Shimano ST-M410 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions

See juhend sobib ka

FD-M412
FD-M410
FD-M410-E
FD-M413
Kasuta spetsiaalseid tööriistu (TL-UN74-S ja TL-UN66), et paidaldada
keskjooks (1) ja esimene käiguvaheti nii, et nad asetseksid nagu
näidatud joonisel. Kui keskjooksu pesa laius on 68 mm, sisesta esimest
käiguvahetit paigaldades eraldaja (2,5 mm) nagu näidatud joonisel.
Paigalda adapter (2) ning seejärel 8 mm kuuskantvõtit kasutades
paigalda esimene hammasratas.
"Hooldusintervall sõltub kasutamisest ja sõitmistingimustest. Puhasta ketti
regulaarselt sobiva ketipuhastajaga. Ära kasuta kunagi leeliselisi või happelisi
lahuseid, nagu roosteemaldajad. Kui neid lahuseid kasutatakse, võib kett
puruneda ja põhjustada tõsiseid vigastusi."
Kasuta tugevdatud ühendustihvti üksnes kitsaste ketitüüpide ühendamiseks.
Saadaval on kahte erinevat tüüpi tugevdatud ühendustihvte. Enne kasutatava
tihvti valimist vaata allolevat tabelit. Kui ühendustihvtidena kasutatakse muid, kui
tugevdatud ühendustihvte, või kui keti puhul kasutatakse tugevdatud ühendustihvti
või tööriista, mis pole sellele ketile sobiv, võib ühenduse tugevus olla ebapiisav,
mis omakorda võib põhjustada keti katkemist või maha tulemist.
Kui ketirataste hammaste arvu muutumise tõttu
on vajalik kohandada keti pikkust, tee lõige, mõnes
teises kohas kui kohas, kus kett juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti.
Kui ketti lõigata kohast, kus ta juba on ühendatud
kasutades tugevdatud ühendustihvti või otsatihvti,
võib kett kahjustuda.
Jälgi, et sinu riietuse detailid ei jääks sõitmise ajal keti vahele,
vastasel juhul võid sa jalgrattalt maha kukkuda.
Veendu, et keti pinge oleks õige ning, et kett ei oleks kahjustunud.
Kui keti pinge on liiga nõrk või kett on kahjustunud, tuleks see välja vahetada.
Kui seda ei tehta, võib kett katkeda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
On oluline kontrollida perioodiliselt vända õlgade ja pedaalide kinnitusmomente.
Pärast umbes 100 km sõitmist kontrolli kinnitusmomente uuesti. Kui
kinnitusmomendid on liiga nõrgad, võivad vända õlad või pedaalid tulla lahti ja
jalgratas ümber kukkuda ning põhjustada tõsiseid vigastusi.
Enne jalgrattaga sõitmist kontrolli, et väntades ei oleks pragusid.
Kui vändas on pragu võib vänt murduda ja sa võid kukkuda jalgrattalt maha.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Lahtised, kulunud või kahjustunud osad võivad põhjustada jalgratta ümber kukkumist
ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi. Me soovitame tungivalt kasutada üksnes
ehtsaid Shimano varuosasid.
Enne lisaseadmete kinnitamist loe põhjalikult ja saa aru hooldusjuhenditest.
Kuireguleerimisi pole teostatud kohaselt, võib kett tulla maha ning põhjustada
jalgratta ümber kukkumise ning tekitada seeläbi tõsiseid vigastusi.
Loe neid tehnilise hoolduse juhiseid põhjalikult ning hoia alati edasipidiseks
kasutamiseks kindlas kohas.
Kui kett on väikseimal või keskmisel hammasrattal, on oht, et suurima hammasratta
hammaste tipud võivad põhjustada vigastusi.
Pane tähele
Kui pedaalimine ei tundu olevat normaalne, kontrolli seda veel üks kord.
Enne jalgrattaga sõitmist veendu, et ühendustes ei oleks lõtku ega lõtvust. Samuti
kinnita teatud aja tagant uuesti väntade ja pedaalide kinnituspoldid.
Pedaale paigaldades kanna keermetele väikeses koguses määret, et takistada nende
kinni kleepumist. Pedaalide turvaliseks kinnitamiseks kasuta momendimõõtevõtit.
Kinnitusmoment: 35 - 55 N·m Parempoolsel vända õlal on paremkeere ja
vasakpoolsel vända õlal vasakkeere.
Ära pese keskjooksu vee kõrgsurvejoaga.
Kui sa tunned keskjooksu võllil olevat lõtvust, tuleks keskjooks välja vahetada.
Kui käiguvahetus ei ole sujuv, pese käiguvahetaja ning määri kõik liikuvad osad.
Kui ühendused on nii lahtised, et nende reguleerimine ei ole võimalik, tuleks
käiguvahetaja välja vahetada.
Sa peaksid perioodiliselt pesema ketirattaid neutraalse pesuvahendiga ning uuesti
määrima. Lisaks on keti puhastamine neutraalse pesuvahendiga ja määrimine
efektiivne moodus hammasrataste ja keti kasutusaja pikendamiseks.
Sõitmise ajal võib ketilt sattuda sinu püksisäärtele pori.
Kui kett tuleb kasutamise ajal korduvalt ketiratastelt maha, vaheta ketirattad ja kett
välja.
Kui kett on joonisel näidatud asendis, võib kett puutuda kokku eesmiste
hammasratastega või eesmise käiguvahetajaga
ning tekitada heli. Kui heli on probleemiks,
nihuta ketti suuruselt järgmisele või
ülejärgmisele tagumisele ketirattale.
Enne paigaldamist kasuta keskjooksul määret.
Sujuvaks opereerimiseks kasuta ettenähtud
väliskatet ning keskjooksu trossijuhti.
See käiguvaheti on mõeldud üksnes
kolmekordsele esimesele hammasrattale. Seda
ei saa kasutatda kahekordse esihammasrattaga, sest
käiguvahetuspunktid ei ühti.
Kui paigaldad ülalt suunatud tüüpi, kasuta raami, millel on kolm
väliskatte hoidikut, nagu näidatud paremaloleval joonisel.
Kasuta väliskatet, millel oleks endiselt natukene pikkust varuks,
isegi siis, kui juhtrauda keerata mõlemale poole täies ulatuses.
Veelgi enam, kontrolli, et käiguvahetusheeblid ei puutuks kokku
jalgratta raamiga ajal, mil juhtrauda on täielikult pööratud.
Korraliku libisemise tagamiseks, määri enne kasutamist sisemist
trossi ning väliskatte sisepinda.
Operatsioone, mis on seotud käiguvahetuse heeblitega,
tuleks teostada üksnes siis, kui esimene hammasratas pöörleb.
Detailid ei ole kaitstud loomuliku kulumise või tavapärase kasutamise tõttu
halevamaks muutumise eest.
Oma küsimustega paigaldamise, reguleerimise, hoolduse või kasutamise meetodite
kohta pöördu professionaalse jalgratta müüja poole.
Esimene ülekandesüsteem
Tehnilise hoolduse juhised SI-6KFFB-002
Lülitumine suuremalt hammasrattalt
väiksemale hammasrattale (heebel B)
Kui heeblit (B) on vajutatud korra, toimub suuremalt
väiksemale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
suurimalt hammasrattalt keskmisele hammasrattale.
Käiguvahetus
Mõlemad, heebel (A) ja heebel (B), naasevad peale vabastamist oma algasendisse.
Kui töötad heebliga, pea meeles, et samal ajal tuleb liigutada vänta.
Heebli (A) algasend
Heebel (B)
Lülitumine väiksemalt hammasrattalt
suuremale hammasrattale (heebel A)
Kui heeblit (A) on vajutatud korra, toimub väiksemalt
suuremale hammasrattale üks lülituse aste.
Näiteks:
keskmiselt hammasrattalt suurimale hammasrattale.
Keti pikkus
Lisa 2 lüli (kett on samal ajal
nii suurimal ketirattal kui ka
suurimal hammasrattal)
Suurim ketiratas
Suurim
hammasratas
Kett
Heebli paigaldamine
Esimene käiguvahetaja
Keskjooks
3
1
5 mm kuuskantvõti
Adapter
Eraldaja (2,5 mm)
Põhiosa Adapter
Esimene ketiratas
Kinnitusmoment:
6 - 8 Nm
Kinnitusmoment:
5 Nm
Kasuta juhtraua klambit, mille maksimaalne välisdiameeter on 32 mm.
2. Sisemise trossi ühendamine ja kinnitamine
Vajuta heeblit (B) kaks või enam
korda ning kontrolli indikaatorilt,
et heebel oleks oma madalaimal
positsioonil. Seejärel eemalda
otsakork ning ühenda sisemine
tross.
Paigalda otsakork keerates seda, nagu
näidatud joonisel, kuni see peatub.
Ära keera seda rohkem, vastasel juhul
võivad kahjustuda kruvi keermed.
Väliskatte lõikamine
Kui lõikad väliskatet, lõika seda markeeritud otsa vastasotsast.
Peale väliskatte lõikamist tee ots ümaraks nii, et augul oleks
ühesuurune diameeter.
Lisa sama katte otsakork väliskesta lõikekohale.
Otsakork
Sisemise trossi sisestamine
Sisesta sisemine tross väliskattesse märgistusega otsast. Trossi
efektiivseks töötamiseks kasuta märgistusega otsal määret.
Märgistus
SIS reguleerimine
Järgi kindlasti allkirjeldatud järjekorda.
1. Alumine regulaator
Esmalt eemalda eelseadistatud joondusplokk.
Järgmiseks seadista sedasi, et ketijuhi sisemise plaadi
ning keti vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
• Paigalda käiguvahetusheebel
asendisse, kus see ei
takistaks pidurite ega
käiguvahetuse tööd.
Ära kasuta kombinatsioonis,
mis takistab pidurdamist.
Alumine
regulaatorkruvi
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Ülemine
reguleerimiskruvi
Kett
Ketij uhi
välisplaat
Keti asend
Suurim
ketiratas
Väikseim
hammasratas
Otsakork
3
1
Heebel (B)
Otsakork
Sisemine tross
3. Ülemine regulaator
Seadista sedasi, et ketijuhi välimise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
1
3
Väliskatte reguleerimissilinder
5. Veaotsingu tabel
Peale sammude 1 - 4 lõpetamist liiguta käiguvahetuse
kontrollimiseks käiguvaheti heeblit. (See kehtib ka juhul
kui kasutamise ajal on käiguvahetus raskendatud.)
Ketijuhi välisplaadi tasane osa peaks
olema otse suurima hammasratta
kohal ja sellega paralleelne.
Kinnita kasutades 5 mm kuuskantvõtit.
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Ketiratas
(suurim hammasratas)
Ketij uhi
* Teistes keeltes olevad hooldusjuhendid on saadaval veebilehel :
http://techdocs.shimano.com
Pane tähele: spetsifikatsioonid võivad arenduse jooksul ilma ette teatamata muutuda. (Estonian)
Üldine ohutusinfo
HOIATUS
Väliskatte hoidjad
Otsatihvt
Tugevdatud ühendustihvt
Lüli tihvt
Parima tulemuse saamiseks soovitame me kasutada järgnevat kombinatsiooni.
Spetsifikatsioonid
Ketiratas
< FD-M410-E >
Esimese käiguvahetaja, keskjooksu ja
esimese hammasratta paigaldamine
< FD-M413 / FD-M412 / FD-M410 >
Paigalda kasutades spetsiaalset
tööriista TL-UN74-S / TL-UN66.
Esmalt paigalda põhiosa, seejärel
adapter.
Esimese hammasratta paigaldamiseks kasuta 8 mm kuuskantvõtit.
Kinnita tugevalt
Kohanda ning seejärel paigalda esimene käiguvahetaja nagu näidatud
joonisel. Ära eemalda sellel hetkel eelseadistatud joondusplokki.
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
Adapteri / keskjooksu kinnitusmoment:
50 - 70 Nm
Esimese hammasratta kinnitusmoment:
35 - 50 Nm
3 mm
1 mm
8 mm kuuskantvõti (TL-WR38)
Eelseadistatud joondusplokk
Eelseadistatud mõõdik
Hambad peaksid
olema sellises ula-
tuses.
Normaaltüüp Ülalt suunatud tüüp
Tõmba
Tõmba
Peale trossi esmase lõtvuse kaotamist, kinnita see
esimese käiguvahetaja külge nagu on näidatud joonisel.
Keti asend
Väikseim
ketiratas
Suurim
hammasratas
4. Keskmise hammasratta reguleerimine
Kui teostad reguleerimist, aseta kett taga suurimale
ketirattale ning ees aseta kett keskmisele hammasrattale.
Reguleerimiseks kasuta väliskatte reguleerimissilindrit
keerates seda nii, et ketijuhi sisemise plaadi ning keti
vahele jääks 0 - 0,5 mm vaba ruumi.
Keti asend
Suurim
ketiratas
Keskmine
hammasratas
Kett
Ketijuhi
sisemine plaat
Eelseadistatud
joondusplokk
Keskjooks
Esimene käiguvahetaja
6.5mm
7.1mm
Hõbedane
Must
Kett
Tugevdatud
ühendustihvt
Ketipress
9-käiguline superkitsas
kett nagu
CN-7701 / CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8- / 7- / 6-käiguline kitsas
kett nagu
CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Kinnitusklambrite diameetrid:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Ketitoe nurk
ST-M410
3
1
5 mm kuuskantvõti
SL-M410
SL-M410
Seeria Alivio
Rapidfi re Plus ST-M410 / SL-M410
Väliskate
OT-SP40
Esimene käiguvahetaja FD-M413 / FD-M412 / FD-M410 / FD-M410-E
Esimene ketiratas FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
Keskjooks BB-UN26 / BB-UN26-E
Kett CN-HG50 / CN-HG40
Keskjooksu trossij uht SM-SP17 / SM-BT17 / SM-SP18 / SM-BT18
X = Saadaval
Mudeli number FD-M413 / FD-M412 / FD-M410 FD-M410-E
Normaaltüüp X X
Ülalt suunatud tüüp X X
Esimese hammasratta hamba vahe 20T 20T
Min. erinevus ülemise ja keskmise vahel 10T 10T
Esimese käiguvaheti kinnitusklabri diameeter S, M, L S, M, L
Ketitoe nurk ( ) 63°- 66°, 66°- 69° 63°- 69°
Sobiv ketiliin 47,5 / 50 mm 50 mm
α
Mudeli number FC-M416 / FC-M415 / FC-M411 / FC-M410
Ketiratta hambakombinatsioon 42T - 32T - 22T / 48T - 38T - 28T
Poldiringjoone diameeter 104 mm / 64 mm
Vända pikkus 170 mm, 175 mm
Pedaali keermete mõõtmed BC 9/16" X 20 T.P.I. (Inglise keermed)
Mudeli number BB-UN26-E BB-UN26
Tembeldatud märgistus
LL123 LL113 LL123 LL113
Kruvi pikkus 123 mm 113 mm 123 mm 113 mm
Ketiliin 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm 50,0 mm
Keermete mõõdud
BC 1,37" X 24 T.P.I.
(68, 73 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
BC 1,37" X 24 T.P.I. (68, 73 mm)
M 36 X 24 T.P.I. (70 mm)
Kui kett kukub vända poole. Kinnita päripäeva keerates ülemist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui käiguvahetus
keskmiselt hammasrattalt
suurimale on keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui käiguvahetus
keskmiselt hammasrattalt
väiksemale on keeruline.
Vabasta vasupäeva keerates
alumine reguleerimiskruvi
(umbes 1/4 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta sisemine plaat
puutuvad kokku.
Kinnita päripäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja suurima
hammasratta välimine plaat
puutuvad kokku
Vabasta vastupäeva keerates
ülemist reguleerimiskruvi
(umbes 1/8 pööret).
Kui vahetad käiku suurelt
hammasrattalt ning keskmine
hammasratas jääb vahele.
Vabasta väliskatte
reguleerimissilindrit vastupäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett ja esimese
käiguvahetaja sisemine plaat
puutuvad kokku ajal, kui
lülitud taga ümber suurimale
ketirattale, samal ajal kui kett
on keskmisel hammasrattal.
Kinnita väliskatte
reguleerimissilindrit päripäeva
keerates (1 või 2 pööret).
Kui kett kukub keskjooksu
poole.
Kinnita päripäeva keerates alumist
reguleerimiskruvi
(umbes 1/2 pööret).
SI-6KFFB -002-04
6,5 mm
7,1 mm
ETTEVAATUST
Eesmised
hammasrattad
Tagumised
ketirattad
Kasuta trossi kinnituspoldi pingutamiseks 5 mm kuuskantvõtit.
Lõika maha sisetrossi üleliigne pikkus ning paigalda otsakork.
< FD-M412 / M410 / M410-E > < FD-M413 >
Kinnitusmoment:
5 - 7 Nm
Pane tähele:
Lükka tross läbi nii, nagu on
näidatud joonisel.
FD-M412
FD-M410
FD-M410-E
FD-M413
  • Page 1 1

Shimano ST-M410 Service Instructions

Tüüp
Service Instructions
See juhend sobib ka