OHUTUSE TAGAMINE
7
Jalgrattale paigaldamine ja hooldus:
Kui kinnitad piduriõlga raamile, veendu, et kasutaksid
piduriõla klambrit, mis sobib sidevarda suurusega, ning
kinnita need klambri kruvi ja klambri mutrit kasutades
õige kinnitusmomendini.
Kasuta klambri mutrina nailonist tihendiga
lukustusmutrit (iselukustuv mutter). Soovitatav on koos
klambri kruvi, klambri mutri ja piduriõla klambriga
kasutada standardseid Shimano osi.
Kui klambri mutter tuleb piduriõla küljest lahti või
klambri kruvi või piduriõla klamber saavad kahjustada,
siis võib piduriõlg hakata sidevardal keerlema ja
põhjustada juhtraua äkilist võpatamist või võib
jalgratta jooks lukustuda ning jalgratas seeläbi ümber
kukkuda ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
Kui paigaldad raamile rummu, veendu, et paigaldaksid
õiged mittepöörlevad seibid vasakule ja paremale
poolele, ning kinnita rummu mutrid ettenähtud
kinnitusmomentideni. Kui mittepöörlevad seibid
paigaldatakse ainult ühele poolele või rummu mutreid
ei kinnitata piisavalt, võivad mittepöörlevad seibid ära
vajuda ning see võib põhjustada rummu ja
kassetiliitmiku pöörlemist. See võib omakorda
põhjustada juhtraua äkilist tõmmet käiguvahetustrossi
poolt ning kaasa tuua tõsiste vigastustega õnnetuse.
Ketaspiduri rootor
Ole eriti ettevaatlik ja hoia oma sõrmed eemal
pöörlevast ketaspiduri rootorist. Ketaspiduri rootor on
piisavalt terav, et vigastada sõrmesid, kui need jäävad
liikuva ketaspiduri rootori avadesse.
Pidurisadul ning ketaspiduri rootor muutuvad pidureid
kasutades kuumaks, seega ära puutu neid sõidu ajal
või kohe pärast jalgrattaltmaha tulekut, vastasel juhul
võid saada põletusi.
Jälgi, et ketaspiduri rootorile ja piduriklotsidele ei
satuks õli ega määret, vastasel juhul ei pruugi pidurid
töötada korrektselt.
Kui klotsidele satub õli või määret, võta ühendust
edasimüüja või esindajaga. Vastupidisel juhul ei pruugi
pidurid töötada korrektselt.
Kui pidurdamisel on kuulda müra, võivad klotsid olla
lõpuni kulunud.
Kontrolli, kas pidurisüsteemi temperatuur on piisavalt
jahtunud, ja seejärel vaata, kas iga klotsi paksus on
vähemalt 0,5 mm. Või võta ühendust edasimüüja või
esindajaga.
1 2 mm
2 0,5 mm
Kui ketaspiduri rootor on mõranenud või
deformeerunud, lõpeta viivitamatult nende pidurite
kasutamine ja konsulteeri edasimüüja või esindajaga.
Kui ketaspiduri rootor kulub 1,5 mm paksuseks või
õhemaks või muutub alumiiniumist pind nähtavaks,
lõpeta viivitamatult nende pidurite kasutamine ja
konsulteeri edasimüüja või esindajaga. Ketaspiduri
rootor võib puruneda ja sina jalgrattalt kukkuda.
Coaster-piduri rumm
Kui kasutad tahapoole sunnatud otsaga kahvlit, kasuta
keti liigse lõtvuse kõrvaldamiseks ketiregulaatoreid.
ETTEVAATUST!
Teavita kindlasti kasutajaid järgnevast:
Vaheta käiku korraga ainult ühe hammasratta võrra.
Vähenda käiguvahetuse ajal pedaalidele avaldatavat
jõudu. Kui sa üritad jõuga käike vahetada või vahetada
käike mitme hammasratta võrra ajal, mil pedaalid
tugevalt, võivad su jalad libiseda pedaalidelt ning
jalgratas võib kukkuda ümber ning tuua kaasa tõsiseid
vigastusi.
Käiguvahetusheebli kasutamine mitme hammasratta
võrra lülitumiseks kergemale hammasrattale võib
põhjustada väliskatte välja hüppamist
käiguvahetusheeblist.
See ei mõjuta käiguvahetusheebli töövõimet, sest
väliskate läheb pärast käiguvahetust algasendisse
tagasi.