Shimano RD-5700-A Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Heaks käiguvahetuseks on CN-7901/6701/5701/4601-l olemas esikülg ja tagakülg ning küljed on
märgistatud nii, et CN-7901/6701/5701/4601 asetseb paigaldamise ajal õigesti. Sobiv töötamine
saavutatakse, kui CN-7901/6701/5701/4601 on paigaldatud õiges asendis. Kui see paigaldatakse nii,
et ta asetseb vastupidises suunas, võib kett maha tulla ning jalgrattas ümber kukkuda tuues kaasa
tõsiseid vigastusi.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse
tugevdatud ühendustihvti või
tööriista, mis pole sellele ketile
sobiv, võib ühenduse tugevus
olla ebapiisav, mis omakorda
võib põhjustada keti katkemist
või maha tulemist.
Veendu, et ühendustihvt oleks
joondatud lüli välimise pinnaga
poolel, kus tihvt sisestati.
Sõrmedega üle libistades peaks see tunduma sile ja tasane. Tihvt
tungib silmnähtavalt tagumisel küljel esile peale katkestustihvti
eemaldamist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada
keti pikkust, tee lõige mõnes teises kohas kui seal, kus kett on
ühendatud tugevdatud ühendustihvti kasutades. Kui ketti lõigata
kohast, kus ta on ühendatud tugevdatud ühendustihvtiga, võib kett
kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui
keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja
vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas
kohas.
Pane tähele
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, puhasta käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja
vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja
litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka.
Samuti kontrolli, et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on
keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea
pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Pingelitril on pöörlemissuuna näitamiseks nool. Paigalda pingelitter nii, et käiguvahetajat väljastpoolt
vaadates näitaks see nool päripäeva.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu
professionaalse jalgratta müüja poole.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale
ketirattale ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge
reguleerimiskruvi, et reguleerida juhtlitter ketirattale nii
lähedale kui võimalik ilma, et nad kokku puutuksid.
Järgmiseks aseta kett väikseimale ketirattale ja korda
ülalmainitut ning veendu, et litter ei puutuks ketiratast.
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist
regulaatorkruvi, et
reguleerida juhtlitrit nii, et
see oleks tagant vaadates
täpselt väikseima ketiratta
välisjoone all.
5. SIS reguleerimine
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett
teisele ketirattale. Seejärel, samal ajal kui vajutad
heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli lõtvust,
pööra vänta.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Hargi otsa laba
5 mm kuuskantvõti
B-pinge reguleerimise kruvi
Väikseim ketiratas Suurim
hammasratas
Kett
90°
Juhtlitter
Pingelitter
Õige nurk maapinna suhtes
Juhtlitter
Väikseima ketiratta
välispind
Ülemine
reguleerimiskruvi
Suurim ketiratas
Juhtlitter
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
Alumine
regulaatorkruvi
B-pinge
reguleerimise kruvi
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja
peale esmase lõtvuse eemaldamist trossist,
kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge
nagu näidatud joonisel.
Tõmba
Spetsifikatsioonid
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Keti pikkus
Tõmbe reguleerimine ja trossi kinnitamine
Konsooli kruvi kinnitusmoment: 8 - 10 Nm
Kui paigaldad, jälgi, et B-pinge reguleerimise kruvi ei puutuks kokku
hargi otsaga ega põhjustaks seeläbi deformatsiooni.
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
3. Alumine regulaator
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt
samale joonele suurima ketirattaga.
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
2
3
Kett
+2 lüli
Heebel (A)
Kui lülitud kolmandale
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit kuni
kett naaseb teisele
ketirattale. (päripäeva)
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui
käiguvahetuse heeblit vajutatakse
vaid selleks, et eemaldada lõtvust,
ning kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse, kus
heebel on teise ketiratta seadistuste asendis, ja see
on vabastatud) ning keera vänta päripäeva. Kui kett
puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera
väliskatte reguleerimissilindrit päripäeva, et seda
kinnitada, seni, kuni lõppeb heli ja kett jookseb
sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et
ühegi käigu asendis ei tekiks ühtegi heli.
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki
jõuülekande osasid.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni
kett puutub kolmandat
ketiratast ja tekitab heli.
(vastupäeva)
Kui heli ei ole kuulda
Väliskatte
reguleerimissilinder
Väliskatte
reguleerimissilinder
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel:
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Lõtk
28T või suuremale ketirattale
(ainult SS-tüüp)
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt Lüli tihvt
Pane tähele:
Heaks käiguvahetuseks on CN-7901/6701/5701/4601-l olemas
esikülg ja tagakülg ning küljed on märgistatud nii, et CN-7901/
6701/5701/4601 asetseb paigaldamise ajal õigesti.
Esikülg
(välimine pool)
Tagakülg
(sisemine pool)
Joonisel näidatud märgistusega pool on esikülg (välimine pool).
Pane tähele: Veendu, et tross oleks kindlalt soone sees.
Soon
SI-5XN0A-002-04
Tagumine käiguvaheti
Tehnilise hoolduse juhised SI-5XN0A-002
* Kui kasutad noortemudelit, kasuta CS-6600.
* Kui kasutad 52-39-30T eesmist hammasratast, peaks suurima tagumise
ketiratta maksimaalne hammaste arv olema 28T või vähem.
Pingelitri asendamine
Juhtlitri / pingelitri kinnitusmoment:
2,5 - 5,0 Nm
3 mm kuuskantvõti
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Kolmekordse eesmise
hammasratta korral
Väär Õige
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
10-kiiruseline superkitsas
kett, nagu CN-7901/6701/
5701/4601/7801/6600/
5600
soonestikuga
(3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
soonestikuga
(2)
Seeria 105 TIAGRA
Käiguvahetusheebel
Kahekordne
ST-5700
Kolmekordne
ST-5703
Kahekordne
ST-4600
Kolmekordne
ST-4603
Käike 10 10
Väliskate OT-SP41
Tagumine käiguvaheti RD-5700-A RD-4600
Tüüp SS GS SS GS
Vabajooks FH-5700 FH-4600
Kasseti ketiratas CS-5700 CS-4600
Kett
CN-5701
CN-5600
CN-4601
CN-5600
Keskjooksu trossijuht SM-SP17 SM-SP17
Tüüp SS GS
Kogukapatsiteet
34 hammast või
vähem
39 hammast
või vähem
Suurima ketiratta hammaste
maksimaalne arv
30T
Suurima ketiratta hammaste
minimaalne arv
25T
Väikseima ketiratta hammaste
maksimaalne arv
15T 14T
Väikseima ketiratta hammaste
maksimaalne arv
11T
Esimese hammasratta hamba vahe
16 hammast või
vähem
22 hammast
või vähem
  • Page 1 1

Shimano RD-5700-A Service Instructions

Tüüp
Service Instructions