Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
< Normaaltüüp >
• FD-M815
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi
nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M817
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii
nagu on näidatud
joonisel.
Kinnituspolt
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Enne heebli madalaimasse asendisse
seadmist vajuta heeblit (B) 2 korda.
Seejärel eemalda otsakork ning
ühenda sisemine tross.
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks,
et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Eesti)
Spetsifikatsioonid
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
FD-M817
FD-M815
Tehnilise hoolduse juhised SI-5L10A-001
Esimene käiguvahetaja
FD-M815
FD-M817
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Jalgrattaga allamägesõidud ning maastikusõit on oma olemuselt ohtlikud
tegevused. Nende puhul on risk sattuda õnnetusse, mis võib põhjustada
tõsiseid vigastusi või isegi surma. Me soovitame tungivalt kanda sõitjatel
kiirvrit ning kaitsmeid ja veenduda enne jalgrattaga sõitmist selle ohutuses.
Pane tähele, et sa sõidad omal vastutusel ning sa pead arvestama oma
kogemusi ja oskusi väga täpselt.
• Paigalda esimesele hammasrattale ketikaitse (165 mm). Kui ketikaitset ei
ole paigaldatud võib kett hammasratastelt maha tulla või võivad kahjustuda
hammasrattad. Kui kasutatakse suuremat ketikaitset kui 165 mm, võib see
kokku puutuda esimese käiguvahetajaga ning põhjustada häired käiguvahetuses.
• Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid
sa jalgrattalt maha kukkuda.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber
kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt
kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• See esimene käiguvahetaja sobib raamidega, mille tagumise hargi otsa
laius on 150 mm ja eesmine ketijoon 54,3 mm.
• Keera ülemist reguleerimiskruvi, et kohandada ketti nii, et see ei oleks
ketikaitsme peal.
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
• Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett
puutuda kokku esimese käiguvahetaja esimeste
hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on
probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Selle toote garantii ei laiene kahjustustele, mida on põhjustanud sõitmise
ajal hüppamine või jalgratta kukkumine, välja arvatud juhud, kui häired on
põhjustatud ebareeglipäraste materjalide või tootmismeetodite kasutamisest.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise
meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Eelseadistatud
joondusplokk
<Esimese käiguvahetaja kõrguse ja paralleelsuse reguleerimine>
Ketisuunaja välimise plaadi lameda osaga ketikaitsme siseküljel,
nagu näidatud joonisel, kohanda esimese käiguvahetaja kõrgust nii,
et ketikaitsme välimine serv oleks eelseadistatud mõõdiku ulatuse
sees. Samuti reguleeri nii, et välimise plaadi lame osa oleks
paralleelne ketikaitsme sisepinnaga. Kasuta kinnitamiseks 5 mm
kuuskantvõtit.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu
näidatud joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketijuhi välisplaat
Ketikaitse
Ketikaitsme välisserv peab
olema selles ulatuses
Eelseadistatud mõõdik
Eelseadistatud joondusplokk
4. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 3 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
3. Ülemine regulaator
Reguleerimise ajaks sea kett suurimale hammasrattale ja
suurimale ketirattale. Keera väliskatte reguleerimissilindrit nii, et
ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba
ruumi.
Kett
Ketijuhi sisem-
ine plaat
Keti asend
Suurim ketiratas Suur hammas-
ratas
Väliskatte reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim ketiratas Väike
hammasratas
Otsakork
Heebel (B)
Sisemine tross
Paigalda otsakork keerates seda,
nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub. Ära keera seda rohkem,
vastasel juhul võivad kahjustuda kruvi
keermed.
Otsakork
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Keera ülemist
reguleerimiskruvi,
et kohandada esimest
käiguvahetajat nii, et see
ei saaks liikuda sellest
ülespoole. Jälgi, et sa ei
kinnitaks kruvi liiga tugevalt.
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Ülemine reguleer-
imiskruvi
FD-M817
FD-M815
Kui käiguvahetus suuremalt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku samal ajal kui
kett on suurel hammasrattal ja
suurimal ketirattal.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui ka see ei lahenda probleemi;
kinnita välimise katte
reguleerimissilindrit keerates
seda päripäeva 1 kuni
2 korda.
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suure
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui ka see ei lahenda probleemi;
vabasta välimise katte
reguleerimisesilindrit keerates
seda vastupäeva 1 kuni 2 korda.
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Mudeli number FD-M815 FD-M817
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M, L
Ülalt kinnitatav tüüp ✕ —
Alt kinnitatav tüüp — ✕
Eesmine ketijoon 54,3 mm
Tagumise hargi otsa laius 150 mm
Pealmise hammasratta hambad 36 T
Esimese hammasratta hamba vahe 14 T
Dual-Pull ✕
est_280579_5L10A_001.indd 1est_280579_5L10A_001.indd 1 19-05-2008 16:46:1519-05-2008 16:46:15
SI-5L10A-001-04