Pane tähele
Eesmine käiguvahetaja on mõeldud ainult kahekordsele esimesele hammasrattale. Seda ei saa kasutada •
kolmekordse esihammasrattaga, sest käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad.•
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa •
käiguvaheti välja vahetama.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku esimese •
käiguvahetaja esimeste hammasratastega ning tekitada heli. Kui heli on
probleemiks, nihuta ketti suuruselt järgmisele või ülejärgmisele tagumisele
ketirattale.
Amortisaatoriga raamide korral sõltub ketitoe nurk sellest, kas jalgrattaga •
sõidetakse või mitte. Kui jalgrattaga ei sõideta ja kett asub suurimal/suurel
hammasrattal ja väikseimal ketirattal, võib eesmise käiguvahetaja ketijuhiku
välimine plaat puudutada ketti.
Shimano ei paku keskjooksule paigaldamiseks kinnituspolte.•
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.•
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.•
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu •
professionaalse jalgratta müüja poole.
Tutvu nende juhenditega koos ka esiveo süsteemi hooldusjuhenditega. •
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele, vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha •
kukkuda.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või
kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me
soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole
teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi
tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas. •
(1) Sea kett suurimale tagumisele
ketirattale ja vaheta ees suurele
hammasrattale.
3. Trossi pinge reguleerimine
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see esimese
käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Seadista eesmise käiguvahetaja kõrgus. Ketijuhi välisplaadi
tasane osa peaks olema otse suurema hammasratta kohal
ja sellega paralleelne. Kinnita kasutades 5 mm
kuuskantvõtit.
Esimese käiguvahetaja paigaldamine
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Ketijuht
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele jääks
0 - 0,5 mm vaba ruumi.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Lülita laadimuundur
asendisse 3x (kolmekordne)
ja kontrolli seejärel alumist
asendit. Vajuta heeblit B
kaks või enam korda, et
seada see madalaimasse
asendisse. Eemalda otsakork
ning paigalda sisetross.
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi sisemine
plaat
4. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi
välimise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
SI-5M90A-002-04
Spetsifikatsioonid
Tehnilise hoolduse juhised
SI-5M90A-002
FD-M985
FD-M985-E / FD-M985-E2
FD-M986 / FD-M986-D
• FD-M986-D
• FD-M985-E
• FD-M985-E2
• FD-M985 / M986
Kinnitusmoment: 6 - 7 Nm
< Normaaltüüp >
• FD-M986 / FD-M986-D
< Ülalt suunatud tüüp >
5 mm kuuskantvõti
8 mm mutrivõti 4 mm kuuskantvõti
< Normaaltüüp >
• FD-M985 / FD-M985-E / FD-M985-E2
< Ülalt suunatud tüüp >
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii
nagu on näidatud
joonisel.
Kinnituspolt
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii
nagu on näidatud
joonisel.
Kinnituspolt
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Kett
Ketijuhi
välisplaat
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Väliskatte reguleerimissilinder
Pane tähele:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi
kinnituse jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva
kinnitust, mis põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
Toendi tüübile
Paigalda vastavalt joonisele.
Polt
Adapter Adapter
Esimene käiguvahetaja
Esimene ketiratas
1 , 2 Kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Paigalda eesmine käiguvahetaja vastavalt joonisele. Sel ajal
reguleeri eesmist käiguvahetajat paigaldades selle asendit nii, et
ketijuhi välimise plaadi ja suurima hammasratta maksimaalse
välisläbimõõdu vahele jääks 1-3 mm vahe.
Ketijuhi välisplaat
Maksimaalne välisläbimõõt
Eelseadistatud
mõõdik
1-3 mm
Kliirens:
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
42T 40T 38T
155,5 mm*
(keskjooksu
keskosast)
44T 42T 40T
Väljas Sees
FD-M986
FD-M986-D
FD-M985
FD-M985-E
FD-M985-E2
Ülemine
reguleerimiskruvi
FD-M986
FD-M986-D
FD-M985
FD-M985-E
FD-M985-E2
Esimesed
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Pane tähele:
Ära pööra laadimuunduri lülitit jõuga. Jõuga pööramisega võib see
puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et
augul oleks ühesuurune diameeter.
Paigalda otsakork keerates seda nii, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub. Ära keera
seda rohkem, sest vastasel juhul võivad
kahjustuda korgil olevad keermed.
Otsakork
Otsakork
Sisemine tross
Heebel (B)
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul kui
kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Väikseim
ketiratas
Suur
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Suur
hammasratas
Keti asend
Suurim ketiratas Väike
hammasratas
(2) Reguleerimiseks kasuta väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti vahele
jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
• FD-M985-E / FD-M985-E2
BB-plaadita mudelid
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Keskjooksu raam
Kronstein
Näiteks: Kui kasutad kuuskantvõtit
Keskjooksule paigaldamise
kinnituskruvi
Pane tähele: Shimano ei paku
keskjooksule
paigaldamiseks
kinnituspolte.
42T
Väljas Sees
44T
38T 40T
Väljas Sees
40T
159,5 mm*
(keskjooksu
keskosast)
* Paigaldamiskõrgus sõltub raami seibi asendist.
Kasuta juhtme kinnituspoldi kinnitamiseks 8 mm mutrivõtit või
4 mm kuuskantvõtit.
Pane tähele:
Laadimuundurit ei saa lülitada, kui heebel on madalaimas asendis.
Jälgi, et vajutaksid enne lülitamist heeblit (A) vähemalt üks kord. Ära
pööra laadimuunduri lülitit jõuga, sest see võib puruneda.
Laadimuundur
Režiimivaliku lüliti
Heebel (A)
Vajuta heeblit A üks kord, et seada see keskmisse asendisse. Lülita
laadimuundur asendisse 2x (kahekordne).
X = Saadaval
Mudeli number FD-M985 FD-M985-E FD-M985-E2 FD-M986 FD-M986-D
Normaaltüüp X X X X X
Ülalt suunatud tüüp X X X X X
Esimese hammasratta hamba vahe 14, 12T 14, 12T 12T 14, 12T 14, 12T
Esimese käiguvaheti kinnitusklambri diameeter S, M, L - - S, M, L -
Ketitoe nurk (
␣
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 69°
Sobiv ketiliin
46,8 mm 38T - 38T 38T 38T
48,8 mm 40-44T 40-44T 40T 40-44T 40-44T
Sobiv esimene hammasratas
Ainult kahekordsele hammasrattale
FC-M980 (38-26T), FC-M985 (40-28T, 42-30T, 44-30T)
Kui kett kukub vända poole Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus väikeselt
hammasrattalt suurele on
keeruline
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret). Kui see
endiselt ei lahenda probleemi,
reguleeri trossi pinget uuesti.
Kui käiguvahetus suuremalt
hammasrattalt väiksemale on
keeruline.
Vabasta vastupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku samal ajal kui
kett on suurel hammasrattal ja
suurimal ketirattal.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret). Kui ka see ei
lahenda probleemi; kinnita välimise
katte reguleerimissilindrit keerates
seda päripäeva 1 kuni 2 korda.
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suure
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Kui ka see ei lahenda probleemi;
vabasta välimise katte
reguleerimisesilindrit keerates
seda vastupäeva 1 kuni 2 korda.
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates
alumist reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
Hammasratas (suurem ketiratas)