Piduriheebli paigaldamine
1. Juhtrauale paigaldamine
Liiguta toendi kaas ettepoole ja seejärel kinnita 5 mm
kuuskantvõtmega paigaldusmutter.
Toendi kaas
5 mm kuuskantvõti
Nimeplaat
Trossi haak
Väliskate
Sisetrossi trummel
Paigaldusmutter
Trossi haak
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
• Jalgratta ebasobiv pidurisüsteemi kasutamine võib põhjustada
juhitavuse kadumist või mitmete vigastustega õnnetuse. Kuna
iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi kasutama oma jalgrattale
sobivat pidurdustehnikat (piduriheebli jäikus ja jalgratta
juhtimiskarakteristika). Konsulteeri jalgratta müüjaga ja uuri
jalgratta kasutusjuhendit ning harjuta sõitmist ja
pidurdustehnikat.
• Kui esipidurit rakendatakse liiga jõuliselt, võib jooks
blokeeruda ja jalgratas kukkuda ettepoole, tuues kaasa
tõsiseid vigastusi.
• Kasuta koos BR-6700-ga ST-6700/6703, BL-TT79. Ära kasuta
BR-6700 koos varasemate STI maanteesõidu heeblitega ega
BL-R770/BL-R550 lamedate juhtraudade piduriheeblitega,
vastasel juhul võib pidurdusjõud olla liiga suur.
• Kinnita kindlalt klotspiduri kinnitusmutrid täpsustatud
kinnitusmomendini.
· Kasuta muttertüüpi pidurite korral nailonist insertiga
lukustusmuterid (iselukustuvad mutrid).
· Süvistatud mutri tüübiga pidurite korral kasuta sobiva
pikkusega süvistatud mutreid, mida saab keerata kuus või
enam korda; taaspaigaldamisel kasuta mutri keermetel
tihendit (lukustav sideaine).
Kui mutrid avanevad ja pidurid tulevad lahti, võivad nad
takerduda jalgrattasse ja jalgratas võib ümber kukkuda. Eriti
kui see juhtub esirattaga, võib jalgratas viskuda ettepoole ja
põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Tagumiste piduritena loodud pidureid ei tohiks kasutada
esipiduritena.
• Tänu süsinikiu omapärale ei või heebleid ümber ehitada, sest
vastasel juhul võivad heeblid murduda ja selle tulemusena
pidurid enam ei toimi.
• Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et seal ei oleks kahjustusi
nagu süsinikkiudude koorumist või mõranemist. Kui avastad
kahjustuse, asenda see uue osaga koheselt ilma kahjustust
parandamata, sest vastasel juhul võib heebel murduda ja selle
tulemusena pidurid enam ei toimi.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada
seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Ära lase õlil ega määretel sattuda piduriklotsidele. Kui
klotsidele peaks sattuma õli või määret, tuleks klotsid
asendada, vastasel juhul ei pruugi pidurid töötada korralikult.
• Kontrolli, et piduritross ei oleks roostes ega narmastunud, kui
need probleemid esinevad, tuleks tross koheselt asendada.
Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada korrektselt.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised
pidurid töötaksid korrektselt.
• Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem. Vähenda oma
kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse. Kui
rehvid libisevad, võid sa jalgrattalt kukkuda. Selle vältimiseks
vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati
edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
• Süsinikkiust heeblite puhastamiseks kasuta pehmet riidetükki
ja niisuta enne kasutamist riidetükki kindlasti neutraalse
puhastusvahendiga, sest vastasel juhul võib heebli materjal
kahjustuda ja kaotada oma vastupidavuse.
• Väldi süsinikiust heeblite jätmist kõrge temperatuuriga
paikadesse. Samuti hoia neid eemal tulest.
• Kui kasutatakse SHIMANO maanteepiduri klotse koos
keraamiliste pöidadega, võivad piduriklotsid kuluda
tavapärasest kiiremini.
• Erinevatel piduriklotsidel on erinevad omadused. Küsi
pidurklotse ostes ostukohast lisainfot.
• Kui piduriklotsid on kulunud nii palju, et nende sooni ei ole
enam näha, tuleks need asendada.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
• Oma küsimustega käsitlemismeetodite või hoolduse kohta
pöördu jalgratta ostukoha poole.
– Tõsiste vigastuste vältimiseks:
Kui kinnitad lisasid süsinikraami/juhtraua külge, konsulteeri
süsinikraami/lisade tootjaga, et saada soovitusi kinnituse jaoks, et
vältida liiga tugevat kinnitust, mis võib põhjustada kahjustusi
süsinikmaterjalile, ja/või liiga lõtva kinnitust, mis põhjustab lisatud
komponentide nõrka kinnitumist.
Õige viis seibi (B)
paigaldamiseks on see asetada
nii, et pinnal olev väike lohk
oleks ülemises vasakus nurgas.
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel:
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
2. Piduritrossi paigaldamine
Vabasta kruvi ja eemalda nimeplaat.
Lükka sisetross läbi nagu joonisel
näidatud ja seejärel paigalda sisetrossi
trummel trossi haagile.
Lohk
Kinnitusmoment: 6 - 8 Nm
SI-8G60A-003-04
BR-6700
SI-8G60A-003
Väliskate
R55C3
R
FORWARD
R55C3
FORWARD
L
Kinnitusmoment: 1 - 1,5 Nm
Piduriklotsi asendamine
1. Eemalda kinnituspolt.
Kinnituspolt Kinnituspolt
Klotsi hoidik
Klots
Klotsi hoidik
Pane tähele:
BR-6700 võimaldab reguleerida klotsi ja pöia (kokkujooksu)
vahelist kokkupuutenurka. Kokkujooksu reguleerimine
võimaldab saavutada sujuvama pidurduse.
Pane tähele:
Seejärel lõika tross nii pikaks, et see ei läheks täielikult
pingule juhtrauda täielikult vasakule ja paremale keerates.
6. Kontrollimine
Enne pidurite kasutamist vajuta piduriheeblit umbes 10 korda
kogu haarde ulatuses ning kontrolli, et kõik töötaks korralikult
ning klotside vahe oleks õige.
3. Trossi ühendus
Sea kiirvabastusheebel suletud asendisse; seejärel reguleeri
klotsi kliiernsit (nagu näidatud alloleval joonisel) ja kinnita tross.
4. Piduriklotsi tsentreerimine
Tehke väike reguleerimine kasutades tsentreerimispolti.
Vajuta umbes
10 korda
=
A B
1
2
1
1
2
2
+ =
3--4mm
A B
2. Pidurikotside seadistusasend
Kui piduriklotside asend on reguleeritud nii, et piduriklotside ja
pöia pind on nii nagu joonisel näidatud, kinnita klotside
kinnituspolt.
4. Heebli tõmbe reguleerimine (ST-6700/6703)
Kui sa soovid muuta heeblitõmmet väiksemaks, paigalda
täiendav vahelaba. Kontrolli reguleerimise ajal pidurite tööd.
3. Paigalda nimeplaat
Klotsi
sisestamise
suund
Ees
Vasakul
Sama ees ja taga
Paremal
Sama ees ja taga
Klots
Ees
Klotsi kinnituspolt
Vahelaba
Tsentreerimispolt
4 mm kuuskantvõti
3 mm kuuskantvõti
Kiirvabastusheebel
2 mm kuuskantvõti
Kinnituspolt
Piduri paigaldamine
1. Piduri enda paigaldamine
Pigista võlv kokku ja reguleeri hoides klotse tihedalt vastu
pöida.
5 mm kuuskantvõti
2. Eemalda klots libistades seda piki klotsi hoidiku soont.
Kinnita ajutiselt väliskate juhtraua külge (kasutades teipi või
sarnast materjali).
Seejärel keera juhrauale juhtraua teipi.
3. Saadaval on kahte tüüpi klotse ja klotsi hoidikuid
kasutamiseks vastavalt vasakul ja paremal pool. Libista
uued klotsid klotsi hoidiku soontesse jälgides õiget
suunda ning poldi aukude asukohti.
Klots
Avatud
Suletud
5. Klotside kliirensi taasreguleerimine
Keera trossi reguleerimismutrit, et reguleerida uuesti klotside
kliirensit
=
A B
4
3
4
3
+ =
3--4mm
A B
4
3
Trossi reguleerimismutter
Pöia
pöörlemissuund
Pöia
pöörlemissuund
1 mm või enam
Kokkujooks
0,5 mm
Kinnitusmoment: 5 - 7 Nm
Kinnitusmoment: 8 - 10 Nm
Trossi poldi kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Tavaline asend paigaldamise
ajal on see, kui
tsentreerimispoldi pea on nii
nagu näidatud joonisel.
Kinnitusmoment: 0,15 - 0,2 Nm
7. Võlvi vedru pinge reguleerimine
Võlvi vedru pinge suurendamiseks hoia vedru otsa näpitsatega
ja keera muhv teistpidisesse asendisse.
Muhv
Pinge
suurendamiseks
Normaalpinge
Tehnilise hoolduse juhised
Seeria ULTEGRA
Piduriheebel ST-6700 / 6703, BL-TT79
Klotspidur BR-6700
Piduritross
Teip
Väliskate
Sisetrossi trummel
4. Kinnita kinnituspolt.