Shimano MF-TZ20 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
Tehnilise hoolduse juhised SI-6NVRA-004
Tagumine ülekanne
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Keti puhastamiseks kasuta neutraalset pesuvahendit. Ära kasuta leeliselisi ega happelisi pesuvahendeid nagu
rooste-eemaldajad, sest need võivad kahjustada ketti ja/või tekitada tõrkeid keti töötamises.
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava tihvti valimist vaata allolevat tabelit.
Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud
ühendustihvti või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav, mis omakorda võib
põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu on vajalik kohandada keti pikkust, tee
lõige, mõnes teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud kasutades tugevdatud
ühendustihvti või otsatihvti. Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud kasutades
tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti, võib kett kahjustuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud. Kui keti pinge on liiga
nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada. Kui seda ei tehta, võib kett
katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et kõik rattad oleksid kindlalt kinnitatud. Kui rattad on liiga nõrgalt kinnitatud,
võivad need jalgratta küljest lahti tulla ning see võib põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Lahtised, kulunud või kahjustunud osad
võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada
üksnes ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest. Kui reguleerimisi pole teostatud kohaselt,
võib kett tulla maha ning põhjustada jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks kasutamiseks kindlas kohas.
Pane tähele
Tugevdatud ühendustihvte ei saa kasutada koos UG ketiga, sest ühendused ei pruugi liikuda korralikult ning võib
tekkida heli.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvaheti ning määri kõik liikuvad osad,
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, peaksid sa käiguvaheti välja vahetama.
Sa peaksid perioodiliselt puhastama käiguvahetit ja määrima kõiki selle liikuvaid osi (mehhanism ja litter).
Kui käiguvahetuse reguleerimist ei saa teostada, kontrolli jalgratta tagahargi otsa paralleelsuse nurka. Samuti kontrolli,
et tross oleks määritud ja vaata, et väliskate poleks liiga pikk ega lühike.
Kui käiguvahetaja litri lõtvus põhjustab ebatavalist heli, peaksid sa litri asendama.
Kui ratas muutub jäigaks ning pööramine on raskendatud, peaksid sa kandma sellele määret.
Ära kasuta rummu sees ühtegi õli, vastasel juhul tuleb määre välja.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti määrima. Lisaks on keti puhastamine
neutraalse pesuvahendiga ja määrimine efektiivne moodus ketirataste ja keti eluea pikendamiseks.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta välja ketirattad ja kett.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks, isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies
ulatuses. Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku jalgratta raamiga ajal,
mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist trossi ning väliskatte sisepinda.
Seesmise trossi suunamisega raami kasutamine ei ole soovitatav, sest sellel on tendents kahjustada SIS
käiguvahetusfunktsiooni oma kõrge trossi vastuseisu tõttu.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega, tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta kindlat väliskesta ning keskjooksu trossijuhti.
Tagamaks parimat toimimist, kasuta üksnes kindlat tüüpi ketti. Laia ketitüüpi ei saa kasutada.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu halvemaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite kohta pöördu professionaalse
jalgratta müüja poole.
Tugevdatud ühendustihvt
Otsatihvt Lüli tihvt
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Pane tähele: spetsifi katsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Spetsifikatsioonid Trossi kinnitamine ja tõmbe reguleerimine
SIS reguleerimine
EZ FIRE Plus (Käiguvahetusheebel)
Tagumine käiguvaheti
Ketiratta hammaste konfiguratsioonid
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Ära vajuta korraga heeblit (A) ja heeblit (B).
Kui sa ei saa vahetada ketti suuremlt ketirattalt väiksemale ketirattale, vajuta heeblit (A).
Lülitumine väiksemalt ketirattalt suuremale
ketirattale (heebel A)
Ühe astme võrra lülitumiseks vajuta heebel (A) asendisse
(1). Korraga kahe või enama astme lülitumiseks vajuta
asendisse (2).
Lülitumine suuremalt ketirattalt väiksemale
ketirattale (heebel B)
Vajuta heeblit (B), et teha üks lülituse aste suuremalt
ketirattalt väiksemale ketirattale.
Kinnitusmoment:
8 - 10 Nm
Tagumise käiguvahetaja paigaldamine
Vabajooksu paigaldamine Käiguvahetusheebli paigaldamine
Otsekinnitusega tüüp
< GS, Smartcage >
5 mm kuuskantvõti
Heebli (A) algasend
Kronstein
Lükka ja kinnita
Vabajooksu eemaldamise tööriist
TL-FW30
Kinnitusmoment:
3 - 4 Nm
Konsool-tüüp
Konsooli mutter
Heebel (B)
Konsooli polt
Kinnitusmoment:
30 N·m
Paigaldamiseks
Lahti ühendamiseks
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Kasuta juhtraua klambrit, mille maksimaalne
välisdiameeter on 32 mm.
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
< SS >
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Juhtlitter
Pingelitter 90°
Õige nurk maapinna suhtes
< RD-TX71 / RD-TX51 >
Aseta väliskest nii, et see ei puutuks korvi ega porilauda,
sest see võib põhjustada probleeme käiguvahetaja töös.
Reguleeri väliskest (RD-TX71/RD-TX51) nii, et selle pikkus oleks
nagu järgnevalt näha.
Kui suunad väliskatte ülalt:
(Kett peaks olema suurimal hammasrattal ja
suurimal ketirattal.)
Lisa väliskestale 10 mm pikkust alates otsast,
mis on sisestatud väliskesta hoidikusse,
kuni otsani, mis on ühendatud lingiga.
Kui suunad väliskatte alt:
(Kett peaks olema suurimal hammasrattal ja suurimal ketirattal.)
Seadista väliskesta pikkus nii, et tekiks sujuv kaar ning link
peatuks asendis, kus lingi ja lingi sulguri vahel oleks väike tühimik.
L
Keti asend
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Keti asend
Suurim
ketiratas
Suurim
hammasratas
Väliskattehoidik
Lingi
maks
nurk
maks
nurk
Lingi
Lingi
sulgur
Sisemine tross
1. Ülemine regulaator
Keera ülemist regulaatorkruvi, et reguleerida juhtlitrit nii, et see oleks
tagant vaadates täpselt väikseima ketiratta välisjoone all. Peale seda
paigalda kett.
2. Trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kuus või enam korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma kõrgeimal positsioonil. Seejärel eemalda otsakork
ning ühenda sisemine tross.
Ühenda tross tagumise käiguvaheti külge ja peale esmase lõtvuse
eemaldamist trossist, kinnita uuesti tagumise käiguvaheti külge nagu
näidatud joonisel.
Kinnita tross tõmmates seda näpitstangidega 5 - 10 kg jõuga.
3. Alumine regulaator
Vajuta heeblit, samal ajal keerates esimest hammasratast, et seada
kett madalaimale käigule.
Keera alumist regulaatorkruvi nii, et juhtlitter liiguks täpselt suurima
ketiratta alla.
4. Kuidas kasutada B-pinge reguleerimise kruvi
< RD-TX71 / RD-TX51 / RD-TX31 / RD-TZ50 >
Paigalda kett väikseimale hammasrattale ja suurimale ketirattale
ja keera vänta tagurpidi. Seejärel keera B-pinge reguleerimiskruvi,
et reguleerida juhtlitter
ketirattale nii lähedale kui
võimalik ilma, et nad kokku
puutuksid. Järgmiseks aseta
kett väikseimale ketirattale ja
korda ülalmainitut ning veendu,
et keti pinge oleks õige.
Kasuta käiguvahetusheeblit mitu korda, et viia kett teisele ketirattale.
Seejärel, samal ajal kui vajutad heeblit vaid nii palju, et eemaldada heebli
lõtvust, pööra vänta.
1 2
1
2
Ülemine
reguleerimiskruvi
RD-TX71 / TX51 / TX31
RD-TZ50
RD-TY18
Väikseima ketiratta
välispind
Juhtlitter
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Soon
Tõmba
Pane tähele:
Veendu, et tross oleks kindlalt
soone sees.
1
2
1 2
Alumine
regulaatorkruvi
RD-TX71 / TX51 / TX31
RD-TZ50
RD-TY18
Suurim
ketiratas
Juhtlitter
Suurim ketiratas Väikseim ketiratas
B-pinge
reguleerimise kruvi
Kui lülitud
kolmandale
Kui heli ei
ole kuulda
Parimaks SIS tööks määri perioodiliselt kõiki jõuülekande osasid.
Kinnita välistrossi
reguleerimissilindrit kuni kett
naaseb teisele ketirattale.
(päripäeva)
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit kuni kett
puutub kolmandat ketiratast
ja tekitab heli. (vastupäeva)
reguleeri-
missilinder
RD-TX71/51
RD-TX31/TZ50
Parim seadistus
Parim seadistus on siis, kui käiguvahetuse heeblit
vajutatakse vaid selleks, et eemaldada lõtvust,
ning kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli.
* Vii heebel tagasi originaalasendisse (asendisse,
kus heebel on teise ketiratta seadistuste asendis,
ja see on vabastatud) ning keera vänta päripäeva.
Kui kett puutub kolmandat ketiratast ja tekitab heli, keera väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva, et seda kinnitada, seni, kuni lõppeb
heli ja kett jookseb sujuvalt.
Vajuta heeblit, et vahetada käike, ning veendu, et ühegi käigu
asendis ei tekiks ühtegi heli.
reguleeri-
missilinder
RD-TX71/51
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa
vastasotsast. Peale väliskatte lõikamist tee ots
ümaraks nii, et augul oleks ühesuurune
diameeter.
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast.
Trossi efektiivseks töötamiseks
kasuta märgistusega otsal määret.
Lisa sama katte otsakork
väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Märgistus
Otsakork
Sisemine tross Heebel (B)
Kinnitusmoment:
2,5 - 3,5 Nm
Ühenda sisemine tross käiguvahetiga
nii nagu on näidatud joonisel.
RD-TX31/TZ50
Kett Tugevdatud ühendustihvt Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
Hõbedane
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
Must
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Seeria Tourney (MEGARANGE) Tourney (SIS)
Käike 7 käiku 6 käiku 7 käiku 6 käiku
EZ FIRE Plus
(Käiguvahetusheebel)
Parem ST-EF40-7R ST-EF40-6R ST-EF40-7R ST-EF40-6R
Väliskate SIS SIS
Tagumine käiguvaheti
RD-TX71/
RD-TX51/
RD-TX31
RD-TX71/
RD-TX51/
RD-TX31
RD-TX71/
RD-TX51/
RD-TX31
RD-TX71/RD-TX51/
RD-TX31/RD-TZ50/
RD-TY18
Mitmekordne vabajooks
MF-TZ31/
MF-TZ31-CP
MF-TZ30/
MF-TZ30-CP
MF-HG37/MF-TZ07/
MF-TZ21/MF-TZ21-CP
MF-TZ06/MF-TZ20/
MF-TZ20-CP
Kett CN-UG51 CN-UG51
Keskjooksu trossijuht SM-SP18/SM-BT18 SM-SP18/SM-BT18
Mudeli number ST-EF40-7 ST-EF40-6
Käike SIS 7-käiku SIS 6-käiku
Mudeli number RD-TX71 RD-TX51 RD-TX31 RD-TZ50 RD-TY18
Tüüp Smartcage Smartcage Smartcage GS GS SS
Käike 7 / 6 7 / 6 7 / 6 6 6 6
Kogukapatsiteet 43T 43T 43T 34T 34T 28T
Tagumine suurim ketiratas 28-34T 28-34T 28-34T 28T 28T 28T
Tagumine väikseim ketiratas 11T 11T 11T 14T 14T 14T
Esimese hammasratta hamba vahe 20T 20T 20T 20T 20T 13T
Käike 7 6
Hammaste kombinatsioon
14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T
14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
14, 16, 18, 21, 24, 34T
14, 16, 18, 21, 24, 28T
Raam
SI-6NVRA-004-04
Kett
  • Page 1 1

Shimano MF-TZ20 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions