Üldine ohutusinfo
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha •
kukkuda.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.•
Pane tähele
See käiguvaheti on mõeldud üksnes kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada •
kahekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.•
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole •
võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku •
esimese käiguvahetaja esimeste hammasratastega ning tekitada
heli. Kui heli on probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas •
jalgrattaga sõidetakse või mitte. Kui jalgrattaga ei sõideta ja kett
asub suurimal/suurel hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib
eesmise käiguvahetaja ketijuhiku välimine plaat puudutada ketti.
Shimano ei paku keskjooksule paigaldamiseks kinnituspolte.•
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.•
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.•
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu •
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tutvu nende juhenditega koos ka esiveo süsteemi hooldusjuhenditega. •
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda
markeeritud otsa vastasotsast. Peale
väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Seadista eesmise käiguvahetaja kõrgus.
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks olema
otse suurima hammasratta kohal ja sellega
paralleelne. Kinnita kasutades 5 mm
kuuskantvõtit.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Ketijuht
Eelseadistatud
joondusplokk
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning
keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
Eelseadistatud
joondusplokk
Keti asend
Suurim ketiratas Väikseim
hammasratas
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
SI-5M50A-002-04
Spetsifi katsioonid
Tehnilise hoolduse juhised
FD-M980 / FD-M980-E
FD-M981 / FD-M981-D
FD-M981-D • FD-M980 / M981 •
FD-M980-E •
BB-plaadita mudelid
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Keskjooksu raam
Kronstein
Näiteks: Kui kasutad kuuskantvõtit
Keskjooksule paigaldamise
kinnituskruvi
Pane tähele: Shimano ei paku
keskjooksule
paigaldamiseks
kinnituspolte.
< Normaaltüüp >
FD-M980 / FD-M980-E •
FD-M980-E (BB-plaadita mudelid)
< Ülalt suunatud tüüp >
8 mm mutrivõti
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
< Normaaltüüp >
FD-M981 •
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
4 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
< Normaaltüüp >
FD-M981-D •
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii nagu on
näidatud joonisel.
Kinnituspolt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Otsakork
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Lülita laadimuundur asendisse 3x (kolmekordne) ja kontrolli
seejärel alumist asendit. Vajuta heeblit B kaks või enam
korda, et seada see madalaimasse asendisse. Eemalda
otsakork ning paigalda sisetross.
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib
see puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
4. Keskmise hammasratta
reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett
taga suurimale ketirattale ning ees
aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte
reguleerimissilindrit keerates seda nii,
et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim ketiratas Keskmine
hammasratas
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi
kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva
kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Paigalda eesmine käiguvahetaja vastavalt
joonisele. Sel ajal reguleeri eesmist
käiguvahetajat paigaldades selle asendit nii,
et ketijuhi välimise plaadi ja suurima
hammasratta maksimaalse välisläbimõõdu
vahele jääks 1-3 mm vahe.
Ketijuhi välisplaat
Maksimaalne välisläbimõõt
Eelseadistatud
mõõdik
1-3 mm
Kliirens:
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
155,5 mm*
42T
159,5 mm*
42T
FD-M981
FD-M981-D
FD-M980
FD-M980-E
Ülemine
reguleerimiskruvi
FD-M981
FD-M981-D
FD-M980
FD-M980-E
Kasuta juhtme kinnituspoldi kinnitamiseks 8 mm mutrivõtit või
4 mm kuuskantvõtit.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu näidatud joonisel, kuni see
peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul võivad kahjustuda korgil olevad
keermed.
* Paigaldamiskõrgus sõltub raami seibi asendist.
155,5 mm / 159,5 mm*
(keskjooksu keskosast)
HOIATUS
SI-5M50A-002
X = Saadaval
Mudeli number FD-M980 FD-M980-E FD-M981 FD-M981-D
Normaaltüüp X
Ülalt suunatud tüüp X
Esimese hammasratta hamba vahe 18T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 10T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L – S, M, L –
Ketitoe nurk (
␣ )
66° - 69°
Sobiv ketiliin 50 mm
Sobiv esimene hammasratas Üksnes kolmekordsele hammasrattale (42-32-24T)
Ketiratas (suurim hammasratas)
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt suurimale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus keskmiselt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui lülitud
taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett on
keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui heebel on käiguvahetusel
keskmiselt suurimale
hammasrattale kange.
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).