Shimano SL-M980-I Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti regulaarselt sobiva
ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui
neid lahuseid kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on sobivatel kettidel olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii, et ketid
asetseksid paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine saavutatakse, kui ketid on paigaldatud nii, et need asetsevad õigesti. Kui
ketid paigaldatakse nii, et need asetsevad vastupidises suunas, võivad need maha tulla ning jalgrattas ümber kukkuda, tuues
kaasa tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv,
võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda
võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige mõnes teises
kohas kui seal, kus kett on ühendatud tugevdatud
ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata kohast, kus ta
on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett
kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt
maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
Vasaku vända kinnituspolte tuleks ühe kaupa korraga kinnitamise asemel kinnitada
vaheldumisi sammhaaval. Kontrolli momendimõõtevõtmega, et kinnitused oleksid vahemikus 12 - 14 Nm. Veelgi enam, pärast
ligi 100 km läbimist kasuta uuesti momendimõõtevõtit, et kontrollida kinnituste tugevust. Samuti on vajalik perioodiline
kinnituste kontrollimine. Kui kinnitused on liiga nõrgad või kui kinnituspolte pole kinnitatud vaheldumisi sammhaaval, võib
vasak vänt lahti tulla ning jalgratas võib ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda
jalgrattalt maha.
Kui sisekate ei ole paigaldatud korralikult, võib telg roostetama hakata ning saada kahjustatud ning jalgratas võib kukkuda
ümber ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad
põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid
Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib
kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja
pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks
kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit. Kinnitusmoment: 35 - 55 N·m Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja
vasakpoolsel vända õlal vasakkeere.
Kui keskjooksu telje ja vända ühendus tekitab kriuksuvat heli, kasuta ühenduses määret ning kinnita see kindla momendini.
Kasuta vända õla ja keskjooksu puhastamiseks neutraalset pesuvahendit. Leeliseliste ja happeliste pesuvahendite kasutamine
võib põhjustada värvi luitumist.
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned laagrites olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne
moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku eesmiste
hammasratastega või eesmise käiguvahetajaga ning tekitada heli. Kui kett on joonisel 1
näidatud asendis ja heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale. Kui kett on joonisel 2 näidatud asendis, nihuta ketti
järgmisele või ülejärgmisele väiksemale ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui
jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib eesmise
käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Enne vasaku ja parema adapteri kinnitamist kanna neile määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm väliskatte hoidikut, nagu näidatud paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Käiguvahetustrosside jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest
need võivad põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Kui ketaspidurite õlitamisel kasutatakse pidurivedelikku, millel on omadus kinnituda käiguvahetusheebli plastikosade külge,
võib see põhjustada plastikosade murdumist või muuta need plekiliseks. Seetõttu peaksid sa esmalt veenduma, et
pidurivedelik ei kinnituks plastikosade külge. SHIMANO ketaspidurite juures kasutatav mineraalõli ei põhjusta murdumist ega
muuda plastikosade külge kleepudes neid plekiliseks, kuid sellised osad tuleks eelnevalt puhastada alkoholiga, et ennetada
võõrosakeste külge kleepumist.
Ära demonteeri käiguvahetusheeblit, sest see võib kahjustada seda või põhjustada häireid selle töötamises.
Tutvu nende juhenditega koos ka tagaveo süsteemi hooldusjuhenditega (SL-M980-I).
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib see
puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
Väliskatte hoidjad
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5M40A-003
Spetsifikatsioonid
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Kui kasutad S, M suurust, kasuta
kinnitusklambrit diameetriga 28,6 mm,
31,8 mm ja kinnita see L- suuruse
adapteri külge.
Ketitoe nurk
SI-5M40A-003-04
Esimene ülekandesüsteem
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
(1) Kontrolli, kas keskjooksu pesa laius on
68 mm või 73 mm.
(2) Järgmiseks paigalda, vastavalt alumistele
joonistele, adapter.
Vöö tüüp Toendi tüüp
68 mm
2.5 mm
1
Vaherõngas
68 mm
BB paigaldustüüpi
toend
73 mm 73 mm
A
A A A A
A
Esimese ketiratta paigaldamine
Järgi joonisel olevaid protseduure.
1, 2
Kasuta keskjooksu parema adapteri (vastupäeva keermed),
sisekatte ja vasaku adapteri (päripäeva keermed) kinnitamiseks
spetsiaalset TL-FC32/33/36 tööriista.
Kinnitusmoment: 35 - 50 Nm.
Pane tähele: Sõltuvalt keskjooksu pesa laiusest võivad
vaherõngad olla vajalikud. Täpsemaid detaile
vaata peatükist "Vaherõnga paigaldamise
meetod”.
3 Sisesta parempoolne vändaõlg.
4 Aseta vasakpoolse vända õla osa A parempoolse vända õla
teljele kohas, kus on lai soontega ala.
5 Kasuta laagri kinnitamiseks TL-FC16/18 tööriista.
Kinnitusmoment: 0,7 - 1,5 Nm.
6 Lükka sisse kinnitusplaat ja kontrolli, et plaadi nõel oleks
kindlalt õiges kohas, seejärel kinnita vasaku vända polt. (5 mm
kuuskantvõti)
Pane tähele: Iga polt peaks olema kinnitatud ühtlaselt ja
võrdselt kuni 12 - 14 Nm.
Vaherõnga paigaldamise meetod
6 2
1
3
Lai soontega ala
TL-FC16
Kinnitusplaat
Plaadi nõel
Lükka üles
5
4
(A)
TL-FC32
A
Sisekate
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
* Kui kasutad 68 mm laiust klambertüüpi keskjooksu pesa, saab
2,5 mm vaherõnga asemel kasutada 1,8 mm vaherõngast ja
0,7 mm vaherõngast.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
ETTEVAATUST
1. Vabasta esimese käiguvaheti trossi kinnituspolt (mutter) ning
tõmba sisemine tross välja käiguvahetusheebli seadmest sama
moodi nagu sisemist trossi paigaldades.
2. Eemalda reguleerimispolt.
3. Esmalt eemalda seadme kinnituspolt.
4. Eemalda neli käiguvahetusheebli kinnituskruvi ning seejärel
eemalda seade nagu on näidatud joonisel.
5. Kokku panemiseks joonda käiguvahetusheebli seade ning muhv
ja seejärel kinnita käiguvahetusheebli kinnituskruvid.
6. Aseta poldile seib ja seejärel kinnita seadme kinnituspolt.
7. Paigalda reguleerimispolt.
Lahti ühendamist ja kokku panemist tuleks teostada üknes
käiguvahetusheebli seadme asendamisel.
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt suuremale
hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt suuremale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Lülitumine suuremalt hammasrattalt väiksemale
hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt väiksemale
hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
INSTANT RELEASE päästiku mehhanism võimaldab kiiret vabastamist, sest trossi pinge vabastatakse kohe peale heebli vajutamist.
See päästikheebel on varustatud kahepidise päästikmehhanismiga, mis võimaldab operatsioone teostada kas heeblit lükates või
tõmmates.
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend Heebel (B)
• KAHEPIDINE PÄÄSTIK
Paigalda otsakork keerates seda nii, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, sest vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment: 3 Nm
4 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Käiguvahetusheebli seadme vahetamine
Kinnitusmoment: 2,5 Nm
Käiguvahetusheebli asendit saab muuta
libistades seda vasakule või paremale.
Paigalda käiguvahetusheebel asendisse, kus see ei takistaks
pidurite ega käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Kinnitusmoment: 2,5 Nm
Seib
Seadme kinnituspolt
Pane tähele:
Aseta kinnitusplaat õigesse asendisse nagu
näidatud joonisel.
Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Lülita laadimuundur asendisse 3x (kolmekordne) ja kontrolli seejärel
alumist asendit. Vajuta heeblit B kaks või enam korda, et seada see
madalaimasse asendisse. Eemalda otsakork ning paigalda
sisetross.
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
Vaata eesmise käiguvahetaja paigaldamiseks ja SIS
reguleerimiseks detaile FD-M980 / M980-E / M981 / M981-D
(eesmine käiguvahetaja) hooldusjuhistest.
Kinnitusmoment: 0,08 Nm
Käiguvahetusheebli kinnituskruvid (väikesed)
Kinnitusmoment: 0,14 Nm
Käiguvahetusheebli kinnituskruvid (suured)
Reguleerimispolt
Kronstein
HOIATUS
Seeria XTR
Rapidfire (Käiguvahetusheebel) SL-M980-L / SL-M980-IL
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Esimene käiguvahetaja FD-M980 / FD-M980-E / FD-M981 / FD-M981-D
Esimene ketiratas FC-M980
Kett CN-M980
Keskjooksu trossijuht SM-SP17
Esimene käiguvahetaja
X = Saadaval
Mudeli number FD-M980 FD-M980-E FD-M981 FD-M981-D
Normaaltüüp X
Ülalt suunatud tüüp X
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 10T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L - S, M, L -
Ketitoe nurk (
)
66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Ketiratas
Mudeli number FC-M980
Ketiratta hambakombinatsioon 42-32-24T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 165 mm, 170 mm, 175 mm, 180 mm
Ketiliin 50 mm
Keskjooksu pesa laius 68, 73 mm
Keermete mõõdud BC1.37 (68, 73 mm)
Keskjooksu adapterid SM-BB90-A
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline superkitsas
MTB kett
soonestikuga (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga (2)
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta hammaste otsad võivad põhjustada
vigastusi.
Joon 2
Joon 1
68 mm
73 mm
2,5 mm
  • Page 1 1

Shimano SL-M980-I Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka