• Parem adapter
5
2
4
(A)
1
3
Lai soontega ala
Sisekate
6
Päripäeva keermed 70 mm
[M36] keskjooksud
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) 2 või enam korda
ning kontrolli indikaatorit, et madal
asend oleks õige, ning seejärel
kinnita sisemine tross.
Tõmba tugevalt sisemist trossi ning
kinnita 5 mm kuuskantvõtmega
kinnituspolt.
Kaane kinnituskruvid
Indikaator
Heebel (B)
Indikaatori asendamine
1. Eemalda kaks indikaatorit
kinnitavat kaane
kinnituskruvi.
2. Eemalda indikaatorseade
nagu näidatud joonisel.
Lahti ühendamist ja kokkupanekut tuleks teostada üknes
indikaatorit asendades.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on
32 mm.
5 mm kuuskantvõti
Kinnitusmoment: 5 Nm
• Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
• Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
3. Vajuta heeblit (B) kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse.
4. Veendu, et indikaatori nõel oleks paremas servas, ning
paigalda indikaator otse selle kohale.
5. Kontrolli indikaatori töötamist. Kui see ei tööta korralikult,
paigalda indikaator uuesti pöörates erilist tähelepanu
sammudele 3 kuni 4.
Ära ühenda lahti indikaatorit ega käiguvahetusheeblit, sest see
võib kahjustada neid või põhjustada häireid nende töötamises.
Kinnitusmoment: 0,3 - 0,5 Nm
“Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest.
Puhasta ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta
kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad.
Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada
tõsiseid vigastusi.”
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa
jalgrattalt maha kukkuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on
liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib
kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada
vaheldumisi sammhaaval. Kasuta momendimõõtevõtit, et kontrollida, kas lõplikud
kinnitusmomendid jäävad vahemikku 12 - 14 Nm.
Veelgi enam, pärast ligi 100 km läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et
kontrollida kinnituste tugevust.
Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi
sammhaaval, võib vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu
võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
• Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada
kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist
ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti
kinnita teatud aja tagant uuesti vända kinnituspoldid.
• Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses
määret ning kinnita see kindla momendini.
• Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
• Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja
vahetada.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik
liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole
võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse
pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti
puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja
keti eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
• Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut,
nagu näidatud paremaloleval joonisel.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui
juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et
käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte
sisepinda.
• Jälgi, et kasutaksid ainult ühilduvat ketti ja keskjooksu.
• Vaata toote spetsifikatsioonide tabelist, et hammasratta kombinatsioon sobiks
ketiratta hammaste konfiguratsiooniga. Kui kasutatakse teisi kombinatsioone on
kaugus ketirataste vahel väär ning kett võib maha libiseda ja jääda nende vahele.
• Kui keskjooksu pesa ei ole paralleelne, võib käiguvahetus halveneda.
• Tagamaks parimat toimimist, kasuta üksnes kindlat tüüpi ketti. Laia ketitüüpi ei saa
kasutada.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis,
kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
HOIATUS
Üldine ohutusinfo
Väliskatte hoidjad
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel
juhul võivad kahjustuda kruvi
keermed.
Lisaks võib seadme kaas painduda
ning paindunud kaas võib jääda
ette toiteheeblile ning takistada
selle korrektset töötamist.
Kui toiteheebel ei tule tagasi korrektselt, vabasta piisavalt kaant
ning seejärel liiguta toiteheebel ja seadme kaas lahku ning kontrolli,
kas see aitab toiteheeblil tagasi tulla.
Seadme kaas
Otsakork
Toiteheebel
Heebel (B)
Otsakork
Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Esimese hammas paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2 Kasuta parema adapteri (vastupäeva keermed) ja vasaku adapteri (päripäeva keermed)
kinnitamiseks spetsiaalset TL-FC32/36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm
3 Sisesta parem vändaosa.
4 Aseta vasaku vända osa A parema vända teljele kohas kus on lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16/18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita
vasaku vända polt. (5mm kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja võrdselt kuni 12 - 14 Nm
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat õigesse
asendisse nagu näidatud joonisel.
