks » Lehekülg 117
F
Ultraheliandurid abisüsteemide jaoks
G
Eesmise radari andur abisüsteemidele
Hoidke abisüsteemidele mõeldud andurid ja kaamerad puhtana » Lehekülg 12.
6
Sõiduki ülevaated › Sõiduki esiosa
Sõiduki tagaosa
A
Pakiruumi luugi käepide
Käsitsi kasutatav luuk » Lehekülg 24
Elektriliselt kasutatav luuk » Lehekülg 25
Kaamera abisüsteemide jaoks
B
Radari andurid abisüsteemide jaoks (põrkerauas)
C
Ultraheliandurid abisüsteemide jaoks
D
Kallutatav haakeseadis » Lehekülg 159
E
Sõiduraja vahetuse abi Side Assist’i märgutuli » Lehekülg 127
F
Tankeluuk » Lehekülg 136
Rehvirõhuväärtustega kleebis » Lehekülg 149
Ettenähtud kütusega kleebis » Lehekülg 137
Jääkaabits
AdBlue
®
mahuti täitetoru » Lehekülg 136
G
Kate kruvitava veoaasa aluse jaoks » Lehekülg 117
Hoidke abisüsteemidele mõeldud andurid ja kaamerad puhtana » Lehekülg 12.
7
Sõiduki ülevaated › Sõiduki tagaosa
Juhiiste
A
Sõiduraja vahetuse abi Side Assist’i märgutu-
li » Lehekülg 127
B
Ukselink » Lehekülg 22
C
Valgustuse lüliti » Lehekülg 38
D
Õhu väljavooluava » Lehekülg 46
E
Käsitsemishoob:
Suuna- ja kaugtuli » Lehekülg 38
Kiirushoidik » Lehekülg 123
Kiiruspiirik » Lehekülg 122
Kaugtuleabi » Lehekülg 40
F
Klahvid/seadistuse pöördnupud multifunktsio-
naalsel roolirattal » Lehekülg 50
G
Olenevalt varustusest:
Analoognäidikuplokk » Lehekülg 48
Digitaalne näidikuplokk » Lehekülg 49
H
Käsitsemishoob:
Klaasipuhasti ja -pesur » Lehekülg 44
Infosüsteem » Lehekülg 48
I
Olenevalt varustusest:
Süütelukk » Lehekülg 111
Käivitusnupp » Lehekülg 112
J
Rooliratas helisignaaliga / juhi esiturvapadja-
ga » Lehekülg 35
K
Fikseerimishoob rooliratta reguleerimiseks » Le-
hekülg 28
L
Vahekauguse automaatse reguleerimise seadme
kasutamine » Lehekülg 124
M
Mootoriruumi luugi avamine » Lehekülg 133
N
Elektrilise pakiruumi luugi klahv » Lehekülg 25
O
Välispeeglite käsitsemine » Lehekülg 30
P
Akende käsitsemine » Lehekülg 22
Keskkonsool ja kaasreisijaiste
A
Infotainment
B
Kesklukustusklahv » Lehekülg 19
C
Ohutuleseadme klahv » Lehekülg 38
D
Õhu väljavooluava » Lehekülg 46
E
Ukselink » Lehekülg 22
F
Kaasreisija ukses oleva akende käsitsemine » Le-
hekülg 22
G
Kütte/kliimaseadme käsitsemine » Lehekülg 46
H
Klahvid (olenevalt varustusest):
START-STOPP » Lehekülg 113
Parkimisabi » Lehekülg 129
Parkimisroolimise abi » Lehekülg 131
Sõidurežiimi valik » Lehekülg 115
I
Seisupidur » Lehekülg 119
J
Olenevalt varustusest:
Käigukang (käsikäigukast) » Lehekülg 113
Valits (automaatkäigukast) » Lehekülg 113
8
Sõiduki ülevaated › Juhiiste
Mootoriruum
A
Jahutusvedeliku paisupaak » Lehekülg 134
B
Mootoriõli mõõtevarras » Lehekülg 133
C
Mootoriõli täiteava » Lehekülg 133
D
Pidurivedeliku mahuti » Lehekülg 118
E
Sõiduki aku » Lehekülg 139
F
Kaitsmetekarp » Lehekülg 143
G
Klaasipesuvedeliku mahuti » Lehekülg 45
Märgulambid
Funktsiooni kirjeldus
Näidikuplokis olevad märgutuled näitavad teatavate
funktsioonide või häirete tegelikku seisundit.
Mõne märgulambi süttimisega võib kaasneda akusti-
line signaal ja teated näidikuploki ekraanil.
Märgutulede värvus
Sõltuvalt sõiduki varustusest võib märgutulede vär-
vus olla erinev. Jahutusvedeliku märgutuli võib näi-
teks olla näidatud värviliselt järgmiselt.
- värviline ekraan
- must-valge ekraan
Täiendavad märgutuled
Sõltuvalt tähendusest süttivad koos mõned märgu-
tuled ekraanil ja täiendavad märgutuled.
- Oht
- Hoiatus
HOIATUS
Näidikuploki ekraanil süttivate märgutulede ja nende
juurde kuuluvate teadete eiramine võib põhjustada
õnnetusi, raskeid vigastusi või sõiduki kahjustumist.
Ülevaade märgutuli
Süüte sisselülitamise järel süttivad sõiduki süsteemi-
de funktsioonikontrolliks lühidalt mõned märgutuled.
Kui kontrollitavad süsteemid on korras, kustuvad
vastavad märgutuled mõni sekund pärast süüte sis-
selülitamist või pärast mootori käivitamist.
Sümbol Tähendus
Näitab ohtu koos mõne teise märgu-
tulega » Lehekülg 9.
Sõiduki akut ei laeta » Lehekülg 140.
Koos - mootori rike » Lehekülg
140.
Jahutusvedeliku tase on liiga ma-
dal » Lehekülg 135.
Jahutusvedeliku temperatuur on liiga
kõrge » Lehekülg 135.
Seisupidur on sisse lülitatud » Lehe-
külg 119.
Automaatkäigukast on ülekuumene-
nud » Lehekülg 114.
Automaatkäigukasti häire » Lehekülg
115.
9
Märgulambid › Mootoriruum
Sümbol Tähendus
Eesmine turvavöö ei ole peale pan-
dud » Lehekülg 31.
Pidurivedeliku tase on liiga ma-
dal » Lehekülg 119.
Koos - pidurisüsteemis ja ABSis
häire » Lehekülg 121.
Hoiatus kokkupõrkeohu korral » Le-
hekülg 121.
Mootoriõli tase on liiga madal » Le-
hekülg 134.
Mootoriõli rõhk on liiga madal » Le-
hekülg 134.
Põleb - Roolivõimendis on häire » Le-
hekülg 29.
Vilgub - Roolilukustuses on häi-
re » Lehekülg 29.
Näitab hoiatust koos teise hoiatustu-
lega » Lehekülg 9.
ACC ei ole kasutatav » Lehekülg 126.
Vilgub - Diiselmootori juhtimissüs-
teemis on häire » Lehekülg 135.
Põlebvajadusel kui ei sütti pärast
süüte sisselülitamist - diisli eelsoo-
jendussüsteemis on häire » Lehekülg
135.
Kõrvalsõitja turvapadi on välja lülita-
tud » Lehekülg 37.
Kaassõitja esiturvapadi on sisse lüli-
tatud » Lehekülg 37.
Vilgub koos - Turvapadja sulge-
mise võtilülitis on häire » Lehekülg
37.
Turvapadjasüsteemis on häire » Le-
hekülg 36.
Põleb 4 sekundit - kõrvalsõitja esi-
turvapadi on võtmega lüliti abil välja
lülitatud » Lehekülg 37.
Põleb 4 s ja seejärel vilgub - turva-
padi või turvavööpingutaja koos
diagnostikaseadmega on välja lülita-
tud » Lehekülg 36.
Proaktiivses reisijate kaitses on häi-
re » Lehekülg 128.
Sümbol Tähendus
ASR on deaktiveeritud » Lehekülg
120.
Pidurite hõõrdkatted on kulu-
nud » Lehekülg 119.
ABSis häire » Lehekülg 120.
Põleb - ESC-s või ASR-s on häi-
re » Lehekülg 120.
Vilgub - ESC või ASR sekkub » Lehe-
külg 120.
Lisatud osakeste filter » Lehekülg
135.
Front Assist inaktiveeritud » Lehe-
külg 121.
Bensiinimootori juhtseadmes on häi-
re » Lehekülg 135.
Rehvirõhu muutus » Lehekülg 150.
Rehvirõhu kontrollsüsteemis on häi-
re » Lehekülg 150.
Heitgaasi kontrollisüsteemis on häi-
re » Lehekülg 136.
Lane Assist sekkub » Lehekülg 126.
Mootoriõli tase on liiga kõrge või
mootoriõli taseme anduris on häi-
re » Lehekülg 134.
Kärukonks ei ole lukustatud » Lehe-
külg 160.
Klaasipesuvedeliku tase on liiga ma-
dal » Lehekülg 45.
Käigukast on ülekuumenenud või
käigukastis on häire » Lehekülg 114.
Tagavarakütus reservtsoonis - ben-
siin/diisel » Lehekülg 137.
Põleb - Roolivõimendis on häire » Le-
hekülg 29.
Vilgub - Roolilukk ei lukustusest va-
bastatud » Lehekülg 29.
Vilkub - Roolilukus on häire » Lehe-
külg 29.
Hõõglamp on defektne » Lehekülg
40.
Tagumine udutuli on sisse lülita-
tud » Lehekülg 39.
10
Märgulambid › Ülevaade märgutuli
Sümbol Tähendus
Vesi diislikütuse filtris » Lehekülg 136.
Amortisaatoris on häire » Lehekülg
116.
ACC reguleerib sõidukiirust » Lehe-
külg 124.
Kiiruspiiraja reguleerib sõidukii-
rust » Lehekülg 122.
Püsikiiruse hoidja reguleerib sõidukii-
rust » Lehekülg 123.
ACC reguleerib sõidukiirust » Lehe-
külg 124.
Valits on lukustatud » Lehekülg 114.
Lane Assist on aktiveeritud ja sekku-
misvalmis » Lehekülg 126.
Vasakpoolne vilkuv tuli » Lehekülg
38, » Lehekülg 39.
Parempoolne vilkuv tuli » Lehekülg
38, » Lehekülg 39.
Haagise vilkuv tuli » Lehekülg 40.
Udutulelaternad on sisse lülita-
tud » Lehekülg 39.
Madal välistemperatuur » Lehekülg
50.
Kaugtuled või vilgutamine enne
möödasõidu alustamist on aktiveeri-
tud » Lehekülg 38.
ACC on aktiveeritud » Lehekülg 124.
AdBlue
®
täitetase on liiga madal » Le-
hekülg 137.
AdBlue
®
-süsteemis on häire » Lehe-
külg 137.
Kaugtulede abi on sisse lülita-
tud » Lehekülg 40.
pausi tegemise soovitus » Lehekülg
128.
Tagaistme turvavöö ei ole peale pan-
dud » Lehekülg 31.
Tagaistme turvavöö on peale pan-
dud » Lehekülg 31.
Sümbol Tähendus
Front Assist inaktiveeritud » Lehe-
külg 121.
Ohutut pikivahet ei saavutatud » Le-
hekülg 121.
Kiiruspiiraja on aktiveeritud » Lehe-
külg 122.
Kiiruspiirajas on häire » Lehekülg 123.
START-STOPP lülitas mootori auto-
maatselt välja » Lehekülg 113.
START-STOPP ei lülitanud mootorit
automaatselt välja » Lehekülg 113.
Valgus ei ole sisselülitatud » Lehekülg
40.
Püsikiiruse hoidja on aktiveeri-
tud » Lehekülg 123.
Püsikiiruse hoidjas on häire » Lehe-
külg 124.
Tarbijasõbralik sõiduolek » Lehekülg
116.
Sõidurežiim Tavaline » Lehekülg 115.
Sõidurežiimi Sport » Lehekülg 115.
Sõidurežiim Eco » Lehekülg 115.
Sõidurežiim Individuaalne » Lehekülg
115.
11
Märgulambid › Ülevaade märgutuli
Õige ja turvaline
Sissejuhatavad märkused õige kasutamise
kohta
Lugege käesolevat kasutusjuhendit hoolikalt, sest
selle nõuetele vastav käitumine on auto õige kasu-
tamise eeldus. Seetõttu peab kasutusjuhend olema
alati autos.
Sõiduki kasutamisel tuleb järgida üldiselt kohustus-
likke riiklikke õigusakte. Näiteks neid, mis käsitle-
vad laste transportimist, turvapadja deaktiveeri-
mist, rehvide kasutamist, maanteeliiklust jmt.
Ärge ületage maksimaalselt lubatud masse ja koor-
musi.
Ärge ületage maksimaalset lubatud katusekoor-
must.
Kasutage ettenähtud kütust ja töövedelikke.
Sõita tuleb teedel, mis vastavad sõiduki tehnilistele
parameetritele. Sõiduki kliirensist suuremad takis-
tused võivad sellest ülesõitmisel sõidukit kahjusta-
da.
Sõiduki kahjustamise või vigastuste vältimiseks tu-
leb olla hoolikast kasutamise, hoolduse ja eneseabi-
ga seonduvate tegevuste puhul. Vajadusel pöördu-
ge abi saamiseks kutsealal tegutseva ettevõtte
poole.
Mis tahes töid sõiduki ohutussüsteemide juures,
näiteks turvavööd või turvapadjasüsteemid, võivad
teha ainult kutsealal tegutsevad ettevõtted.
Lisatarvikute kasutamisel tuleb järgida tarvikute
tootja kasutusjuhendis viidatud juhiseid. Siin on te-
gemist näiteks lasteistmete, katuseraamide, kom-
pressoriga jmt.
Järgige hooldusintervalli.
Uus sõiduk või uued detailid
Uus sõiduk - mootori sissesõitmine
Sõiduviis esimese 1500 km ajal otsustab mootori sis-
setöötamisprotsessi kvaliteedi.
Esimese 1000 km jooksul ei tohi mootori koormus
olla suurem kui 3/4 mootori maksimaalsest lubatud
pöörlemiskiirusest ning tuleb vältida haagise veda-
mist.
Järgmise 500 km jooksul võib mootori pöörlemis-
kiirust aeglaselt tõsta.
Mootor kulutab sõltuvalt sõiduviisist ja käitustingi-
mustest veidi õli (kuni 0,5 l/1000 km). Esimese
5000 km jooksul võib kulu ka suurem olla.
Uued piduri hõõrdkatted
Uued piduri hõõrdkatted ei anna esimese 200 km
jooksul parimat võimalikku pidurdustõhusust, neid on
esmalt vaja lihvida. Seetõttu tuleb sõita väga ette-
vaatlikult.
Uued rehvid
Uute rehvide haarduvus ei ole esimese 500 km jook-
sul kõige parem. Seetõttu tuleb sõita väga ettevaatli-
kult.
Regulaarsed kontrollid
Mida tuleb enne sõidu alustamist silmas pidada?
Tehniliste puudustega sõiduk võib suurendada õnne-
tuste ja vigastuste riski.
Enne sõidu alustamist kõrvaldage kõik võimalikud
puudused. Vajadusel pöörduge abi saamiseks kutsea-
lal tegutseva ettevõtte poole.
Pöörake erilist tähelepanu järgmistele punktidele.
Kas rehvid on kahjustamata?
Kas rehviprofiil on piisav?
Kas rehvirõhk on piisav?
Kas esilaternad, piduri- ja ohutuled töötavad?
Kas tuuleklaas on kahjustusteta?
Kas mootoriõli, pidurivedeliku ja jahutusvedeliku ta-
se on nõuetekohane?
Ega mootoriruumi õhu sisselaskeava ei ole kaetud?
Ega tuuleklaasi ees olevad õhu väljalaskedüüsid või
õhu sisselaskeava pole kaetud?
Kas esiklaasi puhasti- ja pesurisüsteem ning klaasi-
puhasti labad toimivad?
Esiklaasipesuvee tase on piisav?
Ega klaasipuhasti labad ei ole kinni külmunud?
Kas kõik turvavöösüsteemi osad on korras? Ega
turvavööd ei ole määrdunud või turvavöö kinnitus-
kohas ummistunud?
Kas spoiler on kahjustamata?
Ega sõiduki detailid ja osad ei ole nähtavalt lahti tul-
nud?
Ega sõiduki all ei ole märgata õliplekke või muid
töövedelikke?
Sõidukit ei ole sobimatult muudetud
Sobimatud muudatused võivad põhjustada häireid
ning mõjutada sõiduki ohutusega seonduvaid ja muid
funktsioone.
Sõiduki muutmisi ja tehnilisi muudatusi tohib lasta
teha ainult kutsealal tegutsevas ettevõttes.
Mootorit ei tohi katta täiendava isolatsioonimater-
jaliga, näiteks tekiga.
Hoidke andurid ja kaamerad toimivatena
Mõningaid Teie sõiduki funktsioone toetavad sõidu-
kis ja väljaspool seda asuvad sensorid ja kaamerad.
12
Õige ja turvaline › Sissejuhatavad märkused õige kasutamise kohta
Auto pärale paigaldatud lisatarvikud (nt jalgrattakan-
durid) võivad mõjutada süsteemide ja kaamerate toi-
mivust.
Andureid ja kaameraid ei tohi kinni katta või kleepi-
da ning neid tuleb hoida puhtana.
Andurite või kaamerate kahjustumise kahtluse kor-
ral pöörduge kutsealal tegutseva ettevõtte poole.
Mootoriruum
Enne mootoriruumi kaane avamist
Aurupõletuse oht! Ärge avage mootoriruumi kaant,
kui mootoriruumist paiskub välja auru või jahutusve-
delikku.
Peatage mootor ja laske sel jahtuda.
Eemaldage süütevõti, võtmeta avamissüsteemiga
sõidukitel avage juhiuks.
Tööde puhul mootoriruumis
Hoidke lapsed mootoriruumist eemal.
Jahutusventilaatorit ei tohi puudutada. Jahutusven-
tilaator võib ka väljalülitatud süüte puhul iseenesli-
kult sisse lülituda.
Ärge puudutage elektrikaableid. Vältida tuleb lühise
tekkimist elektrisüsteemis, eelkõige sõidukiaku
juures.
Mitte suitsetada mootori läheduses ja vältida lahti-
se tule ning sädemeallikate kasutamist.
Kui mootoriruumis tuleb töötada ajal, mil mootor
töötab, siis pöörake tähelepanu pöörlevatele moo-
toriosadele ja elektriseadmetele.
Ärge jätke ühtegi eset mootoriruumi.
Töövedelike käsitsemine
Teie sõidukil on vaja erinevaid tööaineid, mis võivad
välja pääsedes kahjustada tervist või keskkonda. Siia
hulka kuuluvad kütus, õlid, akuhapped, jahutusvedelik
ja pidurivedelik või AdBlue
®
.
Kasutage töövedelikke ainult väljas või hästi venti-
leeritud ruumides. Vajadusel kandke kaitsevarus-
tust.
Ärge kasutage ega kontrollige töövedelikke ajal,
mil mootor töötab.
Kokkupuutel töövedelikega pesta asjaomaseid
kohti sooja veega. Vajadusel pöörduge arsti poole.
Mootoriruumi lekkinud mootoriõli võib põhjustada
tulekahju, seepärast tuleb see lapiga ära pühikida.
Määrdunud lappe tuleb enne utiliseerimist hoida
hästi ventileeritavas kohas. Mootoriõli jääkidega la-
pid võivad ise süttida ja põhjustada tulekahju.
Sõiduki aku
Sõiduki aku käsitsemine
Akuhape on tugevate söövitavate omadustega. Sõi-
duki aku asjatundmatu käsitsemine võib põhjustada
plahvatuse, tulekahju, keemilisi põletusi või mürgis-
tust!
Sõiduki aku käsitsemisel tuleb kasutada meetmeid
silmade ja naha kaitseks.
Sõiduki akut ei tohi kallutada, kuna akuhape võib
välja joosta.
Kui nahk puutub kokku akuhappega, siis peske as-
jaomaseid piirkondi mõne minuti jooksul veega. Vii-
vitamatult tuleb pöörduda arsti poole.
Ärge laadige külmutatud või üles sulatatud sõiduki
akut. Külmunud auto aku tuleb välja vahetada.
Kahjustatud auto akut ei tohi kasutada.
Lühise oht! Akupoolusi ei tohi ühendada.
Kasutage sõiduki elektripistikupesad
Pistikupesa asjatundmatu käsitsemine võib põhjusta-
da eluohtlikku elektrilöögi või tulekahju.
Pistikupesad võivad töö ajal soojeneda. Ärge puu-
dutage kuumi pistikupesi.
Kaitske pistikupesi vedelike eest.
Kui niiskus satub pistikupesasse, laske sellel enne
uuesti kasutamist kuivada.
Pistikupesasse ei tohi sisestada mis tahes objekte.
Enne sõitu
Täiskasvanud ja lapsed, koorem ja esemed - kõigel on
sõiduki oma koht. Järgige järgmisi juhiseid, et kõik
sõitjad oleksid õnnetuse korral kaitstud parimal või-
malikul viisil.
Enne sõitma hakkamist
Veenduge, et vaade välja on hea.
Reguleerige tahavaatepeegleid.
Sulgege kõik uksed ning kapott ja pakiruumi kaas.
Võtke õige istekoht ja asetage turvavöö nõueteko-
hasesse asendisse. Juhendage kaassõitjaid sama-
moodi käituma. Sõidu ajal peab turvavöö olema ala-
ti peal.
Turvavöö on mõeldud ainult ühe inimese jaoks.
Veenduge, et turvavööd ei ole kinni jäänud, näiteks
ukse või istme vahele.
Kontrollige, et turvavööd, nende lukud ja kinnitus-
punktid ei ole kahjustatud.
Turvaline istumine
Sõidukis viibivate isikute turvalisuse tagamiseks ja vi-
gastuste ohu vähendamiseks õnnetusjuhtumi korral
tuleb järgida järgmisi juhiseid.
13
Õige ja turvaline › Mootoriruum
Seadke seljatoed püstisesse asendisse. Kui kõrva-
listuja istme seljatugi on ette lükatud, tohib inimes-
te sõidutamiseks kasutada ainult juhiistme taga
olevat istekohta.
Lukustage tagaistmete seljatoed õigesse asendis-
se.
Reguleeritava kõrgusega peatugesid tuleb regulee-
rida selliselt, et selle ülaserv oleks võimalikult ühel
kõrgusel teie pea ülemise osaga.
Hoidke jalgu jalgadele mõeldud alal.
Kasutage kogu istmepinda.
Ärge kallutage end ette ega istuge küljega.
Jäsemeid ei tohi aknast välja sirutada.
Juhiiste seada pikisuu-
nas nii, et pedaale saab
kergelt kõverdatud jal-
gadega põhjani vajuta-
da.
Reguleerige rooliratas
nii, et rooliratta ja rin-
naku vaheline kaugus
A oleks vähemalt
25 cm.
Juhi jaoks põlve-turva-
padjaga varustatud autodel tuleb seada juhiiste pi-
kisuunas selliselt, et jalgade kaugus B armatuur-
lauast on põlve-turvapadja kohal vähemalt 6 cm.
Istme seljatoe kalle tuleb seada selliseks, et kergelt
kõverdatud kätega saaks puudutada rooliratta kõi-
ge kõrgemat punkti.
Kõrvalsõitja iste tuleb seada võimalikult tahapoole.
Kõrvalsõitja peab olema armatuurlauast vähemalt
25 cm kaugusel.
Rihma õige asend
Turvavöö maksimaalselt
võimaliku kaitsetoime
tagamiseks on oluline
rihma õige asend.
Rihma õlaosa peab kul-
gema üle õla keskosa
ja olema kindlalt vastu
keha.
Rihma vaagnaosa tuleb
asetada vaagna ette ja
see peab olema kind-
lalt vastu keha.
Rasedatel peab rihma vaagnaosa toetuma vaagna-
piirkonnale võimalikult madalalt, et mitte rõhuda
alakehale.
Rihm ei tohi olla kinni kiilunud või keerdus ega hõõ-
ruda vastu teravaid servi.
Lukukeele võib lükata ainult asjaomase istme rih-
malukustisse.
Rihm peab olema pingul. Seepärast ärge kinnitage
rihmale turvavöö keha suurusele reguleerimiseks
klambreid ega sarnaseid objekte.
Rooliratta õige hoidmine
Hoidke rooliratast mõ-
lema käega selle välis-
servast kella 9 ja kella
3 asendis. Vastasel
korral võite saada tur-
vapadja vallandumisel
raskeid vigastusi käsi-
vartele, kätele ja peale.
Pidage silmas turvapadjasüsteemi toimimist
Turvapadjasüsteemid saavad oma kaitsefunktsiooni
pakkuda ainult siis, kui kõik sõitjad on turvavöödega
kinni ja õiges istumisasendis.
Turvapatjade vallandumistsoonis » Lehekülg 36 ei
tohi asuda inimesi, loomi ega esemeid, näiteks topsi-
hoidikud.
Rooli ja armatuurlauda ei tohi üle kleepida ega kinni
katta. Esiturvapadjad ei saanud lahti tulla.
Mõnes olukorras tuleb kõrvalistuja turvapadi välja lü-
litada » Lehekülg 36.
Veenduge laste turvalisuses
Last ei tohi transportida süles hoides ega kinnitada
last ja ennast sama turvarihmaga.
Transportige lapsi üksnes selleks sobivas lapseist-
mes » Lehekülg 32.
Alla 150 cm pikkused lapsed ei ole ilma lapseistmeta
õigesti kaitstud. Õigesti kinnitamata lapsed võivad
õnnetusjuhtumi või äkilise manöövri korral sõidukis
õhku paiskuda. Nad võivad sealjuures ennast ja teisi
sõidukis viibivaid isikuid eluohtlikult vigastada.
Kui lapsed sõidu ajal ettepoole nõjatuvad või vales
asendis istuvad, on neil suurem vigastuste oht õnne-
tusjuhtumi korral. See käib eriti kaassõitja istmel istu-
vate laste kohta - kui turvapadjasüsteem vallandub,
võivad nad saada raskelt vigastada või surma!
14
Õige ja turvaline › Enne sõitu
Valesti kinnitatud laps vales istumisasendis - oht
külgmise turvapadja tõttu
Laps ei tohi viibida külgmise turvapadja vallandumist-
soonis.
Lapseistmele õigesti kinnitatud laps
Lapse ja külgmise turvapadja väljumispiirkonna vahel
peab olema piisavalt ruumi, et külgmine turvapadi
saaks pakkuda parimat võimalikku kaitset.
Esemete ohutu transportimine
Raskete esemete transportimisel muutub raskus-
punkt. Seega muutub ka sõiduki sõidukäitumine.
Kohandage sõidukiirust ja sõidustiili muutunud sõi-
duskäitumisele.
Õnnetusjuhtumi või äkilise manöövri korral võivad
kinnitamata või valesti paigutatud asjad õhku paisku-
da. Tekib tõsiste vigastuste saamise oht ja võite kao-
tada kontrolli sõiduki üle!
Tagant otsasõidul kiirusega 50 km/h paiskuvad kinni-
tamata esemed ettepoole jõuga, mis ületab kuni 50
korda nende kaalu. Seega liigub 1,5-liitrine veepudel
jõuga, mis vastab 75 kg.
Esemete transportimine kinnitatult.
Paigutage esemed selliselt, et need ei takistaks juh-
ti. Hoidke juhi jalaruum vabana.
Paigutage väikseimad esemed sahtlitesse.
Suletavaid sahtleid ei tohi jätta lahti.
Ärge jätke esemeid sahtlitest välja paistma. See
märkus ei kehti pudelihoidikus olevate pudelite
kohta.
Ärge asetage ühtegi eset armatuurlauale või paki-
ruumi kattele.
Ärge ületage kinnitusdetailide ja riiulite maksimaal-
set lubatavat koormust.
Jaotage koormus pakiruumis ühtlaselt ja kinnitage
nii, et see ei saaks libiseda.
Rasked esemed paigutada pakiruumis võimalikult
ettepoole.
Ohutu sõitmine
Sissejuhatavad märkused
Pühendage kogu tähelepanu autojuhtimisele! Auto-
juhina on Teil täielik vastutus liiklusohutuse eest.
Sobitage sõidukiirust alati tee seisundile ning liik-
lus- ja ilmastikuoludele.
Pöörake tähelepanu hoiatussignaalidele
Juhile mõeldud teabesüsteem hoiatab Teid rikete
korral märgutulede ja sõnumite abil.
Hoiatuste mittejärgimine võib suurendada õnnetuste
ja vigastuste ohtu.
Kui sõiduk annab hoiatussignaali, siis parkige sõi-
duk turvaliselt ja järgige näidikuplokis ja käesolevas
kasutusjuhendis esitatud teavet.
Kasutage abisüsteeme nutikalt
Abisüsteemid on ainult toeks ja ei vabasta Teid vastu-
tusest autoga sõitmise eest.
Abisüsteemidele on seatud füüsikalised ja tehnilised
piirid. Seepärast võib teatud olukordades süsteem
reageerida soovimatult või hilinemisega.
Ole tähelepanelik ja valmis sekkuma.
Tutvuge põhjalikult abisüsteemide, nende piiride ja
toimimistingimustega.
Aktiveerige, deaktiveeriga ja seadistage abisüstee-
me nii, et sõiduk on igas liiklusolukorras täielikult
teie kontrolli all.
Ebakvaliteetse tagavararatta või hädaolukorraks
mõeldud rattaga sõitmine
Ebakvaliteetse tagavararatta või hädaolukorra jaoks
mõeldud ratta eesmärk on ainult lähimasse kutsealal
tegutsevasse ettevõttesse jõudmine.
Ratas tuleb pumbata täis maksimaalse ettenähtud
täiterõhuni.
Veljel asuval hoiatussildil olevaid juhiseid tuleb jär-
gida.
Hoiatussilti ei tohi kinni katta.
Vältige täisgaasil kiirendamist, tugevat pidurdamist
ja kiiret sõitmist kurvides.
Ärge sõitke rohkem kui ühe paigaldatud hädaolu-
korraks mõeldud rattaga.
Hoiduge hädaolukorraks mõeldud rattal lumekette
kasutamisest.
15
Õige ja turvaline › Ohutu sõitmine
Koormatud katuseraamiga sõitmine
Esemete transportimisel katuseraamil muutub sõidu-
ki sõidukäitumine.
Kiirust ja sõiduviisi tuleb sellele vastavalt kohanda-
da.
Haagisega sõitmine
Haagis muudab sõiduki sõidukäitumist. Ka abisüstee-
mid võivad käituda teisiti.
Sõitke aeglasemalt, liigne kiirus võib põhjustada
sõiduki üle kontrolli kaotamise.
Hoidke ees sõitva sõidukiga suuremat vahemaad.
Ärge ületage maksimaalset vertikaalkoormust ja lu-
batavat järelveetavat massi.
Veest läbisõitmine
Sõiduki süsteemidesse, näiteks mootori õhu sissevõ-
tusüsteemi!
Enne veest läbisõitmist määrake kindlaks vee süga-
vus. Veetase võib ulatuda maksimaalselt aluskarbi
alumise servani.
Sõitke maksimaalselt kõnnikiirusel. Vastasel juhul
võib sõiduki ette tekkida laine, mis tõstab veetaset.
Mitte mingil juhul ei tohi vees peatuda, tagurdada
ega mootorit seisata.
Kas midagi on valesti?
Pöörake tähelepanu muutustele sõiduki sõidukäitu-
mises.
Kui kahtlete ohutuses, siis lõpetage sõit ja pöördu-
ge kutsealal tegutseva ettevõtte poole.
Ebatavaline vibratsioon ja sõiduki kiskumine küljele
võib viidata rehvi kahjustusele.
Kui rehvirõhk alaneb väga kiiresti, proovige sõiduk
peatada ettevaatlikult ilma tugevalt pööramata või
pidurdamata.
Rehvi profiilile kinni jäänud võõrkehad tuleb kohe
eemaldada.
Ärge eemaldage võõrkehi, mis on rehvi sisse tungi-
nud. Kontrollige rehvirõhku ja pöörduge abi saami-
seks kutsealal tegutseva-ettevõtte poole.
Sõiduki põhja alla kinnijäänud objektid tuleb viivita-
mult eemaldada. Need võivad sõidukit kahjustada
või süttida ja põhjustada tulekahju.
Sõiduki turvaline parkimine
Ebaturvaliselt pargitud sõiduk võib liikuma hakata ja
põhjustada sealjuures õnnetusi.
Otsige parkimiseks sobiva aluspinnaga koht. Sõidu-
kit ei tohi parkida kergesti süttivale materjalile, näi-
teks kuivadele puulehtedele või mahaläinud kütu-
sele. Kuumad sõidukiosad võivad põhjustada tule-
kahju.
Parkimisel peavad tegevused toimuma etteantud jär-
jestuses.
Peatage sõiduk ja hoidke piduripedaali all.
Tagage sõiduki turvalisus seisupiduriga.
Automaatkäigukastiga sõidukitel tuleb seada valits
asendisse .
Seisake mootor.
Käsikäigukastiga sõidukitel tuleb panna sisse 1. käik
või tagurpidikäik.
Vabastage piduripedaal.
Sõidukist lahkumine
Ärge jätke lapsi sõidukisse järelevalveta!
Lapsed võivad istmete kasutamisel end vigastada,
vabastada seisupiduri jmt.
Hädaolukorras ei suuda lapsed autost iseseisvalt
väljuda või ennast ise aidata.
Väga kõrge või väga madal temperatuur võib olla
eluohtlik!
Sõiduki lukustamisel lülitub SAFE funktsioon sisse.
Seepärast ei saa seestpoolt avada uksi ega aknaid.
Lülitage SAFE-funktsioon välja, kui inimesed jäävad
lukustatud sõidukisse » Lehekülg 18.
Hädaabikõne
Raske õnnetus - automaatne kõne
Õnnetusjuhtumi korral, kus vallanduvad turvapadjad
või rihmapinguti, algatatakse automaatselt kõne hä-
daabikõnekeskusesse. Hädaabikeskus saab samaaeg-
selt teabe näiteks õnnetuse toimumiskohtaja rasku-
sastme, turvavööga kinnitatud autos viibivate isikute
arvu ja sõiduki tehasetähis (VIN-kood).
Kerge õnnetus - võimalus helistada
Teabeekraanile ilmub suvand ühenduse loomiseks hä-
daabikeskusega või avariiteenistusega.
Käsitsi helistamine
Hoidke klahvi
all.
Kinnitage hädaabikõ-
nede keskusega ühen-
duse loomine teabee-
kraanil.
Kõne käsitsi alustamist
saab kasutada näiteks
siis, kui teatate õnnetu-
sest, milles te ise otse-
selt ei osalenud.
16
Õige ja turvaline › Hädaabikõne
Märgutuli
Süsteemi seisund kuva-
takse süüte sisselülita-
mise järel märgutule A
süttimisega.
Roheline - süsteem on
toimimisvõimeline
Punane - kui süsteemis
on häire, pöörduge vii-
vitamatult kutsealal
tegutseva ettevõtte
poole
Tuli ei põle - süsteemis on häire, pöörduge viivita-
matult kutsealal tegutseva ettevõtte poole
Pärast õnnetust
Ohutussüsteemid
Pärast õnnetust võivad sõiduki ohutussüsteemid, näi-
teks turvavööd ja turvapadjasüsteem, mitte toimida.
Laske sõiduki ohutussüsteeme kontrollida kutsealal
tegutseval ettevõttel ka juhul, kui ei esinenud koor-
must või vallandumist.
Ohutussüsteemide kahjustatud, koormatud või val-
landatud ehitusdetailid tuleb lasta vahetada kutsea-
lal tegutsevas ettevõttes.
17
Õige ja turvaline › Pärast õnnetust
Võtmed, lukud ja alarmseade
Võti
Ülevaade
Sõiduki lukustamine
Pakiruumi luugi ka-
sutamine
Sõiduki lukkude ava-
mine
A
Patarei seisundi
märgulamp
B
Fiksaatornupp võt-
mekeele väljapööra-
miseks ja sissepöö-
ramiseks
JUHIS
Kaitske võtit niiskuse ja tugeva vibratsiooni eest.
Hoidke võtmekeele sooned puhtana.
Võtme toimimispiirkond on umbes 30 m. Võtme
toimimispiirkonda võib väheneda näiteks teiste saat-
jate signaalidest tingitud segamise tulemusena.
Probleemide lahendamine
Võtmes asuv patarei on peaaegu tühi
Pärast võtmel klahvi vajutamist ei sütti hoiatustuli.
Või:
Kuvatakse teade patarei vahetuse vajaduse kohta.
Vahetage patarei » Lehekülg 18.
Sõidukit ei saa kaugjuhtimispuldiga lukustada ega
avada
Sellel võivad olla järgmised põhjused.
Võtmes asuv patarei on tühi.
Vahetage patarei » Lehekülg 18.
Võti ei ole sünkroonitud.
Sünkroonige võti järgmiselt.
Vajutage üht võtmel asuvat klahvi.
Avage uks 1 minuti jooksul võtmega lukustussilindri
kaudu » Lehekülg 19.
Vajadusel peab võti olema sünkroonitud, kui üks
võtmel olevatest klahvidest vajutati korduvalt kaug-
juhtimispuldi toimepiikonnast väljapool.
Võtmepatarei vahetamine
Uus patarei peab vastama originaalpatarei spetsifi-
katsioonile.
Pöörata võtmekeel
välja.
Vabastage patareikate
pöidla või lapiku kruvi-
keeraja abil tähistatud
kohast.
Avage patareikate.
Võtke patarei välja.
Vajutage kaugjuhtimis-
puldi suvalist klahvi,
klahv teeb taaskäivitu-
se.
Uus patarei asemele
panna.
Asetage patareikate
kohale ja vajutage sel-
lele kuni see kuuldavalt
paika läheb.
kesklukustus
Toimimisviis
Kesklukustussüsteem
Süsteem avab ja lukustab samaaegselt kõik uksed,
tankeluugi ja pakiruumi luugi.
Avamise indikaator: vilkuvate tulede kahekordne vil-
kumine.
Lukustuse indikaator: vilkuvate tulede ühekordne
vilkumine.
Juhiukse märgutuli vilgub kiirelt 2 sekundit pärast
sõiduki lukustamist, seejärel hakkab see vilkuma re-
gulaarselt pikemate intervallidega.
Kui 45 sekundi jooksul pärast lukust vabastamist
ei avata ühtegi ust või pakiruumi luuki, lukustub sõi-
duk automaatselt uuesti.
SAFE-funktsioon
Kesklukustussüsteemis sõltuvalt varustusest olla
ühendatud SAFE-funktsiooniga.
SAFE-funktsioon takistab seestpoolt uste avamist
pärast sõiduki lukustamist.
SAFE-funktsioon lülitub auto väljast lukustamisel sis-
se.
Näidikuploki ekraanile kuvatakse pärast süüte väljalü-
litamist teade SAFE-funktsiooni kohta.
18
Võtmed, lukud ja alarmseade › Võti
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186

SKODA Scala (2019/02) Omaniku manuaal

Tüüp
Omaniku manuaal