HP rp3000 Point of Sale System Troubleshooting guide

Tüüp
Troubleshooting guide
Tõrkeotsingujuhend
HP rp3000
© Copyright 2008 Hewlett-Packard
Development Company, L.P. Käesolevas
dokumendis sisalduvat teavet võidakse ette
teatamata muuta.
Microsoft, Windows ja Windows Vista on
ettevõtte Microsoft Corporation kaubamärgid
või registreeritud kaubamärgid Ameerika
Ühendriikides ja/või muudes riikides.
Ainsad HP toodetele ja teenustele kehtivad
garantiid on toodud nende toodete ja
teenustega kaasas olevates
garantiiavaldustes. Käesolevas dokumendis
avaldatut ei või mingil juhul tõlgendada
täiendava garantii pakkumisena. HP ei
vastuta siin leiduda võivate tehniliste või
toimetuslike vigade ega väljajättude eest.
Antud dokument sisaldab
autorikaitseseadustega kaitstud
omanditeavet. Ühtegi selle dokumendi osa ei
tohi paljundada, reprodutseerida ega mõnda
muusse keelde tõlkida ilma Hewlett-Packard
Company eelneva kirjaliku nõusolekuta.
Tõrkeotsingujuhend
HP rp3000
Esimene versioon (august 2008)
Dokumendi osanumber: 498353-E41
Teadmiseks selle juhendi kasutajale
ETTEVAATUST! Nii esile tõstetud tekst viitab asjaolule, et juhiste eiramine võib põhjustada
kehavigastusi või surma.
HOIATUS. Nii esile tõstetud tekst viitab asjaolule, et juhiste eiramine võib kaasa tuua seadmete
kahjustusi või andmete kaotsiminekut.
MÄRKUS. Nii esile tõstetud tekst sisaldab olulist lisateavet.
ETWW iii
iv Teadmiseks selle juhendi kasutajale ETWW
Sisukord
1 Arvuti diagnostikafunktsioonid
HP Insight Diagnostics ......................................................................................................................... 1
Juurdepääs diagnostikaprogrammile HP Insight Diagnostics .............................................. 1
Vahekaart Survey (Ülevaade) .............................................................................................. 2
Diagnoosi vahekaart ............................................................................................................ 2
Vahekaart Test .................................................................................................................... 3
Vahekaart Status (Olek) ...................................................................................................... 4
Vahekaart Log (Logi) ........................................................................................................... 5
Vahekaart Help (Spikker) ..................................................................................................... 5
Teabe salvestamine ja printimine diagnostikaprogrammis HP Insight Diagnostics ............. 6
Programmi HP Insight Diagnostics värskeima versiooni allalaadimine ............................... 6
Tarkvara kaitsmine ............................................................................................................................... 6
Tarkvara taastamine ............................................................................................................................. 7
2 Tõrkeotsing ilma diagnostikata
Ohutus ja mugavus .............................................................................................................................. 8
Enne tehnilisele toele helistamist ......................................................................................................... 8
Kasulikke näpunäiteid .......................................................................................................................... 9
Üldiste probleemide lahendamine ...................................................................................................... 11
Toiteprobleemide lahendamine .......................................................................................................... 15
Kõvaketta probleemide lahendamine ................................................................................................. 16
Kuvari probleemide lahendamine ....................................................................................................... 19
Heliprobleemide lahendamine ............................................................................................................ 23
Printeriprobleemide lahendamine ....................................................................................................... 25
Klaviatuuri ja hiire probleemide lahendamine ..................................................................................... 26
Riistvara installeerimisprobleemide lahendamine .............................................................................. 28
Võrguprobleemide lahendamine ........................................................................................................ 30
Mäluprobleemide lahendamine .......................................................................................................... 33
Protsessoriprobleemide lahendamine ................................................................................................ 35
Optilise kettaseadme probleemide lahendamine .............................................................................. 36
USB-välkmälu probleemide lahendamine .......................................................................................... 39
Internetiühenduse probleemide lahendamine .................................................................................... 40
Tarkvaraprobleemide lahendamine .................................................................................................... 42
Pöördumine klienditoe poole .............................................................................................................. 43
ETWW v
Lisa A Käivitustesti tõrketeated
Käivitustesti numbrikoodid ja tekstiteated .......................................................................................... 45
Käivitustesti (POST) diagnostiliste esipaneeli LED-näidikute ja audiokoodide tõlgendamine ............ 51
Lisa B Turvaparoolid ja CMOS-i lähtestamine
Parooli silluse lähtestamine ................................................................................................................ 55
CMOS-i tühjendamine ja lähtestamine ............................................................................................... 56
CMOS-i lähtestamine häälestusutiliidi Computer Setup abil ............................................. 56
CMOS-silluse lähtestamine ............................................................................................... 56
Lisa C Draivi kaitsesüsteem (DPS)
DPS-i avamine häälestusutiliidi Computer Setup kaudu .................................................................... 59
Tähestikuline register ....................................................................................................................................... 60
vi ETWW
1 Arvuti diagnostikafunktsioonid
HP Insight Diagnostics
MÄRKUS. Diagnostikaprogramm HP Insight Diagnostics on DVD-l vaid mõningatel arvutite mudelitel.
HP Insight Diagnostics võimaldab kuvada teavet arvuti riistvara konfiguratsiooni kohta ja sooritada arvuti
alamsüsteemide riistvara diagnostikateste. Diagnostikaprogramm lihtsustab riistvaraprobleemide
tuvastamist, diagnoosimist ja kõrvaldamist.
Diagnotikaprogrammi HP Insight Diagnostics aktiveerimisel kuvatakse vahekaart Survey (Ülevaade).
See vahekaart näitab arvuti käesolevat konfiguratsiooni. Vahekaart Surveylevaade) võimaldab
juurdepääsu mitmesugustele arvutiandmete kategooriatele. Teised vahekaardid sisaldavad lisateavet,
sh diagnostiliste testide valikuid ja testide tulemusi. Selle programmi kõigi ekraanipiltide teabe saab
salvestada html-failina ning talletada USB-välkmälul.
Kasutage programmi HP Insight Diagnostics kontrollimiseks, kas süsteem tuvastab kõiki teie arvutisse
installitud seadmeid ning kas need töötavad õigesti. Testide tegemine pole kohustuslik, kuid on
soovitatav pärast uue seadme ühendamist.
Enne klienditoekeskusesse helistamist käivitage testid, salvestage tulemused ning printige aruanded.
MÄRKUS. HP Insight Diagnostics võib muude tootjate seadmeid mitte tuvastada.
Juurdepääs diagnostikaprogrammile HP Insight Diagnostics
Te peate buutima Dokumentatsiooni ja diagnostika DVD, nagu järgnevates etappides kirjeldatud on, et
pääseda diagnostikaprogrammi HP Insight Diagnostics.
1. Arvuti töötamise ajal sisestage Dokumentatsiooni ja diagnostika DVD arvuti optilisse
kettaseadmesse.
2. Sulgege operatsioonisüsteem ja lülitage arvuti välja.
3. Lülitage arvuti sisse. Süsteem buudib DVD-lt.
MÄRKUS. Kui süsteem optilises kettaseadmes olevalt DVD-lt ei buudi, võib osutuda vajalikuks
muuta Boot order (Buutimisjärjestust) häälestusutiliidis (Computer Setup) (F10), et süsteem
prooviks buutida optiliselt kettaseadmelt enne kõvakettalt buutimist. Lisateavet leiate
Häälestusutiliidi (Computer Setup) (F10) juhendist Dokumentatsiooni ja diagnostika DVD-l.
Muuta saate ka buutimise järjekorda, et arvuti buudiks optiliselt kettaseadmelt ühekordselt pärast
seda, kui arvuti käivitamise ajal vajutatakse klahvi F9.
4. Valige sobiv keel ja klõpsake nuppu Continue (Jätka).
ETWW HP Insight Diagnostics 1
MÄRKUS. Soovitatav on nõustuda teie klaviatuuri jaoks vaikimisi määratletud keelega, kui te just
ei taha testida oma eriklaviatuuri.
5. Lõppkasutaja litsentsilepingu lehel klõpsake nuppu Agree (Nõus), kui te nõustute
lepingutingimustega. Utiliit HP Insight Diagnostics käivitub, kuvades vahekaardi Survey
(Ülevaade).
Vahekaart Survey (Ülevaade)
Vahekaart Survey (Ülevaade) sisaldab olulist teavet süsteemi konfiguratsiooni kohta.
Väljal View level (Vaate tüüp) saate valida vaate Summary (Kokkuvõte), et kuvada piiratud
konfiguratsiooniandmeid, või valida vaate psemalt, et kuvada valitud kategooria kõik andmed.
Väljal Category (Kategooria) saate valida järgmised kuvatavad teabekategooriad:
All (Kõik) – annab arvutiga seotud teabekategooriate täieliku loendi.
Overview (Ülevaade) – annab teile arvutiga seotud üldteabe loendi.
Architecture (Arhitektuur) – hangib süsteemi BIOS-i ja PCI-seadme teabe.
Asset Control (Inventari haldamine) – annab teavet tootenime, inventaritähise, süsteemi seerianumbri
ja protsessori kohta.
Communication (Side) – annab teavet arvuti paralleel- (LPT) ja järjestikportide (COM) seadistuste
kohta, lisaks teavet USB ja arvutivõrgu kontrolleri kohta.
Graphics (Graafika) – annab teavet arvutigraafika kontrolleri kohta.
Input Devices (Sisestusseadmed) – annab teavet arvutiga ühendatud klaviatuuri, hiire ja teiste
sisestusseadmete kohta.
Memory (Mälu) – annab teavet arvuti kogu mälu kohta. Siia kuuluvad emaplaadil paiknevad
mälukaardipesad ning iga paigaldatud mälumoodul.
Miscellaneous (Mitmesugust) – teave programmi HP Insight Diagnostics versiooni, arvuti
konfiguratsioonimälu (CMOS), emaplaadi ja süsteemihalduse BIOS-i kohta.
Storage (Salvestusseadmed) – annab teavet arvutiga ühendatud salvestusseadmete kohta. Antud
loend sisaldab kõiki kinnitatud kettaid ja optilisi kettaseadmeid.
System (Süsteem) – annab teavet arvuti mudeli, protsessori, tugiraamistiku, BIOS-i, sisemise kõlari ja
PCI-siini kohta.
Diagnoosi vahekaart
MÄRKUS. Diagnose (Diagnoosi) vahekaart on saadaval vaid diagnostikaprogrammi HP Insight
Diagnostics veebiväljaandes.
Diagnostikaprogrammi HP Insight Diagnostics veebiväljaande diagnoosi funktsioon võimaldab kõrget
süsteemi kättesaadavust, teostades erinevaid mitteründavaid ja põhjalikke süsteemi ja selle osade
kontrolle operatsioonisüsteemi töötamise ajal.
