3. Tagaamortisaatoriga jalgratta keti pikkus
A pikkus sõltub tagumise amortisaatori liikumisest. Seetõttu,
kui keti pikkus on liiga lühike, võib ülekandesüsteemile asetuda
ülemäärane koormus. Kohanda keti pikkust lisades ketile kaks
lüli, kui tagumine amortisaator on asendis, kus mõõde "A" on
pikim, ning kett on suurimal ketirattal ja suurimal hammasrattal.
Kui tagumise amortisaatori liikumisulatus on suur, ei pruugi keti
lõtvus kaduda korrektselt, kui kett on väikseimal hammasrattal ja
väikseimal ketirattal.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Kett
Suurim
hammasratas
Tehnilise hoolduse juhised SI-5WM0A-002
RD-M662
Tagumine käiguvaheti
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Kui ratta paigaldamine on keeruline, paigalda rootori poolele kiirkinniti heebel. Kui sa teed seda,
veendu, et kiirkinniti heebel ei puutuks kokku rootoriga ja kui see juhtub, siis see võib tekitada
põletusi.
• Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi
pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid
keti töötamises.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata
allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui
keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib
ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik
kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes teises kohas kui
kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba
on ühendatud kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga nõrk
või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning
tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano
varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber
kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti
välja vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse
nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendets
kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial kasuta kombinatsiooni
erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
• Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata
mõlemale poole täies ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid
ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
• Käiguvahetustrosside (SIS-SP41) jaoks kasutatakse spetsiaalset määret. Ära
kasuta DURA-ACE määret ega mõnda muud määret, sest need need võivad
põhjustada käiguvahetuse halvenemist.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning
väliskatte sisepinda.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada
üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks
muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta
pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja peale
esmase lõtvuse eemaldamist
trossist, kinnita uuesti
tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Kinnitusmoment:
5 - 7 N·m
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross oleks
kindlalt soone sees.
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte
otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Kinnine sulundiga
kork ja kummist
kaitse peaksid
olema kinnitatud
raami väliskatte
kinnituse külge.
Kummist kaitse
Kummist kaitse
Jälgi, et ei väänduks
Kinnine sulundiga kork
<Kauguse kontrollimine suurima ketiratta ja juhtlitri vahel>
Aseta tagumine käiguvaheti madalaimale
positsioonile, peata ratta pöörlemine ja
kontrolli, et kaugus juhtlitri servast kuni
suurima ketiratta servani oleks 5 - 6 mm.
Pööra vänta, et vahetada käike ja veendu,
et selles ei oleks karedat tunnet. Kui kassetti
ketirataste hammaste arv on muutunud, teosta
see seadistus uuesti.
5. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera käigu vahetamiseks vänta. Seejärel keera B-pinge
reguleerimise kruvi nii, et
juhtlitter ei puutuks kokku
ketirattaga, aga mitte nii
lähedale, et see puutuks
ketti. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale
ja korda ülalmainitut ning
veendu, et litter ei puutuks
ketiratast.
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
6. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele
ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju,
et eemaldada heebli lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast
ja tekitab heli. (vastupäeva)
Kui heli ei ole
kuulda
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning
kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on
vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Reguleerimispolt Reguleerimispolt
Vähem kui 30 mm
Pane tähele:
Aseta sisemine tross nii, et see oleks väljaspool
vähem kui 30 mm, ning kontrolli, et sisemine
tross ei puutuks kokku ratta kodaratega. Peata
selle sammu ajaks ratta pöörlemine.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida
juhtlitrit nii, et see oleks tagant vaadates
samal joonel väikseima ketiratta välispinnaga.
2. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et
juhtlitter liiguks täpselt samale joonele
suurima ketirattaga.
SIS reguleerimine
Suurim ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
Juhtlitter
Väikseima ketiratta
välispind
Pane tähele:
Kui tagaamortisaator liigub, võib kaugus välimise kinniti ja
tagumise käiguvaheti väliskatte hoidiku vahel muutuda, seega
selgita välja väliskatte pikkus punktis, kus selle pikkus on suurim.
4. Väliskatte pikkus
(1) Vabasta B-pinge reguleerimise kruvi kuni see on joonisel
näidatud positsioonis.
(2) Kontrolli, et väliskattes oleks piisavalt lõtvust. Järgmiseks
joonda väliskate tagumise käiguvaheti
väliskatte hoidiku alumise servaga ning
lõika ära üleliigne väliskatte pikkus.
Väliskate
Väliskatte hoidik
(2)
(1)
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
5 mm kuuskantvõti
Hargi ots
Konsool
Konsooli kruvi
Kinnitusmoment:
8 - 10 N·m
Pane tähele: Perioodiliselt kontrolli,
nagu näidatud joonisel, et hargi otsa
ja konsooli vahel ei oleks tühimikku.
Kui nende kahe osa vahel on tühimik,
võib käiguvahetusel esineda
probleeme.
Seeria SLX
RAPIDFIRE (Käiguvahetusheebel) SL-M660
Väliskate SIS-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-M662
Tüüp SGS / GS
Vabajooks FH-M665
Käike 9
Kassetti ketirattas CS-HG80
Kett CN-HG73
Keskjooksu juht SM-SP17
Mudeli number RD-M662
Tüüp SGS GS
Käike 9 9
Kogukapatsiteet 45T 35T
Sobiv ketirataste kombinatsioon 11 - 32T, 11 - 34T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 22T 22T
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
7,1 mm
6,5 mm
est_280403_5WM0A_002.indd 1est_280403_5WM0A_002.indd 1 25-06-2008 08:58:4725-06-2008 08:58:47