Madal ja kõrge Pingelised elektri mootorid | 3 2 | Madal ja kõrge Pingelised elektri mootorid
ESTONIAN
1. SISSEJUHATUS
Paigaldamine, käitamine ja hooldus mootori tööd peab teostama kvalifitseeritud ja volitatud isik kasutades
sobivaid tööriistu ja meetodites ja järgides dokumentides sisalduvaid juhiseid supplied mootoriga.
Selles dokumendis esitatud juhised kehtivad järgmiste omadustega WEG-mootoritele:
g
Kolm-faas ja vallaline-faas induktsioon mootorid (orav puuri rootor)
g
Kolm-faas püsiv magnet mootorid
g
Kolm-faas hübriid mootorid (orav puuri rootor + püsiv magnets)
Neid mootoreid saab kasutada sisse ohtlikud alad järgmiste kaitsetüüpidega:
g
Suurem ohutus – “Ex eb” or "Ex ec"
g
Flameproof enclosure - “Ex db” or “Ex db eb”
g
Kaitse kaitsega (põlev tolm) - "Ex tb" või "Ex tc"
Üksikasjad mootor märgistuse võib leida nimesilt ja toote sertifitseerimine, mis on osa mootori dokumentatsioonist. või viide,
selles käsiraamatus loetletakse igat tüüpi kaitsetõendite numbrid ja nende nimesildite märgistused. Lisaks, kohaldatavad
standardid võib leida toote sertifikaadist ja jaotises "Installimine, operatsioon ja Hooldus Plahvatusohtlikes atmosfäärides
kasutatavate elektrimootorite käsiraamat” - kood 50034162. See juhend on saadaval veebisaidil www.weg.net.
Eesmärk sellest juhendist on pakkuda oluline teave, millega tuleb veo ajal arvestada, ladustamine, paigaldus, töö ja hooldus
WEG mootorid. Seetõttu soovitame olla ettevaatlik ja sisalduvate juhiste üksikasjalik lugemine siin enne mis tahes sekkumise
läbiviimine mootoril. Mittevastavus koos selles juhendis toodud juhiseid ja teised mainitud veebisaidil www.weg.net tühjad
toode garantii ja võib kompromiss tüüp kaitse mootor ja põhjustada ikkagi raskeid vigastusi ja varaline kahju.
Mis tahes komponent lisatud mootorisse kasutaja poolt, näiteks kaablitihendid, keermepistik, kooder jne,
peavad vastama kaitse tüübile korpuse küljest, "varustuse kaitsetasemed" (EPL) ja kaitse aste mootorist,
vastavalt tootesertifikaadis märgitud standarditele.
Ohutu kasutamise eritingimused
Märk “X” lisatud sertifikaadi numbrile, teavitatud mootori andmesildilt, näitab, et seadme paigaldamiseks on
vaja eritingimusi, töö ja / või hooldus, on need, mida on sertifikaadis kirjeldatud ja mootori dokumentatsioon.
Viiteks, peatükis Sertifikaadid loetletakse iga kaitsetüübi sertifikaatide numbrid ja nende nimesildite
märgistused. Nende nõuete mittejärgimine kahjustab toote ohutust ja installatsiooni.
Õige klassifikatsioon installatsiooni ala ja ümbritsev omadused on kasutaja vastutus.
Elektrimootorid on pingestatud ahelad ja paljastatud pöörlevad osad, mis võivad inimesi vigastada.
2. LADUSTAMINE, LADUSTAMINE JA KÄITLEMINE
Kontrollige mootori seisukorda eks pärast saamist. Kui kahju on märgatud, sellest tuleb teatada kirjalikult juurde vedu
ettevõte, ja viivitamata edastatud kindlustusseltsile ja juurde WEG. Sel juhul ei saa installimist enne tuvastatud probleemi
lahendamist algatada. Kontrollige, kas nimesildi andmed vastavad arve andmetele, keskkonnatingimused, kuhu mootor
paigaldatakse, tüüp kaitse ja EPL mootorist. Kui mootorit ei paigaldata kohe, seda tuleb hoida puhtas kohas ja kuiv tolmu
eest kaitstud ruum, vibratsioon, gaasid ja söövitavad ained, suhtelise õhuniiskusega mitte üle 60%.
Vee kondenseerumise vältimiseks mootori sees ladustamisaja jooksul, on soovitatav hoida õhkkütteseade sisse lülitatud
(kui see on olemas). Laagrite oksüdeerumise vältimiseks ja määrdeaine ühtlase jaotuse tagamiseks, pöörake mootori võlli
vähemalt kord kuus(vähemalt viis pööret), jättes selle alati teise positsiooni. Õliudu määrdesüsteemidega laagrite jaoks,
mootorit tuleb hoida horisontaalselt ISO VG 68 abil õli laagris, veebisaidil oleva mootori kasutusjuhendis märgitud summaga
ja võlli tuleb pöörata iga nädal. Kui mootoreid hoitakse kauem kui kaks aastat, soovitatav on laagrid vahetada, või enne
mootori käivitamist neid eemaldada, pesta, kontrollida ja õlitada. Pärast seda säilitusperioodi samuti on soovitatav vahetada
ühe faasiliste mootorite käivitus kondensaatoreid, kuna need kaotavad oma tööomadused.
Käsitsege mootorit alati ettevaatlikult, et vältida laagrite kokkupõrkeid ja kahjustusi ja paigaldage alati võlli
transpordi- / lukustusseade(kui tarnitakse) mootori transportimisel. Mootori tõstmiseks kasutage ainult
silmapoldid.
Kuid need silmamunad on mõeldud ainult mootori kaalu jaoks. seega Ärge kunagi kasutage neid silmamunad tõsta
mootor koos sellega seotud lisakoormustega. Tõstmine silmamunad terminali kast, ventilaatori kate jne., on ette
nähtud mootorist lahtivõetuna käsitsemiseks ainult neid osi.
Perioodiliselt ja peamiselt enne esimest käivitamist, mõõta mootori mähise isolatsioonitakistust. Kontrollige soovitatud
väärtusi ja mõõtmis protseduurid veebisaidil.
3. PAIGALDAMINE
Jooksul paigaldamine, the motors must be protected against accidental energization.
Kontrollige mootori pöörlemissuunda, enne koorma külge ühendamist ilma koormata keerates.
Eemaldage transpordiseadmed ja võlli lukustusseade (kui tarnitakse) enne mootori paigaldamise alustamist. Mootorid tuleb
paigaldada ainult kohtadesse, mis vastavad nende paigaldus omadustele ja sisse rakendused ja keskkonnad, milleks nad
on mõeldud. Kaitse tüübist tuleb kinni pidada ja EPL mootorist, vastavalt klassifikatsioon pindala kus mootor installitakse.
Jaladega mootorid tuleb vibratsiooni vältimiseks paigaldada nõuetekohaselt kavandatud alustele ja tagada täiuslik
joondamine. Mootori võll peab olema korralikult joondatud käitatava masina võlliga. Vale joondamine, samuti rihma ebaõige
pingutamine, kahjustab kindlasti laagreid, põhjustades liigset vibratsiooni ja põhjustades isegi võlli rebenemist. Lubatav võlli
radiaalne ja Veebisaidi üldises juhendis näidatud telgkoormusi tuleb järgida. kasutada paindlik sidur millal iganes võimalik.
Millal mootoritele on paigaldatud õlidega määritud laagrid või õliudu määrimissüsteemid, ühendage jahutus- ja
määrimistorud(kui see on ette nähtud). Õlidega määritud laagrite puhul, õlitase peab asuma vaateklaasi keskel.
Korrosioonikaitse määret eemaldage ainult võlli otsast ja äärik vahetult enne mootori paigaldamist. Kui ostutellimuses pole
märgitud teisiti, WEG mootorid on dünaamiliselt tasakaalustatud “poole võtmega” ja laadimata (lahti ühendatud). sõidu
elemente, nagu rihmarattad, haakeseadised jne, tuleb need enne mootori võlli külge kinnitamist tasakaalustada „poole
võtmega“.
Mootor peab alati olema paigutatud nii, et äravooluava oleks madalamas asendis.
"Avatud / suletud" kummist tühjenduskorgid tarnitakse suletud asendis ja tuleb perioodiliselt avada, et
kondenseerunud vesi saaks ära voolata. Keskkonnas, kus on kõrge vee kondensatsiooni tase ja mootor
koos kraad kaitse IP55, tühjenduskorgid saab paigaldada avatud asendisse.Mootoritele kraadiga kaitse IP56,
IP65 või IP66, tühjenduskorgid peavad jääma suletud asendisse, avatakse ainult mootori hooldusprotseduuride
ajal. "Automaatsed" kummist tühjenduskorgid on mõeldud ainult ühekordseks kasutamiseks ja neid ei saa
uuesti kasutada. Kui mis tahes otstarbel eemaldatakse tühjenduskork, see tuleb alati uuega asendada.
äravoolusüsteem mootorist koos Õli Udu määrimissüsteem peab olema ühendatud konkreetse kogumissüsteemiga.
Plahvatuskindlate mootorite tühjenduskorke ei saa paigaldamise ajal eemaldada ja hooldus protseduurid. "millal
ette nähtud koos hingetõmbeaeg-äravool tunnistusele IECEx CSA 12.0005U, mootorid on piiratud rühmadega IIB,
IIC ja IIIC, ümbritsev temperatuur of -55 °C to + 40 °C, temperatuur klassifikatsioon T5 kuni T2, ja omada kraadi
kaitse IP6X (rühmale IIIC)." Ärge blokeerige mootori ventilatsiooniavasid. Tagage minimaalne lõtk ¼ ventilaatori
katte õhu sisselaske läbimõõdu seintelt.
Mootori jahutamiseks kasutatav õhk peab olema ümbritseva õhu temperatuuril, piiratud temperatuurivahemikuga,
mis on näidatud mootori tüübisildil(kui seda pole märgitud, -20 °C kuni +40 °C tuleb arvestada).
Mootorid installitud väljas või vertikaalses asendis nõuavad nende kaitsmiseks vee eest täiendavat varjualust;
näiteks, tilgakatte kasutamine.
Õnnetuste vältimiseks, kindlustama et maandusühendus on teostatud vastavalt kehtivatele standarditele ja et võlli
võti on enne mootori käivitamist korralikult kinnitatud.
Ühendage mootor turvaliste ja püsivate kontaktide abil korralikult toiteallikaga, võttes alati arvesse tüübisildil
olevaid andmeid, nagu nimipinge, ühendusskeem jne.
Kui mootorid on varustatud lendavate juhtmetega, need peavad olema korralikult ühendatud vastava
kasutustingimuste jaoks vajaliku klemmikarbi külge (kaitse tüüp).
Klemmide kasutamisel tuleb hülsi sisse kinnitada kõik traadid, mis moodustavad keerutatud kaabli
Lisatarvikute kaablite isolatsiooni tuleb hoida pistiku ühenduspunktist kuni 1 mm kaugusel.
Kui pakutakse klemmidega, mis on tähistatud tähisega “W-A12”, “W-B12 (160V)” või “W-B12 (500V)”, järgmistest omadustest
tuleb kinni pidada:
Tabel 1 - klemmliist tüüp määramine
Omadused
Klemmliist tüüp määramine
W-A12 W-B12 (160 V) W-B12 (500 V)
Pinge kuni 160 Pinge kuni 160 Pinge kuni 500 Pinge
Praegune maksimaalne. 15 Ampere maksimaalne. 15 Ampere maksimaalne. 20 Ampere
Dirigent ristlõige 0,3 kuni 2,5 mm² 0,3 kuni 4 mm² 0,3 kuni 4 mm²
Kaablite arv klemmühenduse kohta 2x1 mm² 2x1,5 mm² 2x1,5 mm²
Ühendus pöördemoment 0,5 kuni 0,7 Nm
Teenus temperatuur -20 °C kuni + 80 °C
ATEX märgistamine/Tunnistus II 2G Ex eb IIC Gb / I M2 Ex eb I Mb / PTB 06 ATEX 1078 U
IECEx märgistamine/Tunnistus Ex eb IIC Gb / Ex eb I Mb / IECEx PTB 17.0014U
Toitekaablite ja maandussüsteemi ühenduste ja klemmikarbi komplekti jaoks, tuleb kinni pidada tabelites 2 ja 3 näidatud
pingutusmomentidest.