Shimano BR-IM55 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Kui kasutad Shimano Inter-M pidurisüsteemi, siis väldi
pidevat pidurite kasutamist allamäge sõites, sest see
võib muuta piduri sisedetailid väga kuumaks ning see
võib omakorda vähendada pidurdusvõimsust. Samuti
võib see vähendada pidurivedeliku kogust pidurites ning
see omakorda põhjustada probleeme, nagu ebatavaliselt
äkiline pidurdamine.
Shimano Inter-M pidurisüsteemi disain on loodud
vastavalt standarditele, nagu ISO 4210 ja DIN 79100-2.
Need standardid täpsustavad töövõimet 100 kg
kogukaalu puhul. Samas BR-IM81-F on disainitud
taluma 130 kg kogukaalu. Kui kogukaal ületab 100 kg
(130 kg BR-IM81-F-i puhul), võib süsteemi poolt pakutav
pidurdusjõud olla ettenähtud pidurdamiseks ebapiisav,
samuti võib väheneda süsteemi vastupidavus.
Eesmist Inter-M pidurisüsteemi tuleks paigaldada ainult
26” või suurema jalgratta vasakule poolele. Kui seda
kasutatakse jalgrattal, mis on väiksem kui 26”, võib
pidurdusjõud olla liiga suur ning see võib põhjustada
õnnetusi.
Shimano eesmise Inter-M pidurite maksimaalse suutlikkuse
tagamiseks kasuta kindlasti komplektina Shimano
piduritrosse ja piduriheebleid. (Vt. toodete loetelu.)
- Tõsiste vigastuste vältimiseks:
On väga tähtis tunda oma jalgratta pidurisüsteemide
toimimist. Sinu jalgratta pidurisüsteemi ebasobiv
kasutamine võib põhjustada kontrolli kaotamise või
tõsiste vigastustega õnnetuse.
Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi oma
jalgrattale sobivat pidurdustehnikat (muu hulgas
surve piduriheeblile ja jalgratta juhtimisomadused)
ning juhtimist.
Seda saab teha konsulteerides oma professionaalse
jalgrataste edasimüüjaga ja tutvudes jalgratta
kasutusjuhendiga ning harjutades sõitmist ja
pidurdamist.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks
blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues
kaasa tõsiseid vigastusi.
Shimano eesmisel Inter-M piduri rummul on
sisseehitatud jõumodulaator. See süsteem kontrollib
pidurdusjõudu nii, et ei rakendataks üleliigset jõudu,
pidurdusjõu jõudmisel teatud väärtuseni. Kui rumm
ei ole varustatud jõudmodulaatoriga, võidakse
rakendada üleliigset pidurdusjõudu. Seetõttu
soovitame me kasutada Shimano eesmist Inter-M
pidurit ja rummu komplektina. Pidurite kasutamise
ajal tekitab jõumodulaator heli, kuid see ei tähenda
veel talitlushäiret.
Ära kunagi pinguta sisetrossi kinnituspolti, kui see on
jalgrattale kinnitatud. See võib põhjustada sisetrossi
kinnituspoldi lahti tulemist.
Kui kasutad BR-IM81-F, BR-IM80-F, BR-IM55-F,
BR-IM45-F koos amortisaatorkahviga, tuleb
kasutatavat kahvlit valida eriti hoolikalt. Palun võta
ühendust müügikohaga või jalgratta tootjaga.
Kui valitakse vale amortisaatori kahvel, võib see
takistada amortisaatori kahvli õiget töötamist tänu
ülekuumenemisele pidurdamise ajal või kahvli
ebapiisavat tugevust, mis võib omakorda põhjustada
õnnetuse.
• SB-8S20/ST-8S20/SB-7S45/BL-IM60/
BL-IM65/BL-IM45 piduriheeblid on varustatud
režiimivahetusmehhanismiga. Kasuta BR-IM81-F,
BR-IM80-F, BR-IM55-F, BR-IM45-F nii, et
mehhanism oleks C.R. režiimi asendis.
C viitab konsoolpiduritega sobivale
režiimi asendile.
R viitab rullikpiduritega sobivale
režiimi asendile.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja
saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada sõitjale tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja
tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt
libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt
kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning
pidurda varakult ja sujuvalt.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning
hoia edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
HOIATUS
C.R režiimi asend
- Tõsiste vigastuste vältimiseks:
1.
2.
3.
4.
6.
7.
1.
6.
9.
8.
7.
5.
4.
2.
3.
8.
9.
5.
ETTEVAATUST
Veendu, et eesmine pidur oleks kindlalt kinnitatud
rummule, kasutades piduri kinnitusmutrit.
Kontrolli, et rummu võll puutuks hargi otsa tagaosa
ning piduriõla ots tungiks esihargile pealejoodetud
kronsteinist välja vähemalt 11 mm. Samuti kontrolli,
et jooks oleks kiirvabastusheebliga või rattamutriga
kindlalt raamile kinnitatud. Kui jooks ei ole korrektselt
paigaldatud võib see raamilt maha tulla ja põhjustada
sõitmise ajal tõsiseid õnnetusi.
Kinnitusmoment: 15 - 20 Nm
Piduri kinnitusmutter
• Kiirvabastusega tüübi
korral: lainetega
Laineline pool peaks
jääma väljapoole.
Rattamutriga tüübi korral:
ilma laineteta
Piduriseade
Puudutab
Rummu
võll
11 mm
või enam
Pealejoodetud
kronstein
Kiirvabastusega tüübi korral:
Kinnita kiirvabastusheebel
tugevalt.
Mutriga tüübi korral:
Rattamutter
Kinnitusmoment: 20 - 25 Nm
Kinnitusmoment: 5 - 7,5 Nm
Kui pidurite kasutamise ajal esineb mõni alljärgnevast,
peata koheselt sõitmine ja palu müüjal teostada
kontrollimised ja remonttööd.
1) ja 2) juhtumi korral võib põhjuseks olla vähene
pidurimäärde kogus, seega palu müüjal määrida
mehhanismi spetsiaalse rullikpidurite määrdega. Enne
määrimist eemalda määrdeaugu kork ja vajuta toru augu
põhjani. Lisa sobiv kogus määret (umbes 5 g), samal
ajal ratast pöörates. Pärast määrde lisamist kontrolli, et
pidurid töötaksid korrektselt ning ei esineks ebatavalist
heli.
Kui pidureid kasutatakse
sagedasti, võivad piduri ümbruse
komponendid muutuda kuumaks.
Ära puutu komponente vähemalt
30 minutit pärast ja lgrattaga
sõitmist.
Kui piduritross läheb rooste, mõjutab see pidurite
töövõimet. Kui see juhtub, asenda piduritross
algupärase Shimano piduritrossiga ning kontrolli uuesti
pidurite töövõimet.
Esipidurit, esirummu ei tohiks kunagi demonteerida.
Kui neid demonteerida, ei tööta nad enam korralikult.
PANE TÄHELE:
Kasuta 3x või 4x kodara ladumisega jooksu. Radiaalse
laotusega jookse ei saa kasutada, sest kodarad ja jooks
võivad saada pidureid kasutades kahjustatud ning
pidurid võivad tekitada müra.
Eesmine Inter-M pidur erineb tavapärastest rihmpiduritest
selle poolest, et selle piduritrummel on täidetud
määrdega. See võib põhjustada jooksu raskemat
pöörlemist, eriti külmade ilmade korral.
Kui sa rakendad jalgratta seismise ajal tugevasti Inter-M
pidureid ja raputad jooksu, siis sa märkad kindlasti, et
pidurites on sees väike lõtk. See on tavapärane ja ei
põhjusta sõitmise ajal mingeid probleeme.
Põhiosade lõtvuse kontrollimiseks haara juhtraua
keskosast ja ühest esihargist, nagu näidatud joonisel,
ning seejärel liiguta põhiosi taha-ette suunaliselt joonisel
näidatud noolte järgi.
Veelgi enam, kuna pidurites on väike lõtvus kui sa vajutad
täielikult pidureid ja raputad ratast nagu kirjeldatud ülal,
siis võib see muuta põhiosade lõtvuse kontrollimise
raskemaks.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega käsitsemismeetodite või reguleerimise
kohta pöördu jalgratta ostukoha poole.
1) Pidurite kasutamise ajal esineb ebatavaline heli
2) Pidurdusjõud on ebatavaliselt suur
3) Pidurdusjõud on ebatavaliselt väike
Määrdeaugu kork
Määre
rullikpiduritele
12 mm või enam
Keera
aeglaselt.
Komponendid
piduri ümber
SI-8G70C-001
BR-IM81 -F
BR-IM80
-F
BR-IM55
-F
BR-IM45
-F
Tehnilise hoolduse juhised
Shimano eesmise Inter-M pidurisüsteemi parima suutlikkuse
realiseerimiseks, soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Pidur BR-IM81-F
BR-IM80-F
BR-IM55-F/
BR-IM45-F
Rumm HB-IM70/
DH-2R35-E-H/
DH-3R35-H
HB-IM40/
DH-2R35-E/
DH-3R35/
DH-2R30-J
Heebel
SB-8S20/ST-8S20/SB-7S45/BL-IM60/
BL-IM65/BL-IM45
Piduritross
Piduritrossi paigaldamine
Pärast seda, kui oled veendunud, et reguleerimispolt
ja reguleerimismutter on kindlalt kinnitatud, paigalda
väliskattehoidik trossile joonisel näidatud suunas.
Pärast seda, kui oled veendunud, et sisetrossi
kinnituspoldi tagakülje märgistusel on “F”, lükka sisetross
läbi sisetrossi kinnituspoldi augu.
Aseta komponendid nagu näidatud järgmisel joonisel
ja kinnita sisetrossi kinnitusmutter. Kasuta sisetrossi
kinnitusmuti kinnitamiseks tööriista TL-IM21 (sisetrossi
kinnitustööriist), vt joonis 1. Pärast kinnitamist kontrolli,
kas sisetrossi kinnitusmutri ja sisetrossi suunad on õiged,
nagu näidatud joonisel 2 .
Ära kunagi pinguta sisetrossi kinnituspolti, kui see on
jalgrattale kinnitatud. Sisetrossi kinnitusmutri ja sisetrossi
suunad muutuvad valeks, nagu näidatud joonisel 3, mis
võib põhjustada sisetrossi mutri pidurite küljest lahti
tulemist.
Joon. 3
Joon. 2
109mm
Sisetrossi
kinnitusmutter
Joon. 1
109 mm
TL-IM21
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Sisetrossi kinnituspolt
Märgistus "F"
Reguleerimispolt
Reguleerimismutter
Väliskattehoidik
Joonda sisetrossi kinnitusseibi punane märgistus nii, et
see asetseks kerimisseadme soone suunas, ning seejärel
sisesta sisetrossi kinnituspolt ja lükka see nii sügavale
kerimisseadme soonde, kui see läheb.
Vea sisetross piki kerimisseadme soont.
Kinnita sisetross üle trossihaagi.
Sisesta väliskattehoidik altpoolt piduriõla auku ning libista
see augu alumise osani.
Pärast seda, kui oled veendunud, et väliskattehoidik on
kindlalt sisestatud piduriõla auku, paigalda sisemise otsa
kork.
Seejärel sea otsakork nii, et see ei puutuks ribi ega
kodaraid.
Keera sisetrossi kinnitamiseks trossi reguleerimispolti.
Sisetrossi
kinnitusseibi
punane
märgistus
Sisetrossi kinnituspolt
Sisesta sisetrossi kinnituspolt
nii sügavale kerimisseadme
soonde, kui see läheb.
Kerimisseadme soon
Sisemine tross Kerimisseadme soon
Sisemine tross
Trossi haak
Piduriõlg
Väliskattehoidik
Väliskattehoidik
Sisemise otsa
kork
Trossi
reguleerimispolt
Kontrolli, kas sisetrossi kinnitusseibi punased
tähised on õiges kohas, kui sisetrossi kinnituspolt
on kerimisseadmesse surutud.
Piduritrossi paigaldamise saab lõpule viia eelnevalt
kirjeldatud protsessidega. Kui ühendad trossi lahti, toimi
vastupidises järjekorras.
Piduritrossi reguleerimine
Pärast seda, kui oled kontrollinud, et jooks ei pöörleks
piduritrossi tõmmates, vajuta piduritrossi liigutamiseks
piduriheeblit umbes 10 korda maksimaalses ulatuses.
Pane tähele:
Kui piduritross ei jookse, on seda jälle vaja
reguleerida pärast lühikest kasutusperioodi.
Keera trossi reguleerimispolti piduril või piduriheeblil nii,
et piduriheeblis oleks umbes 15 mm lõtk.
Pärast piduriheebli vajutamist, et kontrollida pidurdust,
kinnita trossi reguleerimispolt trossi reguleerimismutriga.
Trossi
reguleerimismutter
Kinnitusmoment: 1 - 2 Nm
Trossi
reguleerimispolt
Trossi reguleerimispolt
15 mm lõtk
Vajuta
umbes
10 korda
Punane tähis Punane tähis
10.
1.
2.
3.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel: http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette
teatamata muutuda. (Estonian)
SI-8G70C-001-04
Üldine ohutusinfo
Piduriheebli lõtku suurus on vahemaa asendist, kus
piduriheeblit ei kasutata, kuni asendini, kus jõudu on
äkitselt piduriheebli tõmbamise ajal tunda.
Sisetrossi liikumine piduriheebli vajutamise ajal peab
olema 14,5 mm või rohkem. Kui see on vähem kui
14,5 mm, kannatab selle tõttu pidurite töövõime ning
pidurid võivad lakata töötamast.
  • Page 1 1

Shimano BR-IM55 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka