Shimano BR-R561 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
=
Tehnilise hoolduse juhised
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat
kombinatsiooni.
Piduriheebli paigaldamine
Piduri paigaldamine
Piduriklotsi asendamine
1.
Teip
Väliskate
Kui piduriklotside asend on reguleeritud nii, et piduriklotside
ja pöia pind on nii nagu joonisel näidatud, kinnita klotside
kinnituspolt.
Enne pidurite kasutamist vajuta piduriheeblit umbes 10 korda
kogu haarde ulatuses ning kontrolli, et kõik töötaks korralikult
ning klotside vahe oleks õige.
Pöia
pöörlemissuund
Pöia
pöörlemissuund
Kokkujooks
0,5 mm
Pane tähele:
Pane tähele:
BR-R561 võimaldab reguleerida klotsi ja pöia
(kokkujooksu) vahelist kokkupuutenurka. Kokkujooksu
reguleerimine võimaldab saavutada sujuvama pidurduse.
Seejärel lõika tross nii pikaks, et see ei läheks täielikult
pingule juhtrauda täielikult vasakule ja paremale
keerates.
1 mm või enam
Klotsi kinnituspolt
4 mm kuuskantvõti
3.
Avatud
Suletud
Kiirvabastusheebel
Trossi reguleerimispolt
Vajuta umbes
10 korda
Vajuta umbes
10 korda
BR-R561
Tsentreerimiskruvi
Kinnita ajutiselt väliskate juhtraua külge (kasutades teipi või
sarnast materjali).
Liiguta toendi kaas ettepoole ja seejärel kinnita 5 mm
kuuskantvõtmega paigaldusmutter.
Õige viis seibi (B)
paigaldamiseks on see
asetada nii, et pinnal olev
väike lohk oleks ülemises
vasakus nurgas.
Lükka sisetross läbi nagu
joonisel näidatud ja
seejärel paigalda
sisetrossi trummel trossi
haagile.
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse
jaoks, et vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada
kahjustusi süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis
põhjustab lisatud komponentide nõrka kinnitumist.
SI-8K60A-002
Kinnitusmoment: 8 - 10 Nm
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Kinnitusmoment: 0,15 - 0,2 Nm
Kinnitusmoment: 1 - 1,5 Nm
Trossi poldi kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
2.
6.
Piduriklotside seadistusasend
Kontrollimine
4.
5.
Seejärel keera juhtrauale juhtraua teip.
Paigalda nimeplaat
Pigista võlv kokku ja reguleeri hoides klotse tihedalt vastu
pöida.
1.
Piduri enda paigaldamine
Keera trossi reguleerimispolti, et reguleerida uuesti klotside
kliirensit
Tehke väike reguleerimine kasutades tsentreerimiskruvi. Kui sa soovid muuta heeblitõmmet väiksemaks, paigalda
täiendav vahelaba. Kontrolli reguleerimise ajal pidurite tööd.
Sea kiirvabastusheebel suletud asendisse; seejärel reguleeri
klotsi kliirensit (nagu näidatud alloleval joonisel) ja kinnita
tross.
5.
4.6.
2.
3.
Klotside kliirensi taasreguleerimine
Piduriklotsi tsentreerimine Heebli tõmbe reguleerimine (ST-5700/5703)
Piduritrossi paigaldamine
Juhtrauale paigaldamine
Trossi ühendus
Jalgratta ebasobiv pidurisüsteemi kasutamine võib põhjustada juhitavuse kadumist või mitmete
vigastustega õnnetuse. Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi kasutama oma jalgrattale sobivat
pidurdustehnikat (piduriheebli jäikus ja jalgratta juhtimiskarakteristika).
Konsulteeri jalgratta müüjaga ja uuri jalgratta kasutusjuhendit ning harjuta sõitmist ja
pidurdustehnikat.
BL-R780 piduriheeblid on varustatud režiimivahetusmehhanismiga, mis teeb need ühilduvaks
V-BRAKE piduritega, klotspiduritega, konsoolpiduritega ja rullikpiduritega.
Kui valitud on vale režiim võib see põhjustada üleliigset või liiga vähest pidurdusjõudu, mis
omakorda võib põhjustada ohtlikke õnnetusi. Jälgi, et valid režiimi vastavalt režiimi vahetamise
tabelis toodud juhistele.
Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole,
tuues kaasa tõsiseid vigastusi.
Kasuta ST-5700/5703, BL-R780 koos BR-R561-ga. Ära kasuta BR-R561 koos varasemate STI
maanteesõiduheeblitega ega BL-R770/BL-R550 lamedate juhtraudade piduriheeblitega, vastasel
juhul võib pidurdusjõud olla liiga suur.
Kinnita kindlalt klotspiduri kinnitusmutrid täpsustatud kinnitusmomendini.
Kasuta muttertüüpi pidurite korral nailonist insertiga lukustusmutreid (iselukustuvad mutrid).
Süvistatud mutri tüübiga pidurite korral kasuta sobiva pikkusega süvistatud mutreid, mida
saab keerata kuus või enam korda; taaspaigaldamisel kasuta mutri keermetel tihendit
(lukustav sideaine).
Kui mutrid avanevad ja pidurid tulevad lahti, võivad nad takerduda jalgrattasse ja jalgratas võib
ümber kukkuda.
Eriti kui see juhtub esirattaga, võib jalgratas viskuda ettepoole ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
Tagumiste piduritena loodud pidureid ei tohiks kasutada esipiduritena.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud
või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid
vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Ära lase õlil ega määretel sattuda piduriklotsidele. Kui klotsidele peaks sattuma õli või määret,
tuleks klotsid asendada, vastasel juhul ei pruugi pidurid töötada korralikult.
Kontrolli, et piduritross ei oleks roostes ega narmastunud, kui need probleemid esinevad, tuleks
tross koheselt asendada. Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised pidurid töötaksid korrektselt.
Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem.
Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt
kukkuda. Selle vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks
kindlas kohas.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
PANE TÄHELE:
Kui kasutatakse SHIMANO maanteepiduri klotse koos keraamiliste pöidadega, võivad piduriklotsid
kuluda tavapärasest kiiremini.
Kui piduriklotsid on kulunud nii palju, et nende sooni ei ole enam näha, tuleks need asendada.
Erinevatel piduriklotsidel on erinevad omadused. Küsi pidurklotse ostes ostukohast lisainfot.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks
muutumise eest.
Oma küsimustega käsitlemismeetodite või hoolduse kohta pöördu jalgratta ostukoha poole.
− Tõsiste vigastuste vältimiseks:
SI-8K60A-002-04
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval
veebilehel:
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Kasuta juhtraua klambrit, mille
maksimaalne välisdiameeter
on 32 mm.
5 mm kuuskantvõti
Sisetrossi trummel
Trossi haak
Väliskate
Paigaldusmutter
Tavaline asend
paigaldamise ajal on see,
kui tsentreerimiskruvi
pea on nii nagu näidatud
joonisel.
4 mm kuuskantvõti
Kinnituskruvi
Klots
1.
2.
4.
3.
Eemalda kinnituskruvi.
Eemalda klots libistades seda piki klotsi hoidiku soont.
Kinnita kinnituskruvi.
Saadaval on kahte tüüpi klotse ja klotsi hoidikuid
kasutamiseks vastavalt vasakul ja paremal pool. Libista uued
klotsid klotsi hoidiku soontesse jälgides õiget suunda ning
kruvi aukude asukohti.
Kinnituskruvi
Kinnituskruvi
Klotsi hoidik
Klots
Klotsi hoidik
Klotsi
sisestamise
suund
Ees
Vasakul
Sama ees ja taga
Paremal
Sama ees ja taga
Klots
Ees
3 mm kuuskantvõti
Vahelaba
Sisetrossi
trummel
Trossi haak
Väliskate
Nimeplaat
Asend V
Asend C/R
Trossi haak
Sisetrossi trummel
Väliskate
Kronsteini kaas
5 mm kuuskantvõti
Lohk
Trossi haak
Sisetrossi trummel
Väliskate
• Režiimivahetus
Asend C/R
< BL-R780 >
< ST-5700 / 5703 >
< ST-5700 / 5703 >
< BL-R780 >
Režiimi asend Sobivad pidurid
V viitab V-BRAKE
piduritega sobivale režiimi
asendile.
• V-BRAKE pidurid
• Klotspidurid
• Konsoolpidurid
• Rullikpidurid
C viitab klots- ja
konsoolpiduritega sobivale
režiimi asendile.
R viitab rullikpiduritega
sobivale laadiasendile.
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
Piduriheebel ST-5700 / ST-5703, BL-R780
Klotspidur BR-R561
Piduritross
  • Page 1 1

Shimano BR-R561 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions