Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii
lähedale kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et litter ei puutuks ketiratast.
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist
regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii,
et see oleks tagant
vaadates täpselt väikseima
ketiratta välisjoone all.
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett
teisele ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad
heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli lõtvust,
pööra vänta.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Veendu, et ühendustihvt oleks joondatud lüli välimise pinnaga poolel,
kus tihvt sisestati. Sõrmedega üle libistades peaks see tunduma sile
ja tasane. Tihvt tungib silmnähtavalt tagumisel küljel esile peale
katkestustihvti eemaldamist.
• Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui seal, kus kett on
ühendatud tugevdatud ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett
kahjustuda.
• Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud.
Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja
vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
• Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
• Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
• Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
• Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
• Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on
keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivseks mooduseks ketirataste ja keti
eluea pikendamiseks.
• Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
• Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
• Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
• Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
• Pingelitril on pöörlemissuuna näitamiseks nool. Paigalda pingelitter nii, et käiguvahetajat väljastpoolt
vaadates näitaks see nool päripäeva.
• Väliskatte ots, millel on alumiiniumkork, peaks
olema käiguvahetaja poolel (RD-6700).
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või
tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
Hargi otsa laba
B-pinge reguleerimise kruvi
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
90°
Juhtlitter
Pingelitter
Õige nurk maapinna suhtes
Juhtlitter
Väikseima ketiratta
välispind
Ülemine
reguleerimiskruvi
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
B-pinge
reguleerimise kruvi
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
4 mm kork
Alumiiniumkork (RD-6700)
Käiguvaheti poolne
Plastikkork või 4 mm kork
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Keti pikkus
Tõmbe reguleerimine ja trossi
kinnitamine
Konsooli kruvi kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei puutuks kokku
hargi otsaga ega põhjustaks seeläbi deformatsiooni.
Kinnitusmoment:
6 - 7 Nm
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal nii
suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
2
3
Kett
+2 lüli
Heebel (A)
Kui lülitud kolmandale
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni
kett naaseb teisele
ketirattale. (päripäeva)
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui
käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust,
ning kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see
on vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett
puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera
väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et seda
kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu,
et ühegi käigu asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki
jõuülekande osasid.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni
kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
(vastupäeva)
Kui heli ei ole kuulda
Väliskatte
reguleerimissilinder
Väliskatte
reguleerimissilinder
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata
muutuda. (Estonian)
Lõtk
11-28T ketirattale
(SS tüüp ainult)
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Pane tähele:
Parima käiguvahetuse saavutamiseks on CN-7901/6701/5701-l
olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii,
et CN-7901/6701/5701 asetseks paigaldamise ajal õigesti.
Esikülg
(välimine pool)
Tagakülg
(sisemine pool)
Joonisel näidatud märgistusega pool on esikülg (välimine pool).
Pane tähele: Veendu, et tross oleks kindlalt soone sees.
Soon
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
• Parima käiguvahetuse saavutamiseks on CN-7901/6701/5701-l olemas esikülg ja tagakülg ning
küljed on märgistatud nii, et CN-7901/6701/5701 asetseks paigaldamise ajal õigesti. Sobiv
töötamine saavutatakse, kui CN-7901/6701/5701 on paigaldatud nii, et ta asetseb õigesti. Kui see
paigaldatakse nii, et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber
kukkuda,tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
• Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
• Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla
ebapiisav, mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
SI-5X90B-003-04
RD-6700 / RD-5700
Tehnilise hoolduse juhised SI-5X90B-003
* Kui kasutad noortemudelit, kasuta CS-6600.
* Väikseima ketiratta hammaste arv SS-spetsifikatsioonidega tagumistel
käiguvahetajatel on 15T.
* Väikseima ketiratta hammaste arv GS-spetsifikatsioonidega tagumistel
käiguvahetajatel on 13T.
■ Tagumise käiguvahetaja asendamine
3 mm kuuskantvõti
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,5 - 5,0 Nm
5 mm kuuskantvõti
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline superkitsas
kett nagu
CN-7901 / 6701 / 5701 /
7801 / 6600 / 5600
soonestikuga
(3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(2)
Seeria ULTEGRA 105
Käiguvahetusheebel
Kahekordne
ST-6700
Kolmekordne
ST-6703
Kahekordne
ST-5700
Kolmek ordne
ST-5703
Käike 10 10
Väliskate OT-SP41 (SIS-SP41)
Tagumine käiguvaheti
RD-6700 RD-5700
Tüüp SS GS SS GS
Vabajooks FH-6700 FH-5700
Kasseti ketiratas CS-6700 CS-5700
Kett
CN-6701 CN-6600 CN-5701 CN-5600
Keskjooksu trossijuht
SM-SP17 SM-SP17
Tüüp SS GS
Kogukapatsiteet
33 hammast või
vähem
39 hammast või
vähem
Suurim ketiratas 28T 28T
Väikseim ketiratas 11T 11T
Esimese hammasratta hamba vahe
16 hammast või
vähem
22 hammast või
vähem