Diagnose (Diagnoosi) vahekaardis on kahte tüüpi diagnoose: Smart Array Drive Diagnosis (Smart
Array kettaseadme diagnoos) ja Power Supply Diagnosis (Toitebloki diagnoos).
Toitebloki diagnoos võimaldab teil hinnata teatud toitebloki mudelite üldist seisundit.
2 Peatükk 1 Arvuti diagnostikafunktsioonid ETWW
Smart Array kettaseadme diagnoos on esimene kõvaketta diagnoosi funktsioon ja see võimaldab
hinnata üldist seisundit kõvaketta seadmete, mis on seotud Smart Array kontrollerite ja teatud Modular
Smart Array (MSA) toodetega. Smart Array kettaseadme diagnoos toetab SCSI, Serial Advanced
Technology Attachmenti (SATA) ja Serial Attached SCSI (SAS) kettaseadmeid, mis seotud Smart Array
kontrollerite ja teatud (MSA) kontrolleritega, mis on konfigureeritud loogiliste köidete osana. Selleks et
määrata kõvaketta seadmete üldist seisundit, vaatab diagnoos kõvaketta seadme esitatud operatiivset
ajalugu ja Smart Array kontrolleri või MSA kontrolleri esitatud omanditeavet. HP on leidnud kogemuste
teel, et operatiivse ajaloo vaatamine on parim viis, kuidas kettaseadme probleeme diagnoosida.
Süsteemi sisehaldur Systems Insight Manager (SIM) ja diagnoos on nüüd ainukesed vahendid, mida
saab kasutada, et riketega kettaseadmete asendamist rikete eelse garantii raames määratleda.
Smart Array kettaseadme diagnoosi funktsiooni tuleks kasutada:
selleks et määratleda, kas kettaseade tuleks vaikerežiimis asendada;
kui süsteemi sisehaldur Systems Insight Manager teatab, et kettaseade on rikkis;
kui andmete rakendamisel või säilitamisel on tõrked, kuid valgusdioodide vilkumised pole vigased
ega anna veateateid;
kui kettaseadme tõrked on ebaterviklikud, hootised või korduvad;
selleks et määratleda loogiliste köidete üldist seisundit.
MÄRKUS. Smart Array kettaseadme diagnoosil on unikaalne võime määrata kindlaks erinevaid
normaalselt toimivaid, kui asendamist vajavaid kettaseadmeid ühes mahus.
Selleks et diagnoosida loogilisi köiteid:
1. klõpsake vahekaardil Diagnose (Diagnoos);
2. klõpsake vahekaardi Smart Array Drive Diagnosis (Smart Array kettaseadme diagnoos) alt klahvi
+, et mäluseadet laiendada;
3. diagnoosimiseks valige loogiline köide ja klõpsake nupul Diagnose (Diagnoos);
4. valitud loogiliste köidete testi olek kuvatakse vahekaardil Status (Olek), kui diagnoos on lõpetatud.
Vahekaart Test
Vahekaart Test (Test) võimaldab teil testimiseks valida erinevaid süsteemi osasid. Samuti saate valida
testi tüübi ja režiimi.
Valida on kolme testimisviisi hulgast:
Quick Test (Kiirtest) – täidab eelnevalt määratletud stsenaariumi, kus iga riistvara komponendil
on oma läbimängitud näidis ning ei nõua kasutaja sekkumist ei Unattended (järelevalveta) ega
Interactive (interaktiivsel) testimisviisil.
Complete Test (Täistest) – täidab eelnevalt määratletud stsenaariumi, kus iga riistvara
komponenti testitakse täielikult. Interaktiivsel viisil on võimalik teha rohkemgi teste, kuid need
nõuavad kasutaja sekkumist.
Custom Test (Kohandatud test) – tagab süsteemi testimisel kõige paindlikuma juhitavuse.
Kohandatud test võimaldab välja valida töötavad seadmed, testid ja testimisparameetrid.
ETWW HP Insight Diagnostics 3
Iga testitüübi puhul saate valida kahe testirežiimi vahel:
Interactive Mode (Interaktiivne režiim) – tagab testprotseduuri kulgemisele maksimaalse
juhitavuse. Kui diagnostikatarkvara vajab testi jooksul kasutajapoolset sekkumist, siis kuvatakse
vastav aken. Saate määrata, kas test läbiti edukalt või mitte.
Unattended Mode (Järelevalveta režiim) – ei kuva juhiseid ega nõua sekkumist. Tõrgete
tuvastamisel kuvatakse need pärast testi lõpetamist.
Testimise alustamine
1. Valige vahekaart Test (Test).
2. Valige vahekaart, mille testirežiimi soovite käitada: Quick (Kiire), Complete (Täielik) või
Custom (Kohandatud).
3. Valige Test Mode (Testirežiim): Interactive (Interaktiivne) või Unattended (Järelevalveta).
4. Valige testi täitmisviis, kas Number of Loops (Tsüklite arv) või Total Test Time (Kogu
testimisaeg). Kui valite tsüklite arvu põhjal, sisestage soovitav tsüklite arv. Kui otsustate valida
testimise määratud aja vältel, sisestage soovitud aeg minutites.
5. Quick Test (Kiirtesti) või Complete Test (täistesti) sooritamiseks valige ripploendist testitav seade.
Custom Text (Kohandatud testi) tegemisel klõpsake nuppu Expand (Laienda) ja valige testitav
seade või klõpsake nuppu Check All (Vali kõik), et valida kõik seadmed.
6. Klõpsake nupul Begin Testing (Alusta testimist) ekraani alumises paremal nurgas, et testimist
alustada. Vahekaart Status (Olek), mis võimaldab teil kontrollida testimisprotsessi, kuvatakse
automaatselt testimisprotsessi ajal. Kui testimine on lõpetatud, näitab vahekaart Status (Olek), kas
seade läbis testi või mitte.
7. Kui leitakse vigasid, minge vahekaardile Log (Logi) ja klikkige vahekaardile Error Log (Vealogi),
et kuvada rohkem üksikasjalikku teavet ja soovitusi tegevusteks.
Vahekaart Status (Olek)
Vahekaart Status (Olek) kuvab valitud testide staatuse. Samuti kuvatakse läbiviidud testi tüübid
(Quick (Kiire), Complete (Täielik) või Custom (Kohandatud test)). Peamine edenemisriba kuvab selle
hetke testide rea lõpetatuse protsendi. Kui testimine on käimas, kuvatase nupp Cancel Testing (Tühista
testimine) juhuks, kui te soovite testi tühistada.
Pärast seda, kui testimine on lõpetatud, asendatakse nupp Cancel Testing (Tühista testimine) nupuga
Retest (Testi uuesti). Nupp Retest (Testi uuesti) käivitab viimase testide rea uuestitestimise. See
võimaldab teil käivitada testide rea uuesti, ilma et te peaksite veelkord sisestama andmed vaheribasse
Test (Test).
Vahekaart Status (Olek) näitab ka:
testimisel olevaid seadmeid;
iga testitava seadme testiseisundit (töötab, sooritatud või nurjunud);
kõikide testitavate seadmete üldist edenemist testil;
iga testitava seadme edenemist testil;
iga testitava seadme testimiseks kulunud aega.
4 Peatükk 1 Arvuti diagnostikafunktsioonid ETWW
Vahekaart Log (Logi)
Vahekaart Log (Logi) sisaldab vahekaarti Diagnosis Log (Diagnoosilogi), vahekaarti Test Log (Testi
logi) ja vahekaarti Error Log (Vealogi).
Vahekaart Diagnosis Log (Diagnoosilogi) kuvab loogiliste köidete diagnooside arvu ja loogiliste köidete
testil nurjumiste arvu. Nurjumiste arv näitab loogilise köite nurjumist testil, kuid ei pea tingimata
tähendama, et kõvaketas on selles köites diagnoosil nurjunud. Kasutage konfiguratsiooniutiliiti Array
Configuration Utility (ACU), et vaadata loogilise köite oleku üksikasju.
Vahekaardil Test Log (Testilogi) kuvatakse kõik käivitatud testid, käivitamiste arvud, nurjumiste arvud
ja iga testi sooritamiseks kulunud aeg. Nupp Clear Test Log (Tühjenda testilogi) tühjendab Test Log
(Testilogi) sisu.
Nupp Error Log (Tõrkelogi) kuvab seadmete diagnostilisel testimisel nurjunud teste ning sisaldab
järgmist tulpades olevat teavet.
Jaotises Device (Seade) kuvatakse testitud seade.
Jaotises Test (Test) kuvatakse käitatud testi tüüp.
Jaotises Description (Kirjeldus) antakse diagnostilise testiga avastatud rikke kirjeldus.
Recommended Repair (Soovitatud parandus) annab soovituse tegevuseks, mis peaks
lahendama riistvara rikke.
Failed Count (Nurjumiste arv) näitab, mitu korda seadme test nurjus.
Vaheriba Error Code (Tõrkekood) annab nurjumise numbrikoodi. Veakoodid on määratletud
vaheribas Help (Abi).
Vajutus nupule Clear Error Log (Tühjenda tõrkelogi) puhastab loendi Error Log (Tõrkelogi) sisu.
Vahekaart Help (Spikker)
Vahekaart Help (Spikker) sisaldab vahekaarte HP Insight Diagnostics, Error Codes (Tõrkekoodid) ja
Test Components (Testi komponendid).
Vahekaart HP Insight Diagnostics sisaldab spikriteemasid ning otsingu ja otsinguregistri funktsioone.
Vahekaart Error Codes (Tõrkekoodid) pakub kirjeldust iga numbrilise tõrkekoodi kohta, mis võib ilmuda
vahekaardi Log (Logi) vahekaardil Error Log (Tõrkelogi). Iga koodi juurde kuulub vastav tõrketeade
Message (Teade) ja Recommended Repair (Soovitatud parandus), mis peaks aitama probleemi
lahendada. Et leida tõrkekoodi kirjeldus kiiresti, sisestage kood vahekaardi ülaosas asuvale väljale ja
klõpsake nuppu Find Error Codes (Leia tõrkekoodid).
Vahekaart Test Components (Testi komponendid) kuvab madala taseme teavet töötavate testide
kohta.
ETWW HP Insight Diagnostics 5
Teabe salvestamine ja printimine diagnostikaprogrammis HP Insight
Diagnostics
Vahekaartidel Survey (Ülevaade) ja Log (Logi) kuvatava HP Insight Diagnosticsi teabe saate
salvestada välkseadmele USB 2.0 (mahuga 64 MB või suurem). Te ei saa salvestada kõvakettale.
Süsteem loob automaatselt html-faili, mille ilme sarnaneb ekraanil kuvatuga.
1. Sisestage välkseade USB 2.0 (maht peab olema 64 MB või suurem). USB 1.0 välkseadmeid ei
toetata.
2. Klõpsake ekraani all paremas nurgas nuppu Save (Salvesta).
3. Valige Save to the floppy (Salvesta disketile) või Save to USB key (Salvesta USB-mälupulgale).
4. Sisestage faili nimi väljale File Name (Faili nimi) ja klõpsake nuppu Save (Salvesta). Html-fail
salvestatakse sisestatud USB-välkmälule.
MÄRKUS. Ärge eemaldage USB-mälupulka enne, kui kuvatakse teade, et html-fail on kirjutatud
mälukandjale.
5. Printige teave varundusseadmelt, kuhu teave on salvestatud.
MÄRKUS. Rakendusest HP Insight Diagnostics väljumiseks klõpsake ekraani alumises vasakus
servas nuppu Exit Diagnostics (Välju diagnostikast) ja seejärel eemaldage Dokumentatsioon ja
diagnostika DVD optilisest kettaseadmest.
Programmi HP Insight Diagnostics värskeima versiooni allalaadimine
1. Minge aadressile http://www.hp.com.
2. Klõpsake linki Software & Drivers Downloads (Tarkvara ja draiverite allalaadimine).
3. Sisestage tekstiväljale tootekood (nt rp7900) ja vajutage sisestusklahvi Enter.
4. Valige oma arvuti täpne mudel.
5. Valige oma operatsioonisüsteem.
6. Klõpsake linki Diagnostic (Diagnostika).
7. Klõpsake linki HP Insight Diagnostics Offline Edition (HP Insight Diagnosticsi võrguühendusteta
versioon).
8. Valige keel ja klõpsake nuppu Download (Laadi alla).
MÄRKUS. Allalaadimine hõlmab juhiseid, kuidas luua buuditav DVD.
Tarkvara kaitsmine
Tarkvara kaitsmiseks kahjustuste või andmete kaotsimineku eest säilitage varukoopiat kogu arvuti
tarkvarast, rakendustest ja seotud failidest, mis on salvestatud kõvakettale. Andmefailidest varukoopiate
tegemise juhised leiate op-süsteemi või varundamise utiliidi dokumentatsioonist.
6 Peatükk 1 Arvuti diagnostikafunktsioonid ETWW
Tarkvara taastamine
Süsteemi tarkvara saab taastada algsele kujule, mis oli arvuti ostmisel, kasutades selleks arvutiga
kaasasolevat taasteketaste komplekti.
Varundus- ja taastehaldur HP Backup and Recovery Manager on kõvakettale eellaaditud. HP Backup
and Recovery Manageri on lihtsa kasutusega mitmekülgne rakendus, mis võimaldab teil:
luua taastepunkte (Recovery Points), et varundada terve süsteem jooksvalt;
varundada terve kõvaketta ühte arhiivi;
varundada üksikuid faile.
Varundamist saab automaatselt ajastada määratud intervallide tagant või siis saab neid alustada
manuaalselt. Taastamist saab viia läbi taastepartitsioonist kõvakettalt või taasteketaste komplektilt.
MÄRKUS. HP soovitab tungivalt luua taastekettad kohe enne arvuti kasutamist ja ajastada regulaarne
automaatne taastepunktide varundamine.
HP Backup and Recovery Manager võimaldab kasutada kaht põhilist taastemeetodit. Esiteks,
Windowsi® failide ja kaustade taastamine. Teiseks, PC Recovery; vajab taaskäivitamist
taastepartitsioonilt või taasteketastelt. Taastepartitsioonilt taaskäivitamiseks vajutage teate Press F11
for Emergency Recovery (Vajutage avariitaastamiseks klahvi F11) ilmumisel klahvi F11.
ETWW Tarkvara taastamine 7
2 Tõrkeotsing ilma diagnostikata
See peatükk sisaldab teavet selle kohta, kuidas tuvastada ja parandada väiksemaid tõrkeid, nagu
kõvaketta, optilise kettaseadme, graafika, heli, mälu ja tarkvara probleeme. Kui arvutiga tekib
probleeme, vaadake käesoleva peatüki tabelitest võimalikke põhjuseid ja lahendusi.
MÄRKUS. Lisateavet tõrketeadete kohta, mis võivad ilmuda ekraanile Käivitustesti (POST) ajal
vaadake Lisa A,
Käivitustesti tõrketeated lk 44.
Ohutus ja mugavus
ETTEVAATUST! Arvuti vale kasutamine või suutmatus sisse seada ohutut ja mugavat töökeskkonda
võib põhjustada ebamugavust või tõsiseid vigastusi. Lisateavet töökeskkonna valiku ning ohutu ja
mugava töökeskkonna loomise kohta vt juhendist Safety & Comfort Guide, aadressil
http://www.hp.com/
ergo. Seda seadet on testitud ja leitud, et see vastab B-klassi digitaalse seadme nõuetele, vastavalt
FCC reeglite 15. osa reeglitele. Lisateavet leiate ohutus- ja kasutustingimuste juhendist Safety &
Regulatory Information.
Enne tehnilisele toele helistamist
Kui teil on arvutiga probleeme, proovige enne tehnilisele toele helistamist probleemi täpseks
tuvastamiseks vastavaid alltoodud lahendusi.
Käivitage diagnostikautiliit. Lisateavet leiate
Arvuti diagnostikafunktsioonid lk 1.
Käivitage Drive Protection System Self-Test(draivi kaitsesüsteemi enesetest) häälestusutiliidist
(Computer Setup). Lisateabeks vaadake Häälestusutiliidi (Computer Setup) (F10) juhendist.
Kontrollige, ega punane toitenäidiku tuli arvuti esiküljel ei vilgu. Vilkuvad tuled on tõrkekoodid, mis
aitavad teil probleemi diagnoosida. Lisateavet vt Lisast A,
Käivitustesti tõrketeated lk 44.
Kui ekraan on tühi, ühendage monitor teise videoliidesesse, kui arvutil on see olemas. Võite ka
vahetada monitori teise monitori vastu, mis on töökorras.
Kui töötate võrgus, ühendage teine arvuti võrguga teise kaabli abil. Probleem võib peituda
võrgukaablis või selle pistikus.
Kui olete hiljuti lisanud uue riistvara, eemaldage see arvutist ja kontrollige, kas arvuti töötab seejärel
korralikult.
Kui olete hiljuti installeerinud uue tarkvara, eemaldage see ja kontrollige, kas arvuti töötab seejärel
korralikult.
8 Peatükk 2 Tõrkeotsing ilma diagnostikata ETWW
Kui kasutate Windowsi op-süsteemi, buutige arvuti turvarežiimile (Safe Mode) ning kontrollige, kas
alglaadimine õnnestub ilma kõiki draivereid laadimata. Kasutage operatsioonisüsteemi
alglaadimisel „Last Known Configuration” (Viimast teadaolevat konfiguratsiooni).
Proovige leida abi tehnilise võrgutoe põhjalikult veebilehelt
http://www.hp.com/support.
Vaadake käesoleva juhendi jaotist
Kasulikke näpunäiteid lk 9.
Probleemide lahendamiseks võrgu kaudu pakub HP Instant Support Professional Edition teile
diagnostikaviisardit. Kui teil on vaja pöörduda HP toe poole, kasutage selleks HP Instant Support
Professional Edition'i võrguvestluse (online chat) funktsiooni. HP Instant Support Professional Editioni
veebiaadress on.
http://www.hp.com/go/ispe.
Business Support Center (BSC)
http://www.hp.com/go/bizsupport pakub võrgus värsket tugiteavet,
tarkvara ja draivereid ning proaktiivseid teateid. Sealt leiate ka ülemaailmse kasutajate ja HP
asjatundjate veebiklubi.
Kui teil on vaja pöörduda tehnilise abi poole, olge valmis oma probleemi korrektse käsitlemise huvides
tegema järgmist:
viibige helistamise ajal oma arvuti juures;
kirjutage enne helistamist üles arvuti seerianumber, toote ID-number ja monitori seerianumber;
olge valmis probleemi põhjuse otsinguks koos teenindava tehnikuga kulutama oma aega;
eemaldage oma arvutist riistvara, mis on sellele hiljuti lisatud;
eemaldage tarkvara, mis on hiljuti installeeritud.
Taastage süsteem ja tehasesätted eelnevalt loodud taasteketaste komplekti (Recovery Disc Set)
või varundus- ja taastehalduri HP Backup and Recovery Manager abil.
HOIATUS. Süsteemi taastamisel kustutatakse kõvakettalt kõik andmed. Veenduge, et enne
taastamise käivitamist oleks kõik andmefailid varundatud.
MÄRKUS. Müügiteabe ja garantiipikenduse (Care Packs) teemadel helistage oma kohalikule
ametlikule teenusepakkujale või edasimüüjale.
Kasulikke näpunäiteid
Kui teil esineb arvuti, monitori või tarkvaraga seoses mõni probleem, vaadake kõigepealt läbi järgmine
üldiste nõuannete loend:
kontrollige, kas arvuti ja monitor on ühendatud töötavasse elektrivõrgu pistikupessa;
kontrollige, kas arvuti on sisse lülitatud ja roheline toitetuli põleb;
Kontrollige, kas monitor on sisse lülitatud ja monitori tuli põleb.
kontrollige, ega punane toitenäidiku tuli arvuti esiküljel ei vilgu. Vilkuvad tuled on tõrkekoodid, mis
aitavad teil probleemi diagnoosida. Lisateavet vt Lisast A,
Käivitustesti tõrketeated lk 44;
kui monitori pilt on tuhm, reguleerige heledus- ja kontrastisätteid;
vajutage suvalist klahvi ja hoidke seda all. Kui arvuti piiksub, siis peaks teie klaviatuur töötama
õigesti;
kontrollige kõiki juhtmeid, et ühendused poleks lahti tulnud ega valesti ühendatud;
ETWW Kasulikke näpunäiteid 9
äratage arvuti puhkerežiimist, vajutades suvalist klahvi klaviatuuril või toitelülitit. Kui arvuti jääb
edasi puhkerežiimi, lülitage arvuti välja, vajutades toitelülitit ja hoides seda vähemalt neli sekundit
all. Arvuti alglaadimiseks vajutage seejärel toitelülitit uuesti. Kui arvuti ei lülitu välja, tõmmake
toitejuhe vooluvõrgust välja, oodake mõni sekund ja ühendage see uuesti. Kui häälestusutiliidis
Computer Setup on elektrikatkestusejärgne automaatne käivitus sisse lülitatud, käivitub arvuti
automaatselt. Kui arvuti ei käivitu, vajutage käivitamiseks toitelülitit;
konfigureerige arvutit pärast mitteisehäälestuva laienduskaardi või muu täienduse installeerimist
uuesti; Juhised leiate jaotisest
Riistvara installeerimisprobleemide lahendamine lk 28.
veenduge, et kõik vajalikud seadmedraiverid oleksid installeeritud. Kui näiteks olete ühendanud
mõne printeri, on vaja vastava printerimudeli draiverit;
arvuti sisselülitamise eel võtke seadmetest välja või eemaldage kõik buuditavad andmekandjad
(CD-d või USB-seadmed);
kui olete installeerinud operatsioonisüsteemi, mis erineb tehases installeeritud
operatsioonisüsteemist, veenduge, et arvuti seda toetaks;
kui arvutis on mitu videokaarti (integreeritud, PCI- või PCI-Express-tüüpi adapterid; ainult mõnedel
mudelitel on integreeritud video) ja üks monitor, peab monitor olema ühendatud primaarseks VGA-
adapteriks valitud videokaardi pistikupessa. Alglaadimise ajal lülitatakse teised monitori
ühenduspesad välja ning neisse pesadesse hiljem ühendatav monitor ei hakka tööle. Vaikimisi
kasutatava VGA-videokaardi saate valida häälestusutiliidis Computer Setup.
HOIATUS. Kui arvuti on ühendatud vahelduvvooluvõrku, rakendub emaplaadile alati toitevool. Enne
arvuti avamist peate toitejuhtme toiteallikast eemaldama, vältimaks emaplaadi või komponentide
kahjustamist.
10 Peatükk 2 Tõrkeotsing ilma diagnostikata ETWW
Üldiste probleemide lahendamine
Selles jaotises kirjeldatud üldiseid probleeme saate kergesti lahendada. Kui probleem püsib ja te ei saa
seda ise lahendada või kui te ei tunne end toimingu sooritamisel kindlana, pöörduge oma ametliku
esinduse või edasimüüja poole.
ETTEVAATUST! Kui arvuti on ühendatud vahelduvvooluvõrku, on emaplaat alati teatud pinge all.
Elektrilöögi saamisest ja/või kuumenenud detailidega kokkupuutumisest tekkida võiva vigastusohu
vähendamiseks ühendage enne arvuti hooldustööde alustamist toitejuhe lahti ja laske ka süsteemi
sisemistel komponentidel maha jahtuda.
Otsige emaplaadil märgutuld. Kui märgutuli põleb, on arvuti ikka veel voolu all. Lülitage arvuti välja ja
ühendage toitejuhe enne jätkamist vooluvõrgust lahti.
Tabel 2-1 Üldiste probleemide lahendamine
Arvuti näib olevat blokeeritud ja ei lülitu toitelüliti vajutamisel välja.
Põhjus
Lahendus
Toitelüliti tarkvaraline juhtimine ei toimi. 1. Vajutage toitelüliti vähemalt neljaks sekundiks alla, kuni
arvuti lülitub välja.
2. Eemaldage toitejuhe pistikupesast.
Arvuti ei reageeri USB klaviatuurile või -hiirele.
Põhjus
Lahendus
Arvuti on ooterežiimis. Vajutage ooterežiimist väljumiseks toitelülitit.
HOIATUS. Kui soovite ooterežiimist väljuda, ärge vajutage
toitelülitit alla kauemaks kui neli sekundit. Muidu lülitub arvuti
välja ning salvestamata andmed võivad kaotsi minna.
Süsteem on blokeeritud. Taaskäivitage arvuti.
Arvuti kuupäeva ja kellaaja kuva on vale.
Põhjus
Lahendus
Võimalik, et reaalajakella (RTC) patarei tuleb välja vahetada.
MÄRKUS. Arvuti hoidmine vahelduvvooluvõrgus pikendab
RTC-patarei eluiga.
Esmalt taastage kuupäev ja aeg vaheribast Control Panel
(Juhtpaneel) (häälestusutiliiti Computer Setup saab samuti
RTC kuupäeva ja aja värskendamiseks kasutada). Kui
probleem kordub, asendage RTC aku. Uue aku
paigaldamiseks vaadake Riistvara kasutusjuhendit või võtke
ühendust volitatud vahendaja või edasimüüjaga, et vahetada
RTC aku välja.
Kursor ei liigu, kui vajutada klaviatuuri nooleklahve.
Põhjus
Lahendus
Võimalik, et numbrilukk Num Lock on sisse lülitatud. Vajutage klahvi Num Lock. Kui soovite kasutada nooleklahve,
ei tohiks numbriluku (Num Lock) tuli põleda. Klahvi Num
ETWW Üldiste probleemide lahendamine 11
Kursor ei liigu, kui vajutada klaviatuuri nooleklahve.
Põhjus
Lahendus
Lock funktsiooni saab keelata (või lubada) häälestusutiliidi
Computer Setup kaudu.
Heli puudub või on liiga vaikne.
Põhjus
Lahendus
Süsteemi heli võib olla vaikseks seatud või vaigistatud. 1. Kontrollige F10 BIOS seadeid, et olla kindel, et audio pole
keelatud.
2. Veenduge, et välised kõlarid on õigesti ühendatud ja
sisse lülitatud ning kõlarite heli on õigesti seadistatud.
3. Kasutage op-süsteemi heli kontrolli, veendumaks, et
kõlarid ei ole vaigistatud või heli valjemaks seadmiseks.
Audioseade võib olla ühendatud arvuti tagaküljel vale
pistikupesaga.
Veenduge, et seade oleks ühendatud arvuti tagaküljel õige
pistikupesaga.
Arvuti jõudlus on vilets.
Põhjus
Lahendus
Protsessor on kuum. 1. Veenduge, et arvuti ventilaatori pilud poleks ummistunud.
2. Kontrollige, kas ventilaatorid töötavad ja on õigesti
ühendatud (mõni ventilaator töötab ainult vajaduse
korral).
3. Veenduge, et protsessori jahutusradiaator oleks õigesti
paigaldatud.
Kõvaketas on täis. Kandke andmed kõvakettalt mujale üle, et teha kõvakettale
rohkem vaba ruumi.
Mälu pole piisavalt. Lisage mälu.
Kõvaketas on fragmenteerunud. Defragmentige kõvaketast.
Varem kasutatud programm ei vabastanud reserveeritud mälu
süsteemile tagasi.
Taaskäivitage arvuti.
Kõvakettal on viirus. Käivitage viirusetõrjeprogramm.
Korraga kasutatakse liiga palju rakendusi. 1. Mälu vabastamiseks sulgege kõik mittevajalikud
rakendused. Mõned rakendused töötavad taustal
(sulgemiseks võite paremklõpsata tegumiribal vastavat
ikooni). Vältimaks arvuti käivitumisel nende rakenduste
käivitumist, klõpsake Start > ivita ja tippige
msconfig. Eemaldage arvuti konfiguratsiooniutiliidi
vahekaardil Startup (Käivitamine) märked kõigilt
rakendustelt, mida te ei soovi automaatselt käivitada.
HOIATUS. Selleks, et arvuti töötaks tõrgeteta, ei tohi
keelata arvuti käivitamisel nõutud rakenduste käivitumist.
2. Lisage mälu.
Tabel 2-1 Üldiste probleemide lahendamine (järg)
12 Peatükk 2 Tõrkeotsing ilma diagnostikata ETWW
Arvuti jõudlus on vilets.
Põhjus
Lahendus
Teatud tarkvararakendused, eriti mängud, koormavad
graafika alamsüsteemi.
1. Vähendage töötava rakenduse puhul kuvari
eraldusvõimet või uurige rakendusega kaasasolevat
dokumentatsiooni, kust võite leida juhiseid jõudluse
parandamiseks rakenduse parameetrite reguleerimise
teel.
2. Lisage mälu.
3. Täiendage graafikat.
Teadmata põhjus. Taaskäivitage arvuti.
Arvuti lülitus automaatselt välja ja punane toitelüliti vilgub kaks korda, üks kord sekundis, millele järgneb
kahesekundiline paus ning arvutist kostub kaks piiksu. (Piiksumine lakkab viie korra järel, kuid LED-näidiku tuli vilgub
edasi.)
Põhjus
Lahendus
Protsessori termokaitse aktiveerus:
ventilaator võib olla blokeeritud või ei tööta
VÕI
jahutusradiaator pole protsessoriga õigesti ühendatud.
1. Veenduge, et arvuti ventilaatori pilud pole ummistunud.
2. Avage kate, vajutage toitenuppu ja vaadake, kas
süsteemi ventilaator pöörleb. Kui süsteemi ventilaator ei
pöörle, veenduge, et ventilaatori kaabel on emaplaadi
päisega ühendatud.
3. Kui ventilaator on ühendatud, kuid ei pöörle, asendage
terve ventilaator.
4. Pöörduge volitatud edasimüüja või teenusepakkuja
poole.
Süsteem ei käivitu ja LED-näidiku tuled arvuti esiküljel ei vilgu.
Põhjus
Lahendus
Arvutit ei saa sisse lülitada. Vajutage toitelülitit ja hoidke seda vähem kui neli sekundit all.
Kui kõvakettatuli muutub roheliseks, siis:
1. Eemaldage laienduskaardid ükshaaval, kuni valgusdiood
emaplaadil tööle hakkab.
2. Vahetage emaplaat välja.
VÕI
Vajutage toitelülitit ja hoidke seda vähem kui neli sekundit all.
Kui kõvakettatuli ei lähe roheliseks, siis:
1. Kontrollige, kas arvuti on ühendatud töötava
vahelduvvoolupesaga.
2. Avage arvuti kaas ja kontrollige, et toitelüliti juhtmekimp
oleks emaplaadiga korralikult ühendatud.
3. Kontrollige, kas toitekaabel oleks emaplaadiga korralikult
ühendatud.
Tabel 2-1 Üldiste probleemide lahendamine (järg)
ETWW Üldiste probleemide lahendamine 13
Süsteem ei käivitu ja LED-näidiku tuled arvuti esiküljel ei vilgu.
Põhjus
Lahendus
4. Kontrollige, kas valgusdiood emaplaadil põleb. Kui see
põleb, asendage toitenupu kaabel.
5. Kui valgusdiood emaplaadil on väljas, asendage
toiteblokk.
6. Vahetage emaplaat välja.
Optilises kettaseadmes olevat DVD-d või CD-d ei väljutata.
Põhjus
Lahendus
Optilist kettaseadet kattev liugava on suletud. Kasutage kaasasolevat võtit, et ava lahti teha (kui see on
vajalik) ja libistage see lõpuni alla.
Optilist kettaseadet kattev liugava ei avane.
Põhjus
Lahendus
Liugava on lukustunud. Kasutage kaasasolevat võtit, et ava lahti teha, seejärel
libistage see alla.
Ei saa COM pordilt õiget toidet.
Põhjus
Lahendus
COM pordi sillused pole õigesti paigaldatud. Vaadake riistvara kasutusjuhendist „Jadapordi toite
konfigureerimine”, et leida juhendeid COM pordi silluste
toitega ühendamiseks.
Tabel 2-1 Üldiste probleemide lahendamine (järg)
14 Peatükk 2 Tõrkeotsing ilma diagnostikata ETWW
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66

HP rp3000 Point of Sale System Troubleshooting guide

Tüüp
Troubleshooting guide