TL-FC16
TL-FC32
Keskjooksu pesa
Kinnitusplaat
Plaadi
nõel
Lükka üles
Spetsifikatsioonid
Ketitoe nurk
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Hammasrataste paigaldamine
Kui hammasrattad on valesti paigaldatud, ei ole sujuv käiguvahetus võimalik, seega veendu, et
paigaldaksid hammasrattad õiges asendis.
Välimine pool
Vänt
Keti langemist ennetav
tihvt
Sisemine pool
Vänt
o märgistus
Märgistus
Sea suurem hammasratas, hammasratta
märgistud pind väljaspool, nii, et keti langemist
takistav tihvt oleks samal joonel vända
asendiga.
Sea väiksem hammasratas, hammasratta
märgistatud pind vändast eemal, nii, et o
märgistus oleks joondatud vända asendiga. Ilma
märgistatud pinnata hammasrataste korral
joonda hammasratta siseprojektsiooni
kasutades.
2. Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
3. Kinnita kasutades 5 mm
kuuskantvõtit.
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
1. Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning suure hammasratta
vahele jääks enne paigaldamist 1 - 3 mm vaba ruumi.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kliirens: 1 - 3 mm
Ketijuhi välisplaat
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Trossi kinnitamiseks kinnita kinnituspolt 5 mm
kuuskantvõtmega samal ajal sisemist trossi tõmmates.
Tõmba
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Peale trossi esmase lõtvuse
kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on
näidatud joonisel.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale
vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb
liigutada vänta.
Lülitumine väikeselt hammasrattalt suurele
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väikeselt suurele
hammasrattale üks lülituse aste.
Eesmine käiguvahetus
Heebli (A) algasend
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väikesele
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt
väikesele hammasrattale üks lülituse aste.
Heebel (B)
(1) Tõmbe reguleerimiskruvi reguleerimine
Kasuta ketijuhi plaadi asukoha reguleerimiseks ülemist
reguleerimiskruvi (nii, et vahemaad keti vasakul ja
paremal poolel oleksid võrdsed).
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi plaat
Kett
SL-S500 (-L)
Tehnilise hoolduse juhised SI-6MM0B-002
SIS reguleerimine
1. Alumine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi sisemine plaat
Kett
Väike
hammasratas
CS-S500
(18T või 20T)
3. Ülemine reguleerimiskruvi
Sea kett CS-S500 ketirattale (ketikaitsega ketiratas) ja
seejärel lülitu suurele hammasrattale.
Suur
hammasratas
CS-S500
(18T või 20T)
Keti pikkus
Kui kett on suurel hammasrattal, lisa
ketile kaks lüli.
Suur
hammasratas
CS-S500
(18T või 20T)
Kett
Reguleerimispolt
(2) Sisetrossi pinge reguleerimine
Sisetrossi pinge reguleerimiseks õige pingulolekuni
keera käiguvahetusheeblil olevat reguleerimispolti.
* Kui trossile rakendatakse liiga suurt pinget, muutub
heebel jäigaks.
SI-6MM0B-002-04
Seeria
ALFINE
Rapidfire (Käiguvahetusheebel)
SL-S500 (-L)
Väliskate
SIS-SP41
Esimene käiguvahetaja
FD-R440
Esimene ketiratas
FC-4550-S
Kett
CN-HG53 / CN-HG73
Keskjooksu trossijuht
SM-SP17 / SM-BT17
Tüüp Rihma tüüp / Kõvastatud tüüp
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S (28,6 mm), M (31,8 mm)
Ketitoe nurk (
C
) 61° - 66°
Ketiliin 43,5 mm
Mudeli number FC-4550-S
Ketiratta hambakombinatsioon 50 - 34T
Poldiringjoone diameeter 110 mm
Vända pikkus 165, 170, 175 mm
Pedaalide keermed B.C. 9/16” x 20 T.P.I. (Inglise keermed)
Sobiv kett CN-HG53 / CN-HG73
Ketiliin 43,5 mm
Keskjooksu pesa laius
(Keermete mõõtmed)
68 mm (1.37 X 24 T.P.I.)
70 mm (M36 X 24 T.P.I.)