Shimano RD-M581 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada
ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge
on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta,
võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad
ja kett.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on
tendents kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu
tõttu.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit.
Ära iial kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta
laagriga.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust
varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei
puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
Veendu, et käiguvahetustross ja piduritross ei takistaks
pidurdamise ajal teineteist. Kui nad takistavad, võib see
segada pidurdamist.
Paigalda trossid nii, et neis oleks natukene lõtvust isegi siis, kui juhtraud on
täielikult keeratud.
Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need võivad põhjustada
käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes
siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tehnilise hoolduse juhised SI-5W00A-002
RD-M761/RD-M581/RD-M531
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et
eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine
regulaatorkruvi
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt samale joonele suurima
ketirattaga.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale ja korda ülalmainitut ning veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise
kruvi
Reguleerimine
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks tagant
vaadates samal joonel väikseima ketiratta
välispinnaga.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaheksa või enam korda
ning kontrolli indikaatorilt, et heebel oleks oma
kõrgeimal positsioonil. Seejärel eemalda otsakork
ning ühenda sisemine tross.
Heebel (B)
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud
joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad
kahjustuda kruvi keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A
A'
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei
puutuks kokku hargi otsaga ega põhjustaks seeläbi
deformatsiooni.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise
kruvi
Heebli paigaldamine
Kasuta juhtraua klambrit,
mille maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurite ega
käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/
lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat
kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva
kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Kinnitusmoment: 5 Nm
5 mm kuuskantvõti
Käiguvahetus
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale
ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse
(1). Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta
asendisse (2).
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit
lükates või tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles,
et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale
ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt
ketirattalt väiksemale ketirattale.
Heebli (A) algasend
Kahepidise
päästikmehhanismiga
heebel (B)
Need hooldusjuhendid kirjeldavad tööprotsesse kasutades RAPIDFIRE SL-M760/M580/M530 koos RD-M761/
M581/M531 ülevalt suunatud normaaltüüpi tagumist käiguvahetit. Kui kasutatakse koos RD-M760/M580/M530
ümberpööratud vedrutüüpi käiguvahetiga on tööprotsessid ja indikaatori kuvandid vastupidised.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu, kui keti pikkus on
liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda ülemäärane koormus. Kohanda keti
pikkust lisades ketile kaks lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde “A”
on pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal. Kui tagumise
amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti lõtvus kaduda korrektselt, kui kett
on väikseimal hammasrattal ja väikseimal ketirattal.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Soon
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt
soone sees.
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga kork ja
kummist kaitse peaksid
olema kinnitatud raami
väliskatte kinnituse külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
* Kui tagumine käiguvaheti liigub suures ulatuses, nagu
tagaamortisaatoriga jalgratastel, on soovitatav asendada kork
alumiiniumkorgi vastu.
Väliskatte ots, millel on
alumiiniumkork, peaks olema
käiguvaheti poolel.
Alumiiniumkork
Käiguvaheti poolne
Otsakork
Sisemine tross
SI-5W00A-002-04
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbe-
dane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
6,5 mm
7,1 mm
Seeria XT LX Deore
RAPIDFIRE M9 (Käiguvahetusheebel) SL-M760 SL-M580 SL-M530
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M761 RD-M581 RD-M531
Tüüp SGS / GS SGS
Vabajooks FH-M765 / FH-M760 FH-M585 / FH-M580 FH-M535 / FH-M530
Käike 9
Kasseti ketiratas CS-M760 CS-M580 CS-HG50-9
Kett CN-HG93 CN-HG73 CN-HG53
Keskjooksu juht SM-SP17 / SM-BT17
Mudeli number RD-M761 / RD-M581 RD-M531
Tüüp SGS GS SGS
Käike 9 9 9
Kogukapatsiteet 45T 33T 45T
Suurim ketiratas 34T 34T 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T 22T
  • Page 1 1

Shimano RD-M581 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka