Shimano ST-EF60 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

a
c
-
1
4
T
A
CS-HG40-8I (an, aw, ao) CS-HG30-I (ac)
5 mm kuuskantvõti
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise kruvi
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta
ketti regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi
või happelisi lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid
kasutatakse, võib kett puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega
happelisi pesuvahendeid nagu rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti
ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis
omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on
vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on
liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib
kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa
käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi
(mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa
paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate
poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele
määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine
efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja
kett.
Alati kasuta sama grupitähisega ketiratta komplekti laagrit. Ära iial
kasuta kombinatsiooni erineva grupitähisega ketiratta laagriga.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav,
sest sellel on tendets kahjustada SIS käiguvahetusfunktsiooni
oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks,
isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis,
kui esimene hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Grupitähised
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel:
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Tehnilise hoolduse juhised SI-6NMRA-002
Tagumine ülekanne
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Tagumine käiguvaheti
Kasseti ketirataste hammaste kombinatsioon
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei puutuks kokku hargi otsaga
ega põhjustaks seeläbi deformatsiooni.
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Vabajooksu põhiosa asendamine
Peale rummu võlli eemaldamist,
eemalda vabajooksu põhiosa
kinnituspolt (vabajooksu põhiosa
sees) ning seejärel asenda
vabajooksu põhiosa.
Pane tähele:
Ära ürita lahti ühendada
vabajooksu põhiosa, sest see
võib põhjustada häireid selle
töötamises.
Vabajooksu
põhiosa
Vabajooksu põhiosa
kinnituspolt
Vabajooksu põhiosa seib
10 mm kuuskantvõti
(TL-WR37)
Lahti ühendamine
Kokkupanek
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Kinnitusmoment:
0,3 - 0,5 Nm
Ühenda tross tagumise
käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise
käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Tõmba
Kuuskantvõtme kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
5 mm kuuskantvõti
Kasuta juhtraua klambit, mille
maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
Käiguvahetusheebli paigaldamine
Ketirataste paigaldamine
Iga ketiratta puhul, pind,
millel on grupitähis, peaks
asetsema väljaspoole ning
olema asetatud nii, et iga
ketiratta kolmnurgakujuline
( ) märgistus ja vabajooksu
A-osa (kus uure on lai),
oleksid joondatud.
HG ketirataste asendamiseks kasuta
spetsiaalset tööriista (TL-LR15/LR10)
ja kinnitusrõnga
eemaldamiseks
TL-SR21.
Uure on lai vaid
ühes kohas.
Kinnitusrõngas
Heebel (B)
Kruvi
Kaas
Sisemine tross
2. Sisemise trossi ühendamine ja
kinnitamine
Vajuta heeblit (B) vähemalt 7 korda, et seada
see kõrgeimasse asendisse. Eemalda kruvi ning
seejärel kaas. Tõmba välja sisemine tross nagu
näidatud joonisel ning seejärel paigalda uus
sisemine tross.
1
2
1 2
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Ülemine
reguleerimiskruvi
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks
tagant vaadates samal joonel väikseima
ketiratta välispinnaga.
SIS reguleerimine
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks
nii, et augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse
märgistusega otsast. Trossi efektiivseks
töötamiseks kasuta märgistusega otsal
määret.
Märgistus
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale
ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste
suuremalt ketirattalt väiksemale ketirattale.
Heebel (B)
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma
algasendisse. Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale
ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heeblel (A)
asendisse (1). Korraga kahe või enama astme
lülitumiseks vajuta asendisse (2).
1
2
Heebli (A) algasend
Kinnitusrõngas
Tööriist
(TL SR21)
Lahti ühendamine
TL-LR15/LR10
Kett
Suurim hammasratas Suurim hammasratas
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii suurimal
ketirattal kui ka suurimal hammasrattal)
Keti pikkus
Soon
Pane tähele: Veendu, et tross
oleks kindlalt
soone sees.
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii,
et juhtlitter liiguks täpselt samale
joonele suurima ketirattaga.
1
1 2
2
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Alumine regulaator
kruvi
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale
ja suurimale ketirattale ja keera vänta
tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui võimalik ilma,
et nad kokku puutuksid. Järgmiseks
aseta kett väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning veendu, et litter
ei puutuks ketiratast.
1
2
1 2
2
1
Suurim ketiratas
Väikseim ketiratas
B-pinge reguleerimise
kruvi
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheebrit mitu korda, et viia kett teisele ketirattale.
Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli
lõtvust, pööra vänta.
Kui lülitud
kolmandale
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast ja
tekitab heli. (vastupäeva)
Väliskatte
reguleeri mis-
silinder
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust, ning kett puutub
kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus heebel
on teise ketriratta seadistuste asendis, ja see on vabastatud)
ning keera vänta päripäeva. Kui kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu asendis ei
tekiks ühtegi heli.
Kui heli ei ole
kuulda
Väliskatte
reguleeri mis-
silinder
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Seeria Altus
Rapidfire Plus ST-EF60-8R ST-EF60-7R
Väliskate SP40
Tagumine käiguvaheti RD-M310
Tüüp Smart Cage
Vabajooks FH-RM30-8 FH-RM30-7
Käike 8 7
Kassetti ketirattas CS-HG40-8I CS-HG30-I
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu juht SM-SP18 / SM-BT18
Mudeli number RD-M310
Tüüp Smart Cage
Kogukapatsiteet 43T
Suurim ketiratas 34T
Väikseim ketiratas 11T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T
Sobiv esimene hammasratas (hammasratta
hammaste konfiguratsioon)
FC-M341/M311 (48 - 38 - 28T/42 - 32 - 22T)
FC-M341-8/M311-8 (42 - 32 - 22T)
Mudeli number Ketirattad Grupinimi Hammaste kombinatsioon
8 an
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 aw
11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
8 ao
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
CS-HG30-I 7 ac
11, 13, 15, 18, 21, 24, 28T
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
märgistus
HG ketirataste paigaldamisel kasuta
kinnitusrõnga kinnitamiseks spetsiaalset
tööriista (TL-LR15/LR10).
SI-6NMRA-002-04
Kinnitusmoment:
30 - 50 Nm
  • Page 1 1

Shimano ST-EF60 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka