Shimano FC-M151 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See käsiraamat sobib ka

Peale sammude 1 - 5 lõpetamist liiguta käiguvahetuse kontrollimiseks käiguvaheti
heeblit. (See kehtib ka juhul kui kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
1 - 3 mm
Paigalda piduriheebel asendisse, kus see ei takistaks pidurdamist.
Ära kasuta kombinatsioonis, mis takistab pidurdamist.
Paigaldamiseks kasuta spetsiaalset tööriista TL-UN74-S.
Esmalt paigalda põhiosa, seejärel adapter.
SI-6N9FA-002-04
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee
lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa
jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga
nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid
vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid. Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid
kukkuda jalgrattalt maha.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Tugevdatud ühendustihvte ei saa kasutada koos UG ketiga, sest ühendused ei pruugi liikuda korralikult ning võib tekkida
heli.
Enne keskjooksu paigaldamist määri keskjooksu keermete ala ja adapteri sisekeermed.
Lisaks, kui pedaalimine ei tundu olevat tavapärane, kontrolli seda veel korra.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et liite- ja ühenduskohtades ei oleks lõtvust. (BB-FC, FC-PD)
Ära pese keskjooksu kõrgsurvepihustiga ega veega.
Kui sa tunned keskjooksu võllil olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus hammasrataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult
pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Tagamaks parimat toimimist, kasuta üksnes kindlat tüüpi ketti. Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse jalgratta
müüja poole.
Tehnilise hoolduse juhised SI-6N9FA-002
Esimene ülekandesüsteem
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Keti pikkus
Reguleerimine
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
Keskjooks
Käiguvahetusheebel
Käiguvahetusheebli paigaldamine Käiguvahetus
Kinnitusmoment:
2,6 Nm
Juhtraud
Pedaalimine muutub
kergemaks
Pedaalimine muutub
raskemaks
3 mm kuuskantvõti
Käepide
Jäta Revo käiguvahetusheebli ja käepideme
vahele 0,5 mm tühimik.
Ketitoe nurk
Keskjooksu paigaldamine
Kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Ketiratas (suurim
hammasratas)
Ketijuht
Keskjooks
Esimene ketiratas
Adapter
Kasuta esimese hammasratta paigaldamiseks
vändatõmmitsat (TL-FC10).
Esimese ketiratta paigaldamine
Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
3
0
S
H
I
M
A
N
O
S
G
E
-
4
0
S
G
C
h
a
i
n
o
n
l
y
F
o
r
N
A
R
R
O
W
Kinnita tugevalt
1. < FD-C051 / C050 >
Kohanda ning seejärel paigalda esimene
käiguvahetaja nagu näidatud joonisel.
Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud
joondusplokki.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Eelseadistatud
joondusplokk
Hambad peaksid
olema sellises
ulatuses.
Eelseadistatud mõõdik
< FD-TZ31 / TZ30 / TZ21 / TZ20 >
< FD-C051 / C050 >
< GS >
< FD-C051 / C050 >
< SS >
2. Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema otse suurima
hammasratta kohal ja sellega paralleelne.
3. Kinnita kasutades 9 mm mutrivõtit (TZ31, TZ30, TZ21,
TZ20) või 5 mm kuuskantvõtit (C051, C050).
Paigalda nii, et suurima hammasratta
ja ketijuhi alumise serva vahe oleks
lähimas punktis 1 - 3 mm.
4. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise
plaadi ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm
vaba ruumi.
Lõika maha sisemise trossi liigne pikkus ning paigalda otsakork.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka suurimal
hammasrattal)
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud
joondusplokk. Järgmiseks seadista sedasi,
et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Väikseim ketiratas
Suurim
hammasratas
Juhtlitter
Pingelitter 90°
Õige nurk maapinna suhtes
Eelseadistatud joondusplokk
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi sisemine
plaat
Kett
FD-C051/C050
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
< FD-TZ31 / TZ30 / TZ21 / TZ20 >
Seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi
ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba
ruumi.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Trossi kinnitamiseks tõmba seda tugevalt ning kinnita kinnituspolt 9 mm
mutrivõtmega (TZ31, TZ30, TZ21, TZ20) või 5 mm kuuskantvõtmega (C051, C050).
3. Trossi pinge reguleerimine
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese käiguvahetaja külge
nagu on näidatud joonisel.
Alumine
regulaatorkruvi
Ketijuhi sisemine
plaat
Kett
FD-TZ31/TZ30/
TZ21/TZ20
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
5. Keskmise hammasratta reguleerimine
Vii kett taga suurimale ketirattale ning ees vii kett suurimalt hammasrattalt
keskmisele hammasrattale. Reguleerimiseks kasuta trossi reguleerimispolti
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm
vaba ruumi.
6. Veaotsingu tabel
Ülemine
reguleerimiskruvi
Ketijuhi
välisplaat
Kett
FD-TZ31/TZ30/
TZ21/TZ20
FD-C051/C050
Ketijuhi
sisemine plaat
Kett
Väliskatte
reguleerimissilinder
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii,
et augul oleks ühesuurune diameeter.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega
otsast. Trossi efektiivseks töötamiseks kasuta
märgistusega otsal määret.
Lisa sama katte otsakork väliskesta
lõikekohale.
Tõmba
Normaaltüüp
Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Otsakork
Märgistus
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
5 mm kuuskantvõti
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu
on näidatud joonisel.
Sisemise trossi asendamine
1. Vajuta käiguvahetusheeblit, et seada see
madalasse asendisse, Seejärel vajuta
kruvikeeraja või muu sarnase tööriistaga kaane
eemaldamiseks punkti A.
2. Asenda sisemine tross järgides samme
kuni
nagu näidatud joonistel.
A
* SL-RS25-LN
Kett
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas kett
nagu CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas kett
nagu CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Must
Hõbedane
Mudeli number SL-RS25-LN
Käike Mitte SIS
Tüüp Ketiliin Kruvi pikkus Pesa laius Tembeldatud märgistus Keermete mõõdud
Kolmekordne 47,5 mm 122,5 mm 68 mm D-NL BC 1,37” X 24 T.P.I.
Mudeli number FC-M151 FC-M151
Esimese hammasratta hambakombinatsioon 48T - 38T - 28T 42T - 34T - 24T
Vända pikkus 170 mm 170 mm
Pedaali keermete mõõtmed BC 9/16” X 20 T.P.I. (Inglise keermed) BC 9/16” X 20 T.P.I. (Inglise keermed)
Keskjooksu võru keermete mõõtmed BC 1,37” X 24 T.P.I. (68, 73 mm) BC 1,37” X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
Sobiv esimene käiguvahetaja FD-C051/FD-TZ31/FD-TZ21 FD-C050/FD-TZ30/FD-TZ20
Mudeli number FD-C051 FD-C050 FD-TZ31 FD-TZ30 FD-TZ21 FD-TZ20
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
(normaaltüüp)
S, M, L S, M S, M
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter
(Ülalt suunatud tüüp)
S, M, L S, M S, M
Ketitoe nurk ( α )
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69°
Seeria Tourney (Mitte SIS)
Käike
Parem 7 käiku 6 käiku
Vasak 3 käiku 3 käiku
Käiguvahetusheebel Vasak SL-RS25-LN SL-RS25-LN
Väliskate SIS
Esimene käiguvahetaja
FD-C051/FD-C050/
FD-TZ31/FD-TZ21
FD-TZ30/FD-TZ20
Esimene ketiratas FC-M151
Keskjooks BB-UN26
Kett CN-UG51
Keskjooksu trossijuht SM-SP18/SM-BT18
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Vabasta vasupäeva keerates alumine
reguleerimiskruvi (umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
suurima hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi (umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte reguleerimissilindrit
vastupäeva keerates (1 või 2 pööret).
*
Kui kett ja esimese käiguvahetaja
sisemine plaat puutuvad kokku ajal,
kui lülitud taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett on
keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte reguleerimissilindrit
päripäeva keerates (1 või 2 pööret).
*
Kui käiguvahetus suurimalt
hammasrattalt keskmisele on
keeruline.
Kui kett kukub keskjooksu poole. Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi (umbes 1/2 pööret).
6,5 mm
7,1 mm
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
1 -3 mm
  • Page 1 1

Shimano FC-M151 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See käsiraamat sobib ka