=
A B
1
2
1
1
2
2
=
A B
4
3
4
3
4
3
1
2
R55C2
R
FORWARD
R55C2
FORWARD
L
A A
1
2
+ =
3--4mm
A B
+ =
3--4mm
A B
Eemalda kinnituspolt.
• Seejärel lõika tross nii pikaks, et see ei läheks täielikult
pingule juhtrauda täielikult vasakule ja paremale
keerates.
• Kui peale pikaajalist kasutamist on kuulda piiksuvat heli,
kasuta detailidel määret A.
• Jalgratta ebasobiv pidurisüsteemi kasutamine võib
põhjustada juhitavuse kadumist või mitmete vigastustega
õnnetuse. Kuna iga jalgratta juhtimine on erinev, õpi
kasutama oma jalgrattale sobivat pidurdustehnikat
(piduriheebli jäikus ja jalgratta juhtimiskarakteristika).
Konsulteeri jalgratta müüjaga ja uuri jalgratta kasutusjuhendit
ning harjuta sõitmist ja pidurdustehnikat.
• Kinnita kindlalt klotspiduri kinnitusmutrid täpsustatud
kinnitusmomendini.
• Kasuta muttertüüpi pidurite korral nailonist insertiga
lukustusmuterid (iselukustuvad mutrid).
• Süvistatud mutri tüübiga pidurite korral kasuta sobiva
pikkusega süvistatud mutreid, mida saab keerata kuus või
enam korda; taaspaigaldamisel kasuta mutri keermetel
tihendit (lukustav sideaine).
Kui mutrid avanevad ja pidurid tulevad lahti, võivad nad
takerduda jalgrattasse ja jalgratas võib ümber kukkuda.
Eriti kui see juhtub esirattaga, võib jalgratas viskuda
ettepoole ja põhjustada tõsiseid vigastusi.
• Tagumiste piduritena loodud pidureid ei tohiks kasutada
esipiduritena.
• Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru
hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada sõitjale tõsiseid vigastusi. Me soovitame
tungivalt kasutada üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
• Ära lase õlil ega määretel sattuda piduriklotsidele. Kui
klotsidele peaks sattuma õli või määret, tuleks klotsid
asendada, vastasel juhul ei pruugi pidurid töötada korralikult.
• Kontrolli, et piduritross ei oleks roostes ega narmastunud,
kui need probleemid esinevad, tuleks tross koheselt
asendada. Kui seda ei tehta, ei pruugi pidurid töötada
korrektselt.
• Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et esimesed ja tagumised
pidurid töötaksid korrektselt.
• Märja ilmaga on vajalik pidurdusmaa pikem.
Vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja sujuvalt.
• Kui teepind on märg, satuvad rehvid kergelt libisemisse.
Kui rehvid libisevad võida sa jalgrattalt kukkuda. Selle
vältimiseks vähenda oma kiirust ning pidurda varakult ja
sujuvalt.
• Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia
alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
PANE TÄHELE:
• Kui kasutatakse SHIMANO maanteepiduri klotse koos
keraamiliste pöidadega, võivad piduriklotsid kuluda
tavapärasest kiiremini.
• Kui piduriklotsid on kulunud nii palju, et nende sooni ei ole
enam näha, tuleks need asendada.
• Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase
kasutamise tõttu halevamaks muutumise eest.
• Oma küsimustega käsitlemismeetodite või hoolduse kohta
pöördu jalgratta ostukoha poole.
Tehnilise hoolduse juhised
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada
järgnevat kombinatsiooni.
Seeria
Piduriheebel
Klotspidur
Piduritross
Piduriheebli paigaldamine
Piduri paigaldamine
Piduriklotsi asendamine
1.
5 mm Allen key
Süsinikust juhtraua korral võib olla vajalik vähendada kinnitusmomenti,
et vältida juhtraua kahjustamist. Kontakteeru jalgratta või juhtraua
tootjaga, et saada teada sobivat süsinikust juhtraua kinnitusmomenti.
2.
Trossi haak
Sisemise trossi ots
Väliskate
Väliskate
Sisemise trossi ots
Paigalduspolt
Trossi haak
Väliskatte kontrollimine
Kontrolli ja veendu,
et väliskate oleks
täielikult ja korrektselt
sisestatud.
Teip
Väliskate
Kui piduriklotside asend on reguleeritud nii, et piduriklotside ja
pöia pind on nii nagu joonisel näidatud, kinnita klotside
kinnituspolt.
Enne pidurite kasutamist vajuta piduriheeblit umbes 10 korda
kogu haarde ulatuses ning kontrolli, et kõik töötaks korralikult
ning klotside vahe oleks õige.
Võlvi vedru pinge suurendamiseks hoia vedru otsa näpitsatega
ja keera muhv teistpidisesse asendisse.
Pöia
pöörlemissuund
Pöia
pöörlemissuund
Kokkujooks
0,5 mm
Pane tähele:
Pane tähele:
BR-6600 võimaldab reguleerida klotsi ja pöia
(kokkujooksu) vahelist kokkupuutenurka. Kokkujooksu
reguleerimine võimaldab saavutada sujuvama
pidurduse.
1 mm või enam
Klotsi
kinnituspolt
4 mm kuuskantvõti
3.
Avatud
Suletud
Kiirvabastusheebel
Trossi reguleerimispolt
Klotsi
sisestamise
suund
Klotsi hoidik Klotsi hoidik
Klots Klots
Ees Ees
Sama ees ja taga
Vasakul
Sama ees ja taga
Paremal
Klots
Vajuta umbes
10 korda
Klotspidur
ULTEGRA
BR-6600
Tavaline asend
paigaldamise ajal on see,
kui tsentreerimispoldi pea
on nii nagu näidatud
joonisel.
Tsentreerimispolt
3 mm kuuskantvõti
Normaalpinge
Pinge
suurendamiseks
Kinnituspolt
2 mm kuuskantvõti
5 mm kuuskantvõti
Muhv
Kinnituspolt
Kinnituspolt
− Tõsiste vigastuste vältimiseks:
ST-6600/BL-R600
Kinnita ajutiselt väliskate juhtraua külge (kasutades teipi või
sarnast materjali).
SI-8DD0A-001
Kinnitusmoment:
6 – 8 Nm
Kinnitusmoment:
8 – 10 Nm
Kinnitusmoment:
5 – 7 Nm
Trossi poldi kinnitusmoment:
6 – 8 Nm
Kinnitusmoment: 1 - 1,5 Nm
2. 6.
7.
Pidurikotside seadistusasend Kontrollimine
Võlvi vedru pinge reguleerimine
4.
Seejärel keera juhrauale juhtraua teipi.
Pigista võlv kokku ja reguleeri hoides klotse tihedalt vastu
pöida.
1.
Piduri enda paigaldamine
Keera trossi reguleerimispolti, et reguleerida uuesti klotside
kliirensit
Tehke väike reguleerimine kasutades tsentreerimispolti.
Sea kiirvabastusheebel suletud asendisse; seejärel reguleeri
klotsi kliiernsit (nagu näidatud alloleval joonisel) ja kinnita tross.
5.
4.
3.
Klotside kliirensi taasreguleerimine
Piduriklotsi tsentreerimine
Trossi ühendus
1.
4.
2.
3.
Kinnita kinnituspolt.
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata
muutuda. (Eesti)
Eemalda klots libistades seda piki klotsi hoidiku soont.
Saadaval on kahte tüüpi klotse ja klotsi hoidikuid kasutamiseks
vastavalt vasakul ja paremal pool. Libista uued klotsid klotsi
hoidiku soontesse jälgides õiget suunda ning poldi aukude
asukohti.
BR-6600
SI-8DD0A-001-00